Parhaat lahjat

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Lahjakokemukseni syvä rintaääni sanoo, että

Itseltä itselle on ainoa keino saada loistolahja
4
24%
Joskus sokea kanakin löytää jyväsen
8
47%
Olen helposti lahjottavissa tyytyväiseksi
3
18%
Olen täysin lahjaton
2
12%
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tuli mieleen kiukkulinnun kuvan tekstistä puolivakava keskustelunaihe. Kaikkihan tietävät, että lahjojen ostaminen on hankalaa ja toisinaan jopa riidan aihe, erityisesti unohtuessaan. Joka joulu ja synttäri joutuu sieluparka venymään parhaimpaansa, jotta keksisi millä miellyttää sitä ihmistä, jota ilahduttaa haluaa, oli kyse sitten ystävästä, perheenjäsenestä tai puolisosta.

Olen aiemmin ollut sitä mieltä, että kukaan muu kuin minä ei juuri koskaan osaa ostaa sellaisia juttuja joita oikeasti kaipaisin. Tässä on joutunut tarkistamaan käsityksiään kun toinen osuu kerta toisensa jälkeen aina nappiin.

Olenkohan mä vaan vaikea?
Viimeksi muokannut So Hard, 01.09.2011 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kaks tai kuus, muttei enempää kuin viis.

Joskus onnistuu, joskus ei.

Yleisesti lahjan antaminen hävittää rahaa, koska lahjan arvo saajalle ei ole yhtä iso, kuin siitä kaupassa maksettava hinta.

Fiksuinta on ostaa kumpparille lahja, jonka itse haluaa saada.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Fiksuinta on ostaa kumpparille lahja, jonka itse haluaa saada.
Mä en niin kauheasti perusta käsilaukuista, koruista, hajuvesistä yms. jutuista mitä ♀ -tyypiset ihmislapset saattavat kuitenkin arvostaa?
Universaali disclaimer.
Johnny Winter

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

NuoriDaavid kirjoitti:Yleisesti lahjan antaminen hävittää rahaa, koska lahjan arvo saajalle ei ole yhtä iso, kuin siitä kaupassa maksettava hinta.
Lahjakortti?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ite tulee ostettua lahjat. Yleensä monta kuukautta etukäteen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kaikki lahjat on mukavia. Ainoat lahjat jotka minua ovat ärsyttäneet on äitinsä ja hänen miehen tyyli paketoida kaikki mahdollinen krääsä mitä on jostain ilmaiseksi saatu, esim. dna kaulahuivi, honkarakenne lapaset, siwan sateenvarjo jne. ja antaa lahjaksi. Oon kyllä sittemmin sanonu että roskat voi heittää roskiin eikä antaa mulle paperissa. Mukavimpia lahjoja ovat sellaiset oivallukset mitä oikeasti tarvin ja joita en etukäteen arvaa saavani, paras ystävä onnistui tässä viime jouluna :)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Fiksuinta on ostaa kumpparille lahja, jonka itse haluaa saada.
Mä en niin kauheasti perusta käsilaukuista, koruista, hajuvesistä yms. jutuista mitä ♀ -tyypiset ihmislapset saattavat kuitenkin arvostaa?
No mutkun itse puolestasi ostat nartulle sitten sen sun himoitseman hilavitkuttminen, niin molemmat voittavat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: No mutkun itse puolestasi ostat nartulle sitten sen sun himoitseman hilavitkuttminen, niin molemmat voittavat.

Ai tommosen?


Kuva
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Parhaat lahjat tulee sydämestä ja ovat harvoin pelkkää materiaa. Itse arvostan ajatusta, vaivannäköä ja aikaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Mulle on periaatteessa helppo ostaa lahjoja, on paljon harrastuksia, niihin on helppo keksiä jotain.

Sellaiset lahjat on vähän loukkaavia, joista huomaa, ettei lahjanantaja ole lainkaan viitsinyt lainkaan miettiä, mikä voisi sopia... tai joista ilmenee, ettei lahjanantaja ole viitsinyt kertaakaan keskittyä siihen millainen toinen on ihmisenä. Sellaiset lahjat, jonka annettua sanotaan,että tää on vaan tällainen.. voit antaa pois. Jos toinen kuvittelee, että mä haluan antaa sen pois, niin miksi ylipäätänsä antaa sellaista?
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Joko mulle on helppo keksiä lahjoja tai sitten mua lahjovat ovat vaan tosi taitavia, koska en muista epämieluisaa rojua nurkkiin kertyneen.

Saattaa myös helpottaa, että meidän perheessä on ollut tapana aika suoraan ilmaista, mille olisi käyttöä... :think:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minä kun olen tällainen tavattoman jäykkä ja tylsä tyyppi, niin en oikein pidä pakkolahjonnasta merkkipäivinä tahi jouluna.

En syty näille tarpeeseen tuleville lahjoille, joiden tarve on ilmaistu ja lahjan sisältö tosiasiallisesti sovittu etukäteen. Lahjakortti on vielä surkeampi: lahjan, ainakaan merkkipäivälahjan, idea ei ole antaa taloudellista tukea toiselle. Tällaiset ratkaisut tuntuvat jotenkin vesittävän lahjan idean. Tehdään sitten mieluummin yhteisiä hankintoja merkkipäivistä riippumatta.

Mutta sitten taas, sinänsä elähdyttävämmän yllätyslahjan vaade kohtaa kaksi riskiä: joko lahjassa on ilmeinen riski - ja kitinäkollegoiden väkevän todistuksen mukaan riski myös realisoituu aika usein - olla vähän epäsopiva tai peräti loukkaavuuteen asti väärä, tai sitten lahjanhankinnasta nousee hirvittävä stressi joka vie antamisen ilon.

Näin ollen, lahjomispolitiikassa kalistun kannalle, jonka mukaan lahjat eivät kuulu merkkipäiviin tai jouluun, vaan niihin tapauksiin, jolloin vastaan tulee joku tuote tai idea, jonka yhtäkkiä tajuaa haluavansa antaa jollekin vuorovaikutuskumppanille. Riskinä tässä tietysti on, että lahjonta jää aika vähäiseksi, mikä tietysti tylsää on, kuten elämäkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:mikä tietysti tylsää on, kuten elämäkin.
Riemumielikään ei osaisi sanoa tuota yhtään pessimistisemmin!
Universaali disclaimer.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti:Minä kun olen tällainen tavattoman jäykkä ja tylsä tyyppi, niin en oikein pidä pakkolahjonnasta merkkipäivinä tahi jouluna.

En syty näille tarpeeseen tuleville lahjoille, joiden tarve on ilmaistu ja lahjan sisältö tosiasiallisesti sovittu etukäteen. Lahjakortti on vielä surkeampi: lahjan, ainakaan merkkipäivälahjan, idea ei ole antaa taloudellista tukea toiselle. Tällaiset ratkaisut tuntuvat jotenkin vesittävän lahjan idean. Tehdään sitten mieluummin yhteisiä hankintoja merkkipäivistä riippumatta.

Mutta sitten taas, sinänsä elähdyttävämmän yllätyslahjan vaade kohtaa kaksi riskiä: joko lahjassa on ilmeinen riski - ja kitinäkollegoiden väkevän todistuksen mukaan riski myös realisoituu aika usein - olla vähän epäsopiva tai peräti loukkaavuuteen asti väärä, tai sitten lahjanhankinnasta nousee hirvittävä stressi joka vie antamisen ilon.

Näin ollen, lahjomispolitiikassa kalistun kannalle, jonka mukaan lahjat eivät kuulu merkkipäiviin tai jouluun, vaan niihin tapauksiin, jolloin vastaan tulee joku tuote tai idea, jonka yhtäkkiä tajuaa haluavansa antaa jollekin vuorovaikutuskumppanille. Riskinä tässä tietysti on, että lahjonta jää aika vähäiseksi, mikä tietysti tylsää on, kuten elämäkin.
Meneepäs Urpiaisella hankalaksi!

Mä en koe "tilaamisena" sitä, että huomatessani tarvitsevani jotakin vihjaisen, että se tai tämä asia voisi muuten olla tosi kiva. Jos siis tiedän, että henkilöllä jolle vihjaisen, on tapana kuitenkin ostaa lahjoja.

Se, hankkiiko henkilö mainitun lahjan, on tietenkin täysin vapaaehtoista.

Perheen kanssa on sovellettu sekä sitä että a) ostetaan lahja, kun löytyy Juuri Sopiva, b) ostetaan lahja, kun tiedetään, että sille on käyttöä, c) jos ei löydy sopivaa/ei ole tarvetta millekään/ei ole aikaa etsiä/ei ole rahaa ostaa, ei osteta lahjaa, ja sekin on ihan ok.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mulle on tosi helppo ostaa lahjoja: kultaa ja timantteja niin aina osuu oikeeseen (siksipä en lahjuksia juuri koskaan saa) :lol:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lilo kirjoitti:Meneepäs Urpiaisella hankalaksi!
No sitähän minäkin. Ei ole helppoa olla minä. Nytkin mun työhuoneessa on liian kuuma, jos ikkuna on kiinni, mutta paperit uhkaa lennellä, jos avaan ikkunan. Taidan lähteä kotiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Meneepäs Urpiaisella hankalaksi!
No sitähän minäkin. Ei ole helppoa olla minä. Nytkin mun työhuoneessa on liian kuuma, jos ikkuna on kiinni, mutta paperit uhkaa lennellä, jos avaan ikkunan. Taidan lähteä kotiin.
:) Onko tämä sitä käytännöllistä filosofiaa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
AngryBird

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

"Itseltä itselle on ainoa keino saada loistolahja"

Enimmäkseen niin mutta kun toisen tuntee hyvin, osaa aika varmasti antaa oikeanlaisia lahjojakin.
Oli pakko vaihtaa "ostaa" sanaksi "antaa" koska ne parhaat lahjat ei välttämättä ole ostettuja tai edes ostettavissa :]
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Aattelin pitää jotkut synttärikemut ja kieltää lahjojen tuomisen, mutta sitten aattelin että jotkut lahjojarakastavat naiset loukkaantuvat siitä. Tiedä häntä. Paras lahja on edelleen että haluamani henkilö tulisi kemuihin.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos vetäisin vähän vessapaperia ympärille ja solmisin partaan nätin pinkin narun niin siinähän sitä lahjaa olisi monta kiloa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mirkku kirjoitti:Mulle on tosi helppo ostaa lahjoja: kultaa ja timantteja niin aina osuu oikeeseen :lol:
Näissä sitä vasta voikin mennä pieleen!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
AngryBird

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vesper kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:Mulle on tosi helppo ostaa lahjoja: kultaa ja timantteja niin aina osuu oikeeseen :lol:
Näissä sitä vasta voikin mennä pieleen!
Niin samaa mieltä.

Esimerkki: mulle joku pikkusievä keltakultakoru söpöllä timantilla tai muutamallakin = erittäin epäonnistunut lahja.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulle mm. mikä tahansa keltakultainen on ehdoton ei.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vesper kirjoitti:Mulle mm. mikä tahansa keltakultainen on ehdoton ei.
Kultaharkkokin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Parhaat lahjat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bluntly kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mulle mm. mikä tahansa keltakultainen on ehdoton ei.
Kultaharkkokin?
Mielummin platinaharkko.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin