Luovuttava osapuoli?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
slam

Luovuttava osapuoli?

Viesti Kirjoittaja slam »

Mielestäni aika monessa suhteessa saattaa olla, se luovuttavampi osapuoli, joka ajattelee mielessään, että "otanpas tämän, kun ei tuo toinen sorja neito kiinnostu minusta".

Luovuttavampi osapuoli saattaa myöhemmin kiintyä ja ihastua, mutta varmaan aika kuivaa ruveta vääntään väkisin? Onko teillä kokemuksia väkinäisistä suhteista? Noilla toisilla on parisuhteet, otampa itsellenikin tuosta yhden kukkasen pois kedolta kuljeksimasta, vaikka hänen ulkoinen olemuksensa ja sisäinen hapatuksensa muistuttaisi teille vastaista "takapuolta" eli peräkalusto ei olisi vain osa kokonaisuutta. ;)

Luovuttavan osapuolen innottomuus suhdetta kohtaan ja pienoinen välttely saattaa tuntua toisesta (kiinnostuneesta osapuolesta) hieman pihtaamiselta ja luovuttavan osapuolen mielestä karsea seuralainen vain etoaa häntä. Tilanne on kierre, joka pitää katkaista selkeällä puhuttelulla; ( lainatakseni älykkääksi luokittelemaani naisihmistä; ) "En todellakaan tunne sinua kohtaan, niin kuin sinä haluaisit minun tuntevan."

Suhteen jatkuessa pidempään luovuttavampi osapuoli sopeutuu suhteeseen, mutta onko kyseinen sopeutuminen järkevä ratkaisu? Suhteen jatkuessa muistaa kuitenkin, kuinka alussa "minä vain luovutin", että antaa olla suuremmat haaveet ja otan tämän. Sydämessäkin tuntee tekevänsä ehkä hieman väärin toista kohtaan ja lisäksi oma etoaminen, "en haluaisi olla tässä sinun kanssasi".

Oletko teininä ollut suhteessa, vain suhteen tähden? Ja oletko kenties jäänyt sellaiseen asumaan lopuksi ikää?

Voiko kaksi ihmistä koskaan ihastua täysin toisiinsa? Tarvitseeko kyseessä olla 2m;nen pitkä lihaksikas, ystävällinen adonis ja naisena 170cm pitkä kaunis hoikka, nainen alamitoiltaan kapea. Entä aivojen yhteen sopivuus? voitaisiin sanoa, että kaikkein normaalein ihminen on robottin omainen kädestä suuhun syövä "amis" En mitenkään herjaa tuota ammattikuntaa, mutta vain sellaisena esimerkkinä ilmaisen asian tuolla yleisesti käytössä olevalla termillä.
nojoojust

Re: Luovuttava osapuoli?

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Olen ollut yhdessä suhteessa, jossa toinen osapuoli ainakin minun tulkintani mukaan oli luovuttava. Ei hän sitä koskaan myöntänyt, mutta totuus paljasti karut kasvonsa silloin tällöin, eikä niitä sanattomia ja joskus sanallisiakaan viestejä voinut olla huomaamatta. Minun tapauksessani tilanne eteni siihen, että aloin "kaivaa verta nenästäni", eli kysyin tulenarkoja kysymyksiä enkä kuitenkaan näkyvästi loukkaantunut vastauksista, sillä halusin vain tietää.

Yksi asia oli tilanteen tiedostaminen, mutta kun tiesi olevansa toisen mielestä ala-arvoinen sekä ulkonäöllisesti että seksikkyyden osalta, oli esim. suhtautuminen seksiin erittäin vaikeaa. Kun ei tuntenut olevansa haluttu, vaikka paremman puutteessa kelpasikin, ei itse pystynyt nauttimaan ollenkaan. Ja itseluottamus ropisi koko suhteen ajan alaspäin huimaa vauhtia.

Lopulta kuitenkin minä olin se, joka laittoi suhteelle stopin. Tiesin että niitäkin löytyy joiden mielestä olen sekä kaunis että seksikäs, enkä onneksi ollut väärässä. Meikkaamattomuus ja yleinen rentous voivat nekin olla puoleensavetäviä.

Mielestäni kyseinen suhde kuitenkin oli enemmän poikkeus kuin sääntö, enkä ole tuollaisesta ystäviltäkään kuullut, joten uskon että pääosa suhteista kuitenkin perustuu siihen että molemmat tuntevat toisiinsa merkittävän paljon vetoa. Luovuttava osapuoli kun ei kärsi vain itse, vaan lisäksi aiheuttaa sille toiselle osapuolellekin kärsimystä, paljon.
mustanikki

Re: Luovuttava osapuoli?

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Voi jumalan pyssyt. Täällä se ikinä oikeasti seurustelematon äidin pikku poika pohtii sitä kuka luovuttaa ja kenelle parisuhteessa. Jospa luovuttaisit itsesi siihen parisuhteeseen ja tulisit sitten pohtimaan korkealentoisia teorioitasi.
slam

Re: Luovuttava osapuoli?

Viesti Kirjoittaja slam »

mustanikki kirjoitti:Voi jumalan pyssyt. Täällä se ikinä oikeasti seurustelematon äidin pikku poika pohtii sitä kuka luovuttaa ja kenelle parisuhteessa. Jospa luovuttaisit itsesi siihen parisuhteeseen ja tulisit sitten pohtimaan korkealentoisia teorioitasi.
Miten? :roll: Voishan sitä läpällä koittaakin, sama se. Ei ole oikein naista nyt vain tyrkyllä.
Vastaa Viestiin