Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Suhdekäyttäytymisesi:

Olen mies, olen/olin aktiivisempi
2
6%
Olen mies, olen/olin passiivsempi
3
8%
Olen mies, olemme/olimme yhtä aktiivisia
4
11%
Olen nainen, olen/olin aktiivisempi
14
39%
Olen nainen, olen/olin passiivisempi
4
11%
Olen nainen, olemme/olimme yhtä aktiivisia
4
11%
En muista tai en ole seurustellut
5
14%
 
Ääniä yhteensä: 36

pertzi

Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Oletko suhteessasi aktiivisempi vai passiivisempi osapuoli? Aktiivinen osapuoli tekee suurimman osan aloitteista ja päätöksistä. Onko hyvä suhde sellainen, jossa molemmat ovat yhtä aktiivisia, vai miten? Vaikuttaako aktiivisuus ylipäänsä suhteen hyvyyteen?

Jos et ole parhaillaan suhteessa, niin kerro sitten edellisestä suhteestasi. Siksi äänestysvaihtoehdoissa on kaksi aikamuotoa.

p.
WanhaPervo

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Tähän on vaikea vastata, koska aktiivisuus-passiivisuus riippuu täysin siitä, mistä asiasta on kyse.
slam

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja slam »

riippuu siitä, onko suhdetta, vai ei? XD
Geetzu

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Yhtä aktiivisia lähes kaikessa. Näin äkkiseltään pallotettuna.
Filovirus

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

WanhaPervo kirjoitti:Tähän on vaikea vastata, koska aktiivisuus-passiivisuus riippuu täysin siitä, mistä asiasta on kyse.
:komp:
pertzi

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

WanhaPervo kirjoitti:Tähän on vaikea vastata, koska aktiivisuus-passiivisuus riippuu täysin siitä, mistä asiasta on kyse.
Ota summat. Jos sinä olet aktiivisempi kolmen tyyppisissä asioissa ja kumppanisi on aktiivinen viiden tyyppisissä asioissa, niin kumppanisi on sinua aktiivisempi.

Esim. minä olen kumppaniani aktiivisempi päättämään kodinkoneisiin liittyvistä asioista, taloustavaroista ja sen sellaisesta. Kumppanini on minua aktiivisempi päättämään ruokaostoksista, yhteisistä tekemisistä, vapaa-ajasta ja sen sellaisesta. Pikasesti arvioiden kumppanini on minua hiukan aktiivisempi.

p.
WanhaPervo

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »



Olen aktiivisempi rahoihin liittyvissä, viihde-elektroniikkaa, LVI-tekniikkaa, alkoholin juomista, autoja, seksiä koskevissa kysymyksissä.

Muuten olen passiivisempi.

Summa summarum: olen passiivisempi.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja mozart »

Taidan olla aktiivisempi osapuoli sen suhteen, että yritän puhua asioista asioiden nimillä ja korjata ongelmia, jos niitä on. Toinen osapuoli ei välttämättä aina edes ymmärrä, että mitään on vialla. Hän on tyytyväinen siihen, että saa harrastaa ja joskus saa :roll:
Tiikeriankka

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Minä ehdotan, toinen kieltäytyy.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Tuntuu siltä, että olen aina ollut aktiivisempi itse parisuhteen suhteen... Tosin sinkkuna nyt elellään, eli aktiivisuuteni ei ole ollut riittävää, tai sitten olen ollut rasittavuuteen asti aktiivinen. :D

Isot päätökset tehty yhdessä, ja asiat hoidettu yksissä tuumin, eli päätöksenteossa olen aina ollut tasa-arvoinen. Mutta jotenkin vain (yleistäen) tuntuu siltä, että naiset tekevät enemmän itse parisuhteen eteen kuin miehet. Tiedä siitä sitten...
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Exsat

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä olen ehkä dominoivampi, mutta se ei kyllä ole sellaista hyvää aktiivisuutta. Työrooli jää vähän liian usein päälle, valitettavasti.
Enthu

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Paha mennä sanomaan mtn koska ole seurustellut vakavasti..toivottomia kaukosuhteita useampi ja lopputuloksena vaikka tytsky ois muuttanut pk-seudulle opiskelut&duunikuviot mun edelle -----> bänät :roll:
Viimeksi muokannut Enthu, 11.11.2005 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geetzu

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Enthu kirjoitti:-- toivottomia kaukosuhteita useampi tusina --
Varmaan ajatus-/kirjotusvirhe... :?: :!:
Enthu

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Geetzu kirjoitti:
Enthu kirjoitti:-- toivottomia kaukosuhteita useampi tusina --
Varmaan ajatus-/kirjotusvirhe... :?: :!:
joo poistin sen tusinan :!:
Herra Manala

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kyllä minä olen passiivinen aina. Tosin minulla on myös sellainen vaikutus, että naisetkin muuttuvat läheisyydessäni hyvin passiivisiksi. Seksiäkin olen oppinut harrastamaan niin, että molemmat voivat vain maata paikoillaan.
Turbohaltija

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Taas lisää näitä ****** kyselyitä...
pertzi

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Kas niin, on aika tehdä tästä tilastollinen analyysi.

Gallup käy otoksesta normaaleista nuorista nettikäyttäjistä. Nollahypoteesina on, että otoksen perusteella ei voida sanoa, ovatko netin käyttäjät suhteissaan enemmän aktiivisia vai passiivisia.

Käyttämällä sign-testiä voidaan testata hypoteesia. Valitaan virhetodennäköisyydeksi a=0,05.

Sign-testissä otokseen otetaan mukaan vain arvot, jotka eroavat nollasta: siis arvot, joissa ollaan joko aktiivisempia tai passiivisempia. Yhteensä näitä arvoja on N=13. Näistä passiivisemmaksi osapuoleksi laski itsensä k=3 vastaajaa. Näillä arvoilla sign-testin mukaan todennäköisyydellä 0,046 k<=3. Koska 0,046 < 0,05, nollahypoteesi voidaan hylätä. Näin voidaan sanoa, että netin käyttäjät ovat suhteissaan enemmän aktiivisia kuin passiivisia.

Miehille ei voida tehdä sign-testiä, koska otos on liian pieni. Naisille sen sijaan vastaavat arvot ovat N=10, k=1. Näillä arvoilla P[k<=1] = 0,011 < 0,05, joten erityisesti naiset ovat suhteessaan aktiivisempia.

Jos oletetaan osin virheellisesti, että kaikki vastanneet naiset ovat heterosuhteissa ja että otos voidaan yleistää kaikkiin suhteisiin, niin voidaan sanoa, että virhetodennäköisyydellä 0,05 naiset ovat aktiivisempi osapuoli suhteissa.

Edellinen analyysi oli tosi tylsä, joten unohdetaan se. Yhteenvetona todetaan, että otoksen perusteella nainen on suhteessa yleensä aktiivisempi osapuoli.

p.
HellBell

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

pertzi kirjoitti:Oletko suhteessasi aktiivisempi vai passiivisempi osapuoli? Aktiivinen osapuoli tekee suurimman osan aloitteista ja päätöksistä. Onko hyvä suhde sellainen, jossa molemmat ovat yhtä aktiivisia, vai miten? Vaikuttaako aktiivisuus ylipäänsä suhteen hyvyyteen?
..
p.
Olen ollut passiivisempi (tosin en ns. suuremmissa kysymyksissä) noin yleisesti ottaen, mutta tämä on ollut yhteydessä siihen, ettei suhteissa ole seilattu samoilla aallonpituuksilla. Jos näin olisi käynyt, olisin ollut ehkä yhtä aktiivinen kuin toinenkin.
Dominoivaksi en katso itseäni, en halua 'määräillä' toista - tosin en halua että toinen määräilee minuakaan (todellakaan).
Samoilla aallonpituuksilla liikuttaessa siitä ei tule ongelmaa; homma sujunee kuin vettä vaan.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Olen agressiivisempi. Aktiivisuuden suhteen aika fifty/sixty. Tähän mennessä menojalan vipatukset ja möllötykset ovat menneet synkassa. *sormet ristiin*
Rotan aivot valtasivat pääni.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ehkä hieman passiivisempi. Omassa päässä todella aktiivinen, mutta ulosanti ja käytäntöönPANO taas passiivinen. Päätöksenteko on 50/50, kuten pitää olla, mutta aloitteita tulee mun mielestä miehen puolelta enemmän.
The great club outshines the individual, always and forever.
Jokke
Wannabe-kitisijä
Viestit: 1
Liittynyt: 14.01.2018 2:35

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Olen passiivinen.Emäntä suhteessa dominoivampi arjen pyörittämisessä ja muutenkin määrää tahdin.Olen ok asian kanssa😀
amypang
Kitisijä
Viestit: 9
Liittynyt: 24.04.2020 12:34

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja amypang »

Minä olen nainen. Olen aktiivinen suhteessani. Suurimman osan ajasta teen päätöksiä. Kysyn kuitenkin kumppaniltani mielipiteitä
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Ensimmäistä kertaa varmaan viiteentoista vuoteen olen suhteessa, jossa molemmat tuntuvat olevan yhtä aktiivisia sekä päätöksenteossa, seksuaalisesti, että asioiden tekemisessä. Hemmetin hyvä tunne!

Muoks: olen nainen.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kerberos I kirjoitti: 21.04.2021 16:15 Ensimmäistä kertaa varmaan viiteentoista vuoteen olen suhteessa, jossa molemmat tuntuvat olevan yhtä aktiivisia sekä päätöksenteossa, seksuaalisesti, että asioiden tekemisessä. Hemmetin hyvä tunne!

Muoks: olen nainen.
Nuo on niitä elämän ohikiitäviä hetkiä. Kannattaa toki nauttia, kun vielä voi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Oletko suhteesi aktiivinen osapuoli?

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.04.2021 16:37
Kerberos I kirjoitti: 21.04.2021 16:15 Ensimmäistä kertaa varmaan viiteentoista vuoteen olen suhteessa, jossa molemmat tuntuvat olevan yhtä aktiivisia sekä päätöksenteossa, seksuaalisesti, että asioiden tekemisessä. Hemmetin hyvä tunne!

Muoks: olen nainen.
Nuo on niitä elämän ohikiitäviä hetkiä. Kannattaa toki nauttia, kun vielä voi.
Totta hitossa nautin! 8) Edellinen tältä tuntunut suhteeni kesti 8 vuotta, joten jos tätä nautintoa kestää edes puolet tuosta ajasta on se huiman ihanaa.. ja kaikki sen ylimenevä aika on pelkkää bonusta.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Vastaa Viestiin