Tarvitsetko jonkun?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Nyt kun Gat toistuvasti ystävällisenä ihmisenä muistuttaa, että tarvitsee vaimon. Ja samaan aikaan olemme saanet havaita kuinka yhteisön toinen äärilaita ilmeisesti on liimautumassa jonkun miellyttävän ihmisen kylkeen, niin herää kysymys, että tarvitsetko sinä jonkun, jonka kylkeen liimautua?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Määrittele tarvitse. Viihdyn paremmin hyvässä parisuhteessa kuin yksin mutta paremmin yksin kuin huonossa parisuhteessa.
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä tarvitsen mun perheen.

Perheen kokoonpano jääköön kertomatta, mutta tarvitsen.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti:Määrittele tarvitse.
En. Sen suhteen sana on vapaa. Mikä kunkin tarve on, niin antaa kuulua.

Vapaan sanan merkeissä; omalla kohdalla uskallan sanoa, että en tarvitse ketään. Hyvin nuorena opin toimimaan yksin, kun jäätiin yksinhuoltajaperheeseen kahdestaan ja se aikuinen meistä kävi kolmivuorotöissä. Piti osata huolehtia itsestään. Eli perustarpeet on lähestulkoon olleet hanskassa noin kolmetoistavuotiaasta asti (tämä siksi, että Gatilla nuo käsittääkseni on hakusessa).

Sitä en osaa sanoa miten se on heijastunut parisuhteisiin. Tunnustan, että olen käynyt henkilökohtaisessa terapiassa ja parisuhdeterapiassa. Tulos on ollut, että päälle lyödään leima, että ei vikaa. Silti parisuhteet ovat epäonnistuneet. Ja olen terapiassa selkeästi ilmaissut mitä haluan ja tarvitsen. Looginen lopputulema on, että luulen tarvitsevani jotain, jonkun, mutta paras tulos tulee, kun jatkan samaa kaavaa kuin junnuna.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En tiedä, pitäisi kokeilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En, tarvitsen riittävän sopivan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:En, tarvitsen riittävän sopivan.
"En, tarvitsen" hetkittäin kumoaa toisensa, jos lähdetään kysymyksenasettelusta. "Riittävän sopiva" on kyllä hyvä jatkokysymys.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

En tiedä tarvinko, mutta on kaikki hitosti helpompaa tiimissä kuin yksin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä aina kuvittelen viihtyväni hyvin yksin, mutta mun sinkkuajat on olleet aina verraten kovin lyhyitä, joten epäilen etten oo ihan rehellinen itselleni tämän kanssa. Sellaista perheenkaipuuta tunnistan, sekä lapsuudenperheen (sellaista jota ei itsellä ihan koskaan ollut, siipeilen muiden alkukodeissa) että oman perheen. Tyhjässä kodissa oon ihan orpo, mutta jo koirat riittää viemään homman mukavuustasolle.

Ystävien olemassa olo on kovin tärkeää, mutta mä en oo sitä tyyppiä joka soittelee kolmen tunnin puheluita ihan vaan jutellakseen tai muutenkaan pitää yhteyttä kovin tiiviisti. Mulle sopii parhaiten sellaiset ystävyyssuhteet, joissa voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin, oli aikaa välillä sitten vuorokausi tai vuosi edellisestä tapaamisesta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jos ei viereen, niin ainakin ympärille. Ihminen on laumaeläin, ja ihan yssikseen tulee orvon pirun olo.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:Jos ei viereen...
...niin, naaman päälle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En tarvitse, mutta en pistä hanttiinkaan sopivan kohdalle sattuessa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä tarvitsen Daven takaisin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Mä tarvitsen Daven takaisin!
Daven henki ja terveys eivät kestä tarpeitasi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

... täällä mitään ketjuja kannata avata. Shrink on huorattu ja nyt suhteilut. Aasi, potki mut pihalle, kiitos.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Nyt se romahti.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:En tarvitse, mutta en pistä hanttiinkaan sopivan kohdalle sattuessa.
Tarvitsen, mutta pistän hanttiin sopivan kohdalle sattuessa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Hyvä näin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

En tarvitse, mutta sellaisen sopivan kanssa elämä on kuitenkin vielä valoisampaa.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Niba »

En nyt viihdy mitenkään, , olen ihmissuhdeoppprtunisti, koska sopiva ei ole kohdalla enkä jaksa etsikään niin olleen sitten itsensä kanssa, tämä liitto toivottavasti repeile merkittävästi..
Jos vastapuoli ole ymmärtänyt keskeyttää kahden viestin tms. jälkeen on pakko kässäri tehdä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kottarainen kirjoitti:Deittiklisee.
Joo, onhan se, mutta kyllä siinä siltikin tavoitellaan jotain kovin tunnistettavaa. Tuskin se muuten niin yleinen klisee olisikaan.

Osapäiväsartrelaisella eksistentialismikaudellaan iloisella 80-luvulla Esa Saarisella oli tapana julkaista esseekokoelmia, joissa aika moni esseistä käsitteli Esan ja Kuningattaren suhdetta. Muistelisin hänen teroittaneen, että heidän rakkaussuhteensa idea Esan kannalta on juuri siinä, että hän ei tarvitse Kuningatartaan yhtään mihinkään, mutta silti hän valitsee olla Kuningattarensa ja vain tämän kanssa ja jakaa elämänsä hänen kanssaan. Ajatuksena kai oli, että jos Esan suhde perustuisi hänen tarpeeseensa, ei suhde olisi yhtä epäitsekäs tai ainakaan samassa mielessä kahden vapaan aikuisen tasavertainen liitto. Minusta hän on tässä kyllä jonkin ihan oleellisen jäljillä hahmotellessaan deittikliseen perusteita: tarpeeseen perustuvat läheissuhteet kuulostavat jotenkin lapsen ja huoltajan suhteelta tai jonkinlaiselta omaishoitosuhteelta. Hienoja ja arvokkaita nekin, mutta vähän erilaisia.

Joten ehkä deittiklisee on oikeassa. Tavallaan kai on aika perusteltua sanoa, että ihmisillä noin niinku keskimäärin (ei kaikilla, ei yhtä voimakkaana, saa kovin erilaisia muotoja eri yksilöillä) on jonkinlainen lajityypillinen perustarve parisuhteen muodostamiseen: toimiva parisuhde lisää suhteilijoiden onnellisuutta yksinäisyyteen verrattuna. Tästä huolimatta, olisi jotenkin ikävä ajatella, että kumppani käyttäisi puolisoaan ensisijaisesti tai vain välineenä joidenkin tarpeidensa tyydyttämiseen (ainakaan, kuten Kitinänsä hyvin lukeneet tietävät, antiikin kreikkalaiset eivät tätä olisi kovin arvostettavana rakkauden muotona pitäneet). Toki useimmille käy erittäin hyvin toimiminen myös erinäisten tarpeiden tyydyttämisen välineenä, mutta itse suhteen kai useimmat soisivat perustuvan jollekin lyyrisemmälle. Useimmat kai haluaisivat ajatella, että aikuinen ihminen olisi saavuttanut sellaisen autonomian tason, jossa pystyy itse huolehtimaan tarpeistaan tarvitsematta vakituista avustajaa. Tällöin parisuhteen voisi ajatella perustuvan saarislaisesti juuri siihen, että kohtaa niin huumaavan henkilön, että haluaa elämnsä juuri hänen kanssaan jakaa - eikä vain kenen tahansa kanssa, joka pystyy tietyt itsekkäät tarpeet tyydyttämään. Mutta mähän olenkin parantumaton romantikko, siis deittiklisee.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suurin osa ihmisistä tarvitsee läheisyyttä. Seksiä saa ostamalla tai teknojyskeen keskeltä, mutta läheisyyteen tarvitaan mielestäni riittävän sopiva kumppani. Jo pelkästään tämän vuoksi koen tarvitsevani riittävän sopivan kumppanin. Tarvetta "johonkin" ei mielestäni pidä tässä yhteydessä tulkita jotenkin ehdottomana, vähempiarvoiset muut tarpeet tai halut syrjäyttävänä hyökyaaltona, vaan lajityypillisenä inhimillisenä piirteenämme.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:joissa aika moni esseistä käsitteli Esan ja Kuningattaren suhdetta.
Vaikka silloin kovin nuori olinkin, muistan edelleen elävästi, kun Esa valtakunnan virallisena mediafilosofina ollessaan muisti jokaisessa esiintymisessään mainita fantastisen Pipsan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:^ Noista siveltimen vedoista ei puutu kuin "ei ole kriteerini täyttävää vielä vastaan kävellyt. En ole katkera, viihdyn sinkkuna. Niisk.". :)
Sä ymmärrät nyt väärin. Hahmottelemani hattararomantiikka perustuu nimenomaan koko kriteeristöajattelun kieltämiselle. Kyseessä ei ole suunnitelmallinen kumppanin rekrytointi vaan yllättävä ja ennakoimaton hurmaantuminen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tarvitsetko jonkun?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti: Useimmat kai haluaisivat ajatella, että aikuinen ihminen olisi saavuttanut sellaisen autonomian tason, jossa pystyy itse huolehtimaan tarpeistaan tarvitsematta vakituista avustajaa. Tällöin parisuhteen voisi ajatella perustuvan saarislaisesti juuri siihen, että kohtaa niin huumaavan henkilön, että haluaa elämnsä juuri hänen kanssaan jakaa - eikä vain kenen tahansa kanssa, joka pystyy tietyt itsekkäät tarpeet tyydyttämään. Mutta mähän olenkin parantumaton romantikko, siis deittiklisee.
:h: :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin