Tinder-säie

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Vagabondo kirjoitti: 01.08.2019 9:57
Fiona kirjoitti: 01.08.2019 9:35 Kuinka kauan olette olleet vaimosi kanssa yhdessä? Itsehän olen ollut suhteessa jo 12 vuotta eli kokemukseni Tinderistä perustuvat lähinnä kavereiden olan yli kurkkimiseen ja heidän treffikertomuksiinsa. Tämä ei kuitenkaan estä millään tavalla neuvomista :D
25 vuotta. Tukevasti yli puolet elämästä jo.

Mä en ole muuten koskaan edes nähnyt Tinderiä livenä. Kaikki kaveritkin ovat olleet jo niin kauan suhteissaan, ettei ole ollut oikein ketään jolta olisi päässyt kurkkimaan.
Tuo on jo aika hyvin. Onneksi aloittaja ei pyytänyt nimenomaan kokemuksia, joten valistuneet arvauksetkin lasketaan :D
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 01.08.2019 8:20
Ollaan me dinosauruksetkin nettideittailtu. Eikös ukkomiehisyys ole ihan hyvä osoite track recordista kun hakee vakavaa suhdetta?
Mut hei, tekstiviestien kirjoittelu ei kelpaa kokemukseksi jos kysytään whatsappilla viestimisestä.

Oma vaimo on netistä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.08.2019 10:19
So Hard kirjoitti: 01.08.2019 8:20
Ollaan me dinosauruksetkin nettideittailtu. Eikös ukkomiehisyys ole ihan hyvä osoite track recordista kun hakee vakavaa suhdetta?
Mut hei, tekstiviestien kirjoittelu ei kelpaa kokemukseksi jos kysytään whatsappilla viestimisestä.

Oma vaimo on netistä.
Tinder ei ole muuttanut siinä mitään, että ensivaikutelma ratkaisee. Jos se tehdään kuvalla, kuvaan on syytä panostaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on ollut niin haipakkaa, että melkein missasin tinderkeskustelun! Etäisyys ei mielestäni ole suuri ongelma, jos nyt oman alueen sisällä jotain tarjontaa kuitenkin löytyy. Kuvat ja teksti on ne olennaiset. Olen täällä varmasti avannutkin jo omaa valintakriteeristöä, mutta suoraa ei-listalle päätyivät: autoihin/veneisiin/mopoihin nojailijat, naisten kainalossa poseeraavat, paidattomat pullistelijat, alkoholi/rööki keskiössä esiintyvät, tunnistamattomat kuvat (esim. vain takaa), kissan kanssa poseeraavat ja ne, joilla ei ollut esittelytekstiä.

Kannattaa laittaa joku kaveri (sala-)kuvaamaan. Melkein kaikista ihmisistä paras kuva on sellainen spontaani naurunremahdus tai rennon raukea katse, joka ei kohdistu suoraa kameraan. Itsestä sellainen on vaikeampi ottaa, jos kameran edessä ahdistaa.

Keskustelu kannattaa aloittaa jotenkin kuvaan/ esittelytekstiin liittyen, ettei vaikuta siltä, että sama menee copy-pastella 150 tyypille samaan aikaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
aquila
Kitisijä
Viestit: 19
Liittynyt: 29.07.2019 10:55

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja aquila »

exsu kirjoitti: 01.08.2019 22:03 Mulla on ollut niin haipakkaa, että melkein missasin tinderkeskustelun! Etäisyys ei mielestäni ole suuri ongelma, jos nyt oman alueen sisällä jotain tarjontaa kuitenkin löytyy. Kuvat ja teksti on ne olennaiset. Olen täällä varmasti avannutkin jo omaa valintakriteeristöä, mutta suoraa ei-listalle päätyivät: autoihin/veneisiin/mopoihin nojailijat, naisten kainalossa poseeraavat, paidattomat pullistelijat, alkoholi/rööki keskiössä esiintyvät, tunnistamattomat kuvat (esim. vain takaa), kissan kanssa poseeraavat ja ne, joilla ei ollut esittelytekstiä.

Kannattaa laittaa joku kaveri (sala-)kuvaamaan. Melkein kaikista ihmisistä paras kuva on sellainen spontaani naurunremahdus tai rennon raukea katse, joka ei kohdistu suoraa kameraan. Itsestä sellainen on vaikeampi ottaa, jos kameran edessä ahdistaa.

Keskustelu kannattaa aloittaa jotenkin kuvaan/ esittelytekstiin liittyen, ettei vaikuta siltä, että sama menee copy-pastella 150 tyypille samaan aikaan.
Hyviä vinkkejä. Noita oon oikeastaan noudattanutkin. Itsestänikin parhaat kuvat on juuri noita tietämättä otettuja. Muuten kuvissa näytän väkinäiseltä.

Silti yllättää kuinka haastava nettimaailma on. En polta, en nojaile, ei muita kuvissa, edes kissaani. Enkä nyt itseäni koe aivan susirumaksikaan niin miten ihmeessä jotkut sellaisetkin onnistuu pariutumaan vaikka swaippaisivat 100% oikealle?

Vaikka ihan yksilöllisen ja arkijärjellä vilpittömän kiinnostuneen viestin lähettää, niin 95% todennäköisyydellä vastausta ei tule.
Aquila non capit muscas
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja exsu »

aquila kirjoitti: 01.08.2019 22:27
Silti yllättää kuinka haastava nettimaailma on. En polta, en nojaile, ei muita kuvissa, edes kissaani. Enkä nyt itseäni koe aivan susirumaksikaan niin miten ihmeessä jotkut sellaisetkin onnistuu pariutumaan vaikka swaippaisivat 100% oikealle?

Vaikka ihan yksilöllisen ja arkijärjellä vilpittömän kiinnostuneen viestin lähettää, niin 95% todennäköisyydellä vastausta ei tule.
Luulen, että osalla pariutuminen liittyy ihan vaan valtavaan volyymiin. Ja onhan siellä palvelussa myös niitä naisia, joiden inboxi ei laula ihan jatkuvalla syötöllä, joten ehkä vastauksenkin saa helpommin?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Fiona »

exsu kirjoitti: 02.08.2019 7:14 Luulen, että osalla pariutuminen liittyy ihan vaan valtavaan volyymiin.
Näinhän se on. Naisen ei tarvitse olla netissä superkaunis saadakseen huomattavan paljon yhteydenottoja. Myös massasta erottuminen on huomattavasti vaikeampaa, koska ystävällisiä ja ns. tavallisia viestejä saattaa tulla kymmeniä päivässä. Liian erikoinen viesti ei puolestaan herätä vastausintoa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 01.08.2019 9:57Mä en ole muuten koskaan edes nähnyt Tinderiä livenä.
No tässä melko normaali naisen profiili:
Screenshot_20190802-142411.jpg
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yksi näkökulma nettideittailuun ja yhteydenottoihin on määrä/laatu-suhde. Usein keskustelu ajautuu siihen, että vastausten ja yhteydenottojen määrälle tiedostamattaan asetetaan itseisarvo. Ymmärrän että yksi on parempi kuin nolla noin aina, mutta eihän sitä voi itseään myydä tuolle määrän tavoittelulle oikeastaan mitenkään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Bluntly kirjoitti: 02.08.2019 14:29
Vagabondo kirjoitti: 01.08.2019 9:57Mä en ole muuten koskaan edes nähnyt Tinderiä livenä.
No tässä melko normaali naisen profiili:

Screenshot_20190802-142411.jpg
Ei todennäköisesti ainakaan saa liikaa yhteydenottoja :D
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
aquila
Kitisijä
Viestit: 19
Liittynyt: 29.07.2019 10:55

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja aquila »

Tollaset taitaa olla salaseuran hakuun varatuille..? Noita nimittäin on paljon..
Aquila non capit muscas
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Diddley Bow kirjoitti: 31.07.2019 17:39 Hirveen tuottoisa keskustelu - nopeasti selaamalla pääsin jyvälle mistä keskustellaan; ukkomiehet (myös ne jotka eivät ole oman sanomansa mukaan käyttäneet Tinderiä) neuvovat aktiivisesti Tinderiä käyttävää sinkkumiestä miten Tinderiä tulee käyttää. Olenko jyvälle?
Tässä juuri vähän aikaa sitten yksi kaveri, joka on ollut avosuhteessa niin kauan kuin muistan, tuli jätetyksi. Hän ei jäänyt tuleen makaamaan, vaan on Tinderissä. Irkissä toinen kaveri ei ollut kartalla tuosta, ja siitä lähti Tinder-keskustelu. Itselläni ei ole vuosiin ollut mitään yritystä, ja kysyin tuolta toiselta kaverilta miten Tinder toimii (hän on ollut naimisissa n. 18 vuotta, mutta puolustuksena: hän yleensä on perillä siitä mikä on in netissä.)

Ensin mainittu tyyppi näytti jotain Tinderistä lähtenyttä keskustelua: vaikka naiset ovatkin gatin oppien mukaisesti jotain mysteerisiä olentoja, osa on kuitenkin inhimillisen pöljiä. He keskustelivat yhdestä tunnetusta biisistä, ja kaverini kommentoi chatissa, että hänellä on ehkä [artistin nimi]:n Suomen suurin kokoelma. Nainen kommentoi takaisin, että mikä on [...] kokoelma. Ja seuraavaksi, että "tämä keskustelu käy todella oudoksi", ja poistui.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Itsehän en Tinderiä vielä käytä, vaikka tekisi mieli. Ehkä joku on huomannut, että on joitain issueita selvitettävänä ensin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Koska olen friend zone - guru, niin sain tinderistä aviopuolison lisäksi myös pari kaveria. Toisen kanssa kävin lenkillä ja puhuin jääkiekosta, toisen kanssa pääasiassa sen muista matcheista. Tällä toisella oli sellainen tekniikka, että se painoi sydäntä kaikkien kohdalla. Mun suosikki sen matcheista oli nainen, joka poseerasi kuvassaan bikinit päällä konetuliase jättitissien välissä. En muista nyt mitään selkeää kohtaa niistä keskusteluista, mutta sekavia ne oli.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 03.08.2019 2:33 Ensin mainittu tyyppi näytti jotain Tinderistä lähtenyttä keskustelua: vaikka naiset ovatkin gatin oppien mukaisesti jotain mysteerisiä olentoja, osa on kuitenkin inhimillisen pöljiä. He keskustelivat yhdestä tunnetusta biisistä, ja kaverini kommentoi chatissa, että hänellä on ehkä [artistin nimi]:n Suomen suurin kokoelma. Nainen kommentoi takaisin, että mikä on [...] kokoelma. Ja seuraavaksi, että "tämä keskustelu käy todella oudoksi", ja poistui.
Tuon takia ne pari viestiä vaihdetaan ennen kuin tavataan. Kaveriltasi säästyi aikaa pari tuntia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tinderöijillä ei enempää kumppaneita kuin apittomilla
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006200188.html

Jännä tulos. Ehkä tinderillä on paljon käyttäjiä, joille ei muutenkaan irtoa. Muuten kuvittelisi tinderin helpottavan kumppanien löytämistä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^ Sehän on yllättävän pieni määrä minkä verran kumppaneita ihmisillä on keskimäärin elämänsä aikana.

https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tu ... den-maara/
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Luvut eivät jotenkin täsmää, jos kerran kyse on keskimääräisestä määrästä seksikumppaneita ja miehillä on niitä enemmän. Tai no... onhan osa alle 130% ja jopa alle 100.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Menin nyt kuitenkin Tinderiin. En vielä löytänyt, mistä voi kirjoittaa tietoja itsestään. Se hämmentää, että Tinderin esittelemistä naisista, joilla on jokin kuvaus, puolella on että ovat lähihoitajia tai sairaanhoitajia. Ei mitään sitä vastaan, mutta mikäköhän profilointi tämän on päättänyt.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kertookas Tinder gurut vastaus tähän; ymmärtääkseni siellä on aika paljon catfish-profiileja. Mikä ansaintalogiikka niissä on? Vai onko niissä jokin muu kuin rahallisen hyödyn tavoittelu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

- fantasiat
- uteliaisuus
- epäreilun maailman todistaminen (plösöt keski-ikäiset feikkaavat hotteja misuja, eivätkä plösöjä yh-mammoja...)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 9:33Vai onko niissä jokin muu kuin rahallisen hyödyn tavoittelu?
Ei. Luultavasti pyydetään matkarahat.

Ja iso osa tykkäyksistä taitaa olla tinderin omilta boteilta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuskin catfish matka-rahoja pyytää. Voisi saada turpaan treffipaikalla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.08.2019 9:58 ^ tuskin catfish matka-rahoja pyytää. Voisi saada turpaan treffipaikalla.
Eihän se saavu paikalle. Ilmeisesti ymmärrämme catfish-termin eri tavalla. Mun mielestäni kuka tahansa, joka esittää netissä hyötymistarkoituksessa muuta henkilöä kuin on, on catfish.

Eli myöskin Afganistanissa työskentelevä Yhdysvaltojen merijalkaväen kirurgi voi olla catfish. Ja tod. näk. on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ luin huolimattomasti bluntlyn viestin.

Luultavasti suurin osa catfisheista ei pyydä rahaa. Mies voi perustaa feikkiprofiilin ihan vain nähdäkseen millaisia yhteydenottoja miehet lähettävät: markkinatutkimusta.

Vedin itsekin joskus ihan vimpan päälle viedyn virityksen toisella alustalla ihan vain uteliaisuuttani.
Vastaa Viestiin