Tinder-säie

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2021 8:55 Luulisin, että jos kaikki naiset valitsevat tinderissä vain sitä hoteinta viidennestä miehistä, ei se hotein viidennes mitenkään ole kiinnostunut niistä kaikista. Miksi Brad Pit lähtisi treffeille Mervi Tapolan kanssa?
Tarkoitin sitä, että ihmisen historiassa geneettinen yksiavioisuus ei ole ollut normi, vaan pieni joukko miehistä on hoitanut ison osan suvun jatkamista. Viime aikoina sosiaalinen kontrolli on ylläpitänyt yksiavioisuutta, mys geneettisesti. Viime vuosikymmeninä tilanne on kuitenkin muuttunut. Ehkä Tinder heijastelee sitä, että naiset ovat taas valmiita jakamaan miehen. En kuitenkaan usko, että naiset hahmottavat kuinka vinoutunut kysyntä tilanne on. He ehkä luulevat, että "sillä hottiksella saattaa pyöriä kuvioissa joku muukin".

Näen parisuhdemarkkinan aika hankalana seuraavan 100v aikana. Näen nämä skenaariot:

A) Nuoret lisääntymiskykyiset naiset jatkavat tasonsa kasvattamista ja nuoret miehet jatkavat madaltamista
a1) Moniavioisuudesta tulee yhteiskunnan hyväksymä malli. Pieni joukko miehiä on suhteessa suuren naismäärän kanssa. Yhä suurempi osa miehistä syrjäytyy.
a2) Naiset ryhtyvät hankkimaan lapsia yksin, joko hoidoilla tai muuten

B) Nuoret miehet skarppaavat ja lähtevät tekemään itsestään haluttuja puolisoita. Palaamme perinteisen parisuhdemallin suuntaan. Geneettisen testauksen yleistyminen vahvistaa geneettista yksiavioisuutta.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 04.11.2021 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2021 8:55 Saaha Miksi Brad Pit lähtisi treffeille Mervi Tapolan kanssa?
Pertti on latentti negrofiili.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Bluntly kirjoitti: 03.11.2021 15:24 No poistettu tinteri ja FB dating, tällä naamalla sovelluksiin käytetty aika on ihan hukkaanheitettyä.
Mä olen poistanut myös, sama lause perusteluna mutta ehkä toisella tapaa tarkoitettuna. Mä haluan, että mies näkee musta myös älyn ja ajatukset, ei pelkkää ulkonäköä. Noille lähestyneille miehille kun vain naamalla on ollut väliä, ja sitten kun mun muu olemus on tullut ilmi niin se ei olekaan sopinut heidän kuvaansa 'blondista, joka on tyhmä ja vietävissä'. :roll:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 04.11.2021 18:43 se ei olekaan sopinut heidän kuvaansa 'blondista, joka on tyhmä ja vietävissä'. :roll:
Nyt meni mielenkiinto :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon ymmärtänyt, että jotkut ihan oikeasti hakee vähän tyhmää kumppania, mikä on minusta ihan käsittämätön ilmiö. Heikko looginen ajattelu on minusta todella rasittavaa. Älykkyys on seksikästä. Viihdyn hyvin itseäni viisaampien naisten seurassa :h:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ :komp:

Ei sillä, että siihen ihan hirveästi vaaditaan.

Toki haittaa jos myös ansaitsee paremmin.

Siihenkään ei hirveästi vaadita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 05.11.2021 9:14 Toki haittaa jos myös ansaitsee paremmin.
Tuliko tää varmasti ihan oikein ulos näppäimistöltä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 05.11.2021 9:24
Bluntly kirjoitti: 05.11.2021 9:14 Toki haittaa jos myös ansaitsee paremmin.
Tuliko tää varmasti ihan oikein ulos näppäimistöltä?
Joo ei. Kun kirjoittaa kahta asiaa yhtäaikaa niin virheitä sattuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2021 8:55
sivustahuutaja kirjoitti: 03.11.2021 15:55
James Potkukelkka kirjoitti: 03.11.2021 15:24

Saahan sitä haluta mitä vain, mutta eikös tuossa käy niin, että tavisnainen jää tinderissä ilman, jos kelpuuttaa vain hoteimman viidenneksen.
Tarkoitatko, että jää ilman puolisoa vai jää ilman geenejä? Kyllä ne geenit sieltä jollain keinoin saa irtoamaan, siitä olen katsellut opetusfilmejäkin.
En ole koskaan käyttänyt Tinderiä, enkä kuulu hoteimpaan viidennekseen, eli omaa kokemusta ei ole.

Luulisin, että jos kaikki naiset valitsevat tinderissä vain sitä hoteinta viidennestä miehistä, ei se hotein viidennes mitenkään ole kiinnostunut niistä kaikista. Miksi Brad Pit lähtisi treffeille Mervi Tapolan kanssa?
Ilmeisesti miesten håtein viidennes on ammattikielellä "kultainen penis"

https://www.hs.fi/visio/art-2000008415621.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.11.2021 8:32 Ilmeisesti miesten håtein viidennes on ammattikielellä "kultainen penis"

https://www.hs.fi/visio/art-2000008415621.html
Päivitin heti dikpikkini:

Kuva
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.11.2021 8:32 Ilmeisesti miesten håtein viidennes on ammattikielellä "kultainen penis"

https://www.hs.fi/visio/art-2000008415621.html
Nuorista 45% suorittaa vähintään kandin ylipistossa. Naiset tekevät yli 60% tutkinnoista (2:1). Ylioppilastutkinnoissa suhde on vähän parempi: 3:2.

Jos yliopiston käyneelle naiselle maistuu vain yliopison käynyt mies, niin 22,5% ikäluokan naisista jää saman tien ilman miestä, jos yksiavioisuus on normi. Jos ylioppilasmies kelpaa ylioppilasnaiselle, niin silloinkin 15% naisista jää ilman. Minusta tuo on aika iso prosentti. Ja jos vaihtoehtona on, että amismiehen pitäisi kelvata, niin en näe tätä vaihtoehtoa nykyisellään kovin realistisena. Joko miesten pitäisi kouluttautua enemmän tai sitten amiksesta pitäisi valmistautua nykyistä houkuttelevampia miehiä.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

MÄ en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiseen tutustumisen kynnyksenä pitäisi painottaa koulutusastetta. Työllisyys on kyllä ymmärrettävä, mutta että sillä koulutusasteella olisi maailmaa muuttava merkitys..? Eiköhän se luonteiden yhteensopivuus ja yhteinen arvopohja ole ne asiat, jotka merkitsee onnistuneessa parisuhteessa..
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 25.11.2021 7:59 MÄ en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiseen tutustumisen kynnyksenä pitäisi painottaa koulutusastetta. Työllisyys on kyllä ymmärrettävä, mutta että sillä koulutusasteella olisi maailmaa muuttava merkitys..? Eiköhän se luonteiden yhteensopivuus ja yhteinen arvopohja ole ne asiat, jotka merkitsee onnistuneessa parisuhteessa..
Kyllähän koulutus pakostakin kertoo jotain henkilön luonteesta. Esim. professoriksi lienee mahdotonta päätyä kovin kunnianhimottomalla ja määrätiedottomalla luonteella. Toki jos puhutaan pelkästä tutustumisesta, niin olenhan mä elämänvarrella tutustunut monenlaisiin ihmisiin..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eihän naiset oikeasti ole sen koulutuksen perään, vaan heitä kiinnostaa miehen ansaintapotentiasli ja asema. Koulutus vaan on luotettavin indikaattori noiden suhteen nuorien miesten kohdalla.

Jos mies näyttää pärjäävän ilman koulutusta, niin ei se koulurus enää sitten vaikuta. Onkohan änärissä pelaavista suomalaisista kukaan sinkku?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerberos I kirjoitti: 25.11.2021 7:59 MÄ en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiseen tutustumisen kynnyksenä pitäisi painottaa koulutusastetta. Työllisyys on kyllä ymmärrettävä, mutta että sillä koulutusasteella olisi maailmaa muuttava merkitys..? Eiköhän se luonteiden yhteensopivuus ja yhteinen arvopohja ole ne asiat, jotka merkitsee onnistuneessa parisuhteessa..
Todennäköisyyslaskentaa. Omaa vastaavastaavalta koulutustasosta löytyy todennäköisemmin sopiva persoona, kuin koko ihmisryhmästä seulomalla.

Ainakin mä koin, että mitä pidemmälle eteni koulutaipaleella, niin sitä enemmän oli omanlaisia kavereita seurana ja vaikka sitä tuntee monenlaisia ihmisiä, niin jotenkin ne todelliset ystävät tuntuu olevan järjestää yliopistokoulutettuja. Jopa ne jäljellä olevat lapsuusajan kaverit, jotka tunsi jo peruskoulun puolella. 1 säännön vahvistava poikkeus toki löytyy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuo on hyvä pointti, että paritumis/elämänkumppani/hyvä isä tai äiti lapsilleen- kriteerit eivät ole sama asia kuin, mitkä ennen tutustumista tai tutustumisen alkuvaiheessa viehättävät. Toki koska yhtälö on jatkumo, niin osin kyseessä on samat tekijät.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.11.2021 8:34Jos mies näyttää pärjäävän ilman koulutusta, niin ei se koulurus enää sitten vaikuta. Onkohan änärissä pelaavista suomalaisista kukaan sinkku?
Ei taida änäripelaajien rouvat olla tyypillisesti mitään tohtoreita, mutta saavat varmaan ihan kauniita lapsia.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 25.11.2021 9:00 Ei taida änäripelaajien rouvat olla tyypillisesti mitään tohtoreita, mutta saavat varmaan ihan kauniita lapsia.
Ja kaupan päälle saavat oman televiitsio-ohjelman, jossa voivat yhdessä voimaantua kertomalla, kuinka raskasta on, kun kolme beibisitteriä ei riitä, kun pitää ehtiä merkkiliikkeiden avajaishumuun joka ilta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 25.11.2021 8:35 jotenkin ne todelliset ystävät tuntuu olevan järjestää yliopistokoulutettuja. Jopa ne jäljellä olevat lapsuusajan kaverit, jotka tunsi jo peruskoulun puolella.
Mun yhä yhteydenpidossa olevasta ala-astejengistä kaikilla on vähintään ylempi korkeakoulututkinto, yli 50 %:lla tohtorintutkinto. Mä elän kuplassa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 25.11.2021 9:00 Ei taida änäripelaajien rouvat olla tyypillisesti mitään tohtoreita, mutta saavat varmaan ihan kauniita lapsia.
Pohjois-Irlanti vuonna 987:

Otanko tuon riskin brunetin peltoja kyntämään vai tuon vaalean isotissisen vinkuheinän, joka ei varmaan selviä talven yli? Mieti Olaf, mieti tarkkaan!

Samaan aikaan me täällä kopeloitiin serkkujamme.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 25.11.2021 9:12
Vagabondo kirjoitti: 25.11.2021 8:35 jotenkin ne todelliset ystävät tuntuu olevan järjestää yliopistokoulutettuja. Jopa ne jäljellä olevat lapsuusajan kaverit, jotka tunsi jo peruskoulun puolella.
Mun yhä yhteydenpidossa olevasta ala-astejengistä kaikilla on vähintään ylempi korkeakoulututkinto, yli 50 %:lla tohtorintutkinto. Mä elän kuplassa!
Mun lapsuuskavereista vain yhdellä on tohtoritutkinto. Mä oon selvästi ollut rebel ja kulkenut huonoissa piireissä :igor:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tässä tuore gradu Suomalaisten parinvalintakriteereistä:
https://helda.helsinki.fi/bitstream/han ... sAllowed=y

Hieman yllättäen ansaintapotentiaali jää aika alas naisten kriteereissä, vaikka onkin korkeammalla kuin miesten kriteereissä. Itse olin aika varma, että parisuhdemarkkinoiden epätasapaino johtuu siitä, että miesten suhteellinen status (koulutus/tulotaso) on laskenut verrattuna naisiin. Jonkun muun pitää siis selittää se, että pariutuminen on vähentynyt.

Naisten preferenssit olivat kautta linjan korkeammalla kuin miesten, lukuunottamatta ulkonäköä. Koulutustason kanssa korreloiva älykyys oli naisilla aika paljon korkeammalle rankattu kuin miehillä. Tulkitsen tätä niin, että naiset vaikuttavat kautta linjan hakevan enemmän haluttavia piirteitä kuin miehet. Tuo yhdistettynä älykkyyden/koulutuksen arvostukseen sekä naisten suurempaan osuuteen korkeakouluissa tuntuisi johtavan siihen, että naisille on tarjolla vähemmän haluttavia kumppaneita kuin miehille.

Oma veikkaus on, että naiset ovat kautta historian olleet krantumpia kuin miehet, mutta miesten parempi status ja ansaintapotentiaali yhdistettynä heikompaan yhteiskunnan tukeen ovat historiassa johtaneet siihen, että haluttavia miehiä on ollut tarjolla enemmän.

Ehkä nuorten miesten ruoskiminen elämässään eteenpäin ei auttaisikana mitään, vaan olemme matkalla kohti jonkinlaista sinkkujen ja ehkä moniavioillisuuden yhteiskuntaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elo-pisteet nollautuneet jo aikaa sitten, mutta en vieläkään keksi miksi pistäisin tulille.

Ehkä seuraavalle ulkomaanreissulle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ No mielenhäiriössä pistin ja taas palasi Mieleen se ikiaikainen totuus:
Niin matalalla ei itsetunto ole etteikö sitä saisi tinderillä laskemaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Erehdyin siis uudelleen Tinderiin. Satojaprofiileja selanneena olen muutamaan laittanut tykkäyksen. Ilmeisesti keski-ikäiset naiset ovat intohimoisia urheilijoita tai muuten vain pinnallisia.
Vastaa Viestiin