Miksi olette kylmiä?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
HellBell

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

tonyjl kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Voithan sanoa hälle esimerkiksi että "säkin voit ottaa yhteyttä muhun, pitäisin kovasti, jos välillä kävisi niinkin päin.."
Tuo jotenkin kuulostaa mun logiikkani mukaan järjettömältä. Miehen ei kuulu ruikuttaa huomiota. Jos mulle tulis joku tyttö anelemaan että soittelisit säkin joskus mulle niin ei se mua ainakaan lisää saa kiinnostumaan.
Tony, fuck pride, ihan oikeasti. Katos kun voi olla niinkin, kuten Single Malt tuossa kirjoitti, että tyttö on hieman alkukohmeuksissa/hyvin epävarma miten tulisi hoitaa treffijutut ja niillä sitten 'olla', mikä taasen viittaa vähän epäkypsyyteen, mutta mitäs siitä.. Kaikissa on jotain epäkypsää.
Jos olisit nyt vain niellyt sen ylpeyden ja koittanut nähdä tyttöä enemmän, olisi se mahdollinen alkukohmelokin alkanut siitä keriytyä. Myöskin jos olisit ensiksi sanonut tytölle ylläolevasti tai muuten siten, mikä olisi selvittänyt tilannetta (puhua ennen toimintaa), olisit ollut ns. kypsempi, olettaen että tyttö on hieman epävarma jänskättäjä-tapaus.

Ei toisten ymmärtämisen koittaminen ole niin kamalaa. Parhaimmassa tapauksessa tyttö olisi miettinyt sanojasi ja rohkaistunut toimimaan toisella tavoin - ei epävarma kaipaa latistusta vaan rohkaisua.
Tietenkin jollet halua 'tuhlata' aikaasi ottaaksesi selvää, millainen tyttö todella on.. Ei kenellekään meinaan ole 'samantekevää' mitä tehdään.. että näiden salamyhkäisyyksien purkuun ei nyt sitten menty. Se olisikin vaatinut aikaa ja effortia ja jollei kiinnostus ole riittävää, niin sittenhän se ei ole.
hermine

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä oon ainakin niin paljon saanut olla se joka mielummin jätetään leikeistä ulkopuolelle ja jota on syytelty liiasta roikkumisesta ja tiedän olevani tosi tylsää seuraa, että vaatii paljon ennenkuin uskon että joku tosiaan haluaa vapaaehtoisesti viettää aikaa kanssani.

Mulla on joitain ystäviä jotka oon tuntenut 4-5 vuotta ja silti jahkaan vieläkin joka viikonloppu että ehkä ne mielummin olisivat keskenään eivätkä vaan kehtaa sanoa mulle tai jos joku pyytää mua johonkin, niin oletko varma ettetkö sittenkin olisi halunnut mennä jonkun muun kanssa. En tosiaankaan kehtaisi tyrkyttää kellekään seuraani jonkun kahden viikon tuntemisen perusteella koska ei kukaan kehtaa kuitenkaan sanoa treffi-ehdotuksiin suoraan ei vaikkei voisi vähempää kiinnostaa ja mä taas en mitään vihjailua tajua ja sitten olen vastuussa itse sen illan pilaamisesta tylsällä olemuksellani.

Varsinkin tulee edettyä entistä hitaammin kun olen huomannut liikaa että tosi usein pojat alkuun kuvittelevat että olen joku maailman täydellisin nainen ja kaiken hyvän ruumiillistuma ja sitten lemppaavat mut suunnilleen heti kun oikeasti tutustuvat (muutama kk) ja minä alkaisin ihastua ja tottua että toi ei olekaan samanlainen kuin ne muut ja lähde pois heti kun alan tykätä siitä.
Zeb

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Voih, Tony !! Tuolla hannailulla ja pakittelulla ryssit kyllä hyvätkin jutut, elä tuommoista tee !

Mulla on ihan omakohtaista kokemusta asiasta, nimittäin joskus once upon a time lukiobileissä tapasin hyvin viehättävän pojan, joka illan päätteeksi suuteli ja antoi numeronsa, ja sanoi "soita". En soittanut, koska ajattelin, että juo tuo on oikeasti kiinnostunut, niin ottaa kyllä numeroni selville ystäviltäni ja soittaa itse. Noh, eipä kuulunut mitään, enkä minäkään soittanut. Ihan vain siksi, että olen tällainen, ei siksi, ettei minulla olisi ollut lämpimiä tunteita häntä kohtaan.

Kaikki omat suhteeni ovat alkaneet niin, että mies on ollut aktiivisempi osapuoli. Hyviä (ja pitkiäkin) suhteita, jotka eivät koskaan olisi alkaneet ilman miehen aktiivisuutta. Aktiivisuus saa uskomaan, että tuo on oikeasti kiinnostunut, ja silloin vasta viitsii heittäytyä mukaan. Princess Pride kun ei jahtaa miehiä, vaikka mikä olisi. :leuhka:
Viinikumi

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Viinikumi »

Jotkut tytöt vaatii hiukan perässä juoksemista. Jotkut vähän enemmän. Jotkut ovat jopa sen arvoisia. Useimmat eivät.
Aito_Johanna

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

[quote="Viinikumi"][/quote]

Tämä on nyt täysin :off: mutta koska asia on askarruttanut minua siitä asti, kun Viinikumi kirjoitti ekoja kertoja CITYyn, yNmärtäkee. Eli Viinikummi: mistä tuo sinun nimimerkkisi tulee?
nojoojust

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

tonyjl kirjoitti:Hänestä näki heti että on kiinnostunut. Ei siinä mitään, kohtis herkku pakkaus :) Noh, kysyin sitten ulos ja se sopi heti. Kaikki mitä ehdotan, käy. Mutta ainoastaan kun minä kysyn? Vaikka pitäisin viikon hiljaisuutta, hän ei edes tekstaa? Mutta jos kysyn johonkin, se käy. Mikä *elvetti teitä suomalaisia naisia vaivaa? Miksi miehen pitää vääntää koko ohjelma? Olisi mukava tuntea olevanta haluttu..
En muista mistä ajatusketjuni eilen alkoi, joka päätyi jonkinlaiseen mieskontaktieni inventaarioon. Minulla on aina ollut ongelmia sanoa ei, koska pettymysten aiheuttaminen muille on aina tuntunut julmalta. Nuorempana olen myös ollut erittäin ujo/epävarma, mistä johtuen ensimmäisen parisuhteeni aloitin vasta 18-vuotiaana vaikka ehdokkaita olisi ollut enemmänkin. Inventaarion aikana tiedostin ensimmäistä kertaa, miten paljon traumoja ja ylimääräistä harmia olen aiheuttanut juuri noista edellämainitsemistani syistä.

Kolme parisuhteentynkää olen aloittanut alle 18-vuotiaana vain, koska en ole uskaltanut sanoa etten ole kiinnostunut. Sitten kuitenkin nuo suhteet ovat tuntuneet vielä ahdistavammilta kuin se ei:n sanominen, jolloin olen töksäyttäen lopettanut suhteen, niin ettei toinen osapuoli koskaan ole tajunnut mitä oikein tapahtui. Sitten on ollut treffeille pyytäjiä esim. busseissa joille en ole suoraan sanonut ei, vaihtanut vain toiselle bussilinjalle. Näin jälkeenpäin voin kuvitella että paikalta liukeneminen ja välttely aiheuttavat varmasti enemmän mielipahaa kuin suora ei, mutta silloin en sitä tajunnut. Töissä yksi yritys joutui kokonaan pois tarjouskilpailusta, koska myyntimies pyysi treffeille...

Pahimmat tapaukset taas ovat ne, joissa kiinnostus on ollut molemminpuolista, mutta joiden kohdalla olen käyttänyt samaa liukenemistaktiikkaa heidän tekemiensä aloitteiden jälkeen, vain koska olen ollut niin hermostunut. Ja näitä tapauksia on ollut ainakin kymmenen. Kylmä en silti koskaan ole ollut, tunteeni ovat itse asiassa turhankin kuumia, mistä sitten on ollut seurauksena näitä paniikkeja. Ne on kuitenkin helppo tulkita kylmyydeksi tai jopa vastenmielisyydeksi. Sinänsä surullista, että vasta eilen tajusin mitä toimintatapani on saattanut aiheuttaa.
tuulenpuiska

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Suvinen kirjoitti: Höh. Jos tyrkytät itseäsi, olet lutka. Jos yrität olla siweä, olet kylmä narttu. Koittakaa jo päättää...
Ja miehistä: Jos tyrkytät itseäsi, olet kiimainen idiootti, jos pidät etäisyyttä olet pelaajapaska.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Viinikumi kirjoitti:Jotkut tytöt vaatii hiukan perässä juoksemista. Jotkut vähän enemmän. Jotkut ovat jopa sen arvoisia. Useimmat eivät.
Varmaan juuri siitä kyse ettei kiinnosta tarpeeksi. Viimeksi kun olin oikeasti kiinnostunut, olisin mennyt vaikka kuuhun asti perässä. Mutta ei tarvinnut, hän osasi heti normaalin kanssakäymisen ja että se oli mukavaa kun ei tarvinnut vongata ja miettiä.

Mutta tämä uusi.. Jospa oppisi jonkinlaista kontaktia ottamaan kun itse lopetan tyystin? Sellainen tapaus olisi kiva joka olisi perässäjuoksemisen arvoinen mutta se olisi tarpeetonta.
nypari

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Ehkä kiteyttäisin ajattelumallini tutustumisen alkuvaiheessa muutamaan asiaan. Ole tarpeeksi avoin, usein sinullekin sitten ollaan avoimia. Jos et vaadi, et voi mitään saadakaan eli kysy, jos on kysyttävää. Miksi murehtia, jos ei ole pakko. Feizin kanssa ihan samoilla linjoilla noin muutoin.
Zeb

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ja lisättäköön vielä, että kun valitsee miehen, joka on niin kiinnostunut, että viitsii hieman juosta perässäkin, niin yleensä tämä mies on myöhemminkin siinä määrin kiinnostunut, että jaksaa olla vielä suhteessakin huomaavainen.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Zeb kirjoitti:Ja lisättäköön vielä, että kun valitsee miehen, joka on niin kiinnostunut, että viitsii hieman juosta perässäkin, niin yleensä tämä mies on myöhemminkin siinä määrin kiinnostunut, että jaksaa olla vielä suhteessakin huomaavainen.
Eli siis se onkin miehen vika jos nainen osoittaa kiinnostusta vaillinaisesti ja miestä ei sitten jaksa kiinnostaa? Jotenkin se on aina käännettävä muiden syyksi. Ristus te ootte monimutkaisia.. Mikä vika olisi vaihtoehdossa että itsekin olisi ulospäinsuuntautunut ja tekisi aloitteita? Naiset perinteisesti eivät ole valinneet niitä jotka ovat kiinnostuneita vaan ne joiden perään saa sitten itkeä..
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja nexie »

tonyjl kirjoitti:
Eli siis se onkin miehen vika jos...

Oppitunti 1: Se on Aina Miehen Vika. Aina. Kaikki.
Oppitunti 2: Hyväksy kohdan 1 väite todeksi.
Don't Panic!
Zeb

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

tonyjl kirjoitti:Eli siis se onkin miehen vika jos nainen osoittaa kiinnostusta vaillinaisesti ja miestä ei sitten jaksa kiinnostaa?
Ei se ole kenenkään vika. Suhdetta ei vain omalla kohdallani synny ilman miehen aktiivista kiinnostuksen osoittamista ja pientä jahtaamista.

Tämä ei tarkoita, että esittäisin vaikeasti tavoiteltavaa, vaan että olen sellainen. :D

Ei, mutta vakavasti puhuen, keneltä se sitten on pois, jos minä en halua miestä, jonka en koe riittävän kovasti haluavan minua ? Entä se, jos sinä et koe naista riittävän tavoittelemisen arvoiseksi viitsiäksesi lähteä kuuhun tämän perässä ?
Mikä vika olisi vaihtoehdossa että itsekin olisi ulospäinsuuntautunut ja tekisi aloitteita?
Kaikki eivät ole ulospäinsuuntautuneita (en nyt välttämättä puhu itsestäni tässä yhteydessä), tai halua tehdä aloitteita. Ihmiset ovat erilaisia. Tämä ei välttämättä ole sukupuolikysymys ollenkaan. Suosittelen hakeutumaan sellaiseen seuraan, jonka ominaisuudet koet sopiviksi, ennemmin kuin yrittämään patistaa kaikki naiset toivomaasi muottiin.
Naiset perinteisesti eivät ole valinneet niitä jotka ovat kiinnostuneita vaan ne joiden perään saa sitten itkeä.
Noh, tuskinpa, eiköhän nämä ole lipsahduksia. Välillä sitä tekee virhearvioita, joista saa kärsiä, mutta vahingosta viisastuu.
SingleMalt

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

tonyjl kirjoitti:.
Mun tekis mieli sanoa tähän jotakin painavaa ja vittumaista, mutta en kehtaa.

Sanon vaan, että olet vain kerran kakskymppinen. Elä sen mukaan ja pyri siihen, että vanhainkodissa ei tarvitse valehdella.
nypari

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Toni, jos et voita vihollistasi, liity heihin. Jos kroonisesti koet epäonnistuvasi, mukaudu, yritä edes. Ja se mieli on kuin laskuvarjo vertaus pätee myös. On hyvä, että herätät keskustelua, vaikka aina samasta aiheesta ja samoin riimein, mutta jos et yritäkään muuttaa ajatteluasi, niin miksi sitten ihmettelet jatkuvasti samoja ongelmia, koet samoja asioita yhä uudelleen?

Rakentavasti,

-nypari-
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

SingleMalt kirjoitti: Sanon vaan, että olet vain kerran kakskymppinen. Elä sen mukaan ja pyri siihen, että vanhainkodissa ei tarvitse valehdella.
Eli olet sitä mieltä että lämmitän vielä vähän aikaa ja kerään sitten kokemuspointsit kotiin? No jos tän kerran. Tyttö vaan lähtee huomenna pitkäksi viikonlopuksi britteihin ja itse pariksi viikoksi työmatkalle Espanjaan. Mutta siinähän sitä on hetki aikaa odotella ja jos ei kuulu mitään niin koitan sitten vokotella hänet luokseni yöksi kun palaan.. :) Viime deitin jälkeenkin hän lähti vasta aamuyöllä..?

Sen myönnän että vonkaamisen saralla minulla on vielä paljon opittavaa. En vaan luonnostani pidä tyhjällä pohjalla etenemisestä. Enkä mitään aiempaa kirjoittanut pahalla karmalla mutta lähes jokainen uusi tapaus on jotain uutta ja ennen näkemätöntä ja ihmetyttää pientä kulkijaa. Onhan se niin että toisia ei juuri voi muuttaa mutta itseään voi.

Mutta jospa niitä sitten kertyisi vielä joskus ettei tarvitse papparaisille valehdella. Vaikka siihen aikaan kun mä olen vanhainkodissa niin papparaisiinkin on integroitu valheenpaljastin 8)

Hmm. Oiskohan paha pistää sille viesti että lupaan olla kiltisti epsaniassa jos.. (ehdotuksia)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Oletko Tony ajatellut sitä, että naisella saattaa olla samanlaiset ajatukset siitä, että olisi ihanaa olla haluttu? Jos hänkin testaa sinua samalla tavalla, ja on tullut siihen tulokseen ettet olekaan kiinnostunut.

Tällaiseen tilanteeseen sopii jokin spontaani veto. Tylsältä ja Harlekiini-rip-off:lta kuulostaa, mutta kutsu tyttö (jos olet oikeasti kiinnostunut) kahville samana iltana/iltapäivänä, osta ruusu/kukka ja kerro kuinka kiva toista on nähdä. Toimii aika lailla samalla tavalla, kun heittäisit lihanpalan piraija-altaaseen ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Elppis kirjoitti:mutta kutsu tyttö (jos olet oikeasti kiinnostunut) kahville samana iltana/iltapäivänä, osta ruusu/kukka ja kerro kuinka kiva toista on nähdä. Toimii aika lailla samalla tavalla, kun heittäisit lihanpalan piraija-altaaseen ;)
Ennen tein juuri noin. Ja se tulee luonnostaan kun on tarpeeksi ihastunut. Mutta en nyt. Luotaan mieluummin itsekin vielä hitaasti.
Exsat

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Aito_Johanna kirjoitti: Eli Viinikummi: mistä tuo sinun nimimerkkisi tulee?
Jos se tykkää irttareista?

Ja Tonylle vinkiksi, että joskus kannattaa ottaa riskejä. On mahdollista, että sitä jossain vaiheessa herää siihen, että on tehnyt itsestään tunkeilevan "eiks-se-nyt-tajuu-ettei-kiinnosta"-pellen, kun tyttö sanoo asian suoraan, mutta voi myös olla, että se tyttökin siitä ajan kanssa rohkaistuu, kun tajuaa, että olet oikeasti kiinnostunut.
Tiikeriankka

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

höpsis. Jos alkaa pelailemaan jotain eikä osoita suoraan missä aikeissa on, saa itseään syyttää, jos jää kylmäksi. Perässävedettävät ovat ärsyttäviä. Peräänvedettävät paljon kivempia.
Exsat

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Tiikeriankka kirjoitti:Perässävedettävät ovat ärsyttäviä.
Viittaatko ehkä tähän?
http://www.livejournal.com/userpic/10024948/1824851
HellBell

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ja jatkon kannalta, Tony..

Vinkki: hakeudu ripeäotteisten ja reippaiden tapausten seuraan, älä jää odottamaan kenen tanhansa silmäkyylinkejä vaan vaikuta itse siihen, kenestä kiinnostut. Etsiessäsi aloitteikaita naisia ja tämän aloitteikuuden ollessa sinulle olennainen tyttöystäväkriteeri.. niin hakeudu sitten niiden reippaiden pariin.

(Ehkei pitäisi kirjoittaa tätä, mutta mulle piirtyy mieleen jostain syystä seuraavanlainen ajatuskuva tulevasta femme fatalen muodossa. Sellainen kun sinut saa näppeihinsä, ei pyörityksestä jää jälkeen muuta kuin pyörityksen tuottama AAH. Ja aloitus.. Lopetus..? Ei huolta, femme fatale hoitaa ne.
Varo niitä.)
AarneAnkka

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

:off:
Aito_Johanna kirjoitti:Eli Viinikummi: mistä tuo sinun nimimerkkisi tulee?
Briteissä ja Irlannissa myydään "wine gums" -karkkeja jotka ovat käytännössä kitkeränmakuisella pintakäsittelyaineella käsiteltyjä värikkäitä gelatiinimöykkyjä eri väreissä ja muodoissa. Suomessakin niitä myydään, ja karkkien nimeksi on mielikuvitusta pinnistellen käännetty "viinikumikaramelli".

Sääliksi käy brittejä kun sieltä ei saa käytännössä mitään muuta karkkia kuin suklaata, purkkaa ja viinikumeja.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

HellBell kirjoitti: Vinkki: hakeudu ripeäotteisten ja reippaiden tapausten seuraan, älä jää odottamaan kenen tanhansa silmäkyylinkejä vaan vaikuta itse siihen, kenestä kiinnostut. Etsiessäsi aloitteikaita naisia ja tämän aloitteikuuden ollessa sinulle olennainen tyttöystäväkriteeri.. niin hakeudu sitten niiden reippaiden pariin.
Hint taken. Juuri kun mietin tuossa syvemmin niin ei sen kanssa oikeen juttukaan luistanut. En tykkää sellaisista tapauksista joille saa väkisin koittaa selittää jotain kun ne ei itse mitään keksi. Kun sellaisiakin kerran on joiden kanssa juttua riittää ihan solkenaan. Joten ottakoon joskus jotain kontaktia jos haluaa. Harvemmin vaan juuri ne joihin minä ihastun, ihastuvat takaisin :?
Aito_Johanna

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

AarneAnkka kirjoitti::off:
Aito_Johanna kirjoitti:Eli Viinikummi: mistä tuo sinun nimimerkkisi tulee?
Briteissä ja Irlannissa myydään "wine gums" -karkkeja jotka ovat käytännössä kitkeränmakuisella pintakäsittelyaineella käsiteltyjä värikkäitä gelatiinimöykkyjä eri väreissä ja muodoissa. Suomessakin niitä myydään, ja karkkien nimeksi on mielikuvitusta pinnistellen käännetty "viinikumikaramelli".

Sääliksi käy brittejä kun sieltä ei saa käytännössä mitään muuta karkkia kuin suklaata, purkkaa ja viinikumeja.
Joo tiedän, mutta ihmettelen, miksi joku haluaa lainata nimensä kitkerältä gelatiinimöykyltä :roll: Niin että tuumin, liittyisikö nimimerkkiin jokin juonekkaampikin tarina tai syvällinen vertauskuva, mutta ei sitten kai.
Vastaa Viestiin