Miksi olette kylmiä?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Herra Manala

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ken turhaan empii, se kättänsä lempii. Se vaan tekee hyvää psyykkeelle kun joutuu runkkaamaan vähän pidempään oman tyhmyytensä vuoksi.

Kyllä se on mies joka yleensä ohjaa treffailukulkuja. Mies tekee ehdotukset, mies avaa ovet. Nainen tuntee, että hänellä on oikeasti valta vaikuttaa tapahtumien kulkuun, mutta hänestä myös välitetään, ja hänen mielipiteistään ja hyvinvoinnistaan ollaan kiinnostuneita. Se riittää. Ei naisella tarvitse olla voimakasta mielipidettä varsinkaan treffailuun liittyvistä asioista heti alkuunsa. On ihan kiva vaan olla ja tutustua toiseen, huomata että toinen haluaa muuallekin kuin pöksyihin.

Naista kuunnellaankin vasta nussimisen jälkeen. Siihen saakka miehellä on määräysvalta. Kyllä sitä aikaa jää sen jälkeen olla ihan tarpeeksi siellä tossun allakin, joten nauttisit nyt vaan vielä kun saisit kerran itsekin päättää edes joistakin detaljiasioista.
Viinikumi

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Viinikumi »

Aito_Johanna kirjoitti:Joo tiedän, mutta ihmettelen, miksi joku haluaa lainata nimensä kitkerältä gelatiinimöykyltä :roll: Niin että tuumin, liittyisikö nimimerkkiin jokin juonekkaampikin tarina tai syvällinen vertauskuva, mutta ei sitten kai.
Minä olen kitkerä gelatiinimöykky. Ja pidän itsestäni. Minusta on varsin outoa, että tässä varsin outojen nimimerkkien maailmassa juuri omani kiinnittää huomiota.

Tarina on niinkin syvällinen, että rekisteröityessäni cityyn minulla oli kilon pakkaus ko. lempimakeisiani koneen vieressä. Harkinta oli hetken välillä Bassett, Vinegum ja Viinikumi. Totesin että suomen kieli on kaunis ja käyttökelpoinen ja en halua vaikuttaa makkaramaiselta koiralta.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Pieni update:

Ei kauaa tarvinnut sitä kontaktia odottaa.. :)
ninnithequeen

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

tonyjl kirjoitti:Pieni update:

Ei kauaa tarvinnut sitä kontaktia odottaa.. :)
Tsemppiä :)
slam

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja slam »

tonyjl kirjoitti:
(Poistin numeron. Saa nähdä kuuluuko koskaan mitään..?)
Eiköhän nainen ihastuessaan mene aika "puihin" eikä kykene olemaan mikään aloitteita tekevä rakastaja.

Luin joskus jotain teinitytön päiväkirjaa.

"ihana poika, apua, en halua NÄHDÄ sitä"

Kait se odottaa, että sinät tulet ja viet...
slam

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja slam »

tonyjl kirjoitti:Pieni update:

Ei kauaa tarvinnut sitä kontaktia odottaa.. :)
Hienoa :) Olisihan se tietysti naisen oma moka, jos ei jaksa ihastuksensa perään haikailla. + Ihan kätevästi hoidettu homma...

Meikä on hoitanut omat ihastukseni aina pakosalle... En siksi oikein jaksaisi ruveta moiseen ihastusprosessiin, kun se on kiduttava ja sitten se päättyy aina siihen, että saa nuolla näppejään..
HellBell

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

tonyjl kirjoitti:Pieni update:

Ei kauaa tarvinnut sitä kontaktia odottaa.. :)
Kyseessä sama tyttö..?

Tsemppiä, toivottavasti juttu loksahtaa kohdilleen. :)
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

tonyjl kirjoitti:Pieni update:

Ei kauaa tarvinnut sitä kontaktia odottaa.. :)
Mä olen aivan järkyttynyt. Mitä naisten päässä yleensä liikkuu, kun ne eivät voi osoittaa kiinnostustaan??!! Miten ne pystyy pitämään sen tiedon itsellään kaksi tai kolme viikkoa? Olen aivan mykistynyt. No jaa, turhaan mä ihmettelen, enhän mä muutenkaan tee asioita niin kuin muut naiset. Täytyy vain toivoa, etten rakastu mieheen, joka haluaa vaikeasti tavoiteltavan naisen.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Keikaus kirjoitti:Miten ne pystyy pitämään sen tiedon itsellään kaksi tai kolme viikkoa?
Aaaa.... katsos kun kivikaudella oli pusnushäippäs -miehiä jotka levittivät geenejään mutta eivät jääneet jakamaan resurssejaan jälkikasvun hyväksi. Tuo vaikeasti saatavuus on tapa testata että mies on "oikeasti" kiinnostunut "nimenomaan hänestä", eli kiinnostunut jäämään paikalle vielä parittelun jälkeenkin huolehtimaan lapsuksista.

Näin siis käyttäydytään riippumatta siitä käytetäänkö ehkäisyä vaiko ei.

Kyseisen käyttäytymisen takana ei siis ole kylmyys, vaan pelko. "Pelko johtaa vihaan, ja viha johtaa kärsimykseen", sanoi se pieni vihreä ukkeli jolla on isot suipot korvat.
slam

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja slam »

Keikaus kirjoitti:
tonyjl kirjoitti:Pieni update:

Ei kauaa tarvinnut sitä kontaktia odottaa.. :)
Mä olen aivan järkyttynyt. Mitä naisten päässä yleensä liikkuu, kun ne eivät voi osoittaa kiinnostustaan??!! Miten ne pystyy pitämään sen tiedon itsellään kaksi tai kolme viikkoa? Olen aivan mykistynyt. No jaa, turhaan mä ihmettelen, enhän mä muutenkaan tee asioita niin kuin muut naiset. Täytyy vain toivoa, etten rakastu mieheen, joka haluaa vaikeasti tavoiteltavan naisen.
Jatka samaan malliin vaan. Niba hakkas minut mustelmille... :lol: Ihan oikein tätä lisää, mutta sinun hempeilyt ei haavaa tee... Tuolla tavalla saatat saada, jonkun kotirotan lämpöiseksi ;)

Ei minusta se ole huono asia, jos nainen roikkuu naisellisesti "kiinni"... Ei mitään roskeja otteita, mutta sellaista kevyttä... ihan jees.
HellBell

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Keikaus kirjoitti: Mä olen aivan järkyttynyt. Mitä naisten päässä yleensä liikkuu, kun ne eivät voi osoittaa kiinnostustaan??!! Miten ne pystyy pitämään sen tiedon itsellään kaksi tai kolme viikkoa? Olen aivan mykistynyt. No jaa, turhaan mä ihmettelen, enhän mä muutenkaan tee asioita niin kuin muut naiset. Täytyy vain toivoa, etten rakastu mieheen, joka haluaa vaikeasti tavoiteltavan naisen.
Veikkauksia:

*) Eivät ole niin kiinnostuneita vielä siinä vaiheessa, että osoittaisivat suoraa kiinnostusta.

*) Ovat tarpeeksi kiinnostuneita, mutta ovat epävarmoja miten jutun suhteen tulisi toimia.

*) Ovat tarpeeksi kiinnostuneita, mutta varmoja siitä että heidän ei tule toimia mitenkään asian suhteen. Prinsessa-kompleksi.

*) Kunhan muuten vain toimivat kuten toimivat. Tapauksesta riippuen.

Nämä vain veikkauksia ns. yleisellä tasolla. Henk.koht. tasolla kuuntelen intuitiotani ja toimin siten kuin toimin ilman yleislinjausta.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

HellBell kirjoitti: ...
*) Eivät uskalla tehdä mitään. (yleisin?)
*) Muuten vaan toimivat vailla minkäänlaista logiikkaa.
Aito_Johanna

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

tonyjl kirjoitti:
*) Eivät uskalla tehdä mitään. (yleisin?)
Mistä tämä käsitys naisten kollektiivisesta kertakaikkisen avuttomasta arkuudesta oikein kumpuaa? :shock: Olitko pienenä niitä pikkupoikia, jotka söivät kastematoja ja pyydystivät sammakoita paljain käsin, ja naapurin tytöt yököttelivät, ja opit pitämään tyttöjä arkajalkoina ja sitten sinusta tuli tuollainen? *yrittää ymmärtää*
Nuo HellBellin selityksethän tekevät kaikki järkeä, miksi ne eivät kelpaa?
HellBell

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Aito_Johanna kirjoitti:
tonyjl kirjoitti:
*) Eivät uskalla tehdä mitään. (yleisin?)
Mistä tämä käsitys naisten kollektiivisesta kertakaikkisen avuttomasta arkuudesta oikein kumpuaa? :shock: ..
Nuo HellBellin selityksethän tekevät kaikki järkeä, miksi ne eivät kelpaa?
Ne ovat liian radikaaleja. ;-)

Jos on tottunut ajattelemaan että suomalaiset naiset ovat semmoisia, on ajatuskuviota alkuun haastellista muuntaa.. ja jollei sitä halua muuntaa..
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja mölli »

HellBell kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
tonyjl kirjoitti:
*) Eivät uskalla tehdä mitään. (yleisin?)
Mistä tämä käsitys naisten kollektiivisesta kertakaikkisen avuttomasta arkuudesta oikein kumpuaa? :shock: ..
Nuo HellBellin selityksethän tekevät kaikki järkeä, miksi ne eivät kelpaa?
Ne ovat liian radikaaleja. ;-)

Jos on tottunut ajattelemaan että suomalaiset naiset ovat semmoisia, on ajatuskuviota alkuun haastellista muuntaa.. ja jollei sitä halua muuntaa..
Suurin osa naisista on melko velliperseitä, ei edes uskalleta ottaa olemattomia riskejä vaikka sillä voisi saavuttaa paljon parempaa mitä riskit on jos se jotenkin poikkeaa tutusta turvallisesta.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

HellBell kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
tonyjl kirjoitti:
*) Eivät uskalla tehdä mitään. (yleisin?)
Mistä tämä käsitys naisten kollektiivisesta kertakaikkisen avuttomasta arkuudesta oikein kumpuaa?
Jos on tottunut ajattelemaan että suomalaiset naiset ovat semmoisia, on ajatuskuviota alkuun haastellista muuntaa.. ja jollei sitä halua muuntaa..

Ei mulla mitään erityistä suomalaisia tyttöjä vastaan ole mutta ihan oikeasti te olette sieltä aremmasta päästä.. Olen mä joitakin kertoja todistanut sellaista että tyttö koittaa varovasti vilkuilla mutta ei uskalla sen paremmin ilmaista kiinnostusta. Aivan kuin siinä olisi jotain väärää?

Ja nekin metodit mitä täällä (harvoin) miehen iskemiseen käytetään, ovat melkoisen siveästä päästä. Maailmalla naiset tuppaavat olla suorempia. Toisaalta se siveys on hyvä mutta jätätte sillä varovaisuudella monta potentiaalista kumppania kohtaamatta. Ei teitä kaikkia söpöjä ja mukavia tyttöjä sillä tavalla huomaa kun ette tuo itseänne näkyviin.

Ja miten voisin muuntaa käsitystäni tästä? Uskottelemalla itselleni että suomalaiset naiset ovat kovinkin tulisia? En vaan osaa valehdella itselleni. Tähän kohtaan voisi tehdä huomion että ehkä vika olisi itsessäni? Mutta kun vertaa muihin kavereihin niin eivätpä hekään niin suuressa suosiossa ole? Suomalaisille suun käyttäminen puhumiseen on vain sellaisen kynnyksen takana.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja mölli »

tonyjl kirjoitti: Ei mulla mitään erityistä suomalaisia tyttöjä vastaan ole mutta ihan oikeasti te olette sieltä aremmasta päästä.. Olen mä joitakin kertoja todistanut sellaista että tyttö koittaa varovasti vilkuilla mutta ei uskalla sen paremmin ilmaista kiinnostusta. Aivan kuin siinä olisi jotain väärää?
Sähän vaikutat henkilöltä joka on matkustellut niin osaatko sanoa ovat naiset erinlaisempia ruottissa ja virossa?
Aito_Johanna

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

tonyjl kirjoitti: Ja nekin metodit mitä täällä (harvoin) miehen iskemiseen käytetään, ovat melkoisen siveästä päästä. Maailmalla naiset tuppaavat olla suorempia. Toisaalta se siveys on hyvä mutta jätätte sillä varovaisuudella monta potentiaalista kumppania kohtaamatta. Ei teitä kaikkia söpöjä ja mukavia tyttöjä sillä tavalla huomaa kun ette tuo itseänne näkyviin.
Ai jaa? Minulla on ollut suorastaan päinvastainen käsitys. Tulisia emme toki ole (kuten eivät miehetkään), mutta kylläkin tasa-arvoisia, suoria, oma-aloitteisuuteen tottuneita. Suomalainen nainen on tottunut elämään mutkattomasti ja luontevasti (ja suorastaan seksittömästi, jätkänä jätkien joukossa) miesten kanssa. Hirmu vaikea kuvitella, että jossain Etelä-Euroopassa ja latinomaissa, joissa tytöt käyvät katolista koulua ja asuvat naimisiinmenoon asti vanhempiensa luona ja jossa isät ja veljet valvovat silmä kovana prinsessansa kunniaa, naiset muka "tuppaisivat olemaan suorempia". Tai Ranskassa, Virossa, Venäjällä, joissa perinteiset sukupuoliroolit ovat voimissaan aina ulkoasusta lähtien - tekisivätkö noiden maiden naiset tosiaan suomalaisia naisia suorempia aloitteita? En usko. Suhteen syntymistä edistävää hienovaraista flirttailutaitoa monilla ulkomaanihmeillä kyllä varmasti on enemmän kuin suomalaisnaisilla, jotka ovat yksitotisia pökkelöitä, kuten miehensäkin.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

mölli kirjoitti:
Sähän vaikutat henkilöltä joka on matkustellut niin osaatko sanoa ovat naiset erinlaisempia ruottissa ja virossa?
On Ruotsissa aikas hottis tyttöjä. Ruotsalaiset vaan pitävät itseään hienompana rotuna kuin suomalaisia eikä suomalainen siellä ole kovin hyvässä arvossa. Ei tietenkään aina, mutta usein. Voi sitä kuolan määrää kun joutuu ensi kesäksi Arlandaan Tukholmaan.. =)

Virosta taas on varmaan jokainen kuullut tarinaa kuinka tyylikkäitä naisia siellä on. Sanoisin että pitää paikkansa. Jos vaaleista tykkää niin Virossa on.

Mutta ei näitä suomalaisiakaan niin vähätellä voi. Tosi kauniita ja mukavia täälläkin jotkut.
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Aito_Johanna kirjoitti:Hirmu vaikea kuvitella, että jossain Etelä-Euroopassa ja latinomaissa, joissa tytöt käyvät katolista koulua ja asuvat naimisiinmenoon asti vanhempiensa luona ja jossa isät ja veljet valvovat silmä kovana prinsessansa kunniaa, naiset muka "tuppaisivat olemaan suorempia".
Noin voi olla joissain uskonnollisimmissa perheissä. Mutta oman käsitykseni mukaan Espanjassa, kuten muissakin latinomaissa ja Italiassa ihmisillä on tyttö- ja poikaystäviä. He käyvät baareissa. He harrastavat seksiä. He seurustelevat ja menevät naimisiin. Ihan kuten täälläkin. Nunnat ja äärikatoliset voi sitten olla asia erikseen..?
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja mölli »

tonyjl kirjoitti:
mölli kirjoitti:
Sähän vaikutat henkilöltä joka on matkustellut niin osaatko sanoa ovat naiset erinlaisempia ruottissa ja virossa?
On Ruotsissa aikas hottis tyttöjä. Ruotsalaiset vaan pitävät itseään hienompana rotuna kuin suomalaisia eikä suomalainen siellä ole kovin hyvässä arvossa. Ei tietenkään aina, mutta usein. Voi sitä kuolan määrää kun joutuu ensi kesäksi Arlandaan Tukholmaan.. =)

Virosta taas on varmaan jokainen kuullut tarinaa kuinka tyylikkäitä naisia siellä on. Sanoisin että pitää paikkansa. Jos vaaleista tykkää niin Virossa on.

Mutta ei näitä suomalaisiakaan niin vähätellä voi. Tosi kauniita ja mukavia täälläkin jotkut.
Tarkotin vaan et kuinka aktiivisia ne on iskemisessä :)
tonyjl

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

mölli kirjoitti:...
Ahaa.. :lol:
Ruotsissa en niin baareissa ole käynyt. Mutta Virossa ne ainakin reagoi ympäröiviin ihmisiin ja saattaa tulla jopa jutteleen. Ja sellainen silmäpelikin on paljon yleisempää. Tallinnasta en tiedä onko siellä sitten sellaista pissipäistä pääkaupunki ilmiötä kuin Suomessa mutta Tarto on ainakin ihan jees. Yleensä en kyllä mikään pohjoismaa-fani ole.
HellBell

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

tonyjl kirjoitti:
Ei mulla mitään erityistä suomalaisia tyttöjä vastaan ole mutta ihan oikeasti te olette sieltä aremmasta päästä.. Olen mä joitakin kertoja todistanut sellaista että tyttö koittaa varovasti vilkuilla mutta ei uskalla sen paremmin ilmaista kiinnostusta. Aivan kuin siinä olisi jotain väärää? ..
En osaa sanoa muista suomalaisista naisista totuuksia, mutta epäilisin että osa heistäkin osaa tarpeen tullen ilmaista kiinnostusta muutenkin kuin piilovilkuiluin. Tilanteiden mukaan..
Olen minäkin joskus aloittanut keskustelemisen/ läpänheiton esimerkiksi baarissa/yökerhossa, mutta sen takana ei väistämättä ole ollut suurempaa kiinnostusta mihinkään. Asiat eivät ole niin yksioikoisen selkeitä.


.. Ja miten voisin muuntaa käsitystäni tästä? Uskottelemalla itselleni että suomalaiset naiset ovat kovinkin tulisia? En vaan osaa valehdella itselleni. Tähän kohtaan voisi tehdä huomion että ehkä vika olisi itsessäni? Mutta kun vertaa muihin kavereihin niin eivätpä hekään niin suuressa suosiossa ole? Suomalaisille suun käyttäminen puhumiseen on vain sellaisen kynnyksen takana.
Tulisia? En usko että se on se sopivin sana kuvaamaan muunkaan maalaisia.. Kulttuurinen elekielikin voi olla erilaista ja se on jotakin, jonka voi periaatteessa oppia jos vain esimerkiksi asuu tietyssä maassa jonkin aikaa ja omaksuu itseensä paikan tyylit. Haen tällä sitä, että mistään luonteen piirteestä tuossa tuskin on kyse.

Edit: poistettu hankalasti ilmaistu yleistys. Luettuani yleistyskohdan uudelleen, käsitin miten sen myöskin voisi käsittää ja se olisi ollut ihan plörinäXiä sitten..
Viimeksi muokannut HellBell, 08.12.2005 0:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Hmm, mä en kyl tajua ollenkaan tätä ja vastaavia keskusteluja.
Varmaan melkein jokaisen poikaystäväni oon iskeny ihan itte, eli siis menny ekana juttelemaan.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi olette kylmiä?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Lapitii kirjoitti:Varmaan melkein jokaisen poikaystäväni oon iskeny ihan itte, eli siis menny ekana juttelemaan.
Niin mäkin. Eihän mulla riittäisi kärsivällisyyttä siihen että teeskentelisin passiivista ja kainoa.
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin