Huumorintaju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
killerwhale
Kitisijä
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2005 9:30
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja killerwhale »

[quote="Turbohaltija"]Kysymys naisille: Kun haluatte mieheltä "huumorintajua", mitä tarkoitatte? Mikä lasketaan huumorintajuksi? Miltä huumorintajuisen miehen pitäisi vaikuttaa? Mikä merkitys huumorintajulla on partnerin valinnassa? Jos naisella on kaksi muuten "yhtä hyvää" miestä valittavana, ottaako hän suuremmalla todennäköisyydellä aina sen "huumorintajuisemman"?

Ja vielä: Onko naiselle aina tärkeintä, loppujen lopuksi, se että hän viihtyy miehen seurassa? Onko miehen elämän tarkoitus tuottaa suhteessa viihdettä naiselle? Saavatko "naistennaurattajat" paremmin naisia?[/quote]

Vaikka en olekaan nainen niin vastaan silti koska androgyyninä sopeudun molempiin sukupuolirooleihini hyvin (miespisteet +16 ja naispisteet +4 =+20! :D ). Toisaalta, koska olen laiska, enkä jaksa kaikkea paskanjauhantaa tässä ketjussa lukea, niin on parempi kommentoida putkiaivona alkuperäistä tekstiä.

Partnerinvalinnasta...jos vastaat myöntävästi seuraaviin kysymyksiin (sukupuolesta riippumatta) olet löytänyt unelmiesi partnerin:
1. katso kiinnostaako hän sinua seksuaalisesti?
2. nauraako hän sinun tyhmille jutuille?

Kyllä, se on niin helppoa! :D

Mitä tuohon viihteen tuottamiseen tulee, niin sitä on tietty hyvää ja huonoa. Naistennaurattajathan rinnastetaan yleensä tyhjännaurajiin. Naistennaurattajillekin löytyy kohderyhmä sillä ei niitä muuten olisi. Pääasia on että vakka löytää kantensa olipa huumorin taso sitten mitä hyvänsä. Teoriassa vakan ja kannen yhteensovittaminen on yksinkertaista mutta käytännössä ei. Mielummin minä kuitenkin syvennän naururyppyjäni mukavassa seurassa kuin kaljuunnun ja harmaannun paatoksellisesta paskanpuhumisesta.
No Brains - No Pain
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Turbohaltija kirjoitti:Kysymys naisille: Kun haluatte mieheltä "huumorintajua", mitä tarkoitatte?
Naurat kun saat hanskat.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Turbohaltija

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Ann kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:Kysymys naisille: Kun haluatte mieheltä "huumorintajua", mitä tarkoitatte?
Naurat kun saat hanskat.
Hanskat? Eli rukkaset vai? No se onkin yleensä aika ratkiriemukas tilanne - naurattaa tyypillisesti päiväkausia. Elämykselle vetänee vertoja vain krapulapaska, joka toisaalta voittaakin sitten myös hätäisen nainnin.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Turbohaltija kirjoitti: Hanskat? Eli rukkaset vai?
Juuri nämä samaiset, joita myös pakeiksi kutsutaan.

Lähinnä tässä haimme sellaista näkökulmaa, että ihminen olisi kykeneväinen nauramaan itselleen ja löytämään hupia sellaisistakin tilanteista, joissa sitä ei alleviivauksin löydy.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Turbohaltija

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Joo, hupia voi löytää vaikka mistä. Varsinkin toiveiden ja unelmien romuttuminen on tolkuttoman hupaisa tilanne. Jos ei heti osaa nauraa koko hommalle, on viallinen ihminen. Hetkinen, ovatko naiset vähän niin kuin Olvi? Älä ota sitä vakavasti? :shock:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Turbohaltija kirjoitti:Varsinkin toiveiden ja unelmien romuttuminen on tolkuttoman hupaisa tilanne. Jos ei heti osaa nauraa koko hommalle, on viallinen ihminen.
Tai ruikuttava vanhapoika?

Suits you sir..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Turbohaltija

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Ann kirjoitti:
Tai ruikuttava vanhapoika?

Suits you sir..
Hmm? Hattuilua? Jee jee jerry cotton! Sinähän varsinainen huumorin kukkanen olet. Kerrohan vielä, ansaitsenko moista naljailua taholtasi jostain erityisestä syystä, vai puratko muuten vaan huonoa tuultasi minuun?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Turbohaltija kirjoitti: Kerrohan vielä, ansaitsenko moista naljailua taholtasi jostain erityisestä syystä, vai puratko muuten vaan huonoa tuultasi minuun?
Ansaitset vastauksia kysymiisi kysymyksiin. Sait. Et tykännyt. Tölväisy-vastatölväisy-mielenpahoitus-huumorikukka.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Turbohaltija

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Ann kirjoitti:
Ansaitset vastauksia kysymiisi kysymyksiin. Sait. Et tykännyt. Tölväisy-vastatölväisy-mielenpahoitus-huumorikukka.
Sain ensiksi näkemyksesi, kiitos siitä. Sen jälkeen sain asiatonta vittuilua, jonka syy jäi minulle epäselväksi. Sun huumori kuuluu ehkä johonkin mulle vieraaseen kategoriaan. Vaikka onhan täällä kityssä paljon tuollaista. Itse en näe avoimessa vittuilussa ja toisen verbaalisessa halventamisessa mitään erityisen huvittavaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Turbohaltija kirjoitti: Itse en näe avoimessa vittuilussa ja toisen verbaalisessa halventamisessa mitään erityisen huvittavaa.
Ehkäpä vain otat sen persoonaasi kohdistuvaksi, minkä kyllä ymmärrän, kun tuppaat täällä sydänvertasi vuodattamaan.

Reagoit alkuperäiseen kommenttiini tyyliin: "jaahas, sitä vaan naureskellaan toisten murheille..", eli hippasen turhan kirjaimellisesti. Asenteesi haiskahti kuselle. Sori, nyt se on sanottu.

Mutta tässä sen näkee: huumorintaju on kiva asia. Muut ei osaa, onneksi sä handlaat älykkään ja tilanteeseen sopivan huumorin.

Ups, taisin taas verbaloida.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Turbohaltija

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Ann kirjoitti:
Ehkäpä vain otat sen persoonaasi kohdistuvaksi,
Pah. Kaksi ekaa kommenttiasi olivat ihan ok. Edelleen: Kiitos niistä. Haluan myös sanoa, että vaikutat fiksulta naiselta ja olen lähes aina tykännyt oudoista kirjoituksistasi täällä. Muistaakseni en ole "sydänvertani" täällä vuodattanut pitkään aikaan; jos joskus olen niin tehnyt, asia ei ole mitenkään sinua voinut koskettaa (ja muiden kanssa asiat on selvitetty). Mutta: Jos sanot minua "ruikuttavaksi vanhaksipojaksi", vika on sinussa, koska sinun pitäisi tietää paremmin kuin loukata toisia suoraan päin naamaa, olkoonkin virtuaalista sellaista. Arvaan myös, että haluat vaikuttaa coolimmalta kuin minä ja kenties jopa vetää ns. pidemmän korren tässä tyhjänpäiväisessä väittelyssä. Ehkä moinen menettely on sinulle luontevampaa kuin pyytää anteeksi rumia sanojasi.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Turbohaltija kirjoitti:Mutta: Jos sanot minua "ruikuttavaksi vanhaksipojaksi", vika on sinussa, koska sinun pitäisi tietää paremmin kuin loukata toisia suoraan päin naamaa, olkoonkin virtuaalista sellaista. Arvaan myös, että haluat vaikuttaa coolimmalta kuin minä ja kenties jopa vetää ns. pidemmän korren tässä tyhjänpäiväisessä väittelyssä. Ehkä moinen menettely on sinulle luontevampaa kuin pyytää anteeksi rumia sanojasi.
Jos sen koit pahaksi asiaksi, niin on aika lailla se ja sama tarkoitinko sen vitsinä, vaiko en. Eli pyydän anteeksi. Arvioin huumorintajuisuutesi väärin(muistaakseni et edes ole wanha).

Ei ole coolia tuottaa mielipahaa. Enkä minä ole siihen koskaan pyrkinytkään, pyrin hauskuuteen.

Tähän on tultu.
Rotan aivot valtasivat pääni.
huima

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja huima »

Ann kirjoitti:Ei ole coolia tuottaa mielipahaa. Enkä minä ole siihen koskaan pyrkinytkään, pyrin hauskuuteen.

Tähän on tultu.
Uh, ei tartte heittää marttyyriviittaa sentään. Sivusta pystyy näkemään kyllä että tarkoituksenasi oli heittää hyvä verbaalinen klappi, mutta toisaalta se oli aika kylmä isku sellaiselle palstailijalle - joka ei itse klappeja juurikaan heittele.

Monilla hauskoilla heitoilla on mahdollisuus myös loukata - mutta toisaalta raaka ja joskus ilkeä rehellisyys on parasta mitä palstalla on. Tosin täällä ihmiset tuntevat jo toisensa muuten niin hyvin, että pusnus on useammin se vaihtoehto kuin sanoa että vittu säkin olet:
- tyhmä
- ruma
- laiska
- saamaton

Jos niitä hauskoja sanailuja ja jabeja yrittäisi pitää siellä paskanjauhannassa, niin ainakin kontekstin mukaan olisi helpompi pitää tulkintalasit mukana. Tai sitten otetään käyttöön Kity koodaus:

[piilovittuilua] - kaikissa mun viesteissä
[vittuilua]
[ei_mitään_pahaa_mutta_hv_silti]
Turbohaltija

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Ann kirjoitti: Eli pyydän anteeksi.
Kiitos, asia selvä minun puolestani. Mulla vaan joskus on vaikeuksia ymmärtää huumoria, jossa pilkataan toisia ihmisiä. Siinä olisi mulla varmaan oppimista, että osaisin nauraa enemmän itselleni. Toisaalta olen vähän turhankin rehellinen; nauran vain silloin kun oikeasti naurattaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Ann »

huima kirjoitti: Uh, ei tartte heittää marttyyriviittaa sentään. Sivusta pystyy näkemään kyllä että tarkoituksenasi oli heittää hyvä verbaalinen klappi, mutta toisaalta se oli aika kylmä isku sellaiselle palstailijalle - joka ei itse klappeja juurikaan heittele.
Haistapa sinäkin visvainen vittu kaikenläpäisevän palstanlukutaitosi kanssa. Jos MINÄ pyydän anteeksi, tarkoitan sitä.

Jos ei omaa sen kummempaa kontaktia kanssakirjoittelijoihin, kuin se moikkelismoi miitissä, on aika paha lähteä suunnittelemaan mitään elämää suurempaa kikkakolmosta. Siinä vaiheessa, kun kokee tarvetta moiseen, voi kuristaa itsensä trendikaulaliinaan. <- Se oli siinä, ja ihan vain siksi, että vitutti.

Pidetään ne analyysit omalla puolella.
Rotan aivot valtasivat pääni.
huima

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja huima »

Ann kirjoitti:Haistapa sinäkin visvainen vittu
Mitä Mylwin siihen sanoisi?
Ann kirjoitti:Jos MINÄ pyydän anteeksi, tarkoitan sitä.
En kai sitä edes kyseenalaistanutkaan?

Rautalankaa:
Ilmeisesti kipastuit marttyyriviitta-heitosta. Se ei liittynyt mitenkään anteeksipyynnön vilpittömyyteen, vaan 'Tähän on tultu' heittoon lopussa. En ajatellutkaan ettetkö oikeasti ja vilpittömästi olisi tarkoittanut anteeksipyyntöä.

Tartuin siihen heittoon ihan vittupäisyyttäni, sillä minun subjektiivisessa kokemusmaailmassani se kuulosti klassiselta käännöltä: anteeksi että läpsäsin, tarkoitus oli olla hauska - mutta maailma ei ymmärrä huumorintajuani. Ilman sitä 'Tähän on tultu'-fraasia olisin puolestaan sanonut awww kuin herkkää ja suoraselkäistä, puhumattakaan siitä että olisin tirauttanut pusnus kyyneleen ja halannut vielä päälle kaikkia.

Nih.

Ja pusnus.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huumorintaju

Viesti Kirjoittaja Ann »

huima kirjoitti: Mitä Mylwin siihen sanoisi?
Antaisi mun hoitaa omat taistoni.

Kuten tuolla jo totesit itsekin, niin tuo marttyyrius-paska, oli se täysin turha kommentti joka aiheutti klikin, kuten koko muka-analyyttinen sekaantumisesi koko soppaan.
huima kirjoitti:Tartuin siihen heittoon ihan vittupäisyyttäni, sillä minun subjektiivisessa kokemusmaailmassani se kuulosti klassiselta käännöltä: anteeksi että läpsäsin, tarkoitus oli olla hauska - mutta maailma ei ymmärrä huumorintajuani.
Tässä tapauksessa huumorini ei uponnut Turbohaltijaan.., ei siis ihan koko maailma.
huima kirjoitti:Ilman sitä 'Tähän on tultu'-fraasia olisin puolestaan sanonut awww kuin herkkää ja suoraselkäistä, puhumattakaan siitä että olisin tirauttanut pusnus kyyneleen ja halannut vielä päälle kaikkia.
Ja taas jäi mun huumori aukeamatta koko sun maailmalle..

Annas kun Anna selittää tän sulle:

"Tähän on tultu"= IsoPahaAnna pyytelee anteeksi ja selittelee. Eihän se sovi teidän maailmankuvaanne, eihän? Se oli niinku ironiaa, tai jotain.. Itselle(tai sille e-minäkuvalle) nauramista?

Mitä enemmän kokkeja sopassa, sitä paskempi jälkimaku.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin