Akateeminen tutkinto?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
slam

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja slam »

Olen aivan samaa mieltä tuosta, että amk-kaveri koulutetaan liian hyvin. (toki hänen varmasti täytyy hieman tietää raksalla myös suunnittelupuolesta jotakin), mutta Paras päällysmies löytyisi monesti vuosia duunia painaneesta avoiltaan tiettyihin näkemyksiin pystyvästä kaverista ja johtajuuskykyisestä. Plus toki hyvä olisi ymmärtää myös hieman rakennusten koossa pysymisestä.

Looginen työjärjestys varmasti saapuu suoraan suunnitelijoiden pöydältä ja Amk-mies on pelkkä välikäsi ja sätkynukke. :roll: am i right?
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja Meik »

ninnithequeen kirjoitti:Asiasta viidenteen: mitä jos tyttö/poikaystävä ei kelpaa vanhemmille?
Mä ainakin ilmoittaisin vanhemmilleni lähteväni etsimään uusia vanhempia. Sellaisilla, joille minun rakkaani kelpaa.

Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa toisinkin päin. :wink:
Elukka

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Meik kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Asiasta viidenteen: mitä jos tyttö/poikaystävä ei kelpaa vanhemmille?
Mä ainakin ilmoittaisin vanhemmilleni lähteväni etsimään uusia vanhempia. Sellaisilla, joille minun rakkaani kelpaa.

Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa toisinkin päin. :wink:
:komp:
Toteaisin, että saavat luvan sietää ja sillä hyvä.
Mullehan ei ala vanhukset paria valitsemaan.
slam

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja slam »

McJanne kirjoitti:

Ammattiaineiden tuntimääriä pudotetaan jatkuvasti ja tavoitteena onkin ilmeisesti saada vähemmällä opettamisella ja lisääntyneellä itseopiskelulla lyhyemmässä ajassa enemmän oppineita ammattilaisia. Loogista, eikö totta?
Voisin ehkä jaksaa suorittaa amk-tutkinnon, jos samalla voisi käydä raksalla töissä (saisi täyden palkan), ja vain parilla tunnilla kävisi istumassa henkisellä-luennolla.

Jos lähtisin kouluun kitumaan amk-tutkintoa. Se saattaisi olla minulle kuitenkin hyödytön, koska en uskoisi työllistyväni sen kautta.
Herra Manala

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Asiasta viidenteen: mitä jos tyttö/poikaystävä ei kelpaa vanhemmille?
Sitten on muutettava pois vanhempien luota.
mölli kirjoitti:meikän porukat luottaisi mun makuun
Kauhistuttava ajatus.
Avatar
liz
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 04.09.2005 19:39

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja liz »

Eihän koulutus ihmistä tee, mutta tähän astisessa elämässäni olen vain kokenut, että akateemisten ihmisten kanssa olen käynyt syvällisimmät keskusteluni. Johtuu varmaan siitä, että olen äärimmäisen pohdiskeleva luonne. Pidän asioiden perusteellisesta läpikäynnistä ja väittelemisestä, mikä on katsoakseni sukua tieteelliselle tutkimukselle. Kaikki merkittävät ihmissuhteeni ovat myös olleet akateemisten ihmisten kanssa. Toisaalta olen myös aina elänyt akateemisten ihmisten ympäröimänä, tosin viime aikoina olen laajentanut elinpiiriäni oma-aloitteisesti ei-akateemiseen suuntaan, ja olen positiivisesti yllättynyt! Niin ja hei, tyhmä on tyhmä koulustustasoon katsomatta :P
Tell him to find me an acre of land. Parsley, sage, rosemary and thyme.
Between the salt water and the sea strand. Then he'll be a true love of mine.
Elukka

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Herra Manala kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Asiasta viidenteen: mitä jos tyttö/poikaystävä ei kelpaa vanhemmille?
Sitten on muutettava pois vanhempien luota.
Paraskin sanoja. :P
slam

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja slam »

liz kirjoitti:
Minulla on akateeminen hiustutkinto vuodelta 95. Totesin teininä, että minun hiukseni pysyvät aika hyvin sellaisessa asennossa, mihin ne halusin laittaa. Tarpeeksi harvoin muistaa käydä suihkussa, niin letti pysyy aisoissa.

Akateeminen runotyttö lähettelee kovasti viestiä ny, mut en mä ny oikeen tiedä... 8) Taidan olla vaikea eli leikkiä naista... XD.
Herra Manala

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Elukka kirjoitti:Paraskin sanoja. :P
No hyvä että ainakin tämä kohta on tullut selväksi.
slam

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja slam »

Herra Manala kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Paraskin sanoja. :P
No hyvä että ainakin tämä kohta on tullut selväksi.
Off topik; mutta koen suurta vitutusta, jos joku ei ymmärrä minua. (harvoin, mutta joskus, kun jaksaa XD)

Kerran kirjoitin sellaisen runon, josta olisin sillä hetkellä voinut tehdä abaut sivun verran selitysproosaa jokaisesta lauseesta. Ihmettelin vain kun kukaan ymmärrä teoksen sanoja... :lol: Ne oli sellaista heikkoa hapoa minun päästäni paperille siirrettynä, että ei varmaa ihan heti auennut ihmiselle.

Omien sanojesi yhteiskunnallistaminen tuskin on Manala sinunkaan puheissasi välttämätön paha toisinaan. Riippuen siitä onko ihminen kasvanut rinnallasi city tai kity yhteisössä... Aina ei voida ymmärtää :lol:
segma

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja segma »

Valistunut (akateeminen) arvaus: Ihmiset korostavat akateemisuutta (en nyt siis tarkoita deitti-ilmoituksia, niissähän kukanenkin vaatii asioita, joista luulee pitävänsä) siksi, että he ovat tavallaan kateellisia niille ihmisille, jotka pärjäävät elämässä ilman "minkäänlaista yrittämistä". Eli esimerkiksi minua (akateemisena henkilönä) ketuttaa, jos joku juuri ja juuri peruskoulusta pihalle päässyt tyyppi vetää puoleensa naisia kuin magneetti. Ei siksi, että olisi tehnyt asian eteen välttämättä jotain, vaan siksi, että on tavallaan niin "hyvä tyyppi" tai muuten vain hyväonninen, että on ja osaa olla luonteva ihmisten kanssa (ts. omaa korkeat sosiaaliset taidot).

Vähän kuin syntyisi rikkaaseen perheeseen. Ja sitten sitä itse vain pohtii, kuinka paska ihminen sitä täytyykään olla, vaikka ei edes töitä paiskimalla tavallaan onnistu elämässä, jos on sosiaalisesti heikkolahjaisempi ja niitä naisia ei vaan tule.

(Ei sillä, itse en ole ennen yliopistoa kouluun panostanut oikeastaan mitenkään, että kaipa sitäkin voisi kutsua jonkinlaiseksi hyväonnisuudeksi.)
Aito_Johanna

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Vadim kirjoitti:Tätä ketjua selvästi kaivattiin, onhan edellisestä jo monta kuukautta.
Ketjun aloittamisesta on kohta kolme viikkoa, ja keskustelussa on edetty vasta toiselle sivulle. Mitä nyt, eikö aihe enää jaksa kiinnostaa?
Zeb

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Sannu kirjoitti: Ja lohduttaudun myös sillä, että kouluuni oli vaikeampi päästä kuin useimpiin yliopistoihin. Vain 4,5 % otettiin sisään...
Tuo prosenttiluku ei automaattisesti kerro mitään sisäänpääsyn vaikeudesta, koska siitä ei näe minkälaista ja miten valmistautunutta populaatiota pääsykokeisiin on osallistunut.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vastasinko mie tähän jo jotain? En jaksa selata ketjua läpi kun työ muut olette kirjoittaneet sen jo täyteen typeryyksiä kumminkin.

Vastaan samalla tavalla kuin ennenkin, akateemisuus ei ole mikään itseisarvo, eikä yhtään muita koulutuksia parempi.
Itse kävin 2 vuotta lukiota, oli perseestä, ammattikoulun, vuoden yliopistossa mikä oli taas perseestä, ja nyt opiskelen sitten toisessa korkeakoulussa ylempää korkeakoulututkintoa varten.

Jokaiselle löytyy sen oman intressin/ammatin/harrastuksen kehittämiseen sopiva oppilaitos ja jos ei löydy niin oppimisen on tapahduttava työssä, itse hankittuja lähteitä tukena käyttäen.

Sillä ei ole merkitystä MIKÄ se laitos/metodi on, pääasia että kehitystä ja ammattitaidon kasvamista tapahtuu.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
slam

Re: Akateeminen tutkinto?

Viesti Kirjoittaja slam »

Hieman paskainen fiilis ollut, kun jouduin "nettisuhde"homman vetämään poikki. Puhaltamaan tuomarina erätauon, joka sitten suistui lopulta pysyväksi. Mutta ei siitä sen eneMpää.

Luonnosta on ainoastaan yksi kohtaaminen muodostunut. Silloin epätoivoinen tyttö ryntäsi luokseni ja olen hyvää hyvyyttäni kaveritasolla pyrkinyt "asiaa" hoitamaan hänen parhaakseen. Luonnollisesti ajauduin tällaiseen hieman epätoivottuun puolisuhteeseen, kun olipahan jotain seuraa.

...

Olen kait loppuja pääten niin helvetin tyhmäkin, mutta ihmissuhde-elämän saavuttaminen se vasta vaikeampaa onkin. Ainakin ujoudestani johtuen. hakkaan pääni monesti paskaksi läheiseen pysäkkiin, kun kaunis hentoinen nainen piehtaroi siinä ja vaikka pieree ja paskantaa, mutta kuitenkin laittaa vihaisen ihastuksen, mutta miten suomalaisessa yhteiskunnassa sen koskaan pystyisi edes julkituomaan :p

Ratkaisu akateeminen tutkinto?
Vastaa Viestiin