Jäynä

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
nypari

Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Nyt vituttaa, harmittaa, nolottaa ja mitä kaikkea onkaan vielä tunnistamatta. Tapahtui UV:n päivän vastaisena yönä kello 3. Olin Espoossa, kuten varmaan FP:ssä illalla ollut muistaa *hymyil*, ja armas palstamme oli tunnuksillani auki. Kävin välillä vessassa, välillä tupakalla, jossain vaiheessa puhuin puhelimeen. Nokkelimmat varmasti jo arvaavat mistä on kyse.

Jompi kumpi hyvistä, pitkäaikaisista kavereistani, jotka tuolloin paikalla olivat, on lähettänyt herutusviestin yhdelle palstamme naisista. Niin, tiedätte varmaan oliko mukava selitellä "tekemisiään" - etenkin kun tämä nainen seurustelee.

Nyt mietin, mikä olisi sopiva sanktio, lähteäkkö koston tielle vai pitäytyäkkö rauhallisena ja norata koko juttu?

Mitä ajattelisitte vastaavassa tilanteessa minun roolissani?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Jätä se.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Mylwin kirjoitti:Jätä se.
Yritän tulkita viestiäsi. *tulkitsee* -------> Ann on vähintäänkin välillisesti vaikuttanut tämän varsin ahavoituneen viestisi julkiasuun. "Jätä se" ei nyt vaan oikein sovellu tämän nimenomaisen aloituksen kaipaamani vastauksen raameihin. Se on etenkin hyvin epälooginen, koska kyseessä ei ole minun osaltani ihmissuhde. Edes ansioksesi luettava lakonisuus ei pelkästään riitä nostamaan viestiäsi edes alempaan kärpässarjaan.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

nypari kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Jätä se.
Yritän tulkita viestiäsi. *tulkitsee* -------> Ann on vähintäänkin välillisesti vaikuttanut tämän varsin ahavoituneen viestisi julkiasuun. "Jätä se" ei nyt vaan oikein sovellu tämän nimenomaisen aloituksen kaipaamani vastauksen raameihin. Se on etenkin hyvin epälooginen, koska kyseessä ei ole minun osaltani ihmissuhde. Edes ansioksesi luettava lakonisuus ei pelkästään riitä nostamaan viestiäsi edes alempaan kärpässarjaan.
Tuo "Jätä se" - juttu on jo ikivanha raina cityn ajoilta.. En mie muista kuka sen aloitti. Ainoa vaikutus jota Annalla miuhun on löytyy sen korvasta.

Jaksoin lukea vain tuohon Ann - kohtaan, liikaa hienoja sanoja. Mut joo, jätä se.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Kyllä mä tiedän ja muistan, että "Jätä se!" on saanut alkunsa jo Cityssä. Olenhan sitä itsekin taannoin viljellyt. Se nyt vaan kuulosti aika Wanhalta läpältä, vieläpä siis kelpaamattomalta. Lyhyesti, piti vaan kuitata ja olla hetken mukanokkela.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Meik »

Jäynään on aina vastattava jäynällä. Ja jäynä ei ole jäynä, jos se on edeltäjäänsä huonompi.

Evästykseksi voisin listata tähän mulle tehtyjä ja minun tekemiä jäyniä. Lähden liikkeelle niin kaukaa kuin muistan.

No ehkä vaarallisin oli se, kun kaveri teippasi meidän toisen kaverin kengänpohjat sellaisella kiiltävällä perusteipillä. Se olikin aika vaudhikasta menoa, kun tämä ”teipattu” mies lähti kävelemään kerrostalon kivirappusia alas. Ihmettelen, ettei siinä käynyt huonosti. Mutta oli se meno silti nauramisen arvoista. Kädet ja jalat sinkoili eri suuntiin, kun hän yritti pysyä pystyssä ja lopulta törmäsi ”välitasanteen” seinään. Tätä en suosittele.

No perusjuttua oli se, että herätyskello soi aina klo 4 yöllä jossain kaapin pohjalla (kun niitä vielä oli enemmän). No tästä herätyskellosta tuli hänelle niin tavaramerkki, että ei auttanut sekään kauaa, että otti patterit irti – hän toi omat mukanaan. Laiha lohtu yksi sormiparisto yöunista.. Osasinkin aina piilottaa koko talon herätyskellot, kun kaveri tuli käymään. Ei auttanut - hän osti honkkarista halvan herätyskellon vain saadakseen minut hereille klo 4.

Herätyskellosta jäi sellainen mieleen, kun hän näpräsi toisen kaverimme uuden (todella kovaäänisen) herätyskelloradion soittamaan (tietenkin kello 4 yöllä), mutta vielä käänsi radiokanavan pois kohdaltaan. Eli keskellä yötä koko talo singahti pystyyn ihmetellen mistä se hirveä pauhu tulee. Silloin talvella välillä peltikatolta alas tuleva lumi piti meteliä, mutta nyt sen isä luuli, että koko peltikatto tuli alas =D

Niitä harmittomiakin on. Yhden kaverin luona taas oltiin istumassa iltaa ja tietenkin ryyppäämässä. No kun talon ”isäntä” sitten baarikierroksen jälkeen tuli kotiin, heitti vaatteet nurkkaan, kömpi peiton alle ja.. No kujeilija oli tällä kertaa hakenut pikkuveljen legolaatikosta niitä isoja dublo-legoja ja piilotti ne peiton alle jalkopäähän. Mieti sitä tunnetta kun et tiedä mitä ne on. Olet yksin kotona ja laskuhumalassa & väsyneenä työnnät jalat peiton alle ja sieltä iskee varpaisiin jotain kolisevaa ja kovaa. Harmitonta, mutta niin ärsyttävän pirullista.

Sähkökitaran vahvistimessa oli usein hänen jäljiltään volat täysillä. Otti aina mahanpohjasta, kun rämäytti ensimmäiset sävelet ilmoille =)

Nasta tuolilla oli ennemminkin sääntö kuin poikkeus.

Harmittomiin naurattajiin kuului myös laittaa pyykkipojalla muovinen jugurttipurkin palanen pyörän renkaan pinnoihin kiinni. Siten kun pikkupojat joskus leikki moottoripyörää (hirveä räpättävä meteli).

Autostereot oli aina täysillä, vilkut ja pyyhkijät päällä, kun käynnisti auton. Aina. Siinä jotenkin säpsähtää kun istuu rauhassa autoon ja meinaa lähteä liikkeelle, kun joka paikka alkaa vilkuttaa ja heilua. Pukamagrilli (penkinlämmitin) oli kesällä myös täysillä. Se oli kiva huomata puolen tunnin ajon jälkeen, kun pallit jo kiehui. Helteellä hellettä perseessäkään ei välttämättä erota epänormaaliksi.

Äh, mä pääsin vasta alkuun, mutta en jaksa enempää.
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Meik kirjoitti:Jäynään on aina vastattava jäynällä.
Olen kaikesta huolimatta kallistumassa täydellisen norauksen suuntaan. En aio oma-alotteisesti ottaa asiaa puheeksi, ja jos jäynän tekijät sen tekevät, niin aion sanoa, etten ole asiaa edes huomannut.

Tämä olisi ehkä kivuttomin tapa käsitellä asia. Mutta olen edelleen avoin vastajäynäehdotuksille tai muille soveltuville kostomuodoille.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

nypari kirjoitti:Se nyt vaan kuulosti aika Wanhalta läpältä, vieläpä siis kelpaamattomalta. Lyhyesti, piti vaan kuitata ja olla hetken mukanokkela.
Wanhat läpät ja munakokkeluus ovatkin niitä parhaita juttuja!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Mylwin kirjoitti:
nypari kirjoitti:Se nyt vaan kuulosti aika Wanhalta läpältä, vieläpä siis kelpaamattomalta. Lyhyesti, piti vaan kuitata ja olla hetken mukanokkela.
Wanhat läpät ja munakokkeluus ovatkin niitä parhaita juttuja!
Niinhän tuo usein menee eli turha keksiä pyörää uudelleen tjsp.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Oih! Muistuu mieleen legendaarinen jäynä opiskeluajoilta. Nostettiin kämppiksen sänky asunnon parvekkeelle. Vaati kääntelyä ja vääntelyä portaikossa, mutta lopulta kauniisti pedattu sänky kökötti reilussa pakkasilmassa. Sitä ei uskokaan miten kauan sellainen sänky pysyy kylmänä. Seurauksena oli tietenkin jäynäkierre solussa, sitä saattoi eräänä päivänä kotiin palattuaan huomata koko huoneensa käärityn vessapaperiin tai kaikkien vaatteidensa kadonneen. Voi niitä aikoja.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
HoundDog

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

nypari kirjoitti:roolistani?
Ettet vain ole, Nypari, yltiöpäisissä uudenvuoden simoissa erehtynyt itse heruuttamaan? Pätkiikö muisti? Palautetta saatuasi arvasit heti, että pikaisestikos moinen on koko palstan tiedossa ja kohdallesi lankeaa karmaiseva känniääliön leima. Siispä ennakoiva korjaustoimenpide kaatamalla sylttysanko jo etukäteen ’kavereiden’ päälle.

Laitan perään vielä hymiön, ettet suutu mulle Nypari :wink:
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

HoundDog kirjoitti:
nypari kirjoitti:roolistani?
Ettet vain ole, Nypari, yltiöpäisissä uudenvuoden simoissa erehtynyt itse heruuttamaan? Pätkiikö muisti? Palautetta saatuasi arvasit heti, että pikaisestikos moinen on koko palstan tiedossa ja kohdallesi lankeaa karmaiseva känniääliön leima. Siispä ennakoiva korjaustoimenpide kaatamalla sylttysanko jo etukäteen ’kavereiden’ päälle.

Laitan perään vielä hymiön, ettet suutu mulle Nypari :wink:
Olen 99 prosenttisen varma luettuani ko. meilin, ettei se ollut edes känninen aikaansaannokseni. Siellä oli muutama sana ja kirjoitusvirhe, joita en uskoisi edes kännissä kirjoittavani.

Lisäksi kun ole muistellut iltaani, niin tämä jäynämeili on alkanut tuntua aina vaan todennäköisemmältä vaihtoehdolta.

Laitan perään hymiön, että uskoisit minua. :paavi:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

nypari kirjoitti:Nyt vituttaa, harmittaa, nolottaa ja mitä kaikkea onkaan vielä tunnistamatta. ---
Nyt mietin, mikä olisi sopiva sanktio, lähteäkkö koston tielle vai pitäytyäkkö rauhallisena ja norata koko juttu?
Jos vituttaa, vitutukselle on varmaan jokin syy tai syitä. Mieti mitä ne ovat, ja kerro sitten asiasta rauhallisesti kavereillesi. (Esim.: "Tiedän että et tarkoittanut muuta kuin hyvää, mutta tuliko mieleesi, että tällaisesta pilasta olisi saattanut seurata esimerkiksi X? Se ei olisi enää ollut kovin hauskaa.")

Jos vitutuksesi on todellista, ei liene järkevää suhtautua koko juttuun "hauskana pilana", koska silloin joutuisi teeskentelemään olevansa eri mieltä kuin oikeasti on. Sekään ei minusta ole hyvä vaihtoehto, että on kuin mitään ei olisi tapahtunut, koska silloin kaverisi todennäköisesti ajattelevat sinun nolostuneen seurauksista niin paljon ettet edes kehtaa ottaa asiaa puheeksi. Ja jos he ottavat sen itse puheeksi, etkä sittenkään kerro mielipidettäsi rehellisesti, se vaikuttaa ystävyyssuhteeseenne kielteisesti. Ette enää tunne toisianne niin hyvin kuin voisitte, ja välillänne on aina joitakin asioita joiden suhteen sinun pitää vetää itsellesi vierasta roolia.

Kyllä avoimuus minusta on tässäkin asiassa viisain ratkaisu. Yön yli voinee silti tämänkin kanssa nukkua, sillä voi olla että kohta pidät itsekin sitä pelkkänä hauskana pilana - oikeasti. Kostoon ryhtymistä suosittelisin vain ja ainoastaan tässä tapauksessa!
Faghag

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Kultamussukka, minusta olisi parempi, että sanot kavereillesi suoraan, että olet tavannut osan palstan ihmisistä livenä, joten et halua antaa heille itsestäsi huonoa kuvaa. Sikailu, jota ystävästi harrastivat on minusta aika anteeksiantamatonta, sellaista kännissä harrastettua paskapäisyyttä, joka ei ota huomioon sinun tunteitasi. Ilmaise ajatuksesi tästä kusipäisyydestä kamuillesi, pahoittele tapahtunutta viestin vastaanottaneelle ja unohda koko juttu sen jälkeen. Rapatessa roiskuu eikä tuo nyt niin vakavaa ollut, mutta ne yksityisyyden rajat tulee vetää ystävyyssuhteissakin, että mikä on sopivaa ja mikä ei.
Patz

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Patz »

nypari kirjoitti: on lähettänyt herutusviestin yhdelle palstamme naisista.
Ne samat kaverit varmaan herutti mua chatissä samaisena yönä :mrgreen:
Ajattelinkin ettet SINä ollut niin puutteessa, että olit jo ottamassa taksia päästäkseni viereeni "nukkumaan"...
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Patz kirjoitti:
nypari kirjoitti: on lähettänyt herutusviestin yhdelle palstamme naisista.
Ne samat kaverit varmaan herutti mua chatissä samaisena yönä :mrgreen:
Ajattelinkin ettet SINä ollut niin puutteessa, että olit jo ottamassa taksia päästäkseni viereeni "nukkumaan"...
Kyllä se nyt kääntää veistä. Tässä(kin) tapauksessa vetoan nousuhumalan aiheuttamaan sosiaaliseen ylikuormitustilaan, joka ilmeni suurena himona päästä ihmisten ilmoille parisuhdelässytysten sijaan. Suurin osa tunnistanee edes joskus kärsineensä ko. oireista.
1108

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

nypari kirjoitti:Kyllä se nyt kääntää veistä. Tässä(kin) tapauksessa vetoan nousuhumalan aiheuttamaan sosiaaliseen ylikuormitustilaan, joka ilmeni suurena himona päästä ihmisten ilmoille parisuhdelässytysten sijaan. Suurin osa tunnistanee edes joskus kärsineensä ko. oireista.
Mitään en ole ottanut ja jos joku sanoo että olen niin AI,AI...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Melkein alkaa kaduttamaan, etten lähtenyt baariin seuraksi. Olisi voinut olla katsomisen arvoista menoa ja kun minä olen vielä loistava yllyttämään ihmisiä yhä hurjempiin suorituksiin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Tämä ketju alkaa saamaan kannaltani epäedullisia piirteitä. Rönsyilyn hyväksyn, mutta puoli Kityä vastaan minä, auts!
ninnithequeen

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Saako kysyä, kuka sen jäynämeilin siis sai?
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Äh, ei se ole oleellista. Oleellista ei ole kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin oleellista.
ninnithequeen

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nypari kirjoitti:Äh, ei se ole oleellista. Oleellista ei ole kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin oleellista.
Et haluaisi hauskuuttaa meitä ja postata sen meilin tänne :lol:
nypari

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Ei lyötyä saa lyödä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

ninnithequeen kirjoitti:
nypari kirjoitti:Äh, ei se ole oleellista. Oleellista ei ole kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin oleellista.
Et haluaisi hauskuuttaa meitä ja postata sen meilin tänne :lol:
Ei se ainakaan mulle tullut. Nyyh.
Kikkelis kokkelis.
ninnithequeen

Re: Jäynä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Haha. No ei tuo nyt niin vaarallista ole, kunhan henkilö, joka meilin sai, vaan tajuaa sen olleen jäynän.
Vastaa Viestiin