Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
eps

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja eps »

Faghag kirjoitti:
eps kirjoitti: - Taloudellinen tasapaino (molemmat ansaitsevat suurin piirtein saman verran)
Luulen, että naisen paremmat tulot ovat kova paikka miehelle, varsinkin jos hän määrittää oman arvonsa ja itsetuntonsa työstä saamansa korvauksen mukaan.
No juu, tämä on totta. Monelle miehelle tämä on kova paikka, jos mies katsoo, että palkka tarkoittaa kyvykkyyttä. En ajatellut asiaa siltä kannalta, koska omalla alallani minun on vaikea kuvitella ketään, joka olisi minua kovin paljon parempi (öhöm).

Miehet ovat yleisesti ottaen aika suvaitsevaisia köyhemmän tai vähemmän koulutetun naisen huolimisessa, mutta ehkä eivät kestä paremmin koulutettua ja/tai paremmassa työssä olevaa naista. Sen sijaan varsinkin akateemiset naiset tuntuvat olevan kovin nirsoja huonommin koulutettujen miesten suhteen. He tuntuvat huolivan pääasiassa akateemisiä miehiä - joiden pitää lisäksi olla olemukseltaan yhtä upeita kuin asfaltointia tekevät veljensä. Hankala yhtälö.

e.
Avatar
Jenah
Kitinäaddikti
Viestit: 55
Liittynyt: 15.01.2006 10:38

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Jenah »

Sannu kirjoitti:
HoundDog kirjoitti:
Sannu kirjoitti:...ja suhde toimi hyvin....nyt sillä on mua vielä vuoden nuorempi uusi vaimo...
Perin tökerö kysymys, mutta: Harmittaako?
Periaatteessa ei, mutta kun erottiin niin meidän yhteinen "ystävä" pokasi miehen saman tien, vaikka kovasti kertoi tukevansa mua erossa ja erotuskassa.

That´s life...
Kuulostaa aika helpolta mieheltä.

Kyllä se 27 ikävuodesta ylöspäin alkaa olla semmonen sopiva, ei ainakaan alle, enää ikinä.
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.
Avatar
Jenah
Kitinäaddikti
Viestit: 55
Liittynyt: 15.01.2006 10:38

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Jenah »

McJanne kirjoitti:
Jenah kirjoitti:...
*prods Jenah*

Teuvo!
Mookkis!

Mä tulin tänne, kun kaikki muukki kerta. Mutta ei siitä sen enempää.
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.
Edith

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Edith »

Jos nyt jätetään käsittelemättä se, että joistaikin hämäristä syistä koko seurustelun konsepti friikkaa mua täysillä, niin voin vastata tähän kysymykseen. Mä luulen, että helpointa olisi jotenkin samanlaiselta kokemuspohjalta ponnistaa, että olis jotenkin samaan aikaan sidottuja muistoja edes. Että toiselle vaikka kaheskytluku merkkais suht' samaa kuin mullekin. Pari vuotta suuntaansa tai toiseensa on ihan ok ajatus, mutta kyllä musta olis omalla kohdalla outoa, jos toinen olis vaikka kirjottanut ylioppilaaksi samoihin aikoihin kun toinen aloitti peruskoulun. Minunkaltaiselleni ihmiselle olisi varmasti helpompaa niillä samanlaisilla lähtökohdilla, edistyneemmälle ihmissuhdeihmiselle haasteet eivät varmastikaan olisi niin suuria.

Ja tota palkka-asiaa mä oon miettinyt. Olisko mahdollista, että tuo olisi jotenkin itseään ruokkiva ennakkoluulo tai käsitys, että ainakaan naiset eivät voisi "tyytyä" itseään vähemmän ansaitsevaan tai huonommin koulutettuun mieheen? Siis että kun niin usein tuota kuulee, niin olisiko tuolla toistelulla itsellään vaikutusta asiaan? Luulen, että on ihan normaalia haluta olla tietyillä tavoilla aivan niin kuin nuo toiset. Että tuo toistelu itsessään ruokkii sitä naistenkin välistä kilpailua siitä, kenellä muka olisi tasokkain mies tai muuta. Kun monellekaan ei varmasti ole tuttuvapiirissä sitten muita esimerkkejäkään, ei tiedä, että toisinkin on hyvä, ei uskalla olla ensimmäinen, joka tekee radikaalisti poikkeavan valinnan (joka sinänsä siis ei ole oikeasti lainkaan radikaalisti poikkeava, mutta josta yleisesti puhutaan sellaisena).

Äidilläni on aina ollut korkeampi koulutus- ja palkkataso kuin isälläni ja kaikki tuo yleisesti puhuttu p*ska sai minutkin pitkään näkemään heidän suhteensa säälittävästä näkökulmasta, että isäni hakisi äidistäni pelkkää taloudellista turvaa ja että äitini ei muuta olisi saanut. Totta kai ajattelin esim. varhaisteininä niin. En osannut vielä silloin kyseenalaistaa kovinkaan paljoa, ja malli on kieltämättä ympäristöstä niin valmis. (Olen myös tunnetusti kotoisin Espoosta.) Myöhemmin olen kuitenkin päätynyt siihen, ettei noin ole. Kyllä ne viihtyvä yhdessä ihan aidosti. Yhdessä minä opin niiden kanssa sittemmin lukioikäisenä nauramaan sanomalehtien esittelemälle tutkimukselle, jonka mukaan esim. perheväkivallan riski olisi heidän suhteessaan huomattavasti suurempi ja ties mille kaikelle muulle vastaavanlaisista suhteista löydetyille ja yllättävän laajalti uutisoiduille negatiivisille asioille.

Toisaalta en haluaisi uskoa ihmisten olevan ihan narussa kulkevia pässejäkään, mutta toisaalta jatkuva tietynlaisen ihannesuhteen kuvaus voi varmasti vaivihkaa vaikuttaa, ehkä enemmän, ehkä vähemmän.
Nowaysis

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Edith kirjoitti: Olisko mahdollista, että tuo olisi jotenkin itseään ruokkiva ennakkoluulo tai käsitys, että ainakaan naiset eivät voisi "tyytyä" itseään vähemmän ansaitsevaan tai huonommin koulutettuun mieheen?
En usko, se on jo evolutiivisestä näkökulmasta tarkasteltuna melkoisen luonnollinen valinta. Lapset tarvitsevat elättäjän. Nykyään sillä ei ole mitään merkitystä onko niitä lapsia oikeasti tarkoitus hankkia vai ei. However, kaikissa kulttuureissa, kaikkina aikoina, naiset valitsevat mieluummin itseään varakkaamman miehen ja miehet taas itseään varattomamman naisen. Sosiaalipsykologista pohdintaa aiheesta löytyy mm. Nancy Fridayn kirjasta Kauneus ja valta.
:p:
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Miulle sopis täydellisesti noin suurinpiirtein 2 vuotta, 2 kuukautta ja 11 päivää nuorempi partneri. Minuuteista ei nyt oo niin väliä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

LillyMunster kirjoitti:Iällä noin niin kuin numerona ei ole mitään väliä. Henkisellä iällä on paljonkin väliä.

Sanotaan nyt, että täysi-ikäinen pitää olla, tai nyt ainakin laillinen. Sen jälkeen ikä muuttuu vain numeroksi.
Aika hyvin sanottu. Tosin en näkisi itseäni (vielä) 18-vuotiaan miehenalun "naisena". Vasta sitten härskinä yli 40-vuotiaana voisin ottaa oppipojan, jos ei "se oikea" ole vienyt mennessään. Tämä siis edellyttää että myös näytän siltä että saisin sen oppipojan..

Tällä hetkellä asuntoa koristaa kolme kuukautta nuorempi oppipoika, ja hyvin tuntuu oppivan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Sannu

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Sannu »

mölli kirjoitti:
Sannu kirjoitti:Vähän huonosti muotoiltu lauseke, mutta yritän siis tiedustella, että onko iällä todellakaan mitään väliä?

Itse en helposti lähtisi suhteeseen itseäni nuoremman miehen kanssa, mutta exäni oli minua 24 vuotta vanhempi, ja suhde toimi hyvin.

Tiedän..olisi voinut olla isäni...mutta komea oli kuin mikä...nyt sillä on mua vielä vuoden nuorempi uusi vaimo...
Täysi repeäminen :lol: :lol: :lol:

No niin kun nyt on naureskeltu. Anna mä arvaa olit sen kanssa kun se oli niin aikuinen ja fiksu eikä sen takia et se oli komea ja varakas 8)
No varakkuudesta en todellakaan lähtisi puhumaan..päinvastoin.
Onko sun naisen joskus vienyt vanhempi mies kun noin kolahti?
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Vanhassa vara parempi ja eipähän ole ainakaan "lastentauteja". Elikkäs kyllä mä nykyään viihdyn vanhemman naisen seurassa ja näin tulee olemaan jatkossakin, jos nyksä jonnekkin mun elämästä katoaa en ainakaan itseäni nuorempaa etsi.
Truth fears no trial
Angita

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Angita »

Itselläni ovat kaikki kolme seurustelukumppania olleet vanhempia kuin minä. Ensimmäinen oli kaksi vuotta vanhempi, toinen 10 vuotta vanhempi ja nykyinen 6 vuotta vanhempi. Jotenkin olen aina pelästynyt jos olen kuullut miehen olevan minua nuorempi ja tuntenut itseni kehdonryöstäjäksi ja tätimäiseksi :P
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Exsat kirjoitti:Sopiva on sellainen, että yhteys pelaa. Nähdäkseni tämä on enemmän kiinni henkisestä puolesta kuin fyysisestä kypsyydestä. Tiedän 17-vuotiaita, jotka ovat enemmän aikuisia kuin jotkut tuntemani 30-40-vuotiaat tulevat ikinä olemaan.
Kiitos vaan!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Brocker »

Riippuu aina tietysti tapauksesta. Periaatteessa iällähän ei ole väliä, mutta kyllä käytännössä iso ikäero voi olla ongelma, kokemustausta ja historiakin ovat silloin niin erilaisia. Parhaiten toimii suht samanikäisen kanssa, mutta nyt kun olen jo yli 30, niin ei sitä nyt ainakaan kauheasti itseään vanhenpaa enää halua, nykyinen on 7 vuotta mua nuorempi.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
DeliriumTremens

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

no kuten on jo mainittu ikä on vain numero ja se on se henkinen ikä joka on se tärkeempi juttu!

Ennen muinoin, kun olin vielä nuori ( :lol: nimim. ikäkriisi) olin asettanut itselleni ikärajat, weird I know... Että ei saisi olla vanhempi kuin tätini, eli mua 9 vuotta vanhempi, tai nuorempi kuin veljeni eli 7 vuotta nuorempi.. tosin se nyt ei olisi silloin käytännössä toiminutkaan, joku laillisuus sentään on säilytettävä... (Olin siis teini, kun nämä laskelmat tein...)

Nykyään sitten asustelen itseäni lähes 5 vuotta nuoremman kanssa ja hyvin toimii!
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja yannara »

AIkaisemmin diggailin itseäni pari vuotta vanhemmista naisista, mutta sitten tuli vauvaphobia ja vaihdoin 19-vuoatiaaseen herkkupeppuun :P
Feiz

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Naekkonen ei saa olla vanhempi. Sori mut näin se vaan on.
Starflare

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Feiz kirjoitti:Naekkonen ei saa olla vanhempi. Sori mut näin se vaan on.
Miksi?
1108

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Feiz kirjoitti:Naekkonen ei saa olla vanhempi. Sori mut näin se vaan on.
Samaa mieltä.
1108

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Starflare kirjoitti:Miksi?
Mies on perheenpää ja vanhempi pariskunnasta PISTE!
Starflare

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Miksi?
Mies on perheenpää ja vanhempi pariskunnasta PISTE!
Ei vakuuta, try harder :D .
DeliriumTremens

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

1108 kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Miksi?
Mies on perheenpää ja vanhempi pariskunnasta PISTE!
muahahahahahaaaa :rofl:
DeliriumTremens

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Suvinen kirjoitti:
Feiz kirjoitti:Naekkonen ei saa olla vanhempi. Sori mut näin se vaan on.
Meillä saa, lällällää. Väännä siitä haiku.

samat meillä :) vanhempi olen, mutt oonko viisaampi :shock:
Faghag

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Faghag »

1108 kirjoitti:
Mies on perheenpää ja vanhempi pariskunnasta PISTE!
Mies on perheen pää, mutta nainen sen AIVOT.
Faghag

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Feiz kirjoitti:Naekkonen ei saa olla vanhempi. Sori mut näin se vaan on.
Tarkoitatko ulkoiselta olemukseltaan vaiko biologiselta iältään? Ensimmäistä ehtoa kun on vaikeampi todentaa ilman henkilöllisyystodistusta. Minunkin ikäni veikataan reilusti alakanttiin siitä, mitä se oikeasti on. Ja olenpa tavannut monta itseäni reilusti yli kymmenen vuotta nuorempaa naista, jotka ovat näyttäneet pukeutumisensa, asenteensa ja ulkonäkönsä puolesta minua vanhemmilta.

Eiköhän nykyaikana ole vaikeampaa päätellä pelkän ulkoisen habituksen perusteella minkä ikäinen joku ihminen on. Oli aikamoinen järkytys kun näimme ystävättäreni kanssa hänen 13-vuotiaan murkkuikäisen pojan luokalla olevia tyttöjä, jotka seksikkäissä pissisvetimissään näyttivät aivan 18-vuotiailta. Joten en ihmettele, että kaiken maailman Timpet menevät sekaisin alaikäisistä lapsista, jotka näyttävät täysikasvuisilta naisilta.
Feiz

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Faghag kirjoitti:
Feiz kirjoitti:Naekkonen ei saa olla vanhempi. Sori mut näin se vaan on.
Tarkoitatko ulkoiselta olemukseltaan vaiko biologiselta iältään? Ensimmäistä ehtoa kun on vaikeampi todentaa ilman henkilöllisyystodistusta. Minunkin ikäni veikataan reilusti alakanttiin siitä, mitä se oikeasti on. Ja olenpa tavannut monta itseäni reilusti yli kymmenen vuotta nuorempaa naista, jotka ovat näyttäneet pukeutumisensa, asenteensa ja ulkonäkönsä puolesta minua vanhemmilta.

Eiköhän nykyaikana ole vaikeampaa päätellä pelkän ulkoisen habituksen perusteella minkä ikäinen joku ihminen on. Oli aikamoinen järkytys kun näimme ystävättäreni kanssa hänen 13-vuotiaan murkkuikäisen pojan luokalla olevia tyttöjä, jotka seksikkäissä pissisvetimissään näyttivät aivan 18-vuotiailta. Joten en ihmettele, että kaiken maailman Timpet menevät sekaisin alaikäisistä lapsista, jotka näyttävät täysikasvuisilta naisilta.
Makuja on yhtä paljon kun persereikiä.

Itse vain pidän siitä jos nainen on nuorempi. Kai se on joku vanhanaikainen auktoriteetti juttu , mutta mitäs sitten. Satun vain pitämään naisistani nuorempina. Koskaan ei tietysti saa sanoa koskaan, mutta tähän mennessä pitemmät seurustelusuhteet ovat olleet nuorempien naisten kanssa.

Ikävä kyllä jos kokemuksistani katsotaan mitä on tarjolla vanhemmista naisista 28+ vuotiaista niin siellä alkaa löytymään pentuja, eroja ja katkeruutta, liikaa näppien polttamisia joitten ankeaa taakkaa he raahaavat sitten joka suhteeseen, puhki hoonattuja bupiruusuja, ikiteinejä joitten harrastukset ovat FRENDIT JA PILETYS, sellaista "minä olen nainen ja teen mitä lystään" asennetta jonka he ovat kehittäneet kun kaikki aikaisemmat miehet ovat olleet kusipäitä ja nyt on sitten koston vuoro.

Liian nuoret ovat taas sitten liian nuoria. Kukaan jaksa kuunnella jotain 18 kesäisen juttuja.
Minulla on oma naismakuni ja se on tarkka, kuten se on tarkka myös sen suhteen ketä lasken kavereikseni tai yleensäkkään päästän lähipiiriini.

ps. Valintani ei siis määräydy pelkästään iän perusteella. Tiedätte kyllä että parinvalintaan liittyy miljoonat muut asiat, mutta tuo on yksi sellainen HUOMIO jonka olen tehnyt vuosien varrella.

pps. Ehkä tiivistettynä voisi sanoa että tietystä ikäryhmästä on suurin mahdollisuus löytää sopivin nainen kuin muista ikäryhmistä.
hermine

Re: Kuinka suuri ikäero on sinulle sopiva suhteessa

Viesti Kirjoittaja hermine »

Feiz kirjoitti:Ehkä tiivistettynä voisi sanoa että tietystä ikäryhmästä on suurin mahdollisuus löytää sopivin nainen kuin muista ikäryhmistä.
Pysyyks tää ikäryhmä samana siitä huolimatta että itse ikäännyt? Jos ei, niin miten aiemmat väitteesi sitten ovat perusteltavissa?
Vastaa Viestiin