Analyze me

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Analyze me

Viesti Kirjoittaja yannara »

Kiitti bedlam että muistutit meikäläistä tästä paikasta :roll:

Hyvä että tälläinenkin "piilo" forumi on olemassa, kaikkea ei kehtaa kirjoittaa tuonne suosittuun cityyn...

Meikäläiselle on ilmennyt ongelma, että mä en kovin vahvasti enää usko, että voisin löytää ketään, jonka kanssa olisin onnellinen. En tiedä, mitä ajatella itsestäni. Tapaan uuden naisen, olen hänen kanssa jonkin aikaa ja sitten alkaa paljastua niitä huonoja puolia (kaikissahan meissä niitä on), ja minä pakitan.

No kerron hieman omasta parisuhde-biografiasta. Ensimmäinen seurustelu 19-vuotiaana oli unohtamaton kokemus. Se loppui omista mokailustani ja osittain välinpitämättömyydestä jonka jälkeen toivuin siitä jopa kokonaisen vuoden. Armeijan jälkeen tuli toinen lyhyt ei-niin-tärkeä suhde. Tämän jälkeen olin jopa pari vuotta ilman naisia. Toki yritin deitti.netin kautta jotain växlätä, mutta ei siitä tullut mitään.

Sitten tapasin minua vanhemman naisen, joiden kanssa suhde alkoi "se iskee silloin kun vähitellen sitä odotat" - menetelmällä. Oikeastaan meillä ei ollut mitään mahdollisuuksia jos järjellä ajatellaan, mutta olimme yhdessä vajaa puoli vuotta. Se suhde oli epävarma alusta lähtien loppuun asti, erosimme 4 kertaa sen aikana ja viimeisen kerran lopullisesti. Hän alkoi tapailla melko pian uusia miehiä, mikä häiritsi minua. Seksuaalisesti tämä suhde antoi minulle paljon itsevarmuutta, mutta toisaalta minä aloin suhtautumaan sarkastisesti naisiin ja suhteisiin.

Suht nopeasti alkoi tulla nämä lyhyeet säädöt jotka löytyivät kaikki netistä. Ensimmäinen ei ollutkaan niin ulkonäöllisesti hyvä, mutta me ei jatkettu tapailua yhteisellä päätöksellä. Toisella oli henkisesti vähän sairas, enkä muutenkaan hyväksynyt hänen elämäntapoja, joten se juttu loppui siihen. Kolmas hyvännäköinen ja seksikäs tytsy jolla oli aina lainat ja velat niskassa ja hänen käsitys rahasta oli niin päinvastainen minuun verrattuna, että pidin häntä lopuksi lapsellisena kakarana. Vaikka jälkeenpäin harmitti ja yritin jopa paikata tilanteen, niin nyt jälkeenpäin sitä ajattelee tyytyväisenä että suhteen on lopettanut. Seuraava oli minua myös vanhempi jolla oli myös henkisiä ongelmia, mutta ei niin vakavia. Päältäpäin hän vaikutti jopa seksikkäältä mutta syvällisemmin hänen kanssa tutustuttua kyllästyin hänen ulkonäköön nopeasti.

Nyt seurustelen naisen kanssa joka on kaikkia näitä hörhöjä parempi, mutta ei minun silmissä kuitenkaan täydellinen. Ja täydellisiä naisia on olemassa minun mielestä = he ovat niitä, jotka tulee nähtyä todellisessa elämässä. En ole koskaan ihastunut minun seurustelukumppaniin. Olen tuntenut välittämistä ja läheisyyden halua heitä kohtaan, sekä myöhemmin olen joskus rakastunutkin, mutta koskaan mikään ei ollut satua. Ei mikään muu kuin se ensimmäinen suhde. Olen ollut ihastunut elämässäni 2-3 naiseen, josta yksi oli varattu, toinen oli taas sellaisessa vaiheessa jossa olin 15-vuotias reppana enkä tiennyt naisista mitään.

Seurustelun alkuvaiheessa aina mietin, tuleeko tästä yhtään mitään. Minua huolestuttaa paljon enemmän se, että saatan loukata naista, eikä se, että minut jätettäisiin. Tavallaan ajattelen, että jos hän jättäisi minut, niin se olisi OK = kummallekin parempi. Itse en halua jättää, koska kyllä se läheisyys ja seksi kelpaa.

Pitäisikö minun unohtaa kaikki suhteet ja olla vaan yksin niin kauan kunnes joku vaan tippuu taivaalta minun päähän? Pitäisikö minun yksinkertaisesti.... aikuistua :?:
impulsiivinen
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 19.09.2005 12:31

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja impulsiivinen »

Pitäisi. Ei tämä kummempaa analyysia taida kaiva?
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Analysoimalla ei parisuhdetta, varsinkaan satusellaista löydä. Analysoimalla voi oppia virheistään ja "kehittyä". Esimerkiksi olet varmaan jo keksinyt, että mielenterveydellisesti heikolla pohjalla olevat naiset eivät ole niin kivoja?
Ei naiset ja unelmaparisuhteet taivaalta tipahda, ja monesti odotuksetkin ovat epärealistisia. Ja sitten sitä helposti vain vertaa uusia siihen entiseen, tai illuusioon täydellisestä unelmaparisuhteesta. En jaksa uskoa, että uutta täydellisyyttä löytyy, jos sitä etsii vain peittääkseen entisen jättämän kuopan.

Mainitsemasi aikuistuminen (ja oman pään ja suunnitelmien/toiveiden selvittäminen) kuulostaa suunnitelmalta. Jätä liika yritys ja hengitä syvään, kyllä se siitä :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja yannara »

LillyMunster kirjoitti:Analysoimalla ei parisuhdetta, varsinkaan satusellaista löydä. Analysoimalla voi oppia virheistään ja "kehittyä".
Ööh.. ei ole tarkoituskaan löytää nyt mitään, vaan haluaisin kuulla mielipiteen tästä kaikesta. Olenko tyypillinen mies, vai niin saakelin pinnallinen paska kun olla ja voi?
siia
Kitinä paheena
Viestit: 31
Liittynyt: 14.01.2006 14:00

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja siia »

Jostain syystä mietin mielessäni tuota lukiessani, että millainenkohan sun lapsuutesi oli....

Annat kuvan, että kestät suhteessa juuri niin kauan kuin se "hauska ja kiva" kestää, mutta lopetat kun arki astuu kuvioihin...Oletko miettinyt miksi?

Tuntuu, ettei ehkä aikuistumisella näitä ongelmia ratkaista... opettelemalla tuntemaan itsensä ja menneisyyden läpikäymisellä ehkä enemmänkin...
Yhdistelmä rautaista järkeä ja kummallista hössötystä
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

yannara kirjoitti:
LillyMunster kirjoitti:Analysoimalla ei parisuhdetta, varsinkaan satusellaista löydä. Analysoimalla voi oppia virheistään ja "kehittyä".
Ööh.. ei ole tarkoituskaan löytää nyt mitään, vaan haluaisin kuulla mielipiteen tästä kaikesta. Olenko tyypillinen mies, vai niin saakelin pinnallinen paska kun olla ja voi?
Ahaa!! Minä taas olen tässä tyypillinen nainen ja en tajunnut pointtiasi ennen kuin väänsit rautalangasta :D

Uusintayritys siis: Joo tyypillinen mies olet. Tai no, et välttämättä ihan tyypillinen, yleistäminenhän on ikävä tapa, mutta normityyppi nyt vähintäänkin.

Pinnallisuus kuuluu asiaan. Tietenkään puolivillaista ei huolita, vaan pyritään täydellisyyteen. Ei se ihmisestä paskaa tee, ainoastaan valikoivan. Jos se täydellisyys ei tule vastaan niin sitten vain hengaillaan ja odotellaan. Niinhän monet tekee.
Pidetään toista tavallaan niin kuin reservissä, varalla. Parempi kun on joku tjtn.

Kyynisyys kunniaan :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja yannara »

siia kirjoitti:Jostain syystä mietin mielessäni tuota lukiessani, että millainenkohan sun lapsuutesi oli....
Mun lapsuudessa ei ollut mitään vikaa. Olen ainoa lapsi perheessä, minua rakastettiin. Ainoa negatiivinen puoli oli, että olin koulukiusattu ala- ja yläasteella, mutta en näe mitään yhteistä tämän asian kanssa.

Annat kuvan, että kestät suhteessa juuri niin kauan kuin se "hauska ja kiva" kestää, mutta lopetat kun arki astuu kuvioihin...Oletko miettinyt miksi?
Toi ei pidä omasta mielestäni paikkaansa. Mä tykkään arjesta, kunhan se nainen on mun silmissä täydellinen. Mähän en periaatteessa ole koskaan seurusteluut niinku ihmisten oikeasti. Pisin suhde oli se puoli vuotta jossa oli koko ajan epävarmuus päällä ja mäkin saatoin katsastaa siinä aikana parempia vaihtoehtoja.

Arki on nykyisessäkin suhteessa astunut jo kuvaan. Seksiä ei enää jaksa harrastaa päivittäin, ja arkiasioita tehdään jo yhdessä vaikka yhdessä ei asuta. Mä jopa haluaisinkin muuttaa sen "täydellisen naisen" kanssa yhteen ja aloittaa sen arjen viimein.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja yannara »

Jos se täydellisyys ei tule vastaan niin sitten vain hengaillaan ja odotellaan. Niinhän monet tekee.
Pidetään toista tavallaan niin kuin reservissä, varalla. Parempi kun on joku tjtn.

Kyynisyys kunniaan :D
Mun mielestä toi on julminta mitä ihminen voi koskaan toiselle tehdä, enkä itse siihen sorru! Ei se rakastuminen ensitreffeillä tapahdu, eikä välttämättä ensimmäisen kuukauden aikana, mutta jos ei pian, niin se on reilu meininki erota alkuvaiheessa. Mieti mitä sä toiselle silloin teet jos pidät häntä varassa. Vaikka mulla ei olisikaan ihan oikeita tunteita naista kohtaan, mutta seurustelisin hänen kanssa kuitenkin, niin jos se neiti täydellinen sattuisi siinä vaiheessa kävelemään kohti, niin en mä pystyisi tuosta vaan vaihtamaan ihmistä toiseen. Seurusteliminen on kuitenkin niin henkilökohtainen juttu ja mä tarvitsen aikaa sen toisen unohtamiseen, aina.
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

yannara kirjoitti:Kiitti bedlam että muistutit meikäläistä tästä paikasta :roll:

Pitäisikö minun unohtaa kaikki suhteet ja olla vaan

Hyvä Jannara tuo idän kulkija, lahja meille, meille kaikille Poitsusta Manaan ja aina Petristä Safin kautta Geen pipruun..onkohan muuten nyt poslari..tuskin, no siis kuiteski Jannus olet ihan oikeilla jäljillä elikä olet vaan ja annat virran viedä..olet vielä nuori mies joten nyt ryhdistäydyt ja nautit niistä naisista kun (toiv.) vielä voit?

Muuten eilissä ehtoona luonani oli eräs venäläinen nainen, Anna tunnetko hänet, hän on Venäjältä? No enikeissön hänelle sitten luin tämän onkelman ja sanoi vaan että typical venäläinen mies!?

No tämän analyysin jälkeen jouduin, huom jouduin antautumaan hänelle 100%:sti joten minkä vastapalvelun sä nyt voisit mulle tehä..ei suikkarii eikä muuta, mut..jodn
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja yannara »

jouden-za kirjoitti:
Muuten eilissä ehtoona luonani oli eräs venäläinen nainen, Anna tunnetko hänet, hän on Venäjältä? No enikeissön hänelle sitten luin tämän onkelman ja sanoi vaan että typical venäläinen mies!?

No tämän analyysin jälkeen jouduin, huom jouduin antautumaan hänelle 100%:sti joten minkä vastapalvelun sä nyt voisit mulle tehä..ei suikkarii eikä muuta, mut..jodn
Sulla ei kyl kovin vahvasti mene jos lueskelet sun neidolle keskustepalstojen roskaa :lol: ja btw, onko sulle miten vahva lääkitys päällä?
PerttiMakimaa

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

yannara kirjoitti:...kaikkea ei kehtaa kirjoittaa tuonne suosittuun cityyn...
Herra jesta, Suosittuun?

Hae apua... :D
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja yannara »

PerttiMakimaa kirjoitti:
yannara kirjoitti:...kaikkea ei kehtaa kirjoittaa tuonne suosittuun cityyn...
Herra jesta, Suosittuun?

Hae apua... :D
Lähinnä ajoin takaa sillä sitä, että kukaan mun eksistä tuskin tota täältä löytää... ei ne oo nörttejä :x
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja mölli »

Syöt liian vähän kaalia.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Hauska nähdä yannaraa täällä :)

Hirmu tutun kuuloinen ongelma. Pitääkö sitä oikeaa täydellistä odottaa loputtomiin? Onko sellaista? Onko sellainen haave epätodellinen? Mitä jos vaan ryhtyisi luomaan suhdetta ja yhteistä elämää sen ihmisen kanssa joka tuntuu kuitenkin aika hyvältä? Toimiiko se? Ja jos toimii niin mitä sitten jos se täydellinen käveleekin vastaan?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
impulsiivinen
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 19.09.2005 12:31

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja impulsiivinen »

yannara kirjoitti:
Toi ei pidä omasta mielestäni paikkaansa. Mä tykkään arjesta, kunhan se nainen on mun silmissä täydellinen.

Arki on nykyisessäkin suhteessa astunut jo kuvaan. Seksiä ei enää jaksa harrastaa päivittäin, ja arkiasioita tehdään jo yhdessä vaikka yhdessä ei asuta. Mä jopa haluaisinkin muuttaa sen "täydellisen naisen" kanssa yhteen ja aloittaa sen arjen viimein.
Jotenkin tästä huolimatta jää sellainen tunne, että teet seurustelusta ja "sen täydellisen naisen" löytämisestä liian ison numeron. Ja tuo lause, että arkikin on siedettävää, kunhan nainen on silmissäsi täydellinen, on aika pelottava. Väittäisin, että kuaan ihminen ei näytä jatkuvasti täydelliseltä. En sanoisi, että sinun tulisi laskea rimaasi, vaan sen sijaan miettiä kuinka realistisella pohjalla liikut toiveinesi. Tekstistäsi kun saa sen kuvan, että ajattelet olevasi lahja maailman naisille. Ehkä tässä käy niin, että ne naiset, joiden kanssa haluaisit suhteilla eivät taas näekään sinua soveltuvina.

Ainahan on se mahdollisuus, että odotat täydellisen naisen ilmaantumista ja siihen asti ihmettelet?
Strange-Bob
Kitisijä
Viestit: 7
Liittynyt: 08.01.2006 20:37

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja Strange-Bob »

yannara kirjoitti:Mun lapsuudessa ei ollut mitään vikaa. Olen ainoa lapsi perheessä, minua rakastettiin. Ainoa negatiivinen puoli oli, että olin koulukiusattu ala- ja yläasteella, mutta en näe mitään yhteistä tämän asian kanssa.
Olin rakastettu lapsi. Yhtä lailla kuin koulukiusattukin. Ja näen ehdottomasti yhtymäkohdan sen välillä, kuinka minuun pitkän aikaa suhtauduttiin suhteessa siihen, etten koskaan oikein tiedä kuinka suhtautua parisuhdekumppanien viestittämiin välinpitämättömyyden ja toisinaan jopa epämääräisiin inhon osoituksiin. Jolloin ennemminkin tekee mieli paeta kuin kysyä mikä on vialla.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja yannara »

Georgina kirjoitti:Hauska nähdä yannaraa täällä :)

Hirmu tutun kuuloinen ongelma. Pitääkö sitä oikeaa täydellistä odottaa loputtomiin? Onko sellaista? Onko sellainen haave epätodellinen? Mitä jos vaan ryhtyisi luomaan suhdetta ja yhteistä elämää sen ihmisen kanssa joka tuntuu kuitenkin aika hyvältä? Toimiiko se? Ja jos toimii niin mitä sitten jos se täydellinen käveleekin vastaan?
Toi on hyvä pointti. Suhtaudun parisuhteeseen melko yksinkertaisella tavalla; jos on päätetty olla yhdessä, niin sitten ollaankin yhdessä. Silloin ei katsota muita tosissaan, eikä jäädä odottelemaan sitä että täydellinen tulisi joskus vastaan. Mun mielestä, jos jompi kumpi edes miettii tosissaan jotain vastaavaa, niin silloin jo olisi syytä miettiä eroa. Mikään ei ole varmaa, tiedän sen, mutta en halua tuhlata aikaani väärään ihmiseen.
impulsiivinen kirjoitti:
Jotenkin tästä huolimatta jää sellainen tunne, että teet seurustelusta ja "sen täydellisen naisen" löytämisestä liian ison numeron. Ja tuo lause, että arkikin on siedettävää, kunhan nainen on silmissäsi täydellinen, on aika pelottava. Väittäisin, että kuaan ihminen ei näytä jatkuvasti täydelliseltä. En sanoisi, että sinun tulisi laskea rimaasi, vaan sen sijaan miettiä kuinka realistisella pohjalla liikut toiveinesi. Tekstistäsi kun saa sen kuvan, että ajattelet olevasi lahja maailman naisille. Ehkä tässä käy niin, että ne naiset, joiden kanssa haluaisit suhteilla eivät taas näekään sinua soveltuvina.

Ainahan on se mahdollisuus, että odotat täydellisen naisen ilmaantumista ja siihen asti ihmettelet?
Ihan hyvä pointti tuokin. Nämä naiset, johon olin joskus ihastunut, toinen oli kyllä varattu, mutta toinen kyllä silmäili minua kovana myöskin 8)

En todellakaan pidä itseäni täydellisenä, mutta pidän itseäni tarpeeksi hyvänä. Olen itsevarma, olen varma siitä että voin tarjota elämänkumppanille hyviä asioita, jos hän vain arvostaa sitä, mitä minulla on annettavana. Toki olen saanut pakkeja, minut on jätetty joskus, kun en sittenkään kelvannut. Kyllä tiedän, että kaikki minua eivät hyväksy.

Olette varmaankin oikeassa, että teen liian ison numeron koko asiasta, pitäisi vain elää siihen suuntaan, minne virta vie. Turvallinen ja varma parisuhde on kuitenkin sitä, mitä haluan. Onko yksikään suhde sellainen?

Tällä hetkellä minulla on tosi hyvä fiilis hänen kanssa. En näe hänessä mitään negatiivista. Hetken jo mietin, minkä ihmeen takia laitoin tämän thredin pystyyn. Asia, mitä minä pelkään todella paljon, on, että jos eräänä päivänä kaikki ei tunnukkaan niin hyvältä, niin minä sortuisin siihen mitä inhoan toisissa ihmisissä = pettämiseen.
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

yannara kirjoitti:
jouden-za kirjoitti:
Muuten eilissä ehtoona luonani oli eräs venäläinen nainen, Anna tunnetko hänet, hän on Venäjältä? No enikeissön hänelle sitten luin tämän onkelman ja sanoi vaan että typical venäläinen mies!?

No tämän analyysin jälkeen jouduin, huom jouduin antautumaan hänelle 100%:sti joten minkä vastapalvelun sä nyt voisit mulle tehä..ei suikkarii eikä muuta, mut..jodn
Sulla ei kyl kovin vahvasti mene jos lueskelet sun neidolle keskustepalstojen roskaa :lol: ja btw, onko sulle miten vahva lääkitys päällä?
Repsahtelee:)

No ei mulla mitään lääkitystä ole, vaikka kyllä Poitsu mulle on kyl yrittänyt niitä sinisii pillereitä vähän niinqu tarjotaki mut en mä semmottisia taida tarvii.
Avatar
Voyageur
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 101
Liittynyt: 12.10.2005 21:14
Paikkakunta: Ivalo

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja Voyageur »

yannara kirjoitti: Mä tykkään arjesta, kunhan se nainen on mun silmissä täydellinen. Mähän en periaatteessa ole koskaan seurusteluut niinku ihmisten oikeasti. Pisin suhde oli se puoli vuotta jossa oli koko ajan epävarmuus päällä ja mäkin saatoin katsastaa siinä aikana parempia vaihtoehtoja.
Ottamatta nyt kantaa sun muihin juttuihisi, niin pistänpä tähän alkuun pienen klisheen.

"Nainen etsi täydellistä miestä, ja kukaan ei kelvannut. Viimein hän löysi täydellisen miehen, ja oli aivan huumaantunut. Hommasta ei kuitenkaan tullut mitään, sillä mies etsi täydellistä naista."

Tuntuu, että toista etsitään mitä ihmeellisempien vaatimuslistojen kanssa, ja hommasta ei muka tule mitään, ennenkuin nuo kriteerit täyttyvät. Vaaditaan sitä, halutaan tätä, sen sijaan, että asiaa katsoisi avoimin mielin. En mä sitä tarkoita, etteikö esim. toisen habitus, arvot yms. merkitsisi, tottakai merkitsevät, mutta ei suhdetta ja toiseen tutustumista pidä alkaa heti setvimään vaatimuslistan kanssa. Lisäksi mulle tuli mieleen, siis mitä olen sun juttujasi lueskellut vuosien saatossa, että sä et tunne edes itseäsi kunnolla, siis tietynlaista epävarmuutta, paljonkin, niin siinä tapauksessa on huono alkaa toisien kanssa olemaan.
Alors je ne lui parlais ni de serpents boas, ni de forêts fierges, ni d'étoiles.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja Camilla »

yannara kirjoitti:En ole koskaan ihastunut minun seurustelukumppaniin.
Eikös tämä lause nyt paljasta kaiken oleellisen?
nojoojust

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Voyageur kirjoitti:Tuntuu, että toista etsitään mitä ihmeellisempien vaatimuslistojen kanssa, ja hommasta ei muka tule mitään, ennenkuin nuo kriteerit täyttyvät. Vaaditaan sitä, halutaan tätä, sen sijaan, että asiaa katsoisi avoimin mielin.
Minä (olen siis nainen) olen tuota ihmetellyt deitti-ilmoissa. Miksi ihmiset kuvittelevat että heillä on oikeus vaatia muilta ihmisiltä ihmeitä, mutteivät vaivaudu kertomaan mitään itsestään? Itse olen aikoinani kaksi ilmoitusta kirjoittanut, enkä kummassakaan ole asettanut ainuttakaan vaatimusta vastaajille. Molemmissa tapauksissa olen sen sijaan mahdollisimman hyvin kuvaillut itseäni, jotta mahdolliset vastaajat osaisivat arvioida, että kelpaanko heille. Lopputuloksena on ollut se, että vastauksia on tullut kolmisenkymmentä per ilmo, ja niistä yli 90% sellaisilta ihmisiltä, jotka erittäin pitkälti vastaavat omia parinvalintakriteereitäni.

Itse asiassa vastauksista vain kaksi ovat olleet täysin mahdottomilta/mielenkiinnottomilta henkilöiltä, ja mielenkiintoiset vastaukset puolestaan ovat edustaneet lähes yhtä montaa ihmistyyppiä kuin mikä vastausten lukumäärä on ollut. Valitseminen on ollut suorastaan vaikeaa.

Mainittakoon, että tuo Elukkani on hihaan tarttunut deitti-ilmon perusteella yli kolme vuotta sitten.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja yannara »

Voyageur kirjoitti: Lisäksi mulle tuli mieleen, siis mitä olen sun juttujasi lueskellut vuosien saatossa, että sä et tunne edes itseäsi kunnolla, siis tietynlaista epävarmuutta, paljonkin, niin siinä tapauksessa on huono alkaa toisien kanssa olemaan.
Outch, tuo sattui. Onneksi et tunne minua kuitenkaan niin, että voisin sanoa tuon varmana. Omasta mielestä tunnen itseni tapreeksi hyvin. Tunnen omat rajani, tiedän mihin pystyn ja mihin en, ja mitä tarvitsen. Usko pois, olen nähnyt paljon huonoimpia tapauksia kuin itseni :P

Siitä, etten ole ihastunut kenenkään kanssa, kenen kanssa seurustelin. Luokittelen ihastumisen tunteeksi joka on hyvin vahva ja fyysinenkin jossain mielessä. Ihastumisen tunne hälvenee iän mukana. Mitä vanhempi, kokeneempi ja kovempi olet, sitä vaikeammin sinun on ihastua. Ihastuminen on tavallaan teinien hommaa. Näin asian ajattelen. Seurustelussa minulle tulee ensimmäisenä välittämisen fiilis. Rakastumisen tunteen tietää siitä, että ikävöi toista, ja ilman häntä ei voi oikein olla.....
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä olen huomannut että itselleen pitää tavallaan antaa lupa ihastua. Ei vaan tuijota niitä huonoja puolia ja pyöritä niitä päässään koska kaikista löytää jotain sellaista josta ei pidä.

Kun parisuhteeseen ryhtyy, siihen mielestäni tavallaan kasvetaan yhdessä. Mitä enemmän toiseen tutustuu ja luottaa, sitä avoimemmaksi keskustelu muuttuu ja suhde kasvaa tyydyttävämpään suuntaan. En toki tarkoita että toisen takia pitäisi muuttua mutta joitain kompromisseja johonkin suuntaan tulee väistämättä tehdä. Kaikki läheiset ihmiset joiden kanssa olemme tekemisissä vaikuttavat mielestäni meihin tavalla tai toisella, enemmän tai vähemmän.

Toisellekin pitää antaa vapaus olla sitä mitä hän on, hyvine ja huonoine puolineen. Tottakai jos toinen alkaa vaan jatkuvasti ärsyttää niin siitä pitää puhua tai antaa koko jutun olla. Mutta voimmeko vaatia toiselta ihmiseltä täydellisyyttä? Silloin mielestäni vaan suljet pois elämästäsi paljon mahdollisuuksia.

Nauti siitä mitä sulla on :h:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Georgina kirjoitti:Mä olen huomannut että itselleen pitää tavallaan antaa lupa ihastua. Ei vaan tuijota niitä huonoja puolia ja pyöritä niitä päässään koska kaikista löytää jotain sellaista josta ei pidä.

Kun parisuhteeseen ryhtyy, siihen mielestäni tavallaan kasvetaan yhdessä. Mitä enemmän toiseen tutustuu ja luottaa, sitä avoimemmaksi keskustelu muuttuu ja suhde kasvaa tyydyttävämpään suuntaan. En toki tarkoita että toisen takia pitäisi muuttua mutta joitain kompromisseja johonkin suuntaan tulee väistämättä tehdä. Kaikki läheiset ihmiset joiden kanssa olemme tekemisissä vaikuttavat mielestäni meihin tavalla tai toisella, enemmän tai vähemmän.

Toisellekin pitää antaa vapaus olla sitä mitä hän on, hyvine ja huonoine puolineen. Tottakai jos toinen alkaa vaan jatkuvasti ärsyttää niin siitä pitää puhua tai antaa koko jutun olla. Mutta voimmeko vaatia toiselta ihmiseltä täydellisyyttä? Silloin mielestäni vaan suljet pois elämästäsi paljon mahdollisuuksia.
Sinä puhut suuria viisauden sanoja. Tämä on niin totta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Lilo

Re: Analyze me

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Musta olis aika pelottavaa olla jonkun silmissä täydellinen. Se on juuri sellaista jalustalle nostamista joka ei mielestäni kuulu suhteeseen. Ja tavallaan myös ylistämällä alistamista: siitä täydellisen illuusiosta ei sitten olisi varaa lipsua, koska sitten ei enää olisikaan sitä mitä toinen toivoo ja kaipaa...kamalat paineet, eihän sitä voisi olla oma kamala itsensä!
Vastaa Viestiin