Naimisiin?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Geetzu

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Enthu kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:
Enthu kirjoitti:Naimisiin mennään jos on ihan pakko.
Ja mikähän sellainen tilanne olisi?
Voisin kuvitella että jomman kumman tai pahemmassa tapauksessa molempien suku vaatii juhlallisia seremonioita&kirkkohäitä.
Naimapakko, voi jösses... Siinä on kyllä oikeat syyt avioitua! x)
Avatar
KnightRider
Kitinäaddikti
Viestit: 87
Liittynyt: 23.10.2005 17:18

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja KnightRider »

Yönmustaritari kirjoitti:
KnightRider kirjoitti:c) Sanoo ettei ”taloudellinen tilanteenne vielä salli häitä” -->
Tämähän ei tuota ongelmaa, koska myötäjäiset kuuluu naisen suvulle vai mitä sanoo vittumies vittuvitunisollaäNmällä.

Sun läpät kuulosti ihan ajalta jolloin miehet olivat vielä miehiä ja naiset pakkonaitettiin keittiöön.

Sä et varmaan ees meikkaa.
Ai jaaa, sen saattoi lukea noinkin? Naisen unohtuminen sivuhenkilöksi johtui siitä, että vastasin vain kosinta-kysymykseen (=kosimattomuuden joskus johtuvan mahdollisesti raadollisistakin syistä).

Mutta kuten me modernit miehet - en osaa sanoa oletko kirjoitusten perusteella enemmän parisuhdepehmo vai muuten vain yleishumanisti - tiedämme, The Nainenhan on kaikkea muuta kuin sivuhenkilö.
:h: It takes two to tango :h:

(Joo, mulla on shellainen shöpö sheeprakuvioitu meikkilaukku ja heteropyllydildo tyynyn alla, mutta miehisyydestäni epävarmana en ole vielä uskaltanut käytellä niitä tosimiehen kapistuksia.)
Avatar
KnightRider
Kitinäaddikti
Viestit: 87
Liittynyt: 23.10.2005 17:18

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja KnightRider »

HellBell kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
sinkkumatti kirjoitti:elämää nähnyt
Mitä tää tarkottaa?? ..
Yhdyn Yönmustan ja Elppiksen kyseenalaistusrintamaan.
HellBell kirjoitti:Kokemus voi siten vaikuttaa miten vain, koska kokemus vaikuttaa siten miten ihminen siihen suhtautuu, miten hän sen kokee.
Kuten joku (alkuperäislähde unohtunut) vakkari vanhassa Cityssä joskus kirjoitti:

“Kokemukset sinällään eivät jalosta ihmistä. Matti Nykänenkin on varmaan kokenut paljon.”
DeliriumTremens

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

kyllä mä naimisiin haluan... miksi? ehkä kun sitä on pienestä tytöstä asti haaveillut omista prinsessahäistään! tosin ne hää-mielikuvat ovat muuttuneet parissakymmenessä vuodessa, mutta se usko romanttiseen rakkauteen on ja pysyy
Turbohaltija

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Voisin haluta naimisiin, jos löytyisi se molemminpuolinen rakkaus joka on enemmän kuin hormonitasapainon hetkellinen häiriö. Eli toisen tunteminen kannattaa. Pitää tietää, että juuri tämän ihmisen kanssa haluan olla loppuikäni. Kirkkohäihin suhtaudun vakavasti: Kyse on Jumalan silmien edessä solmittavasta pyhästä avioliitosta. Siinä kaksi ihmistä lupaa rakastaa toisiaan niin myötä- kuin vastoinkäymisissä kuolemaan asti ja liitolle pyydetään siunausta korkeimmalta taholta.

Sillä ei kai ole mitään väliä, kumpi kosii.
killkill

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Suvinen kirjoitti:Syy näille uteluille on oma romantiikannälkäinen tilanteeni; käymme nyt yhdessä neljättä vuotta ja suhteemme kukoistaa. Minusta olisi täydellinen aika kihlautua, ja leikittelen ajatuksella häistä silloin tällöin. Asiasta on puhuttu juuri tyyliin "mennään naimisiin, jooko, mennäänmennään" johon tulee vastaus "joo joo, joskus". Tuota tuskin voi laskea lupaukseksi?
Jos kyseessä on alle 30-vee kundi, tuo on täysin luonnollinen reaktio.

IMHO koko avioliitto on varsin yliarvostettu instituutio. Se ei millään tavalla lujita jo ennestään tervettä/toimivaa suhdetta. Toki kuolemantapauksen sattuessa rengastettu saa eläkettä, eikä jää ns. täysin tyhjän päälle.

Häiden järjestäminen on perkeleen kallista ja stressaavaa puuhaa, semminkin kun monella täysjärkisellä daamilla tuntuu karkaavan mopo TÄYSIN käsistä hääkuumeen ottaessa vallan. Välillä tuntuu, että homma suunnitellaan enemmän pohjalta "miten teen ystävättäreni kateellisiksi" enemmän kuin "mihin meillä oikeasti on varaa" / "mitä me oikeasti haluamme". Siinä miespolo sitten roikkuu mukana statistina, yrittäen harjoittaa damage-controlia... Itse en suostu näkemään järjen hiventäkään yhtälössä "maksetaanpa 5.000 euroa yhden päivän prinsessaleikistä, kyllähän sen pankille maksaa parissa-kolmessa vuodessa takaisin". Minä olenkin epäromanttinen paskiainen :D

Hauskoja juhliahan nuo ovat - kunhan ei itse tarvitse olla juhlakaluna tai MC:nä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Turbohaltija kirjoitti:Pitää tietää, että juuri tämän ihmisen kanssa haluan olla loppuikäni..
Tuokinhan on toki vain yhden hetken tunne. Eihän voi tietää haluaako sitä kuuden vuoden päästä vielä. Tottakai sitä kovasti haluaa haluta, mutta aina se ei riitä. Mutta eihän sitä kannattaisikaan kai elämäänsä elää ajatellen koko ajan, että 'ei voi tietää' ja 'mitä jos se kuitenkin muuttuu'...... Itsellä siihen vaan on vahva taipumus. Ja myös, että 'kaikki loppuu aikanaan kuitenkin'.
Avatar
Voyageur
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 101
Liittynyt: 12.10.2005 21:14
Paikkakunta: Ivalo

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Voyageur »

sinkkumatti kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Yhdyn
mutta siti kokemukseni mukaan jalkikasvua omaavat naiset ovat huomattavasti realistisempia ihmisinä, kuin lapsettomat kanssasisarensa.
Toihan on pelkästään negatiivinen asia. Miksi pitäisi olla realistinen? Siinä vaiheessa, kun ihminen kadottaa sisäisen lapsensa, hän kadottaa myös sen osan itsestään, jota ei pitäisi koskaan kadottaa.

Ja taas mun kokemuksieni mukaan ns. realistisia ihmisiä löytyy ihan niin lapsellisista, kuin lapsettomistakin.
Alors je ne lui parlais ni de serpents boas, ni de forêts fierges, ni d'étoiles.
sinkkumatti

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Voyageur kirjoitti:Toihan on pelkästään negatiivinen asia. Miksi pitäisi olla realistinen?
No, toiset tykkäävät jalat maassa ihmisistä ja toiset keräävät ympärilleen haaveilevia haihattelijoita, jotka ovat turvallaan jatkuvasti.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

sinkkumatti kirjoitti:
Voyageur kirjoitti:Toihan on pelkästään negatiivinen asia. Miksi pitäisi olla realistinen?
No, toiset tykkäävät jalat maassa ihmisistä ja toiset keräävät ympärilleen haaveilevia haihattelijoita, jotka ovat turvallaan jatkuvasti.
Oli miten oli, niin Sinkkumatissapa on sellaista isäntächarmia, että pois alta. Ja sulla on ihana maha!
Kikkelis kokkelis.
sinkkumatti

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Keikaus kirjoitti: Ja sulla on ihana maha!
Raskaana elefantille jo kymmenkunta vuotta. Synnytys on kyllä jo alkanut, mutta vasta kärsä näkyy.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

sinkkumatti kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Ja sulla on ihana maha!
Raskaana elefantille jo kymmenkunta vuotta. Synnytys on kyllä jo alkanut, mutta vasta kärsä näkyy.
Ei se iso ole (siis sun vatsa), mutta sangen miehekäs! Sellainen, jota tekee koko ajan mieli silittää ja hieroa. Mun täytyy kyllä sanoa, että vatsa on miehen vartalossa aika ihana alue.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Äh, ei Suvinen kysykään tässä ketjussa, menisikö joku kanssaan naimisiin!

No, kai tähänkin paljon tylsempään kysymykseen voi jotain vastata. Vaikka en olekaan koskaan ollut edes lähellä mennä edes kihloihin, en pitäisi ollenkaan mahdottomana mennä joskus naimisiin, jos oikea ihminen vain osuu vastaan. Sehän voisi olla jopa oikein houkutteleva idea. Mitään "pakko löytää joku jonka kanssa avioitua" -tuntemuksia minulla ei sen sijaan ole koskaan ollut. Eikä oikeastaan itse avioitumistapahtumankaan suhteen minulla ole mitään kummempia pakkomielteitä (enää: joskus aiemmin olisin saattanut olla aika tiukka ruokatunnilla maistraattiin -linjan mies). No, kirkkohäät tuntuisivat edelleen aika vierailta, kuin myös kaikki prinsessaunelmahössötykset. Ja ajatuskin perinteisistä juhlaohjelmista tai lahjalistoista on aika piinaava. Mutta kivat ja lämminhenkiset bileet sukulaisille ja ystäville olisi ihan mukava järjestää. Mutta tämä kaikki tietysti riippuu siitä, minkälaisen ihmisen kanssa sitä olisi - jos olisi - menossa naimisiin. Yhdessähän se pitäisi miettiä, mikä juuri meille sopii. Aika kummana pidän ajatusta, että joku olisi miettinyt ehdottoman kannan tällaisiin asioihin ennen kuin tietää, kenen kanssa kysymys aktualisoituu - jos aktualisoituu ollenkaan.
Turbohaltija kirjoitti:Sillä ei kai ole mitään väliä, kumpi kosii.
Kosimisasiassa olisin kyllä varmaan todella epäromanttinen tylsimys. Minusta tuntuu hyvin vieraalta asetelma, jossa toinen kysyy ja toinen sitten vastaa kyllä tai ei. Tällaisen asian, jos jonkin, täytyy olla yhteinen päätös jota vatvotaan yhdessä pitkäänkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Exsat

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

urpiainen kirjoitti: Kosimisasiassa olisin kyllä varmaan todella epäromanttinen tylsimys. Minusta tuntuu hyvin vieraalta asetelma, jossa toinen kysyy ja toinen sitten vastaa kyllä tai ei. Tällaisen asian, jos jonkin, täytyy olla yhteinen päätös jota vatvotaan yhdessä pitkäänkin.
Joo, mutta olis silti aika ihana, että vaikka olisikin sitä molemminpuolista suostumusta ja varmistelua jo suoritettu, niin toinen silti suorittaisi jonkun kosiorituaalin ihan vain tavan vuoksi. :h:
Turbohaltija

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

irmelianneli kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:Pitää tietää, että juuri tämän ihmisen kanssa haluan olla loppuikäni..
Tuokinhan on toki vain yhden hetken tunne. Eihän voi tietää haluaako sitä kuuden vuoden päästä vielä. Tottakai sitä kovasti haluaa haluta, mutta aina se ei riitä. Mutta eihän sitä kannattaisikaan kai elämäänsä elää ajatellen koko ajan, että 'ei voi tietää' ja 'mitä jos se kuitenkin muuttuu'...... Itsellä siihen vaan on vahva taipumus. Ja myös, että 'kaikki loppuu aikanaan kuitenkin'.
Olet oikeassa. Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti. Onhan varmasti niitäkin liittoja, jotka oikeasti kestävät. Ehkä niistä ei vain pidetä niin paljon melua. Milan Kundera pohti jossain kirjassaan juuri tuota tietämättömyyden ongelmaa. Miten muka ihminen voi tietää rakastavansa loppuikänsä, kun ei edes huomisesta ole varmuutta? Lisäksi ihminen elää mitättömän lyhyen ajan; jos hän eläisi vaikka tuhat vuotta, hän tajuaisi miten mitätöntä ja ailahtelevaa on yhden elinajan tieto. Haluaisin kuitenkin joskus yrittää, loppukoon sitten jos loppuu, enemmän se vituttais jos ei uskaltais edes koskaan yrittää - elämä menis ihan hukkaan.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Aito_Johanna kirjoitti:
Camilla kirjoitti:
mölli kirjoitti:Voisin kyllä jos saisin aatelisen arvonimen sitä kautta ja/tai eukko olisi rikas ja vaatis sitä.
:off: Käsittääkseni aateliseksi voi vaan syntyä?
Minun käsittääkseni nainen saa aatelisarvon, jos nai aatelismiehen, mutta aatelisnaisen naiva mies ei? (Ainakin tunnen naisen, joka on mennyt naimisiin aatelisen miehen kanssa ja käyttää aatelissormusta.) Oli kummalla tavalla tahansa, mölli-paralla ei ole mahdollisuuksia!
Höpsis. Länsi-Intian saaristosta löytyy ukka-bukka-maita, joissa aatelisarvo on järjestelykysymys. Ja rahaahan mölliltä tai ainakin sen äidiltä piti löytyä?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Lähes kaikki nigerialaiset opiskelijat ovat prinssejä, joten luultavasti Lagosin torilla myydään prinssitodistuksia. Sieltä vaan hakemaan arvonimeä, kyllä prinssinä olisi hieno olla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Ann »

mölli kirjoitti: Ai sulla on mies nykyjään
Tai nainen?
mölli kirjoitti:anna kun arvaan ihastuit sen personallisuuteen eikö vain?
Kireeseen takapilluun.
Rotan aivot valtasivat pääni.
sinkkumatti

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Suvinen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Äh, ei Suvinen kysykään tässä ketjussa, menisikö joku kanssaan naimisiin!
Jos ei tuo ukko kohta ala taipumaan, voin perustaa sellaisen ketjun :D
Mikäs se sun kuppikokos olikaan? :piru:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Exsat kirjoitti:Joo, mutta olis silti aika ihana, että vaikka olisikin sitä molemminpuolista suostumusta ja varmistelua jo suoritettu, niin toinen silti suorittaisi jonkun kosiorituaalin ihan vain tavan vuoksi. :h:
Olisiko tällöin sormukset käyty kuitenkin yhdessä jo valitsemassa, vai olisiko se sormukseton kosinta (tai peräti sormukseton kihlaus?), vai kelpaisiko miehen ostama yllätyssormus? (Siskolla tapahtui juuri näin, että kun raskaus oli varmistunut, niin miekkonen yllätti totaalisesti ja oli käynyt ostamassa sormuksen, ja ruusut ja siitä sitte..) Itse en kyllä miehen valitsemaa rinkulaa välttämättä haluais, oli tyypin maku kuinka cool tahansa. Itsehän sitä joutuisi kuitenkin (julkisillakin paikoilla) käyttämään, niin olis ihan kiva vähän vaikuttaa itsekin sen kapineen valintaan.
Exsat

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

irmelianneli kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Joo, mutta olis silti aika ihana, että vaikka olisikin sitä molemminpuolista suostumusta ja varmistelua jo suoritettu, niin toinen silti suorittaisi jonkun kosiorituaalin ihan vain tavan vuoksi. :h:
Olisiko tällöin sormukset käyty kuitenkin yhdessä jo valitsemassa, vai olisiko se sormukseton kosinta (tai peräti sormukseton kihlaus?), vai kelpaisiko miehen ostama yllätyssormus?
En mä mitään sormusta.. Tai vanha kihlasormus on kyllä vielä tallessa, voin pitää sitä jos mies haluaa. :roll:
nojoojust

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

urpiainen kirjoitti:Eikä oikeastaan itse avioitumistapahtumankaan suhteen minulla ole mitään kummempia pakkomielteitä (enää: joskus aiemmin olisin saattanut olla aika tiukka ruokatunnilla maistraattiin -linjan mies).
Minä olen mennyt naimisiin käräjäoikeudessa ruokatunnilla, pisteenä iin päälle sisäänpääsy metallinpaljastimen kautta. Yksi oikea vieraskin oli, toinen todistaja todisti viran puolesta. Oli ihan sopiva avioliitto minulle, niin kauan kuin sitä kesti...
Avatar
HotPants
Elämätön Kitisijä
Viestit: 444
Liittynyt: 05.09.2005 2:24

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja HotPants »

Jos menee naimisiin, ei voi enää olla menevä ja vapaa. "Vaimo" sitä paitsi kuulostaa ihan daijulta.

Liikaa negatiivisia seikkoja. En menisi.
<3
Starflare

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

HotPants kirjoitti:Jos menee naimisiin, ei voi enää olla menevä ja vapaa. "Vaimo" sitä paitsi kuulostaa ihan daijulta.

Liikaa negatiivisia seikkoja. En menisi.
KuvaNo daah, minä kun en vain tajunnut että jos naimisiin menee niin ei ole enään vapaaKuva.
Avatar
HotPants
Elämätön Kitisijä
Viestit: 444
Liittynyt: 05.09.2005 2:24

Re: Naimisiin?

Viesti Kirjoittaja HotPants »

Starflare kirjoitti: KuvaNo daah, minä kun en vain tajunnut että jos naimisiin menee niin ei ole enään vapaaKuva.
En minäkään. Mut sit kun kirjoitin sen ylös, niin sitten asiat loksahti paikoilleen ja tavallaan tajusin sen.

Mä luulen että monet vaan haluaa sen timanttisorkuksen jota näytellä ympäriinsä - siksi ne sitten änkeytyy naimisiin kaiken maailman nysvienkin kanssa. Menisivät vaan kihloihin jos sormusta hinkuvat, kihlat kun voi peruuttaa helposti ja kuiteskin pitää sormuksen itellään.

Tää tuli vielä mieleen.
<3
Vastaa Viestiin