Mitä on rakkaus?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Edith

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Joskus mä tartteisin kyllä pientä itsesensuuria se suhteen, mitä tänne kirjoitan. Joo.

Mutta syy kai sille, että tämän aloitin, on pohdinta siitä, mitä olen menettänyt olemalla koskaan rakastumatta. Harmittaa tietysti, jos olen todella jäänyt paitsi jotain todella suurta ja merkittävää kokemusta.
eps

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja eps »

Rakkaus on luonnon keino huijata meidät lisääntymään.

e.
Edith

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Edith »

eps kirjoitti:Rakkaus on luonnon keino huijata meidät lisääntymään.

e.
Mutta miksei se tapahdu kaikille?
Elukka

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Hallusinaatio kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkaus
- siinähän se
:hail: & :rofl: Sieltä tuli kuni apoteekin hyllyltä.
eps

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja eps »

Edith kirjoitti:
eps kirjoitti:Rakkaus on luonnon keino huijata meidät lisääntymään.

e.
Mutta miksei se tapahdu kaikille?
Tapahtuuhan se. Everybody loves somebody sometimes jne. Mikään ei tietenkään takaa vastarakkautta. Luonto ei ole meille mitään velkaa.

e.
Turbohaltija

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

eps kirjoitti:Rakkaus on luonnon keino huijata meidät lisääntymään.

e.
Ja:

- rakkaus on ruma sana
- rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on kärsivällinen....
- rakkaus on hurtta helvetistä
- rakkaus on muoti-ilmiö
- rakkaus on kahden ihmisen muodostama joukkoliike
- rakkaus on oopiumia järjelle
- rakkaus on uskon asia

Vitustako minä tiedän.
Edith

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tää olis ehkä joutanut hyvinkin shrink-osastolle, tää ketju. Mutta mua on mietityttänyt tää juttu taas tosi paljon Brokeback Mountain -elokuvan näkemisen jälkeen. Että mitä se on. Missä määrin seksiä ja missä määrin ja mitä muuta? Kun eihän siinäkään elokuvassa ne päähenkilöt sinänsä olleet mitenkään erikoisia tai erityisiä. Ja, niin, rakastuneita kai olivat. Ja harvahan meistä loppujen lopuksi on kovinkaan erityinen. Mikä saa ihmisen rakastumaan juuri johonkuhun tiettyyn tavikseen tässä julmetussa tavisten meressä?

(Mä tiedän, että toistan itseäni. Tiedän erittäin hyvin.)
Turbohaltija

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Tämä on varmaan se kuuluisa "semmosta sattuu-juttu". Aika harvinaista lienee oikea rakkaus. Meille kerrotaan, että se on ihanaa, mutta monet meistä eivät koskaan opi miksi. Ja sitten ne jotka löytävät tosirakkauden, voivat kirjoittaa siitä Koska sait-ketjuun.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

En kyllä osaa määritellä rakkautta. En edes yritä. Toisaalta, rakkaus on ehkä tavallaan jopa vaihteleva käsite. Tiedän miltä se tuntuu, mutta ei sitä voi niin vain selittää.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
DeliriumTremens

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

LillyMunster kirjoitti:En kyllä osaa määritellä rakkautta. En edes yritä. Toisaalta, rakkaus on ehkä tavallaan jopa vaihteleva käsite. Tiedän miltä se tuntuu, mutta ei sitä voi niin vain selittää.
aamen...

mutta kun se satuttaa niin sitten sattuu ja paljon... masokismia masokismia....
Edith

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Edith »

DeliriumTremens kirjoitti: mutta kun se satuttaa niin sitten sattuu ja paljon... masokismia masokismia....
Onko se sen kivun arvoista?
DeliriumTremens

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Edith kirjoitti:
DeliriumTremens kirjoitti: mutta kun se satuttaa niin sitten sattuu ja paljon... masokismia masokismia....
Onko se sen kivun arvoista?
niin... sitä en sitten tiedä... kun en tiedä... hmmm...

tapauksessa numero yksi se oli kyllä sitten loppujen lopuksi sen arvoista, vaikka aluksi ei siltä tuntunutkaan... en tiedä loppujen lopuksi kuinka rakastunut olin... aika tavalla vissiin... tosin en niin paljon kuin nyt... tai mistä sitä tietää se kun on erilaista ja saan vastakaikua... toistaiseksi on ollut kivun arvoista, vaikka välillä on sattunutkin, mutta ainakin olemme edelleen yhdessä...
Edith

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Edith »

eps kirjoitti: Tapahtuuhan se. Everybody loves somebody sometimes jne. Mikään ei tietenkään takaa vastarakkautta. Luonto ei ole meille mitään velkaa.

e.
Ei tapahdu silti. Ainakaan jos ei laske rakkaudeksi sitä sellaista "on se nätti ja ehkä vois olla ihan kivakin" -fiilistä. Minä en laskisi.
PerttiMakimaa

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Edith kirjoitti:Tuon verran minäkin sentään tiedän, mitä nuo wikinörtit
Ahaa, sana "seksisuhde" oli punaisella. :D
RolloTomasi

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

En kommentoi.
eps

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja eps »

Rakkaus on tietenkin sitä, että joku rakastaa jotakin. "Rakastan rahaa, rakastan uhkapelejä, rakastan laatuleffoja" kertovat kaikki rakkaudesta.

Rakkaus ihmiseen on vain määritelmän erikoistapaus. "Rakastan Lissua" tarkoittaa loppujen lopuksi aika samaa kuin "Rakastan laatuleffoja". Vain kohde on eri.

Kaikissa rakkauden ilmentymissä on ksye samasta asiasta: päätöksestä. "Rakastan leivoksia, koska..." kuvaa päätöstä. Kaikista leivosten aiheuttamista haittapuolista huolimatta rakastan sitä. "Rakastan Lissua, koska..." kuvaa myös päätöstä. Lissu ei varmasti ole täydellinen, mutta olen päättänyt rakastaa häntä.

Rakkaus ei ole tunne. Ihastuminen, rakastuminen, intohimo, suru, viha, ja kiintymys ovat tunteita. Rakkaus voi sisältää näitä kaikkia, mutta kiintymystä lukuunottamatta sen ei tarvitse sisältää niistä mitään. Mielestäni rakkautta ei voi olla ilman kiintymystä, mutta ehkä joku keksii sellaisenkin rakkauden muodon.

Kun aiemmin sanoin, että rakkaus on luonnon keino huijata meidät lisääntymään, olin väärässä. Ihastuminen, rakastuminen ja intohimo ovat luonnon keinoja huijata meidät lisääntymään. Kiintymys on luonnon keino pitää meidät yhdessä, jotta saamme kasvatettua jälkikasvumme.

Ehkä rakkaus on päätös rakastaa ja siitä päätöksestä sekä toisen läsnäolosta saatu mielihyvä.

e.
Avatar
Jenah
Kitinäaddikti
Viestit: 55
Liittynyt: 15.01.2006 10:38

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Jenah »

http://www.uta.fi/~le56153/love/index.html

Siinä pitkä stoori rakkaudesta, sen eri vaiheista ja muodoista, jos vaan jaksaa lukea alusta loppuun, suosittelen..
Luulisin että paikkansa pitävin tähän mennessä lukemistani asiaa koskevista kirjoitelmista.
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja martza »

Rakkaus, se on sisäinen palo toista kohtaan. Rakkauteen kuuluu toisen arvostasminen, kunnioitus, huomioonottaminen, tilan antaminen, avoimmuus ja hyvin tärkeänä lisäisin muttei tärkeimpänä, on hyvä erotiikka. Hyvä erotiikka varmasti syntyy, kun näm palaset ovat kohdallaan. :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Turbohaltija

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:
DeliriumTremens kirjoitti: mutta kun se satuttaa niin sitten sattuu ja paljon... masokismia masokismia....
Onko se sen kivun arvoista?
On se. Kato, siitä kivusta tulee sitten hyviä biisejä, joilla tienataan miljoonia. Love hurts ja Still loving you ym. Markkinamiehet hykertelee ja hieroo karvaisia käsiään yhteen ja yksinäiset tuijottelevat lasiaan liikutuksen vallassa baarin hämyssä. Mikä voisikaan olla ihanampaa!
nypari

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja nypari »

martza kirjoitti: ...ja hyvin tärkeänä lisäisin muttei tärkeimpänä, on hyvä erotiikka. Hyvä erotiikka varmasti syntyy, kun näm palaset ovat kohdallaan. :wink:
Hitto sä oot Martza imelä ja omahyväinen äijä. Miten sä onnistutkin joka saatanan aiheeseen ujuttamaan tämän erotiikkamussutuksesi. Tai tottakai sä onnistut, kun hissi ei mene ylös asti.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja martza »

nypari kirjoitti: Hitto sä oot Martza imelä ja omahyväinen äijä. Miten sä onnistutkin joka saatanan aiheeseen ujuttamaan tämän erotiikkamussutuksesi. Tai tottakai sä onnistut, kun hissi ei mene ylös asti.
"Elämähän on yhtä erotiikkaa" :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Mä en enää tiedä. Joskus näköjään luulin tietäväni mitä rakkaus on, mutta väärässä olin.
Truth fears no trial
Valkonikki

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja Valkonikki »

Ja mitä se rakkaus on......

Se on sitä, että uhraudutaan välillä toisen puolesta.

Tai sitä, että viettää ihania hetkiä sen yhden kanssa jostá välittää.

Se on sitä, että yrittää kaikin tavoin tukea toista kaikissa elämäntilanteissa ilman pyyntöä vastapalveluksta.

Se on niitä pieniä tekoja ja sanoja joita tekee, näyttää ja sanoo joista toinen huomaa kuinka lämmintä rakkaus voi olla juuri sen oikean kanssa. :)
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Naiselle: mies joka tekee muut naiset kateelliseksi.
Miehelle: tunteita.
slam

Re: Mitä on rakkaus?

Viesti Kirjoittaja slam »

mölli kirjoitti:Naiselle: mies joka tekee muut naiset kateelliseksi.
Miehelle: tunteita.
Sinäkö olet se kadehdittava uros? 8)

Eiköhän joku nainen suakin nassuttele ja hassuttele ihan vaan rakkauvesta... :lol: vielä joku päivä :)
Vastaa Viestiin