Sikamaista

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
nokkaelain

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Clay kirjoitti:
nokkaelain kirjoitti:
mölli kirjoitti:Totta, sosiaaliset ihmiset usein vaikuttavat ja ovatkin psykopaatteja. Se on jännä kun yleensä pidetään hiljaisia ja vakavia psykopaatteina siis intuatiivisten roskasakin joukossa.
Koitapa lukea jostain kuvaus psykopaattien tyypillisistä luonteenpiirteistä ja käyttäytymistavoista.
En komppaa mölliä, mutta Manson on esimerkki psykopaatista, joka oli sosiaalisesti kyvykäs ja taitava manipuloimaan.
No sitä tietysti juuri tarkoitin. Psykopaateilla ei ole kykyä toimia sosiaalisten normien mukaisesti, mutta ei sen takia, että olisivat hiljaisia, estyneitä jne. En oikein käsitä, mistä mölli on saanut kuvansa siitä, keitä niinä pidetään (tai no, melkein arvaan), ja lauseen loppuosan merkityskin menee ainakin itseltäni täysin ohi.

Itse asiasta itse varmaan kertoisin, vaikka kuinka vaikeaa olisi. Onneksi lähipiirissäni ei ole ollut tämäntapaisia ongelmia (Vaikka taannoin sain Flirttipuistossa kuulla, että kaikki pettää.)
Avatar
Jenah
Kitinäaddikti
Viestit: 55
Liittynyt: 15.01.2006 10:38

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Jenah »

Mä olisin varmaan vihjannut jo ensi näkemältä naiselle, että mies pettää. Peitonnut sen kummastukseen tyyliin kenen kanssa se eilen oikein mahtoi poistua baarista tjs..

Mitä pidemmälle noita juttuja venyttää, sitä vaikeammaksi kertominen tulee, niinhän se menee.. :/
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja mölli »

Nyt ymmärrän kun käytin vähän ajatusta. Eli haluat ukon itsellesi ja nyt sulle tuli mahdollisuus mitä voisi hyväksikäyttää mutta siinä voi palaa omat näpit ja muutaman turhan ihmissuhteen. No mölli ei kuintekaan voi auttaa sori pitäisi tietää ennemmän fatkoja.
HellBell

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Jep, edellisten linjoilla. Kerro asiasta ystäväsi vuoksi - hyvä ystävyys voi sisältää epämieluisiakin (ja näissä se usein punnitaankin..) juttuja.

Ja kuten Vaolaa, minuakin kiinnostaisi tietää miten tapauksessa kävi.
millivanilli

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Olisi pitänyt heti sunnuntaina avata suu... nyt kertominen tuntuu lähes ylitsepääsemättömän hankalalta. En tiedä oliko tämä viimeisin katoaminen/"rappuun nukahtaminen" viimeinen naula arkkuun, mutta pariskunta päätti muuttaa erilleen, tosin jatkavat seurustelua..

Jos olisin vain pitänyt muka vahingossa lipsauttaa, että mihinkäs jatkoille sitä lauantaina lähdettiin tjs ja sitten esittää tyhmää kun kundi narahtais.

Toisaalta tuntuisi aivan kauhealta hajottaa ystävätteren maailman, hän nimittäin uskoo poikaystävänsä olevan hänen elämänsä rakkaus. Toisaalta vielä epäreilumpaa on olla kertomatta.

On selvää mitä pitäisi tehdä, mutta miten.. se on nyt se ongelma.
MarthaFocker

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

millivanilli kirjoitti:
On selvää mitä pitäisi tehdä, mutta miten.. se on nyt se ongelma.
Jos he kerran ovat jo päättäneet muuttaa erilleen, niin kaiketi se kertoo jotain suhteen nykytilasta.
Ei kai suhteessa, jossa petetään voi muutenkaan olla kaikki ihan kohdallaan? Tai sitten jotkut ovat vain hyviä naamarienpitäjiä... Hitostako tiedän...
Joka tapauksessa, sinuna miettisin kertomisen ajankohdan siihen, kun ovat jo hankkineet omat asunnot. Voipi olla helpompaa ystävällesi.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

millivanilli kirjoitti:Pitkään olen seurannut vierestä kaveripariskunnan suhdetta. Mies valehtelee naiselle suun ja silmät täyteen, ei ole muka ikinä pettänyt häntä jne. Tämä mies on kertonut minulle, ettei voisi mitenkään kuvitella loppuelämäänsä avopuolisonsa kanssa ja että hän ei rakasta tyttöystäväänsä enää. Kyseinen mies on myös yrittänyt iskeä minua, kertoi rakastavansa minua (taisi tehdä mieli pillua). Haluaisin kertoa tytölle, mutta ammutaanko viestintuoja?
Monesti on niin, että mitä enemmän ihmiselle tarjoutuu vaihtoehtoja ja liikkumavaraa, sitä todennäköisempi on tarve saada enemmän kuin mitä tietää olevan tarpeeksi - tai mitä tietää ansaitsevansa. Käänteisesti sitoutumisen käsitteeseen taas voitaneen olettaa kuuluvan ymmärtämys siitä, että on ryhtynyt toiseksi osapuoleksi kokonaisuuteen, jonka funktio on nimenomaisesti suhteen suvantovaiheiden, niiden vaikeampienkin aikojen sietämisessä todellisen molemminpuolisen ja pitkäaikaisen hyvän maksimoimiseksi.

Loppujen lopuksi toisen pettäminen kertoo ehkä eniten epävalmiudesta staattiseen, kiinteään parisuhteeseen kuin jonkin epämääräisen mielitekoimpulssin konkretisoinnista, hetken mielijohteesta. Monesti yhtenevät halut - tai oikeammin niiden puute - vain ilmenevät valitettavasti vasta siinä vaiheessa, kun niiden kyseenalaistamisen ei pitäisi olla enää selkeän kriittinen ja ajankohtainen asia parisuhteessa.

Pitäisi ehdottomasti kertoa. Suoraan, mutta silti toisen tunteita mahdollisuuksien rajoissa hellävaroen. Valmiina vastaanottamaan ystävän viha, epätoivo, pettymys ja raivo.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Nimitz

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

Vaola kirjoitti:Kerrohan sitten Milli, jos vain viitsit, että minkälaiseen lopputulokseen tämä johti. Jos ei muuten, niin jo esimerkin vuoksi.

Oikea syyhän on se, ettei mulla ole elämää :twisted:
On sulla. :roll:
Vastaa Viestiin