Sikamaista

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
millivanilli

Sikamaista

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Pitkään olen seurannut vierestä kaveripariskunnan suhdetta. Mies valehtelee naiselle suun ja silmät täyteen, ei ole muka ikinä pettänyt häntä jne. Tämä mies on kertonut minulle, ettei voisi mitenkään kuvitella loppuelämäänsä avopuolisonsa kanssa ja että hän ei rakasta tyttöystäväänsä enää. Kyseinen mies on myös yrittänyt iskeä minua, kertoi rakastavansa minua (taisi tehdä mieli pillua).

Eilen näin kuinka mies lähti baarista paikallisen jakorasian kanssa taksilla (on huhujen mukaan myös lähtenyt aikaisemminkin viimeaikoina). Tyttöystävä kertoi avopuolisonsa tulleen kotiin vasta kuuden seitsemän aikoihin.. kundi oli kuulema sammunut rappuun (jos kerran on rappuun asti päässyt, niin miten ihmeessä kestää kaksi-kolme tuntia vaikka ryömiä seuraavaan kerrokseen?) :roll: Uskoo ken tahtoo.

Tekee pahaa vain vierestä seurata kuinka tämä mies pettää ja valehtelee. Kokemuksesta tiedän miltä tuntuu kun saan tietää toisen pettäneen, ja vielä sen jälkeen selvinneen, että kaverit tiesivät asiasta, mutta eivät sanoneet asiasta minulle mitään.

Haluaisin sanoa tytölle, ettei usko aivan kaikkea mitä kundi sanoo, kertoa mitä näin.. ja mitä mies on tuohunnut aikaisemminkin. Ammutaanko viestintuoja? Onko kenelläkään kokemuksia asiasta? Selväksi on tullut se, ettei mies aio mitenkään kantaa vastuuta tekemisistään, vaan jatkaa valehtelemista.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ensiksi viestintuoja luultavasti ammutaan, mutta eiköhän tilanne tasoitu melko pian. Minusta sinun tulisi ehdottomasti kertoa asiasta. Siinä vaiheessa kun äijä kärähtää (ja uskokaa, kaikki pettäjät kärähtää ennemmin tai myöhemmin) niin miten aiot selittää ystävällesi tienneesi koko ajan mutta et ole sanonut mitään?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
millivanilli

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Georgina kirjoitti: miten aiot selittää ystävällesi tienneesi koko ajan mutta et ole sanonut mitään?
Nii-inpä. Tosin oman selustan varmistaminen tässä ei ole kuitenkaan motiivi, vaan se, että ystävätär on minulle erittäin rakas, täysin suhteelleen omistautunut, ja hän ei ansaitse tätä.

Tulisin varmasti saamaan koko poikaystävän kaverinporukan vihat niskoilleni (kyseinen mies kun sattuu olemaan avopuolisoni parhaita kavereita), sillä tosiaan tällaisista asioista on tapana olla hyshys.
Niinamaria

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Minusta sinun pitäisi kertoa. Mitäs jos laittaisit nimettömänä vihjeen niin jos tajuaisi itse ottaa selvää? Jos ei sitten halua tietää totuutta, niin ei ole pakko.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Georgina »

millivanilli kirjoitti:
Georgina kirjoitti: miten aiot selittää ystävällesi tienneesi koko ajan mutta et ole sanonut mitään?
Nii-inpä. Tosin oman selustan varmistaminen tässä ei ole kuitenkaan motiivi, vaan se, että ystävätär on minulle erittäin rakas, täysin suhteelleen omistautunut, ja hän ei ansaitse tätä.
No tottakai se on tuossa olennaisinta, tuli vaan mieleen että tässä voi olla myös ystävyys vaarassa.
millivanilli kirjoitti:Tulisin varmasti saamaan koko poikaystävän kaverinporukan vihat niskoilleni (kyseinen mies kun sattuu olemaan avopuolisoni parhaita kavereita), sillä tosiaan tällaisista asioista on tapana olla hyshys.
Hmm. Oletko ihan varma? Jos näin, niin pahoittelen suorasanaisuuttani mutta mielestäni poikaystäväsi ystävät ovat idiootteja.

(hitto että on vaikea keksiä oikeita sanoja)
Siis mitä yritän sanoa on että millaiset ihmiset pitävät tuollaisen asian salaamista oikeana ja suuttuisivat sinulle siitä että olet ainoa jolla on "munaa" nostaa totuus esiin ja estää ystäväsi loukkaamisen ja halventamisen jatkuminen?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Kinkkinen tilanne. Voi olla, että tyttö ei uskoisi sinua ja laittaisi vaan välit poikki kanssasi. Rakkaus on joskus sokea.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Camilla kirjoitti:Kinkkinen tilanne. Voi olla, että tyttö ei uskoisi sinua ja laittaisi vaan välit poikki kanssasi. Rakkaus on joskus sokea.
Joo mutta jos iskee faktaa pöytään niin varmaan se ainakin alkais vähän selvittelemään asiaa. Ja sieltä pikkuhiljaa asioiden selvitessä huomaisi että ystävä on ollut ystävän asialla.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Juu Gina samaa mieltä olen että kannattais kertoa, mutta naiset harvoin HALUAA kuulla mitään paskajuttuja poikaystävistään ;)
slam

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja slam »

Niinamaria kirjoitti:Minusta sinun pitäisi kertoa. Mitäs jos laittaisit nimettömänä vihjeen niin jos tajuaisi itse ottaa selvää? Jos ei sitten halua tietää totuutta, niin ei ole pakko.
Jollakin työpuhelimella nimetön vihje.

Yksi nainen pitää hoitaa kerrallaan. Minusta ei ole tuohon liehittelyyn, siksi olenkin yksin, ja olen karu muriseva äijä, jota pelätään XD
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja saira »

Kerran vastaavassa tilanteessa ollessani (jätkä silloisen mieheni ystävä ja nainen minun ystäväni) puhuin ensin miehen kanssa. Ilmoitin hänelle, etten voi katsoa ystävääni silmiin koska tiedän tilanteesta ja ilmoitin hänelle, että jos hän ei kerro, minä kerron. No, minähän sen asian loppujen lopuksi kerroin. Ystäväni ymmärsi kyllä kun sanoin kertovani koska olen hänen ystävänsä. Välien setvimisen jälkeen (pari pysyi yhdessä) pystyin myös miehen kanssa olemaan ystävällisissä väleissä.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja mölli »

Jaahas. No jos nainen todella haluaisi uskollisen miehen niin hän sellaisen olisi ottanut, taitaapi kyseinen mies olla ihanan sosiaalinen ja vielä ehkä myös komeakin?

Joten mikä ongelma tässä on?

Dr Mölli.
slam

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja slam »

mölli kirjoitti:Jaahas. No jos nainen todella haluaisi uskollisen miehen niin hän sellaisen olisi ottanut, taitaapi kyseinen mies olla ihanan sosiaalinen ja vielä ehkä myös komeakin?

Joten mikä ongelma tässä on?

Dr Mölli.
Sosiaalinen sortaja.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja mölli »

slam kirjoitti:
mölli kirjoitti:Jaahas. No jos nainen todella haluaisi uskollisen miehen niin hän sellaisen olisi ottanut, taitaapi kyseinen mies olla ihanan sosiaalinen ja vielä ehkä myös komeakin?

Joten mikä ongelma tässä on?

Dr Mölli.
Sosiaalinen sortaja.
Minä vai hän vai me te he?
slam

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja slam »

mölli kirjoitti:
slam kirjoitti:
mölli kirjoitti:Jaahas. No jos nainen todella haluaisi uskollisen miehen niin hän sellaisen olisi ottanut, taitaapi kyseinen mies olla ihanan sosiaalinen ja vielä ehkä myös komeakin?

Joten mikä ongelma tässä on?

Dr Mölli.
Sosiaalinen sortaja.
Minä vai hän vai me te he?
Sinä ensimmäi§enä (tarkoitin TARINAN äijää)
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja mölli »

slam kirjoitti:
mölli kirjoitti:
slam kirjoitti:
Sosiaalinen sortaja.
Minä vai hän vai me te he?
Sinä ensimmäi§enä (tarkoitin TARINAN äijää)
Totta, sosiaaliset ihmiset usein vaikuttavat ja ovatkin psykopaatteja. Se on jännä kun yleensä pidetään hiljaisia ja vakavia psykopaatteina siis intuatiivisten roskasakin joukossa.
nokkaelain

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

mölli kirjoitti:Joten mikä ongelma tässä on?
Jos et näe, mikä tässä on ongelma, kenties ei kannattaisi vaivautua kirjoittamaan suhteiluihin.
mölli kirjoitti:Totta, sosiaaliset ihmiset usein vaikuttavat ja ovatkin psykopaatteja. Se on jännä kun yleensä pidetään hiljaisia ja vakavia psykopaatteina siis intuatiivisten roskasakin joukossa.
Koitapa lukea jostain kuvaus psykopaattien tyypillisistä luonteenpiirteistä ja käyttäytymistavoista.

Itsestäsi kyllä annat lähes täysin empatiaan kykenemättömän henkilön kuvan kirjoituksillasi.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Clay »

nokkaelain kirjoitti:
mölli kirjoitti:Totta, sosiaaliset ihmiset usein vaikuttavat ja ovatkin psykopaatteja. Se on jännä kun yleensä pidetään hiljaisia ja vakavia psykopaatteina siis intuatiivisten roskasakin joukossa.
Koitapa lukea jostain kuvaus psykopaattien tyypillisistä luonteenpiirteistä ja käyttäytymistavoista.
En komppaa mölliä, mutta Manson on esimerkki psykopaatista, joka oli sosiaalisesti kyvykäs ja taitava manipuloimaan. On niitä muitakin - on vain tuo nimimuisti vähän heikohko.

Millivanillille: Ei taida kovin hyvä kaveri olla, jos edes tarvitsee miettiä tuota asiaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Vaola kirjoitti:
millivanilli kirjoitti:Tulisin varmasti saamaan koko poikaystävän kaverinporukan vihat niskoilleni (kyseinen mies kun sattuu olemaan avopuolisoni parhaita kavereita), sillä tosiaan tällaisista asioista on tapana olla hyshys.
Toivottavasti avomiehesi sentään ei ole niin idiootti, että tuomitsisi kertomisen. Varsinkaan tämän alla olevan jälkeen...
millivanilli kirjoitti:Kyseinen mies on myös yrittänyt iskeä minua, kertoi rakastavansa minua (taisi tehdä mieli pillua).
Minusta sinun tulisi löytää keino saattaa totuus julki.
Täyttä komppausta Vaolan viisaille ajatuksille!!

Minä käännän näissä kinkkisissä tilanteissa asian aina ajatuksissani toisin päin.. Miltä minusta tuntuisi jos hyvä ystäväni tietäisi poikaystäväni pettävän minua ja salaisi sitäkin, että poikaystäväni on yrittänyt iskeä jopa häntä itseään!? Toivoisinko itse, että tällaisessa tilanteessa ystäväni olisi tullut kertomaan tiedoistaan minulle? Kumpi satuttaisi minua enemmän, se että totuus tulisi julki ystävältäni vai se, että itse saisin poikaystäväni ennemmin tai myöhemmin kiinni petollisuudestaan? Näihin kysymyksiin vastattuani tietäisin vastauksen ja tietäisin miten toimia.

Henkilökohtaisesti olen aina inhonnut tuota rivien välistä lukemaani "ollaan kaikki niin pirun hyviä ystäviä keskenämme" -hymistelyä.. kun kuitenkin pinnan alla kuhisee ja puhutaan toisistaan paskaa ja petetään jne.. :laatta:
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Faghag

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Pahinta tässä tilanteessa henkisen loukkaamisen lisäksi on se tosiasia, että kyseinen mies ei välitä lainkaan tyttöystävänsä terveydestä. Jos mies panee kännipäissään ilman kumia ketä sattuu, hän tuo mukanaan mielenkiintoisia "tuliaisia" eli sukupuolitauteja. Ihminen, joka ei ole tietoinen tartunnastaan, saattaa päästää taudin niin pitkälle, että lopputuloksena on lapsettomuutta. Tämähän vaikuttaa ystävättäresi koko loppuelämään.

Olen ollut myös vastaavassa tilanteessa ja kun sain selville sen, että silloinen miesystäväni hoiteli kahta donnaa samaan aikaan, laitoin suhteen poikki ja menin saman tien testeihin tarkistuttamaan värkkini.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja BrianW »

[quote="Faghag"][/quote]

Samaa mieltä. Jos ystävyyssuhteesi tai suhteesi mieheesi ei kestä sitä, että kerrot totuuden on jotain pahasti vialla. Ehkä voit järjestää niin, että ystävättäresi kysyy jotain asiaan liittyvää, jolloin vastaat rehellisesti.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja mölli »

Nyt ymmärrän selvästi miksi naisista ei ole sijoittajiksi.
slam

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja slam »

mölli kirjoitti:Nyt ymmärrän selvästi miksi naisista ei ole sijoittajiksi.
Mitä helvataa? 8)

Tarkoitatko nyt mitä? Ota lauseen tueksi jotakin konkreettista.
ninnithequeen

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ilkeä tilanne, tosiaan. Mietin tuossa samaa kuin Vaola, että miten hyviä kavereita he ovat, jos tämä toinen vonkasi sinulta?

Sinuna kertoisin kaiken, myös miehellesi totuuden tästä kaverista.
millivanilli

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

saira kirjoitti:Kerran vastaavassa tilanteessa ollessani (jätkä silloisen mieheni ystävä ja nainen minun ystäväni) puhuin ensin miehen kanssa. Ilmoitin hänelle, etten voi katsoa ystävääni silmiin koska tiedän tilanteesta ja ilmoitin hänelle, että jos hän ei kerro, minä kerron. No, minähän sen asian loppujen lopuksi kerroin. Ystäväni ymmärsi kyllä kun sanoin kertovani koska olen hänen ystävänsä. Välien setvimisen jälkeen (pari pysyi yhdessä) pystyin myös miehen kanssa olemaan ystävällisissä väleissä.
Tämä vaihtoehto tuli mieleeni. On ohjelmaa tänään ko pariskunnan kanssa. Yritän kerätä rohkeutta.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sikamaista

Viesti Kirjoittaja Georgina »

millivanilli kirjoitti:
saira kirjoitti:jos hän ei kerro, minä kerron.
Tämä vaihtoehto tuli mieleeni. On ohjelmaa tänään ko pariskunnan kanssa. Yritän kerätä rohkeutta.
Tämä on hyvä ajatus, Tsemiä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin