Mykkäköulu

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Harrastatko? Entä puolisosi? Miksi? Mikä vaivaan auttaa? Mitä toinen ei todellakaan mykkäkoulusi aikana saa tehdä? Kerro jokin tarina.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pakko myöntää, joskus kiukutellaan joo....
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mut miksi mykkäkoulu? Mä en ymmärrä....

Mä en osaa ollenkaan siinä tilanteessa, ku toinen vaan mököttää. Tulee suuri tarve saada se ees jotenki reagoimaan...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Exsat

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mököttäminen on jokseenkin hyödytöntä. Ensinnäkään en usko miehen edes tajuavan, jos möksään jostain, ja toiseksi mikäli sattuisikin huomaamaan, niin olisi varmaan lähinnä tyytyväinen, kun ämmä on kerrankin hiljaa.
HellBell

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ylipäätään en harrasta. Haluan lähes aina selvittää jutut vaikka siitä tulisikin hyrskyn myrskyä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

En harrasta enkä siedä. Asioita ei haudota suu tukossa vaan selvitetään kerralla. Nih!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elukka

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

mustaenkeli kirjoitti: Mä en osaa ollenkaan siinä tilanteessa, ku toinen vaan mököttää. Tulee suuri tarve saada se ees jotenki reagoimaan...
Suunnattoman ärsyttävä piirre tuo. (Oma avokkaani suhtautuu mököttämiseen ihan samalla tavalla.)
Miksei saisi rauhassa olla pahalla päällä? Kuva
Mä ainakin ärsyynnyn vaan lisää jos toinen ei anna rauhassa murjottaa. Kyllä se kiukku sitten menisi aikanaan itsestään ohi ilmankin.
tonttu

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Kyllä, mökötän ja murjotan toisinaan. Ja haluan silloin olla hetken ihan omassa rauhassa. Tulen kyllä sitten pyytämään anteeksi ja selvittelemään asiaa ihan oma-aloitteisesti. Yleensä en jaksa kauaa mököttää.
Avatar
tuike
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 171
Liittynyt: 30.12.2005 18:11
Paikkakunta: L-V

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja tuike »

Exsat kirjoitti:Mököttäminen on jokseenkin hyödytöntä. Ensinnäkään en usko miehen edes tajuavan, jos möksään jostain, ja toiseksi mikäli sattuisikin huomaamaan, niin olisi varmaan lähinnä tyytyväinen, kun ämmä on kerrankin hiljaa.
Näin meilläkin :) .
Siksipä olenkin luopunut mököttämisestä, vaikka siitä suuresti nautinkin, ja siirtynyt mäkättämiseen ja tavaroiden paiskomiseen, mikä on psyykkisesti ja fyysisesti rasittavampaa, mutta tehokasta.
Jokaiselle jotakin
-minulle kaikki loput!
Sannu

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Sannu »

AAAARGH, mä inhoan mököttämistä ja mykkäkoulun pitoa. Musta se on MAAILMAN turhin tapa kertoa vitutuksesta. Jälleen kerran ratkaisukeskeisenä ihmisenä riitelen oikein kunnolla ja sitten lepyn. Mitä järkeä on olla vaikka parikin päivää hiljaa...ajan tuhlausta sanon minä.
Elukka

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Sannu kirjoitti:Mitä järkeä on olla vaikka parikin päivää hiljaa...ajan tuhlausta sanon minä.
No ei ehkä paria päivää, mutta lyhempiaikainen jurottaminen toimii rauhoittumisjaksona, jonka aikana pahin kiukku ehtii mennä ohi ja rationaalisempi puoli palata vallankahvaan. :think:
Yönmustaritari

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Kukaan ei tunnu möksäävän. Mihin tämä hieno kansanperinne on oikein hävinnyt?

Allekirjoittanut on ehkä TÄSSÄKIN parisuhteen viimeisessä kansanperinteessä viimeisiä edustajia ja todellakin mykkäkoulun kruunaamaton kuningas. Allekirjoittaneen ollessa riitatilanteessa oikeassa, niin kuin yleensä voidaan tarvittaessa mykkäkoululua jatkaa niin pitkään kuin on tarpeellista. Sovinnon ele kun luonnollisesti kuuluu tehdä väärintekijän osapuolelta niin sitä elettä odottaessa voi, allekirjoittaneen puolesta helposti tovi vierähtää.

Itseriittoisena ja ns. itseään täynnä olevana pystyn olemaan olematta tekemisissä henkilön A kassa niin pitkään kuin tarpeellista.

Suosin myös potentiaalisten riitatilojen ja epäkohdista huomauttamisien keräämistä muistioon ja sieltä sitten, pinnan täytyttyä ja/tai kupin kaaduttua niiden repimistä omista niskavilloista pelipöydälle.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Lolita kirjoitti:En harrasta enkä siedä. Asioita ei haudota suu tukossa vaan selvitetään kerralla. Nih!

Voi kun asiat aina menis noin.
Truth fears no trial
killkill

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja killkill »

Vihaan mykkäkoulua. Paljon parempi vaihtoehto on möykkä-koulu. Parempi lyhyt salamasota ja aselepo kuin 30-vuotinen asemasota.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Lolita kirjoitti:En harrasta enkä siedä. Asioita ei haudota suu tukossa vaan selvitetään kerralla. Nih!
Mutta, mitä sinä silloin teet, kun toinen vain mököttää ja murjottaa tuppisuuna. Kuinka saada tuo ärsyttävä hiljaisuus loppumaan?!!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
nojoojust

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

mustaenkeli kirjoitti:Mutta, mitä sinä silloin teet, kun toinen vain mököttää ja murjottaa tuppisuuna. Kuinka saada tuo ärsyttävä hiljaisuus loppumaan?!!
8) Voi ottaa oppia nettikeskusteluista... Provoa, Hitler-kortteja ja olkiukkoja. Olkiukot ovat se käytännöllisin vaihtoehto, koska niitä laatiessa sen toisen ei edes tarvitse puhua. Silloin puhuminen on lähinnä vain häiriöksi. :twisted:
Elukka

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

nojoojust kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Mutta, mitä sinä silloin teet, kun toinen vain mököttää ja murjottaa tuppisuuna. Kuinka saada tuo ärsyttävä hiljaisuus loppumaan?!!
8) Voi ottaa oppia nettikeskusteluista... Provoa, Hitler-kortteja ja olkiukkoja. Olkiukot ovat se käytännöllisin vaihtoehto, koska niitä laatiessa sen toisen ei edes tarvitse puhua. Silloin puhuminen on lähinnä vain häiriöksi. :twisted:
:evil:
hebuli

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja hebuli »

killkill kirjoitti:Vihaan mykkäkoulua. Paljon parempi vaihtoehto on möykkä-koulu. Parempi lyhyt salamasota ja aselepo kuin 30-vuotinen asemasota.
Luulisin möykkäkoulun olevan harvemmin rakentavaa keskustelua ja sopuun pyrkimistä. Monesti se voi valitettavasti äityä vanhojen kaivelemiseksi ja toisen arimpien kohtien tökkimiseksi, mikä vie vaan entisestään poispäin sovusta ja yhteisymmärryksestä, ja vähentää entisestään luottamusta toiseen. Väittäisin mykkäkoulun olevan monesti tätäkin parempi vaihtoehto.

Olen joskus turvautunut molempiin, sekä mykkäkouluun että rähjäämiseen (en samanaikaisesti). Ja joskus jopa siihen kolmanteen eli rakentavaan, sovittelevaan ja lepyttelevään keskusteluun. Ihan miten fiilikset sattuvat just silloin olemaan, olen niin monipuolinen kyky.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Sain tässä jokunen kuukausi sitten kuulla, että joku on saattanut joskus olla viikonkin verran mykkäkoulua! :shock: Ja tämä joku oli oma mussuni.... :doh: Tieto oli minulle pöyristyttävä. Kerrassaan hämmentävä. Edellisten kumppanieni kanssa olen tehnyt kaikkeni tyrehdyttääkseni mykkäkoulut heti alkuunsa ja toivon, että samat vanhat konstini pätisi jatkossakin... Toistaiseksi ei ole tarvinnut kiusaantua ja hermostua toisen tuppisuuksi heittäytymisestä (tai sitten en ole huomannut....). Mutta saapa nähä, mitä tulevaisuus tullessaan tuo... *huokaus*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

KulisataN kirjoitti:
Lolita kirjoitti:En harrasta enkä siedä. Asioita ei haudota suu tukossa vaan selvitetään kerralla. Nih!
Voi kun asiat aina menis noin.
:komp:
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
nojoojust

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

mustaenkeli kirjoitti:Sain tässä jokunen kuukausi sitten kuulla, että joku on saattanut joskus olla viikonkin verran mykkäkoulua! :shock: Ja tämä joku oli oma mussuni.... :doh: Tieto oli minulle pöyristyttävä. Kerrassaan hämmentävä.
Tunnen henkilön, joka on yhden naapurintytön kanssa yläaste- ja lukioikäisenä pitänyt 5 vuotta putkeen mykkäkoulua. Minun suhteeni mykkäkoulu saman henkilön taholta alkoi vuonna -95, ilmeisesti koska hän oli uskonut että olisin ollut valmis parisuhteeseen hänen kanssaan, ja koki tulleensa torjutuksi (vaikka todellisuudessa en edes ollut aikeissakaan torjua häntä, mutta kerropa moinen puhumaan ja tapaamaan kieltäytyvälle ihmiselle). Perhetuttuna hänen vuosia kestänyt mykkäkoulunsa minun kanssani oli kiusallinen, se päättyi vasta v. 2002. Silloin olin jonkin aikaa enemmänkin tekemisissä hänen kanssaan, jolloin hän myös totesi jossain vaiheessa ettei kokenut mielekkääksi aloittaa parisuhdetta kanssani, mutta kun 2003 tutustuin nykyiseen mieheeni, aloitti kyseinen henkilö uuden mykkäkoulun, joka jatkuu edelleen. Pelottavaa.

Tuollainen tapa kieltäytyä kokonaan käsittelemästä asioita on surullinen, eikä lyhytkään mykkäkoulu ole hyväksyttävä, sillä sen syyt ovat kuitenkin pohjimmiltaan samat kuin pitkällä. Tuo Elukkani kyllä itse uskoo että hän oikeasti rauhoittuu mykkäkoulun avulla, mutta todellisuudessa kyseessä on vain riidan lykkääminen. Jos jokin asia on ollut hampaankolossa, ei se sieltä minnekään katoa pelkällä odottelulla.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

nojoojust kirjoitti: Tuo Elukkani kyllä itse uskoo että hän oikeasti rauhoittuu mykkäkoulun avulla, mutta todellisuudessa kyseessä on vain riidan lykkääminen.
Toinen, mitä riitelyn lomassa saatetaan mykkäkoulun sijaan käyttää teatraalista poistumista taka-vasemmalle ja lähteä kävelylle. (Toisinsanoen baariin...). Jotta saisi hieman tuuletettua ajatuksiaan, rauhoituttua ja koota itseään. Ei tämäkään järin toimivalta kuulosta. Tai ei ainakaan edellisissä suhteissani ole toiminut. En suosittele.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Kyllä mä sellasen pienimuotoisen mykkiksen ymmärrän ja sitä olen harrastanut itsekin. Sellaisen tarkoitus on rauhoittaa tilanne niin, että asiasta päästään edes jokseenkin järkevästi keskustelemaan. Pahimman vihan ollesssa julmimmillaan kun tahtoo keskustelu äkkiä muuttua huutokonsertiksi ja sitäkään en todellakaan koe hyväksi. Vaikka toki joskus (riippuen asiasta) on ihan hyvä ilma kunnon karjumisella kirkastaa ;) Ota tästä nyt selvää..

Itse olen tavattoman huono mykkiksen pitäjä. Jos toinen tulee vaikkas vitsailemaan niin pakollakin alan ajatella tilanteen koomisuutta itsekin ja useimmiten siinä sitten repeän vaikka kuinka olisin päättänyt, että nyt kyllä mökötän.

Sellaisen pitkän mökötyksen joka ei vie mihinkään voisi kyllä sitten lailla kieltää! Eräs edeltävistä kumppaneistani harrasti tätä ja oli todella rasittavaa kun ei mökötys loppunut millään yrityksellä ja sitten kun ihan omia aikojaan haihtui niin oli muka riitakin haihtunut (hänen mielestään) ja minulle kun ei oikein tuollainen sovi, että on erimielisyyksiä jotka sitten noin vaan jätetään kokonaan selvittämättä.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Pikku-Akka

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

KisSandra kirjoitti: Sellaisen pitkän mökötyksen joka ei vie mihinkään voisi kyllä sitten lailla kieltää! Eräs edeltävistä kumppaneistani harrasti tätä ja oli todella rasittavaa kun ei mökötys loppunut millään yrityksellä ja sitten kun ihan omia aikojaan haihtui niin oli muka riitakin haihtunut (hänen mielestään) ja minulle kun ei oikein tuollainen sovi, että on erimielisyyksiä jotka sitten noin vaan jätetään kokonaan selvittämättä.
Samaa mieltä. Eihän se riita tai sen aihe ole kadonnut minnekään vaikka asiasta ollaankin oltu hiljaa. Parempi asiat olis jutella halki kuin vain unohtaa tai laittaa sivuun. Asioilla on tapana tulla esille seuraavan riidan aikana ja kertautua. Avoimet välit parisuhteessa ovat jees.

Harrastan kyllä itsekin jonkin verran mököttämista ja mykkäkoulua, mutta tuolla miekkosella on jokin taitava, salainen keino saada mut unohtamaan että mökötän. Yleensä puhutaan asiat selviksi heti tai hieman myöhemmin. Mököttäminen on kauhean raastavaa ja kuluttavaa hommaa molemmille, erityisesti sille joka on tulpannut oman suunsa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mykkäköulu

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

En osaa pitaa mykkakoulua. Joskus olen kai yrittanyt esittaa hankalaa ja viileaa, mutta se on onnistunut ehka noin puolen tunnin ajan. Mykkakoulua harrastava mokottava mies on taas niin turn-off, etta en halua sellaista.
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin