Kun puoliso lihoo

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Leilah

Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Olen viime aikoina seurannut erään tuttavapariskunnan kamppailua vaimon ylipainoa vastaan. Asia tuntuu häiritsevän molempia. Vaimon on tukala olla painossaan, ja pahaa mieltä aiheuttaa myös se, että hän ei enää koe miellyttävänsä miestään. Mies taas yrittää saada kumppaniaan liikkumaan ja syömään terveellisemmin. Elämäntapaan liittyvät muutokset ovat kuitenkin hitaita ja ruoka on hyvää. Vaimo on pulskistunut parin viime vuoden aikana, aikaisemmin hän ollut hoikka.

Haittaisiko sinua, jos kumppanisi pyöristyisi? Entäpä jos oma painosi nousisi? Voiko lihavuudella olla vaikutuksia parisuhteeseen?

Itselläni paino on vaihdellut suuresti vain raskauden takia. Mieheni on kyllä ilmoittanut hyvin suorasti, ettei hän pitäisi minua enää viehättävä, jos lihoisin. Itse en taas osaa kuvitella miestäni lihavana, hän aina ollut laiha. Toisaalta tuskin hänen lihomisensa minua edes paljon haittaisi. Vaimon tai tyttöystävän ylipaino tuntuu olevan miehille vaikeampi asia kuin päinvastoin.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Think »

Kai tämäkin vähän riippuu siitä kuinka paljon sitä lihomista tapahtuu. Jos aktiivisesta liikkujavaimosta tulee yhtäkkiä sohvaperuna, joka ei enää viitsi laiskuuttaan urheilla ja pitää itsestään näin huolta, on ongelmia muuallakin kuin siinä lihomisessa.

Minua ei haittaisi jos nainen hieman pyöristyisi, mutta myönnän sen, että viehätysvoima laskisi jos hän alkaisi muistuttamaan pullataikinaa. Mutta niinkuin sanoin, se viehätysvoiman laskeminen johtuisi todennäköisesti muustakin kuin siitä että toiselle on kertynyt lisää painoa. Jotain muutakin muutosta on elämässä todennäköisesti tapahtunut. Eli jotain vaikutusta sillä olisi parisuhteeseen, mutta ei pelkkä painon nouseminen suhteen loppua tarkoittaisi.

Jos taas itse lihoisin, niin pari kiloa ei tuntuisi missään, mutta jos keskivartaloa kasaantuisi liikaa, niin hankkiutuisin siitä kyllä ihan omatoimisesti eroon.
Viimeksi muokannut Think, 16.02.2006 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ovela kuin orgasmi
Feiz

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Leilah kirjoitti:

Haittaisiko sinua, jos kumppanisi pyöristyisi? Entäpä jos oma painosi nousisi? Voiko lihavuudella olla vaikutuksia parisuhteeseen?
Haittaisi. Ikävä kyllä en pidä läskiä kropassa mitenkään viehättävänä. Tottakai pari kiloa tytöille tuppaa tulemaan mutta todellista lihomista en sietäisi. Vielä ei ole löytynyt niin täydellistä naista jota ei voisi laittaa vaihtoon jos hän yhtäkkiä kuittaisi 20 kiloa extraa kroppaan.

Oma painoni nousee koko ajan. Olisi huolestuttavaa jos ei nousisi. Ei tosin läskinä.

Varmasti on vaikutuksia parisuhteeseen ja veikkaan että pahimmat ongelmat kulminoituvat makuuhuoneen puolelle.
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun paino on noussut yhdessäolomme aikana huikeat 5 kiloa. Ei kuulemma edes huomaa ukko sitä. Harmi vaan,että minä itse huomaan kamalan, epäeroottisen vatsamakkarani...
Ei hän pitänyt minua yhtään kuvottavana raskausaikananikaan. Silloin painoin pahimmillani 68 kiloa :lol:

Omaa miestäni taas yritän lihottaa kovasti, herra kun on kuin mikäkin riukuaita. Syö paljon, muttei liho yhtään. Veljiensä mukaan ikä kyllä sitten tekee kepposet, ja muutama kilo tulee ihan itsestään.
Pehmovanukas

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

Syökää vanukasta, se auttaa vaivaan kuin vaivaan.
Nowaysis

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Otsikko kuulostaa siltä, että aihetta on joskus käsitelty Ben Furmanissa.
Leilah

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Nowaysis kirjoitti:Otsikko kuulostaa siltä, että aihetta on joskus käsitelty Ben Furmanissa.
:D Otsikoita on yllättävän vaikea keksiä, varsinkin kun käsitellään näinkin kipeää aihetta!
Turbohaltija

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Think kirjoitti:Kai tämäkin vähän riippuu siitä kuinka paljon sitä lihomista tapahtuu. Jos aktiivisesta liikkujavaimosta tulee yhtäkkiä sohvaperuna, joka ei enää viitsi laiskuuttaan urheilla ja pitää itsestään näin huolta, on ongelmia muuallakin kuin siinä lihomisessa.
Harvemmin kai näin käy? Että ihminen, jonka elämäntapoihin liikunta on aina enemmän tai vähemmän kuulunut, antaa yhtäkkiä kokonaan periksi ja alkaa paisua hallitsemattomasti? Yleensä ihmiset alkavat tulla lihaviksi vähitellen biologisen keski-iän alettua (25. ikävuoden jälkeen) kun kasvu on loppunut ja ruokailutottumukset pysyvät ennallaan. Lihomista voi edistää lopettamalla liikunnan. Säännöllisen liikuntaharrastuksen aloittaminen aikuisiässä on puolestaan sitä vaikeampaa mitä vähemmän liikunta on nuoruudessa kuulunut elämään. Aivoihin ei ole syntynyt liikunnan tuottamia mielihyväratoja. Jos itse olen viikonkaan verran urheilematta, minusta alkaa tuntua että pää hajoaa. Mikään ei voi korvata liikunnan tuomaa hyvää, rauhallista ja tasapainoista oloa, ylenpalttinen syöminen ja juominen kaikkein vähiten.

Jos ei halua lihomiseen taipuvaista puolisoa, kannattaa ottaa ihminen jolle liikunta on elämäntapa.
killkill

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja killkill »

Vaikea aihe, ja pirun arkaluontoinen.

Itselleni on aina ruoka maistunut ja molempien pisempien ihmissuhteiden aikana on painoa tullut jonkin verran lisää. Nykyisen k:nin kanssa päätettiin yksissätuumin aloittaa kuntoremontti. Iltasyöpöttelystä pidättäytyminen onnistuu paremmin, kun molemmat ovat juonessa mukana. Jos toinen vetää pitsaa toisen puputtaessa salaattia, eihän sitä kenenkään hermo kestä.

Hallitsematonta painonnousua ei kumppanilta mielestäni "tarvitse sietää", mutta jostain kilosta, kahdesta vittuileminen osoittaa aikamoista ahdasmielisyyttä.
slam

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja slam »

Pehmovanukas kirjoitti:Syökää vanukasta, se auttaa vaivaan kuin vaivaan.
Aivan, ottakaa ny rennosti. Toki terveytensä ylläpitäminen ja makaaminen + rasvansyönti ovat kaksi erinäistä asiayhteyttä... Thät AI thik sou... :lol:
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Think »

Turbohaltija kirjoitti: Harvemmin kai näin käy?
Harvemmin, mutta jos on harrastanut aikaisemmin esimerkiksi kilpaurheilua, ja kun "ura" loppuu saattaa tuollainen väsymys urheilua kohtaan tapahtua. Ruokaa syödään normaaliin tapaan, mutta liikunta on tippunut murto-osaan. Ollaan toimistotöissä ja sitä rataa... Useimmat heräävät todellisuuteen muutamien vuosien ja useiden kilojen jälkeen, mutta eivät kaikki.
Ovela kuin orgasmi
safi

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja safi »

Leilah kirjoitti:
Haittaisiko sinua, jos kumppanisi pyöristyisi? Entäpä jos oma painosi nousisi? Voiko lihavuudella olla vaikutuksia parisuhteeseen?
No jos minulla olisi kumppani, niin lihominen olis ehdoton nou nou. Voisin hyvin kuvitella tilanteen, että dumppaisin kumppanin siitä syystä ettei kroppa enää miellytä minua ja siihen ei välttis tarvittaisi edes kovin suurta vatsamakkaraa.

Minä en antaisi ikinä itselleni anteeksi, jos jonain aamuna heräisin siihen todellisuuteen, että minulla olisi vatsamakkarat, jenkkakahvat ja selluliittia. Olen aina pitänyt itsestäni huolta ja mitä enemmän ikää tulee, sitä tarkempi on oltava. Miksi edes päästää itseään lihoamaan, koska tilanteen korjaaminen entiselleen on aina paljon vaikeampaa tai jopa mahdotonta. Ikääntymistä ja sen tuomaa löystymistä meistä kukaan ei tietenkään voi estää, mutta parhaansa täytyy kuitenkin yrittää.
Elukka

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Leilah kirjoitti: Haittaisiko sinua, jos kumppanisi pyöristyisi? Entäpä jos oma painosi nousisi? Voiko lihavuudella olla vaikutuksia parisuhteeseen?
Jestas :roll: Tartteeko tämmöistä edes pohtia?
Jos parisuhde todella kaatuu siihen, että jommankumman osapuolen paino vaihtelee, niin silloin siinä oli jo alunperinkin jotain todella pahasti pielessä.
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elukka kirjoitti: Jos parisuhde todella kaatuu siihen, että jommankumman osapuolen paino vaihtelee, niin silloin siinä oli jo alunperinkin jotain todella pahasti pielessä.
Tämä on kyllä harvinaisen totta.
Mutta jotkut ihmiset nyt ovat käsittämättömän pinnallisia.

Entäpä jos lihominen johtuisi esim. vakavasta sairaudesta? Mitäs sitten? Kenkää vaan kuitenkin?
Feiz

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Feiz »

safi kirjoitti: Miksi edes päästää itseään lihoamaan, koska tilanteen korjaaminen entiselleen on aina paljon vaikeampaa tai jopa mahdotonta.

Tätä olen itsekkin aina ihmetellyt. Jossain vaiheessa muutamia vuosia sitten päästin itseni hieman repsahtamaan. Siis kyseessä vain hetkittäinen romahdus eli puoli vuotta ilman treeniä ja toimistotyötä. Tulokset olivat HETI ja SELVÄSTI nähtävissä. Näin valokuvanki itsestäni niin meinas laatta irrota. Tämän jälkeen ei ole taukoja ollut kuin muutaman pahan loukkaantumisen johdosta. Minkälaiset ihmiset vain antavat itsensä rupsahtaa ja jatkavat samaa rataa....
nojoojust

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Minä olen puolitoista vuotta sitten lihonut sen 20 kiloa kahden kuukauden aikana, liittyi masennuslääkkeen vaihtoon. Lisäksi olen diabeetikko, joten olen jopa viettänyt aikaa sairaalassa laihdutushoidossa. Sairaalassa dieettini oli käytännössä lähes energiaton, mutta sielläkin lihoin viikossa pari kiloa. En pidä nykyisestä ulkonäöstäni, mutta jopa ravitsemusterapeutti totesi, että laihtumista kannattaa tosissaan miettiä vasta kun tuo lääkitys on lopetettu, koska hän arveli etten millään keinoin onnistuisi vielä, ja epäonnistunut laihdutus lannistaa niin, että kun se jossain vaiheessa kuitenkin tulee mahdolliseksi, saattaisi motivaationi olla jo lopullisesti tuhoutunut. Mieheni väittää ettei hän pidä ulkonäköäni mitenkään vastenmielisenä, mutta peiliin en katso, kuten en mieluiten myöskään valokuvia itsestäni.

Kuitenkin, jos 20 kilon painonnousu voi olla syy eroon, niin en kyllä ymmärrä. Tuskin kukaan lihoo noin paljon ilman jotain muuta sairautta taustalla, joten todellisuudessa ero tapahtuu kumppanin sairastumisen takia. Surullista ja käsittämätöntä, onneksi en ole erehtynyt parisuhteeseen tuollaisen ihmisen kanssa.
Angita

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Angita »

Mulla nousi edellisen nelivuotisen seurustelun aikana paino noin 15 kiloa. Sain kuulla painostani kommentteja jatkuvasti. En ole koskaan ollut mikään himoliikkuja joten syömällä noi kilot tuli. Tein herkkuruokia exälleni ja siitäpä se lähti nousuun. Lopulta kävi niin, että mies ei enää halunnut minua, joten minun oli pakko muuttaa yhteisestä kodistamme pois ja suhde päättyi.

Suhteen päättymisen jälkeenkin paino jatkoi nousuaan ja mukaan tuli vielä sairastuminen masennukseen, joka lienee jo muhinut pinnan alla tuon suhteen aikana. Olenkin aina ollut ns. lohtusyöjä. Siitä tulee kierre, kun syö, lihoo ja masentuu lisää. Ja jos itsetuntokin on saatu lähelle nollaa ainaisella painosta huomauttamisella ja tunteella, että ei ole haluttava niin siinäpä se on soppa.

Nyt olen kovalla työllä noita kiloja karistamassa ja yritän jopa innostua liikunnasta - huoh. Nykyinen siippani on ihanan kannustava eikä yhtään painostava. Häntä eivät kiloni ole koskaan haitanneet. Kultaisempaa miestä ei voisi olla. :h:
hanneriina

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja hanneriina »

Leilah kirjoitti:Haittaisiko sinua, jos kumppanisi pyöristyisi? Entäpä jos oma painosi nousisi? Voiko lihavuudella olla vaikutuksia parisuhteeseen?
Enemmän minua varmaan haittaisi se oma pyöristyminen. En ole lihovaa sorttia ja juuri sen takia ajatus omista liikakiloista tuntuisi vieraalta.
Toisen suhteen en olisi yhtä kriittinen. En jättäisi miestäni vaikka hänestä löytyisi muutama kilo enemmän rakastettavaa kuin suhteen alussa. Pientä kaljamahaakin saattaisin sietää, mutta jos alkaisi näyttää siltä, että olen saattanut miehen raskaaksi, kultani saisi todennäköisesti kuulla pienen saarnan oluen kittaamisestaan... :beer:

Yleisesti ottaen suhteen täytyisi kuitenkin olla aika huteralla pohjalla kaatuakseen kiloihin. Kyllä syynä eroon (omalla kohdallani) varmasti olisi jokin muu.
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Angita kirjoitti:Mulla nousi edellisen nelivuotisen seurustelun aikana paino noin 15 kiloa. Sain kuulla painostani kommentteja jatkuvasti. En ole koskaan ollut mikään himoliikkuja joten syömällä noi kilot tuli. Tein herkkuruokia exälleni ja siitäpä se lähti nousuun. Lopulta kävi niin, että mies ei enää halunnut minua, joten minun oli pakko muuttaa yhteisestä kodistamme pois ja suhde päättyi.
Valitettavasti tällaisia sikoja löytyy, näköjään jopa tältä palstalta. Tekisikin mieleni kysyä, entäpä ystävät? Päättyykö ystävyyssuhdekin siihen, että toinen lihoo paljon?
safi

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja safi »

ninnithequeen kirjoitti:
Elukka kirjoitti: Jos parisuhde todella kaatuu siihen, että jommankumman osapuolen paino vaihtelee, niin silloin siinä oli jo alunperinkin jotain todella pahasti pielessä.
Tämä on kyllä harvinaisen totta.
Mutta jotkut ihmiset nyt ovat käsittämättömän pinnallisia.
Höpön löpöä, jos itseltään vaatii "täydellistä" kroppaa, niin miksei sitä saisi vaatia myös toiselta. Ja sitä suuremmalla syyllä, mikäli kumppani on ollut tavattessa itsestään hyvää huolta pitävää tyyppiä ja lihonnut vasta myöhemmin.
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

safi kirjoitti:
Höpön löpöä, jos itseltään vaatii "täydellistä" kroppaa, niin miksei sitä saisi vaatia myös toiselta. Ja sitä suuremmalla syyllä, mikäli kumppani on ollut tavattessa itsestään hyvää huolta pitävää tyyppiä ja lihonnut vasta myöhemmin.
No entäs jos kumppanisi sairastuu vakavasti, ja lihoo tästä syystä vaikkasen 20 kiloa? Mitäs sie sitten tekisit?
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti:Päättyykö ystävyyssuhdekin siihen, että toinen lihoo paljon?
No tottakai! Heti jos lihovat enemmän kuin 3,5 kiloa ...ja vanhempia tai sisaruksia ei nyt ainakaan katso hetkeäkään jos nekin ovat kuin elefantin syöneitä. Arvaa kuinka hankalaa on olla töissäkin jos ympärillä on vain lihavia ihmisiä. Kyllä elämä on hankalaa toisilla.

:wink:
Ovela kuin orgasmi
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti: No entäs jos kumppanisi sairastuu vakavasti, ja lihoo tästä syystä vaikkasen 20 kiloa?
Sairauden aiheuttamista liikakiloista eroon pääseminen on yleensä huomattavasti helpompaa kuin itseaiheutetun lihomisen jälkeen. Lihominen harvemmin on ongelma...enemmänkin se asenne ja yleinen elämänmuutos.
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Think kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Päättyykö ystävyyssuhdekin siihen, että toinen lihoo paljon?
No tottakai! Heti jos lihovat enemmän kuin 3,5 kiloa ...ja vanhempia tai sisaruksia ei nyt ainakaan katso hetkeäkään jos nekin ovat kuin elefantin syöneitä. Arvaa kuinka hankalaa on olla töissäkin jos ympärillä on vain lihavia ihmisiä. Kyllä elämä on hankalaa toisilla.

:wink:
Muahaha.

No tämä nyt oli osittain toki ironiaa, kun täällä ollaan niin lihovaa puolisoa vastaan, kun ollaan itse niin täydellisiä. Jotenkin saa sen käsityksen, että lihavat ihmiset ovat selvästi alapuolella. Ja sekös naurattaa.

Toki minäkin katson hieman vinoon 150-kiloisia jenkkimammoja, jotka ahtavat itseensä pitsaa ja hampurilaisia...Mutta ei se heidän ihmisarvoaan toki vie.
safi

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja safi »

Ninni. Vaikea kysymys, kun en ole tilanteeseen joutunut. Luultavasti kuitenkin, joutuisin miehen jättämään tai ainakin hakemaan seksin jostain muualta, koska en missään tilanteessa kykene pitämään lihavaa ihmistä seksuaalisesti haluttavana. Ja nyt saan vamasti kaikkien pulskien vihat niskaani.
Vastaa Viestiin