Kun puoliso lihoo

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Feiz

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Feiz »

hebuli kirjoitti: Jos oikein alan vänkäämään, voisin väittää että vastenmielisyys lihavuutta kohtaan on "eettisesti" vähemmän väärin kuin ihonväriä tai pituutta kohtaan, koska lihavuudelleen ihminen sentään voi jotain, ja se on monesti kytköksissä elämäntapoihin ja ihmisen suhtautumiseen eri asioihin.
Tottakai se on eettisesti vähemmän väärin nimenomaan sillä perusteella että asialle voi tehdä jotain.

Tv:stä tuli dokumentti aikoinaan missä keskusteltiin siitä miksi Tupakoinnista saa kyllä nalkuttaa ja valittaa aivan vapaasti, mutta lihavuudesta ei. Molempiin voi vaikuttaa, molemmat ovat suurelta osin vain omaa syytä. Molemmat aiheuttavat riskejä terveydelle jne jne.

Jos sanot kaverille että hei lopetas röökaaminen kun se on niin tyhmää niin harvoin siitä kukaan hernettä nokkaan vetää, mutta auta armias kun sanoo jollekkin, että hei pitäskö sun alkaa laihduttaa niin on helvetti irti ja ihmiset barrikaadeilla.
killkill

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja killkill »

ninnithequeen kirjoitti:Tai sitten ironiaa tai huumoria?
Varsin hyvin piilotettua sellaista ;)
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Samaa mieltä mm. Vaolan kanssa siitä että oma painonnousu on se mikä enemmän haittaa kuin toisen.

Kuitenkin...en oikein osannut suhtautua tilanteeseen jossa minulta toivottiin urheilullisuutta ja timmimpää kroppaa kun lähtötilanteeseen verraten paino oli vain pudonnut ja elämäntavat siistiytyneet. En välitä pitää elämääni ja vartaloani projektina toista varten, joten jos tämä vartalo ei pysty kiihottamaan, ei voi mitään.
Elämä kantaa, jos sen antaa
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Feiz kirjoitti: Jos sanot kaverille että hei lopetas röökaaminen kun se on niin tyhmää niin harvoin siitä kukaan hernettä nokkaan vetää, mutta auta armias kun sanoo jollekkin, että hei pitäskö sun alkaa laihduttaa niin on helvetti irti ja ihmiset barrikaadeilla.
Johtuisikohan siitä, että henkilö itsekin tietää olevansa lihava ja häpeää sitä, yrittää ehkä tehdäkin asialle jotain? En minä ainakaan mene lihavalle ystävälleni sanomaan että laihdutas hei vähän...
nojoojust

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

hebuli kirjoitti:Jos oikein alan vänkäämään, voisin väittää että vastenmielisyys lihavuutta kohtaan on "eettisesti" vähemmän väärin kuin ihonväriä tai pituutta kohtaan, koska lihavuudelleen ihminen sentään voi jotain, ja se on monesti kytköksissä elämäntapoihin ja ihmisen suhtautumiseen eri asioihin.
Minä ymmärrän erittäin hyvin vastenmielisyyden lihavuutta kohtaan, koska itsekin tunnen sitä omaa vartaloani kohtaan. Ymmärrän jopa sen, että parisuhteen alussa kumppanin ulkonäöllä on määräävä asema. Lähinnä minua tässä keskustelussa vaivaa se, että jotkut ovat valmiita katkaisemaan muuten toimivan suhteen ylipainon takia. Ei sen pitäisi olla noin merkityksellistä.

Ylipainon aiheuttamat terveysriskit ovat vielä asia erikseen, nykyisellä painollani ja lääketarpeellani elinikää lyhennetään paljon. Masennuslääkettä en kuitenkaan voi jättää pois lähiaikoina, mutta ylipaino ja sen mukanaan tuoma vaihteleva verensokeritasapaino on taas vaaraksi silmille, munuaisille ja jaloille. Elämä tämän paskan kanssa on sen verran vaikeaa, että voi vain kuvitella mitä läskin aiheuttama parisuhteen päättyminen aiheuttaisi. Onneksi en osaa loukkaantua tähän aiheeseen liittyen, sillä se tekisi elämästäni sietämätöntä.
Feiz

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Feiz »

ninnithequeen kirjoitti:
Feiz kirjoitti: Jos sanot kaverille että hei lopetas röökaaminen kun se on niin tyhmää niin harvoin siitä kukaan hernettä nokkaan vetää, mutta auta armias kun sanoo jollekkin, että hei pitäskö sun alkaa laihduttaa niin on helvetti irti ja ihmiset barrikaadeilla.
Johtuisikohan siitä, että henkilö itsekin tietää olevansa lihava ja häpeää sitä, yrittää ehkä tehdäkin asialle jotain? En minä ainakaan mene lihavalle ystävälleni sanomaan että laihdutas hei vähän...

No kyllä pitäisi hävetä sitäkin että harrastaa jotain niinkin turhaa kuin tupakanpoltto.
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Feiz kirjoitti:
No kyllä pitäisi hävetä sitäkin että harrastaa jotain niinkin turhaa kuin tupakanpoltto.
*häpeää*
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vaola kirjoitti: Ihan hyvä pointti. Mulla on pahimmillaan joskus kaverit napanneet savukkeen suusta ja pistäneet suoraan kengän alle, olisi pitänyt kokeilla samaa johonkin pullanmuruun tms... :twisted:
Miulla vastaava ois aiheuttanut pahemmanlaatuisen latvaräjähdyksen. =D
Miun tupakoinnista päättää tasan mie ite. Muut voivat tehdä mitä lystäävät.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Exsat

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Exsat »

sinkkumatti kirjoitti:Jos minä alkaisin lihomaan ja makaamaan sohvalla, olisi minusta erittäin hyvä että naiseni pakottaisi minut liikkumaan. Ihan sama miten se tapahtusi, mutta mielummin otan kunnon vittuilun ja uhkailun läskeistä vastaan, kuin aikuisiän diabeetteksen ja 20 kiloa läskiä.
Komppaan tätä.

Mä luulen, että mun lihominen ei niinkään paljoa haittiasi tuota kumppania kuin se, miten paljon mä vihaisin itseäni pulskempana. Mä en todellakaan ole erityisen hauskaa seuraa silloin, jos tunnen itseni valaaksi (sitä sattuu jo tässä normaalipainoisenakin aika ajoin), ja jos tilanne olisi pysyvä, niin se aiheuttaisi varmasti ahdistusta molemmissa.

Puolison lihomista on vaikea arvioida näin teoriatasolla, kun mieheen mahtuisi aivan hyvin se +20 kiloa, ja vieläkin oltaisiin normaalipainon rajoissa. Pulskistuminen nykyisestä olomuodosta ei siis olisi lainkaan pahitteeksi. Siinä vaiheessa, kun miehellä on isommat tissit kuin mulla, niin jokin laihdutusviritelmä olisi varmasti paikallaan. Tuskin siitäkään kuitenkaan välittömiä lähtöpasseja tulisi.

Mun eka suuri nuoruudenihastuskin oli pulska muihin 15-vuotiaisiin nähden, varmaan normaalipainon ylärajoilla. Jotkut tykkää muhkummasta. :h:
Elukka

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Elukka »

nojoojust kirjoitti:Lähinnä minua tässä keskustelussa vaivaa se, että jotkut ovat valmiita katkaisemaan muuten toimivan suhteen ylipainon takia. Ei sen pitäisi olla noin merkityksellistä.
Vähäks me ollaan hei samiksii! :h:
Pistää jotenkin ihmettelemään, että eikö siinä suhteessa tosiaan ole mitään muuta merkityksellistä kuin toisen ulkonäkö? :roll:
hebuli

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja hebuli »

nojoojust kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Jos oikein alan vänkäämään, voisin väittää että vastenmielisyys lihavuutta kohtaan on "eettisesti" vähemmän väärin kuin ihonväriä tai pituutta kohtaan, koska lihavuudelleen ihminen sentään voi jotain, ja se on monesti kytköksissä elämäntapoihin ja ihmisen suhtautumiseen eri asioihin.
Minä ymmärrän erittäin hyvin vastenmielisyyden lihavuutta kohtaan, koska itsekin tunnen sitä omaa vartaloani kohtaan. Ymmärrän jopa sen, että parisuhteen alussa kumppanin ulkonäöllä on määräävä asema. Lähinnä minua tässä keskustelussa vaivaa se, että jotkut ovat valmiita katkaisemaan muuten toimivan suhteen ylipainon takia. Ei sen pitäisi olla noin merkityksellistä.
Osittaiskomppaus. Jos suhde kaikilta muilta osin on toimiva, niin ei luulisi ainakaan jonkinasteisen lihoamisen vaikuttavan, aivan kuten ei muidenkaan (esim. ikääntymisestä johtuvien) fysiologisten muutosten.

Tärkeä kohta tuossa on tuo "muilta osin toimiva", koska toisen lihoaminen tai muut muutokset voivat vaikuttaa suhteen eri puoliin joko suoraan tai välillisesti, esim. siihen seksielämään, tai toisen näkemykseen siitä miten suhtaudut omaan hyvinvointiisi ja toisen näkemykseen sinusta.

En pidä mahdottomana että toisen lihavuus saattaisi välillisesti katkaista vakavan parisuhteeni säteiltyään eri osa-alueille, esim.:
oma seksuaalinen kiinnostukseni toista kohtaan vähenee hänen lisääntyneen ylipainonsa takia enkä lisäksi voi ymmärtää miksei hän ole (enää) kiinnostunut omasta hyvinvoinnistaan
=> hän pahoittaa siitä mielensä
=> molemmilla on asian takia yhä enemmän hermot pinnalla
=> yhä enemmän riitelyä ihan mistä tahansa turhista asioista jne. Tuolloin toisen lihoamisen voisi epäillä osaltaan potkaisseen alulle koko alamäen.
Elämä tämän paskan kanssa on sen verran vaikeaa, että voi vain kuvitella mitä läskin aiheuttama parisuhteen päättyminen aiheuttaisi. Onneksi en osaa loukkaantua tähän aiheeseen liittyen, sillä se tekisi elämästäni sietämätöntä.
Edes tietämättä kuinka "lihava" oikeasti olet, kaikesta päätellen sinulla on onneksi juuri oikeanlainen mies rinnallasi, joka ei suhtaudu asiaan tuollaisten pelkojen mukaisesti. Vakka kantensa valitsee, ulkonäköfasistit alkavat seurustella keskenään aivan kuten ulkonäölle vähemmän painoa pistävät hedonistitkin, ja tietenkin se harmaa massa siinä välimaastossa (aivot?). Jokainen saa mitä ansaitsee ja kaikilla hyvä tahto.

Oikeastaan tämän keskustelun kärkevimmät kannanotot toimivat oivana katalyyttinä siitä miten joskus on vaikea sulattaa toisten ihmisten täysin vastakkaisia näkemyksiä. Lopultahan kuitenkin on kuten KK:kin sanoi, jokaisella on omat kriteerinsä parisuhteilleen, eikä kenelläkään muulla pitäisi olla siihen mitään nokankoputtamista.

Tuo on aina erittäin piristävää että joku (kuten sinä) osaa keskustella arastakin aiheesta närkästymättä ja loukkaantumatta. :)
RolloTomasi

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Miten ihminen lihoo?
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

RolloTomasi kirjoitti:Miten ihminen lihoo?
Onko lihava ihminen onnettomampi kuin laiha?
RolloTomasi

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

ninnithequeen kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Miten ihminen lihoo?
Onko lihava ihminen onnettomampi kuin laiha?
En tiedä, mutta veikkaisin, että riippuu ihmisestä.

Mutta tuo ei ollut vastaus kysymykseeni. Itse ahmin jatkuvasti enkä millään liho. Sama juttu enollani.
hebuli

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja hebuli »

RolloTomasi kirjoitti:Miten ihminen lihoo?
A = nautitusta ravinnosta elimistöön imeytyvä energia
B = henkilön energiankulutus

A > B

josta seuraa

E = mc² (E = energia)

M.O.T.
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

RolloTomasi kirjoitti:Itse ahmin jatkuvasti enkä millään liho. Sama juttu enollani.
Läpipaskoja, kuten miehenikin. Voi syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan, eikä näy missään *katkera*
AarneAnkka

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

ninnithequeen kirjoitti:*katkera*
Ei siellä aivan toisessa ääripäässäkään helppoa ole. Joiltakin ei painon nostaminen onnistu millään. Naisilla lasten saaminen voi vaikeutua (keskenmenon riski kasvaa) ellei painoa ole tarpeeksi. Ja miehiä tupataan haukkumaan tuulennussimiksi vinkuheiniksi.
nojoojust

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

RolloTomasi kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Miten ihminen lihoo?
Onko lihava ihminen onnettomampi kuin laiha?
En tiedä, mutta veikkaisin, että riippuu ihmisestä.

Mutta tuo ei ollut vastaus kysymykseeni. Itse ahmin jatkuvasti enkä millään liho. Sama juttu enollani.
Minä olen myös ihmetellyt tuota sen oman pikalihomiseni jälkeen. Olen päätynyt siihen lopputulokseen, että muutaman kilon lihomisen saa aikaiseksi syömällä erityisen tiuhaan korkealla glykeemisellä indeksillä varustettuja hiilihydraatteja, koska ne aikaansaavat terveillä ihmisillä verensokerin romahdusta tunnin parin päässä syömisestä. Matalat verensokerit aikaansaavat pakottavaa tarvetta syödä paljon jotain makeaa, jolloin sama toistuu taas parin tunnin päästä jne. Jos omiin makumieltymyksiin ei kuulu kovin paljoa tuollaisia ravintoaineita, voi syödä todella paljon lihomatta.

Toinen ongelma on sitten sairaalloinen lihavuus. Kun on päätynyt yli jonkun rajan (vaihtelee varmasti ihmisestä toiseen), alkaa elimistö oikutella. Rasvakudos erittää hormonia (nimeä en muista), joka estää insuliinia toimimasta normaalisti. Ideana sen erittämisessä on se, että kun ihminen on "tarpeeksi" lihava, yrittää elimistö jättää ainakin osan ravinnon mukana tulevasta energiasta imeyttämättä. Toisaalta taas haima säätelee insuliinin eritystä verensokeritasapainon mukaisesti, eli se taistelee läskihormonia vastaan tuottamalla entistä enemmän insuliinia. Elimistön sotatila itseään vastaan aikaansaa elimistön aineenvaihdunnan hidastumista. Sen seurauksena ruuansulatuselimistö imeyttää ravintoaineet tehokkaammin, jolloin lihava ihminen saa käyttöönsä jopa enemmän energiaa täsmälleen samasta ateriasta kuin hoikka. Erittäin suuri osa sairaalloisesta ylipainosta on nestekertymää, josta on helpompaa päästä eroon kuin varsinaisesta läskistä. Sen takia todella ylipainoisten paino voi vaihdella jopa viidellä kilolla parissa päivässä.
ninnithequeen

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

AarneAnkka kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:*katkera*
Ei siellä aivan toisessa ääripäässäkään helppoa ole. Joiltakin ei painon nostaminen onnistu millään. Naisilla lasten saaminen voi vaikeutua (keskenmenon riski kasvaa) ellei painoa ole tarpeeksi. Ja miehiä tupataan haukkumaan tuulennussimiksi vinkuheiniksi.
No näinhän se täälläkin on. Mies on sangen ylpeä saavuttamastaan pikkumahasta :D

Aineenvaihduntaa syyttäisin ainakin osittain. Se vaihtelee ihmisillä paljonkin. Itselläni ilmeisesti sitten hidas aineenvaihdunta, ja ukolla nopea, kun tosiaan voi syödä mitä vaan...Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti: Aineenvaihduntaa syyttäisin ainakin osittain. Se vaihtelee ihmisillä paljonkin. Itselläni ilmeisesti sitten hidas aineenvaihdunta, ja ukolla nopea, kun tosiaan voi syödä mitä vaan...Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Tämä selittää suurimman osan. Yksi syy on myös ruokailutottumuksissa. Eikä pelkästään siinä mitä syö vaan miten syö.
Ovela kuin orgasmi
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kai se mahtava ylipaino voisi vahan hairita, koska se kai kertoisi siita, ettei terveet elamantavat enaa kiinnosta. Muutenkin olisi kummallista, jos miekkoseni (kuvitteellinen) ei haluaisi esim. harrastaa liikuntaa enaa. Taustalla voi tietenkin olla joku sairaus kuten kilpirauhasen vajaatoiminta (aiheuttaa vasymysta, mika usein vahentaa liikuntahaluja), joten suosittelisin varmaan laakarilla kayntia, jos nayttaisi huolestuttavalta.

Muuten pieni ylipaino ei haittaisi.

Mulla oli kerran yksi poikaystava, joka tykkasi laihoista naisista ja katseli syomistani kauhistuneena. Onneksi on entinen. En tieda mitaan turn-offimpaa kuin tunne, etten kelpaa sellaisena kuin olen.

Ai niin, mulla on yksi ystava, joka on ihan mielettoman kaunis. Se on naimisissa yhden aika urpon ukon kanssa, joka mm. on vihjaillut, etta kaverini on lihonut naimisissa olon aikana ja etta tykkaa timmeimmista mimmeista. Totta se on, mutta mielestani kaverini on viela ihan normaalipainoinen, puhumattakaan siita, etta on edelleen todella hyvannakoinen ja tyylikas. Jos mulle vihjailtaisiin silla tavalla kuin kaverini mies vihjailee, voin kertoa, etta seksin harrastaminen loppuisi siihen paikkaan ja aija voisi etsia samantien laihemman pakkauksen. Tama aija ei tietenkaan ole tajunnut sita, etta kaverini ihannemies olisi vahan pidempi ja silla olisi enemman tukkaa kuin talla aviomiehella.. Kaverini mielesta noilla seikoilla ei vain ole mitaan merkitysta...
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Suvinen kirjoitti:
Ette uskoisi, miten kipeitä riitoja tästä saa aikaan! Kun yrittää vakuutella toiselle, ettei se ole lihava, eikä se toinen usko koska "tottakai sanot noin" ..
Sitten kun lopulta kyllästyt ja tokaiset jotain tyyliin "no painu takas sinne salille niin johan saa läskit kyytiä" tai "jos joisit vähemmän kaljaa niin ehkä se pömppä katois"
niin siitähän se riemu alkaa: "NO NIIN!! Mä arvasin että oon sun mielestä lihava!!!!" Mahdotonta. Mahdotonta.
Voi sun kultaa! Ihanan epaperinteista tavaraa miehen suusta!
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Think kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Aineenvaihduntaa syyttäisin ainakin osittain. Se vaihtelee ihmisillä paljonkin. Itselläni ilmeisesti sitten hidas aineenvaihdunta, ja ukolla nopea, kun tosiaan voi syödä mitä vaan...Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Tämä selittää suurimman osan. Yksi syy on myös ruokailutottumuksissa. Eikä pelkästään siinä mitä syö vaan miten syö.
Joo ja lihasmassa vaikuttaa myos. Kun sita on paljon, saa syoda paljon suruttomammin.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Feiz kirjoitti:Jeah ja rillit vaikuttaa terveyteen millä tavalla?
Rillit ovat myös seksikkäät ja jos ei jonkun mielestä ole niin ne saa pois. Millä tavalla rillit ovat missään tekemisissä tämän topikin kanssa?
Rillit vaikuttaa sillä tavalla terveyteen, että EI NÄÄ!!! Tottakai ne saa pois, mutta jos ottaa ne pois, niin voi ajaa vahingossa rekan alle ja kuolla, tai kävellä päin lyhtypylvästä ja saada aivotärähdyksen! Mun mielestä huono näkö ja läskisyys ovat melkein toisiinsa verrattavia vastenmielisiä asioita. Toki ajattelen tässä nyt ennen muuta itseäni, mutta olishan se kiva että kumppanikin olisi terve = hyvä näkö, hoikka vartalo, ei läskejä, ei rillejä. Itse vihaan näköäni, ja menisin heti laser-leikkaukseen jos joku antais 2000€ käteen. (Ps. Tottakaii voi käyttää piilolinssejä, mutta eihän se prkl sitä itse vaivaa muuta miksikään. Ja tuhoavat silmää vaan lisää. Ja maksavat lisää. Ja sattuvat lisää. Mikään ei hyvä.. :evil:)
Feiz

Re: Kun puoliso lihoo

Viesti Kirjoittaja Feiz »

irmelianneli kirjoitti:
Feiz kirjoitti:Jeah ja rillit vaikuttaa terveyteen millä tavalla?
Rillit ovat myös seksikkäät ja jos ei jonkun mielestä ole niin ne saa pois. Millä tavalla rillit ovat missään tekemisissä tämän topikin kanssa?
Rillit vaikuttaa sillä tavalla terveyteen, että EI NÄÄ!!! Tottakai ne saa pois, mutta jos ottaa ne pois, niin voi ajaa vahingossa rekan alle ja kuolla, tai kävellä päin lyhtypylvästä ja saada aivotärähdyksen! Mun mielestä huono näkö ja läskisyys ovat melkein toisiinsa verrattavia vastenmielisiä asioita. Toki ajattelen tässä nyt ennen muuta itseäni, mutta olishan se kiva että kumppanikin olisi terve = hyvä näkö, hoikka vartalo, ei läskejä, ei rillejä. Itse vihaan näköäni, ja menisin heti laser-leikkaukseen jos joku antais 2000€ käteen. (Ps. Tottakaii voi käyttää piilolinssejä, mutta eihän se prkl sitä itse vaivaa muuta miksikään. Ja tuhoavat silmää vaan lisää. Ja maksavat lisää. Ja sattuvat lisää. Mikään ei hyvä.. :evil:)
Tarkoitin rillejä ja niiden poisottoa lähinnä makuuhuoneen puolella jos joku ei niistä enempäänsä välitä. Eihän sitä ny sokkona tarvi kulkea päivät pitkät.

OT: TUli mieleen taas se hykerryttävän hauska silmälasimainos missä naenen ja miäs on autossa ja nainen taipuu alas ottaakseen mieheltä suihin, kuva siirtyy alas missä nainen imuttaa onnekkaana vaihdekeppiä.
Vastaa Viestiin