Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Toisessa ketjussa ajattelimme, että olisi mielenkiintoista selvittää millaista fyysistä kipua ihastuminen voi tuottaa.

Jos olet kokenut fyysistä kipua ihastumisen johdosta, kerro oliko kyseessä ns. onneton ihastuminen, vai saitko tunteillesi vastakaikua. Entä piditkö kokemaasi kipua miellyttävänä, sietämättömänä vai jotakin siltä väliltä? Ilmenikö kipu ihastuksen seurassa vai silloin kun hänen seuraansa ei ollut mahdollista päästä? Ja niin edelleen.
hermine

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja hermine »

Lähinnä jos oon tosi ihastunut johonkin (sellaisella palvovalla tavalla) olen niin hermostunut sen seurassa että mua oksettaa koko ajan, jonka seurauksena ei pysty syömään mitään josta aiheutuu lisää fyysisesti epämiellyttävää oloa. Yleensä ihastuksen kohteen ollessa läsnä myös nukkuminen on mahdotonta ja jokainen joka on pakotettu valvomaan pitkiä aikoja tietää että jossain vaiheessa joka puolelta kehoa alkaa omituisesti särkeä ja sattua, pienemmästäkin valvomisesta tulee jo pää kipeäksi.

Useimmat ihmiset eivät varmaan kehtaa piereskellä kovinkaan estottomasti ihastuksensa seurassa jos suhde on ihan tuore, joten sitten koskee mahaankin.
Filovirus

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

hermine kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät varmaan kehtaa piereskellä kovinkaan estottomasti ihastuksensa seurassa jos suhde on ihan tuore, joten sitten koskee mahaankin.
Ilman pidättäminen ei ole kovinkaan terveellistä. Joten minä päätin heti seuraavana aamuna mahan möyriessä kysyä lupaa päästää pieni ilmavirtaus, toisena mahdollisuutena ikävät vatsakivut tai parvekkeella alvariinsa ravaaminen. Saattaa tuo katua luvan antamista, kun ei estoja enää ole 8) tuli ainakin tabu rikottua heti alkuunsa ja vatsakin voi hyvin :h:
MarthaFocker

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Niin kyllähän siinä niin käy kun pää on tarpeeksi sekaisin, että alkaa pian olla kroppakin ihan viturallaan.
Ihan kuin olisi jatkuva krapula. Rintakehä tuntuu siltä kuin se olisi pyykinpesukone -jatkuvaa myllerrystä. Sydän jättää yhden lyönnin välistä ja seuraavat tuntuvat niin voimakkaina, että ne voi melkein kuulla. Kellekään ei tee mieli puhua, vaan murahtelee vastaantulijoille. Jos joku haluaa myötätuntoa leikkiä tuntevansa, tekee mieli vetää sitä pataan ihan vaan koska se helpottaisi.
Syöminen on vastenmielisin toimita kaikista mahdollisista. Tokihan se kannattaisi, mutta kun on tarpeeksi viturallaan, niin ei itse kiinnosta vähääkään. Muutama nokare ruokaa päivässä, jotka maistuvat nekin paskalta.
slam

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja slam »

Surumielisyyttä ja positiivisessa mielessä iloisuutta :)
Leilah

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Filovirus kirjoitti:Ilman pidättäminen ei ole kovinkaan terveellistä. Joten minä päätin heti seuraavana aamuna mahan möyriessä kysyä lupaa päästää pieni ilmavirtaus, toisena mahdollisuutena ikävät vatsakivut tai parvekkeella alvariinsa ravaaminen.
Oikein, mitä sitä turhaan pidättelemään!

Minulla ihastuminen on aiheuttanut mm. huimausta ja tärinää käsissä. Hyvin ikävää, sillä käsistä saattaa pudota tavaroita lattialle ja onpa noloa kyykkiä ne sieltä.

Viimeksi tämä jännä tunne tuli muutama päivä sitten, kun näin pitkästä aikaa vanhan työpaikkaihastukseni. Tervehdittiin vain, mutta silti minua huimasi.
eps

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja eps »

Yksipuolinen ihastuminen ei enää aiheuta minulle fyysistä kipua. Sen sijaan nuorempana koin todella pahan pakkomielleihastumisen tavoittamattomaan naiseen. Se ihastuminen tuntui todellisena fyysisenä kipuna, joka alkoi palleasta ja levisi säteittäin ylös kaulaan ja alas nivusiin asti. Silloin toivoin monta kertaa, että pääsisin irti ihastuksestani, mutta minkäs teet.

Pakkomielleihastumistani kesti monta vuotta, jona aikana kärsin henkisesti pahemmin kuin koskaan aiemmin. Sitten tilanne laukesi. Ihastuksen kohteeni löysi aivan uskomattoman romanttisella tavalla entisen poikaystävänsä ja palasi yhteen hänen kanssaan. Heidän onneaan katsoessani en voinut muuta kuin päästää irti. Siihen asti ihastuksen kohteeni oli nimittäin ollut kovin onneton. Nyt heillä on tietääkseni kaksi lasta, ja heillä menee todella hyvin. Maailmassa taitaa sittenkin olla onnellisia rakkaustarinoita.

Valitettavasti en aio kertoa enempää yksityiskohtia mainitsemastani rakkaustarinasta. Sen verran voin kuitenkin paljastaa, että alkuperäinen ero ei johtunut puuttuvista tunteista vaan käytännön seikoista. Kun tilanne muuttui, niin uinuneet tunteet pompahtivat pintaan valtavalla voimalla.

Sellainen ihastuminen, missä toinen vastaa tunteisiini, aiheuttaa kipua nivusiin, mutta se on jo toinen tarina.

e.
killkill

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja killkill »

Viimeksi, kun joku naisenpuoli onnistui todellakin järkyttämään pragmaattista ihmissuhde-maailmankuvaani, seuraukset olivat raskaita kannettavaksi. Totaalinen mielenrauhan menetys, kiihkeitä onnen hetkiä ja kosmista yhteenkuuluvuuden tunnetta joiden vastapainoksi repiviä riitoja sekä erotaan-palataan-erotaan-palataan.. -veivaamista. Valveillaoloaikana ei päähän mahtunut mitään muuta kuin tämä yksi ihminen. Riitavaihe aiheutti tunteen että pää-räjähtää, ihan kirjaimellisesti. Erovaiheen jälkeen yksikin tekstari häneltä riitti puhaltamaan hiilloksen uudeksi hurmion hornanliekiksi joka oli lähellä käristää molemmat.

Viimeisen eron jälkeen reilut kolme vuotta sitten en ole kuullut tästä naisesta mitään. Toivottavasti en häntä koskaan enää missään tapaakaan. En ole ollenkaan vakuuttunut etteikö sama hulluus alkaisi jälleen kerran alusta. Maailmassani on ollut tasan yksi naisolento, jonka puolesta olisin kävellyt helvettiin sylkemään pirua silmille - toista tuskin tulee. Nyt kun on saanut vähän etäisyyttä juttuun, on oikeastaan tyytyväinen ettei yhtä voimakasta tunnetta enää koskaan koekaan.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Kipua en kyllä ole tuntenut, mutta sen sijaan olen tutustunut pahoinvointiin, käsien vapinaan, niskan jäykkyyteen, stressiin ja päänsärkyyn sekä tietysti rauhattomuuteen ja, kun kaikki oli lopulta ohi, yleiseen kyvyttömyyteen päästä sängystä ylös.
hebuli

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Eräs nainen veti minua taannoin kuin pässiä narussa jonkin aikaa. Silloin kun ilmaisin kiinnostustani, hän kylmeni. Kun päätin jatkaa elämääni, hän otti taas yhteyttä, ehdotti tapaamista, tekstaili kuinka haluaisi suudella minua jne. jne. Muutaman kerran hän sai pompoteltua minua noin edestakaisin ennenkuin järkevöidyin. Vitutti kumminkin, kun olin niin ihastunut. Pyrin silloin parhaani mukaan kehittämään välinpitämättömyyttä ja myös kielteisiä tuntemuksia häntä kohtaan, ja pääsihän siitä lopulta ohi.

Koville otti myös parin kuukauden parisuhdeyritelmä jossa olin edelleen varsin ihastunut toiseen osapuoleen ja kuvittelin edelleen samaa hänestä, mutta äkkiä selvisi ettei näin (enää) ollutkaan (ainakin osittain syynä että hänellä tuntui vanha suola kuitenkin janottaneen pidemmän aikaa, vaikka muuta väittikin). Tuli vähän liian yllättäen se tieto, ja monesti huomasin hieman haikailevani hänen peräänsä, vaikka luulin päässeeni siitä jo yli. Asiaa ei yhtään helpottanut se että ajan monesti hänen asuintalonsa ohi. Myönnän että sen ohittaessani käy monesti edelleen mielessä mitäköhän hänen elämäänsä nykyisin kuuluu, mutta jostain syystä en halua ottaa yhteyttä ja yrittää selvittää. Ehkä hänkin tajuaisin motiivini väärin ja pelästyisi. Ollutta mikä mennyttä.

Varsinaisessa pitkässä vakisuhteessani asiat taas käytiin niin perinpohjaisesti läpi ettei ihmettelyn varaa ainakaan minun osaltani enää paljoa jäänyt, vaikka pari kertaa uudelleenlämmittely olikin lähellä. Hänen viimeisimmät ja tulevat muutoksensa elämässään ovat vain sementoineet eron pysyvyyttä molemminpuolisesti.
Leilah

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja Leilah »

eps kirjoitti:Yksipuolinen ihastuminen ei enää aiheuta minulle fyysistä kipua. Sen sijaan nuorempana koin todella pahan pakkomielleihastumisen tavoittamattomaan naiseen. Se ihastuminen tuntui todellisena fyysisenä kipuna, joka alkoi palleasta ja levisi säteittäin ylös kaulaan ja alas nivusiin asti. Silloin toivoin monta kertaa, että pääsisin irti ihastuksestani, mutta minkäs teet.

Pakkomielleihastumistani kesti monta vuotta, jona aikana kärsin henkisesti pahemmin kuin koskaan aiemmin. Sitten tilanne laukesi.
e.
Tuli mieleen, että voiko näin voimakkaan ihastumisen pohjalta syntyä suhde? Itse ainakin kerään mielessäni ihastukselleni kaikki hyvät luonteenpiirteet, vaikka todellisuudessa kyseessä olisi ihan tavallinen jurpo. Pudotus onkin ollut hyvin raju, kun vihdoin silmät aukeavat ja ihastus loppuu. Ihastumiseen liittyy joskus eräänlainen palvominen. Olen itse huomannut, että pari minuun ihastunutta poikaa olisi tehnyt puolestani melkein mitä vaan. Jotenkin se viilensi tunteita minun puoleltani, vaikka ihan kelpo kavereista olivatkin.
ninnithequeen

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Eron aiheuttaman fyysisen kivun olen kokenut. Joka paikkaan sattui ja elin kuin unessa hyvin pitkään. En tahdo kokea enää uudestaan.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ihastus, josta ei vastakaikua saa tai on muuten täysin mahdoton voi aiheuttaa tai on aiheuttanut kohdallani: sydämen tykytystä, vapinaa, jännittämistä, huimausta, vatsavaivoja, pääkipua, toivottomuuden tunnetta, tuskaisuutta, univaikeuksia ja hulluksitulemisen tunnetta.
Lähestulkoon siis paniikkihäiriön tai pahemman luokan krapulan oireita... hui! :shock:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
eps

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja eps »

Leilah kirjoitti:
eps kirjoitti:Yksipuolinen ihastuminen ei enää aiheuta minulle fyysistä kipua. Sen sijaan nuorempana koin todella pahan pakkomielleihastumisen tavoittamattomaan naiseen. Se ihastuminen tuntui todellisena fyysisenä kipuna, joka alkoi palleasta ja levisi säteittäin ylös kaulaan ja alas nivusiin asti. Silloin toivoin monta kertaa, että pääsisin irti ihastuksestani, mutta minkäs teet.

Pakkomielleihastumistani kesti monta vuotta, jona aikana kärsin henkisesti pahemmin kuin koskaan aiemmin. Sitten tilanne laukesi.
e.
Tuli mieleen, että voiko näin voimakkaan ihastumisen pohjalta syntyä suhde?
Ei varmaankaan, tai mistä minä tietäisin. Ei siitä mitään suhdetta syntynyt.

Pakkomielle ei toki syntynyt päivässä, vaan sen kehittyminen vei kohtuullisen kauan. Normaalissa kannaltani onnellisessa tilanteessa suhde olisi ehtinyt alkaa ennen pakkomielleoireiden alkua, jolloin olisin varmaan myös nähnyt toisen objektiivisemmassa valossa kuin mitä nyt näin.

e.
hebuli

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Kas, jätin sitten vastaamatta itse kysymykseen.

Selkein fyysinen oireilu mitä ns. rakkaushuolista olen kokenut, on vatsan kouristelun aiheuttama lähes täydellinen ruokahaluttomuus. Vaikka kuinka yrittää, vatsa panee vastaan eikä tunnu suostuvan ottamaan mitään sisäänsä, vaikka tietää että jotain pitäisi syödä kun edellisestä suupalasta on jo kymmenisen tuntia aikaa.

Toissijaisena oireena on itselleni epätavalliset univaikeudet, eli piehtaroin sängyssä pystymättä nukkumaan, kun sekä aivot että sydän käyvät ylikierroksilla koko ajan. Normaalitilanteessa nukahdan varsin nopeasti. Muistelen erään breikin jälkeen nukkuneeni ehkä tunnin yöllä, ja aamulla oli aivan uskomattoman paska olo, kun tajusin ettei se sittenkään ollut vain pahaa unta.

Suurissa rakkaushuolissa piehtarointi on mielestäni suht normaali mutta voimakas stressitilanne. Luultavasti oireilisin aivan samalla tavalla jos läheinen ihminen sairastuisi vakavasti tai kuolisi yllättäen, tai tärkeä työpaikka menisi yllättäen alta.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja Ann »

Henkinen mullistus aiheuttaa ripulia. Ihan oikeasti.
Rotan aivot valtasivat pääni.
nypari

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja nypari »

Mulla menee masu ihan sekaisin ja pää on täynnä sydämiä. Mun on silti vaikea pitää ihastumisen, pakahtumisen, menetyksen tunteesta puhumattakaan. Mä tykkään erityisesti siitä levollisesta olosta, mikä hyvässä parisuhteessa on. Siihen mä pyrin.
Nimitz

Re: Ihastuksen aiheuttama fyysinen kipu

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

nypari kirjoitti:... Mun on silti vaikea pitää ihastumisen, pakahtumisen, menetyksen tunteesta puhumattakaan. Mä tykkään erityisesti siitä levollisesta olosta, mikä hyvässä parisuhteessa on. Siihen mä pyrin.
:komp:
Vastaa Viestiin