sähköä ja kipinöitä

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mistä se tulee. Sähkö siis.
Miksi tuntuu, että joissakin ihmisissä on sähköä ihan sähköiskuiksi asti ja toisissa ei, ovat muuten vain ihastuttavia. Jonkun ihmisen läsnäolo jo voi aiheuttaa omassa elimistössä kipinöintiä, toisen ei.

Yhdistän tämän ihmisissä virtaavan sähkön ihastumiseen. Mutta, kaikki ihastuminen ei ole sähköä tai johtavat heikemmin sähköä. Sitten jos tulee sähköä semmoselta suunnalta, mitä ei toivoisi tai odottaisi. Tai joku ihminen, joka viisi vuotta sitten johti semmoista sähköä, että tulisesti sisällä kipinöi, mutta antoi sen vain olla... ja sitten ajan kultaamana tämä henkilö tulee uudelleen eteesi, eikä se sähkö siitä mihinkään kadonnut. Melkein päinvastoin. (Näin kävi mm. viime kesänä, kun eräs sähkömies eteeni käveli, vanha tuttu...).

Tunteeko kukaan muu sähköä suonissaan? Mitä te silloin teette?
Onko tämä tällainen sähkö ja kipunointi parisuhteen edellytys, vai liekö vain sellaista saavuttamattomiin luokiteltuihin henkilöihin kohdistuvaa tunnetta, jotta oma masokistisuus tulisi äärimmäisen hyvin ruokittua. Kertokaa.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
1108

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lyhyt ja ytimekäs vastaus: Karma.

Joillakin on sellainen mikä miellyttää omaasi ja joillain ei.

EDIT: Aamusta duuniin, kerron lisää ajatuksiani asiasta illemmalla.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

1108 kirjoitti: Aamusta duuniin, kerron lisää ajatuksiani asiasta illemmalla.
Yhtiö kiittää ja kumartaa. Nyt tääki menis nuqquun...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja shue »

Mitään karmaa. Feromonit. 8)
Faghag

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja Faghag »

shue kirjoitti:Mitään karmaa. Feromonit. 8)
Mä luulin, että Axe :shock:
Leilah

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja Leilah »

mustaenkeli kirjoitti:Mistä se tulee. Sähkö siis.
Miksi tuntuu, että joissakin ihmisissä on sähköä ihan sähköiskuiksi asti ja toisissa ei, ovat muuten vain ihastuttavia. Jonkun ihmisen läsnäolo jo voi aiheuttaa omassa elimistössä kipinöintiä, toisen ei.
Liittyyköhän tämä siihen Keikauksen paljon puhumaan tuoksuun?! En tiiä. Mutta sen tiedän, että joskus kun tällainen sähköinen tilanne on päällä, niin on suorastaan vaikea olla. Tällaista sähköä kun voi muodostua lähes missä tahansa. Jotenkin sitä tuntee itsensä melkein typeräksi, kun huomaa tuijottavansa jotain lähes vierasta miestä samalla nauraa hihitellen, kun oikeastaan vain tuntuu niitä kipinöitä.

Siitä olen kyllä iloinen, että mieheni aiheuttaa minulle vieläkin sähköiskuja. Toinen on plussaa ja toinen miinusta.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

1108 kirjoitti: Karma.
Vai karisma?? :roll:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Leilah kirjoitti: Mutta sen tiedän, että joskus kun tällainen sähköinen tilanne on päällä, niin on suorastaan vaikea olla. Tällaista sähköä kun voi muodostua lähes missä tahansa. Jotenkin sitä tuntee itsensä melkein typeräksi, kun huomaa tuijottavansa jotain lähes vierasta miestä samalla nauraa hihitellen, kun oikeastaan vain tuntuu niitä kipinöitä.
Sentään joku tuntuu käsittävän, mitä ajan tällä sähköllä takaa....

Ja juu, sähköpaimenia päin ei pidä juosta eikä niihin pidä kusta.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
hebuli

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Ei se sitten olekaan kemiaa, vaan sähköfysiikkaa?

Välillä sitä ihmettelee miten helposti on viettiensä vietävissä, kun tapaa arkisissa ympyröissä uuden ihmisen, jonka kissamaiset silmät, iloinen luonne ja jännä hymy saavat miettimään kaikkea muuta kuin työasioita. En toisaalta tiedä miksi sellaisesta pitäisi tuntea syyllisyyttä, mutta kovin heikkomieliseksi itsensä siinä tuntee, jos muutama pieni piirre tai niiden yhdistelmä toisessa meinaa saada pollan sekaisin jo ensi tapaamisella (saati sitten myöhemmillä).

Joskus tuo kipinä tulee viiveellä yllättävissä tilanteissa. Minulla oli eräillä tanssikursseilla vakipari (hän oli tullut sinne ystävänsä kanssa ilman paria), johon en erityisemmin tuntenut vetoa. Tulimme kyllä hyvin juttuun ja hauskaa oli, ei siinä mitään. Mutta parin kuukauden tuntemisen jälkeen jotain kuitenkin naksahti päässäni harjoitellessamme merengueta, mikä hitto siinäkin oli? Yhden kevään ja kesän romanssi siitä seurasi. Joskus hän kysyikin missä vaiheessa oikein kiinnostuin hänestä, ja osasin kuin osasinkin nimetä tuon nimenomaisen tilanteen. Oli siinä hänellä ihmettelemistä.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mölli »

Ekana puolin ja toisen sekataan onko laatu tarpeeksi hyvä mulle ja sitten ollaan lovena koska pitää olla ja sit kun ei enää jakseta esittää on arki tullut.
Kingi I
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

hebuli kirjoitti:Ei se sitten olekaan kemiaa, vaan sähköfysiikkaa?

Välillä sitä ihmettelee miten helposti on viettiensä vietävissä, kun tapaa arkisissa ympyröissä uuden ihmisen, jonka kissamaiset silmät, iloinen luonne ja jännä hymy saavat miettimään kaikkea muuta kuin työasioita. En toisaalta tiedä miksi sellaisesta pitäisi tuntea syyllisyyttä, mutta kovin heikkomieliseksi itsensä siinä tuntee, jos muutama pieni piirre tai niiden yhdistelmä toisessa meinaa saada pollan sekaisin jo ensi tapaamisella (saati sitten myöhemmillä).
Tuota mä just oon miettiny. Enemmän tai vähemmän.

Täs ois tämmönen keissi vuosien takaa:
Edellisessä koulussani opiskelin aktiivisesti ja olin muutenki vähä semmonen jokapaikan höylä. Toimin myös semmosena tutor-opiskelijana ja tehtiin siinä sitten yhteistyötä muitten koulujen kanssa kokoustamalla niitten muitten koulujen tutor-opiskelijoitten kanssa. Heti ensimmäisessä tämmösessä alueellisessa kokouksessamme silmäni upposi semmoseen ihan tavallisen näköseen ja oloseen poikaan. En tajua, mitä siinä kundissa näin, mutta sitä sähköä oli heti.... Sitte ei menny kovinkaa kauaa, ku oli semmonen koulujen välinen yhteinen "selviytymisleiri", jonne tietty tää kundi tuli kans omaa kouluaan edustelemaan. Sen reilun pari vuorokautta tuli sitä poitsua tuijoteltua ja ihmeteltyä omia tuntemuksia ja tutustuttuakin joo. Kundi osottautu ihan tavalliseksi partiopojaksi. Silti se oma tunne, se kun niitä kipinöitä menee jossain elimistössä ja tuntuu kuin jostain tulis ylimäärästä energiaa ihan mielettömästi... Ja minä siinä päähäni taon: "Ei, tossa pojassa ei voi olla mitään ihmeellistä". Tietenkin omia tuntemuksiani tuolloin vaivasi vielä enemmän se, että satuin tuolloin elämään avoliitossa silloisen kundikaverini kanssa. Tulee sellainen syyllinen olo, että enhän minä saa tuntea tällaista sähköä ja tuo vaivaa kovasti... mutta en kuitenkaan tehnyt asialle mitään. Annoin olla. En nähnyt muita vaihtoehtoja, sillä olin päättänyt olla onnellinen oman kumppanini kanssa. Valmistuin koulusta ja kaikki yhteistyö näiden muiden koulujen oppilaiden kanssa loppui, luonnollisestikin, enkä enää nähnyt tuota sähkön aiheuttajaa.
Noh, sitten oli viime kesä. Oli kulunut jo useampi vuosi näistä kouluajoista. Olin kaverini tupareissa. Yhtäkkiä sinne keittiöön astelee tuo sama poitsu, joka silloin aikoinaan sai sen mielettömän sähkön kulkemaan itsessäni. Oli kaverini joku vanha koulukaveri. Juteltiin niitä näitä, kuulumisia ja noin. Ei kummosta. Mutta se helvetin sähkö alko taas virtaamaan sisälläni. Tuntui, että olisin voinut räjähtää. Sen sijaan lähdin pois, koska koin, että se sisällä oleva tunne on niin käsittämätön, ettei sen kohtaaminen silloisessa humalatilassa ollut hyvä juttu. Itsekontrolli kunniaan. Mutta tuo tapaus vieläkin kummittelee mielessäni. Että mistä helvetistä tällaiset tuntemukset tulevat.....
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Niin joo, ja lisätään tähän vielä se vanha, kunnon, kuuluisa lausahdus:

Kyllä, liha on heikkoa. (tai ainakin ihmismieli....).
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mölli »

mustaenkeli kirjoitti:Niin joo, ja lisätään tähän vielä se vanha, kunnon, kuuluisa lausahdus:

Kyllä, liha on heikkoa. (tai ainakin ihmismieli....).
Mulla liha on läskiä ja lihasta ja mieli terästä.
Kingi I
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

mölli kirjoitti:
mieli terästä.[/quote]

Vai niin.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
1108

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

mustaenkeli kirjoitti:Yhtiö kiittää ja kumartaa. Nyt tääki menis nuqquun...
Ähäs, asia käsiteltiin chatissa. Tämäkin yhtiö kiittää ja kumartaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Suvinen kirjoitti:Hassua, itselläni olen huomannut tähän ikään mennessä, että "sähkö ja kipinät" ainakin minun tapauksessani tietävät vain yhtä asiaa: hankaluuksia.

Joskus vieläkin törmään uuteen ihmiseen, joka kipunoita aiheuttaa. Harvemmin tosin. Silloin vain poistun takavasemmalle.
Tuon vuoksi ne pahimmat sähkönlähteet olen pyrkinyt jättämään sinne taka-vasemmalle. Tuntuu liika riskiltä peliltä, pelottavaltakin.

Toisaalta tulellakin on kiva leikkiä. Kerran, teini-iässä, oli vähällä etten serkun saunaa sytyttäny tuleen...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

mustaenkeli kirjoitti:Kyllä, liha on heikkoa.
Ei liha heikkoa ole. Vaan naiset liian helppoja.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Filovirus

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Mä annan miehelle tasaiseen tahtiin sähköiskuja, näin talviaikaan se on hieman rasittavaa, koska sitä tapahtuu jatkuvaan kiitos pakkasen, kesällä saa sentään hiukan enemmän kosketella ja suukotella ilman räiskimistä. Ehkä mulla on virtapiirit sekaisin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Tarpeeksi erilaiset MHC-immuniteettigeenit on mulle se tärkein juttu. Ja se, että se toinen tykkää musta ja mulla on hyvä olo sen kanssa. Pilke silmäkulmassa ja oikea asenne, siis minulle oikea asenne.
Kikkelis kokkelis.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: sähköä ja kipinöitä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Keikaus kirjoitti:Tarpeeksi erilaiset THC-immuniteettigeenit on mulle se tärkein juttu.
Hmmmmmmmmmmmmmmmm......????

(No okei, aika huono. Mua nyt vaan naurattaa maanantain kunniaksi kaikki.)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Vastaa Viestiin