Missä maassa parhaat naiset?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
tuike
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 171
Liittynyt: 30.12.2005 18:11
Paikkakunta: L-V

Re: Missä maassa parhaat naiset?

Viesti Kirjoittaja tuike »

Vadim kirjoitti:
Öh. Itse olen kyllä törmännyt Suomessa naisiin, jotka eivät ole erityisen itsenäisiä, määrätietoisia, terveitä, taikka luonnollisella tavalla kauniita - sellaisiinkin tietysti olen, jotka ovat. Jotenkin Suomineidon omakuva tuntuu hieman omahyväiseltä, varsinkin jos sitä vertaa Suomipojan omakuvaan, joka on tietysti kaikkea muuta. Jäinkin fundeeraamaan, puhuuko Tuike tässä itsestään - jos itse kertoisin suomalaismiesten olevan itsenäisiä, määrätietoisia, terveitä ja komeita, se saattaisi kalskahtaa hieman omituiselta, koska todennäköisesti minua pidettäisiin hieman jäävinä sanomaan.
Tietysti puhun itsestäni ja kaikista muista tuntemistani naisista verrattuna kaikkiin muun maalaisiin tuntemiini naisiin. Suomalaisista miehistä keskustellaan sitten ihan erikseen.
Sitäpaitsi, onko omahyväisyydessä jotain pahaa? :)
Pohdin myös hieman väitteitä terveydestä ja kauneudesta. Kokemukseni mukaan suomalaisneidot käyttävät kosmetiikkaa huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi välimerelliset kanssasiskonsa; te tuppaatte myös juomaan huomattavasti enemmän viinaa. Ehkä tästä syystä teidän kanssanne on usein hauskempaa kuin välimerellisten neitosten, mutta ei se teistä varsinaisesti terveempiä tee.
Suomessa on joka tapauksessa vielä toistaiseksi suht' toimiva ja tasa-arvoinen terveydenhuoltojärjestelmä -ikäluokkani hampaatkin on hoidettu monia eurooppalaisia sisariamme paremmin. Suomalaiset naiset sitäpaitsi syövät terveellisesti ja tasapainoisesti. Kosmetiikkaväitettä en allekirjoita -tosin en olekaan perehtynyt asiaan sen kummemmin. Viinankäyttöpointti oli hyvä huomio, tosin senkin voi yhdistää osaksi tasa-arvoa ja itsenäisyyttä: suomalainen nainen on juomatta jos haluaa eikä siksi, että se olisi patriarkkaisen kulttuurin edellytys.
Jokaiselle jotakin
-minulle kaikki loput!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä maassa parhaat naiset?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

tuike kirjoitti: Tietysti puhun itsestäni ja kaikista muista tuntemistani naisista verrattuna kaikkiin muun maalaisiin tuntemiini naisiin. Suomalaisista miehistä keskustellaan sitten ihan erikseen.
Sitäpaitsi, onko omahyväisyydessä jotain pahaa? :)

Suomessa on joka tapauksessa vielä toistaiseksi suht' toimiva ja tasa-arvoinen terveydenhuoltojärjestelmä -ikäluokkani hampaatkin on hoidettu monia eurooppalaisia sisariamme paremmin. Suomalaiset naiset sitäpaitsi syövät terveellisesti ja tasapainoisesti. Kosmetiikkaväitettä en allekirjoita -tosin en olekaan perehtynyt asiaan sen kummemmin. Viinankäyttöpointti oli hyvä huomio, tosin senkin voi yhdistää osaksi tasa-arvoa ja itsenäisyyttä: suomalainen nainen on juomatta jos haluaa eikä siksi, että se olisi patriarkkaisen kulttuurin edellytys.
Omahyväisyys on perusteetonta uskoa omaan erinomaisuuteen, joka tietysti heijastuu siihen, miten suhtautuu esimerkiksi vastakkaisen sukupuolen edustajiin. Makuasia tietysti, kuinka pahana sitä pitää, mutta itselleni se on melkoinen turn-off. On tosin myönnettävä, että syyllistyn siihen ajoittain itsekin.

Suomalaiset naiset kärsivät ylipainosta, eivät tosin siinä määrin kuin miehet; mutta lienee vain ajan kysymys, koska puntit ovat tasan, sillä runsas alkoholinkäyttö tietänee sitä, että tulevat suomalaissukupolvet ovat pulleita ja punanenäisiä sukupuoleen katsomatta. Mutta ehkä tämä tasa-arvon saavutus on tosiaan hyvä juttu. Miehisestä vastuuttomuudesta on vulgaarifeminismin nimissä tullut suomalaisen yhteiskunnan normi, ja ehkä se tosiaan on naisellisen emansipaation kliimaksi.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Missä maassa parhaat naiset?

Viesti Kirjoittaja ak »

Aika rajulta tuntuisi yleistää, että kaikki jonkun maalaiset ihmiset ovat jonkinlaisia vain sen takia, että ne muutamat mihin itse on tutustunut ovat juuri tuollaisia. En nyt lähtisi yleistämään niitä piirteitä kiinalaisiin naisiin joita siitä ainoasta itse tuntemastani kiinattaresta löytyy. Itseasiassa epäilen hänen olevan melkoinen poikkeus - valitettavasti.

Ihastuttavia, mukavia, kauniita, mielenkiintoisia ihmisiä on omalle kohdalle osunut aika monesta maasta. Myös Suomesta. Kulttuurien erot tietysti tuovat jotakin mukanaan.

Jos nyt jonkinmaalaisia pitää erityisesti suosia, niin toivoisin löytäväni suomalaisen kumppanin. En sen takia, että suomalaiset naiset olisivat keskimäärin jotenkin muunmaalaisia parempia, vaan ihan siitä syystä, että omalla äidinkielellään kommunikoiminen on kummasti helpompaa kuin millään muulla kielellä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä maassa parhaat naiset?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

ak kirjoitti:Aika rajulta tuntuisi yleistää...


:komp: :draama: :hevikaraoke:
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Missä maassa parhaat naiset?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Suomessa, ainakin minulle.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Herra Manala

Re: Missä maassa parhaat naiset?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Huh, maailman omahyväsin kansa ainakin, siis todellakin. Silmät kiinni vaan hokemaan minä-minä -mantraa. Kyllä ME ollaan parhaita. Kyllä ME osataan. Ai miksi? No kun ME ollaan täällä ja meillä on Tawja ja me hawjataan hampaita. Jos erehdyt edes kyseenalaistamaan tätä, olet tosielämän mölli.

Jaa no oletkos koskaan käyny katsomassa ulkomailla? No en tietenkään, mutta kyllä munkin telkkarista tulee amerikkalaisia televisiosarjoja. Suomalaisissa naisissa on helmiä. Niin on kaikkien muidenkin kansalaisuuksien naisissa. Suomalaisissa naisissa on persereikiä. Niin on kaikkien muidenkin kansalaisuuksien naisissa.

Jos nyt jotain johtopäätöksiä pitää vetää, niin pinnalliset arvot ovat sellaisia, jotka helposti pilaavat ihmisen luonteen ja vievät nöyryyden ihmisestä. Ja Suomi ei länsimaisena tekniikan ja materialistisen hyvinvoinnin edelläkävijävaltiona ole ainakaan sieltä vähinten pinnallisesta päästä.

Tuntuu että monissa sellaisissa kulttuureissa, jossa materiaa ei arvosteta yhtä korkealle, ei pinnallisia arvoja pidetä niitäkään yhtä korkeissa arvoissa kuin täällä. Ja kyllähän se vaikuttaa ihmisiin, niin miehiin kuin naisiinkin. Täällä ihmisillä tuntuu monesti olevan joku tietty arvo, joka määritetään jo pelkällä mulkaisulla. Jos et ole tarpeeksi arvokas, ei ole asiaa edes tulla juttelemaan, koska se olisi "häiritsemistä".

Näin ei omien kokemuksieni mukaan ole monissa muissa maissa ja kulttuureissa, vaan ihmiset ovat helposti ystävällisempiä ja aurinkoisempia, lähestyttävämpiä. Ventovieraidenkin kanssa keskustellaan mielellään ilman teennäisiä luokka-, sukupuoli- ja roturajoja etc. Joten kulttuurin ja materialismin kautta tarkasteltuna, Suomessa ei ihmiset mitäään kovinkaan upeita kapistuksia keskimääräisesti ole. Samaa tavaraa löytyy muistakin maista, nöyrempinä ja humaanimpina. Onneksi tosin Suomestakin löytyy paljon mukavia naisia.
Vastaa Viestiin