Romantiikka

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

En mä mitään mahda romantiikasta ymmärtää mutta suurimman vaikutuksen tekevät sellaiset romanttiset teot jotka tulevat ilman sen suurempaa suunnitelmallisuutta ja silloin teon ei tarvitse olla suuren suuri. Se voi olla hellä suudelma niskaan oikealla hetkellä, se voi olla sormenpäillä käsivarren hyväily elokuvaa katsottaessa, se voi olla vaikka vain syliin kappaminen oikealla hetkellä. Romanttisena voi toisinaan pitää myös toisen arkipäiväistä tekoa joka on toteutunut pyytämättä, vaikka väsyttävän päivän jälkeen kotiin tullessa on ruoka valmiina odottamassa ja sauna lämpiämässä, ihan vain siksi, että toinen oli ajatellut sen sinusta olevan mahdollisesti mukavaa. Niin, romantiikka on pieniä asioita.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Turbohaltija

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

martza kirjoitti:
Näin kirjoittaa TOSI MIES :lol: :lol:
Joo, jokainen taaplaa tyylillään. :wink:
Joo, kato ei kaikki oo niin onnekkaita kuin sinä ja löydä Superpillua. Ilo on sitten revittävä vaikka vitutuksesta jos ei muusta.
Avatar
Larla
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2006 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Larla »

Romantiikka ei välttämättä tarkoita ruusuja ja kynttiläillallisia, sellaiset ei paljon lämmitä jos muuten suhde on sontaa.

Minä kaipaan kyllä romantiikkaa, mutta minulle romantiikka voi löytyä pususta, silmiin katsomisesta, lähellä olosta. Ei siihen sen suurempia puitteita tarvita :h:
mustakikkeli

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Eih tuollaista köyhäilyä. Jos ei kerran seksiä, niin sitten yhteinen Karibian-loistoristeily tai jotain. Romantisch! Poetisch!
Aito_Johanna

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Romantiikkaa on se, kun jylhässä myrskyisessä nummimaisemassa vasten taivaanrantaa piirtyy yksinäisen naisen hahmo, jonka tukka on tuulen tuivertama ja jonka pitkä, sateen kastelema hame painautuu sääriä vasten, ja joka viimeisiksi sanoiksi huutaa pettäneen rakastetun nimeä yöhön ja työntää sitten tikarin rintaansa.
Tai rauniolinna, jonka nurkissa tuuli ulvoo ja jonka seiniä muratit peittävät ja joka kätkee ullakolleen karmean salaisuuden.
Tai mies, joka on matkalla rakastettunsa luokse laivalla, joka kaatuu myrskyisällä merellä, ja ruumis, joka myöhemmin löydetään autiolle rannalle ajautuneena ja jonka puristuneessa nyrkissä edelleen on medaljongi, jonka sisällä on naisen kuva, ja nainen, joka surun murtamana vetäytyy loppuelämäkseen luostariin.

Kynttiläillalliset ja kukkakimput ja pienet kauniit eleet eivät ole romantiikkaa vaan söpöilyä.
Turbohaltija

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Aito_Johanna kirjoitti:Romantiikkaa on se...
Ope pesi pöydän! Romanttisinta mitä olen koskaan lukenut! :jee: :D

On mullakin joskus ollut romanttinen kokemus. Kymmenen vuotta sitten Italiassa hengasin Bolognassa ja tapasin kaverini kautta yhden Giulian, jota romanttisesti kutsun tässä Juliaksi. Eräänä päivänä olimme keittiössä ja Julialta pääsi pieni röyhtäys. Hän pisti käden suun eteen ja vekkulisti hymyillen totesi: "Sattuu sitä paremmissakin piireissä." Rakastuin!! Kun myöhemmin palasin Perugiaan, tuohon Umbrian kukkuloilla siintävään muinaiseen etruskikaupunkiin, jossa harjoitin kielitieteellisiä opintojani, en saanut mielestäni Juliaa. Tajusin että nyt pitää toimia, joten join pullollisen punaviiniä ja läksin kosiomatkalle. Oli ilta ja koska asemalle ei mielestäni ollut pitkä matka, päätin kävellä. Taival kesti kuitenkin pitkään, ja kun viimein olin perillä, viimeinen juna oli lähtenyt. Pettymys oli suuri. Takaisin ylämäkeen vain. Myöhemmin sain vielä kuulla, että Julialla olikin joku Marco jo.

Julia oli töissä osteriassa (italialainen viinibaari). Lähetin hänelle Suomeen palattuani kortin, jossa oli Albert Edelfeltin Italialainen osteria. Sain vastauksen, kortin jossa Julia kertoi miten kasvoistani tuli mieleen toinen aika jolloin hän oli tuntenut minut. Kuulin kaverini kautta, että Julia oli ollut innoissaan saadessaan korttini. Mietin usein Juliaa juodessani yksin punaviiniä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Rakkaus on ruma sana, kaipaus soi kauniinpana.

Ja romantiikasta sais ihan hyvän kirosanan myös. Voi rrrrommmantiikka että mä vihaan sitä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
saika

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja saika »

Romantiikkaa on kaikenlaiset iloiset yllätykset mitä toinen järjestää ihan vain saadakseni minut hymyilemään. No okei, ehkä se jotain muutakin ajaa takaa, mutta... ;)

[Esim]
Eilen soitti ja kysyi milloin tulen, kerroin että olen ylitöissä. Ai okei, ei sitten mitään. Tulin kotiin ja oli pelaamassa x-boxia. Ohimennen sanoi että mun koira levitteli taas alakerran vessan roskiksen pitkin lattioita. Eikun vitutuksesta ja väsymyksestä kihisten alakertaan. Eikö tuo olisi sen verran joutanut siivota, kun kerran saikulla kotona ollut koko päivän.

Kylpyhuoneessa odotti vaahtokylpy ruusun terälehdillä koristeltuna, ruusuja vähän joka nurkassa ja paaaljon kynttilöitä. Ihan ilman mitään syytä, esim. synttäreitä tai muita merkkipäiviä.
[/Esim]
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Romantiikka... vaikea sana, lahtee aina pienista arkipaivan huomaavaisista teoista ja hetkista enemman vaivaa vaativaan illanviettoon kynttiloiden aaressa seka myohemmin yhdessaoloon takkatulen loisteessa rentouttavaa juotavaa nauttien kun taustalla soi hiljaa musiikki ja tuuli ulvoo ulkona.

Joskus hetki kestaa pidempaan joskus se on vain muutaman minuutin pysahdys keskella arjen kiireita.

Tarkeinta on se etta siina on kaksi ihmista jotka oikeasti haluavat olla yhdessa ainakin sen hetken. Kumpikin jattaa arjen ongelmat taakseen ja antaa tunteelle enemman valtaa kaytaytymisen kontrollissa. Jos nain ei tapahdu niin romantiikka haviaa tilasta pois hyvin akkia, ei sita pysty pakottamaan tai luomaan, on vain mahdollista luoda otolliset olosuhteet sen syntymiselle ja kasvamisellle.

Edellisen viestin tavoin, toisen ei tarvitse olla valttamatta fyysisesti lasna itse tilanteessa kuten tuo kylpy, se etta toinen on nahnyt vaivaa toisen eteen siina tapauksessa toinen on tehnyt oman osuutensa romanttisen ilmapiirin luomiseen etukateen ja siita sitten on iloa toiselle. Eli yksipuolinen romanttinen teko on myos mahdollista siina vain teot tapahtuvat eri aikoihin (toiselle sita jarjestaessa, toiselle siita nauttiessa).
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

saika kirjoitti: [Esim]
Eilen soitti ja kysyi milloin tulen, kerroin että olen ylitöissä. Ai okei, ei sitten mitään. Tulin kotiin ja oli pelaamassa x-boxia. Ohimennen sanoi että mun koira levitteli taas alakerran vessan roskiksen pitkin lattioita. Eikun vitutuksesta ja väsymyksestä kihisten alakertaan. Eikö tuo olisi sen verran joutanut siivota, kun kerran saikulla kotona ollut koko päivän.

Kylpyhuoneessa odotti vaahtokylpy ruusun terälehdillä koristeltuna, ruusuja vähän joka nurkassa ja paaaljon kynttilöitä. Ihan ilman mitään syytä, esim. synttäreitä tai muita merkkipäiviä.
[/Esim]
Juurikin näin..
:h: :h: Uskallan arvata, että yksi ei jäänyt illalla näppejään nuolemaan ;) :h: :h:
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
zula

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja zula »

Romaatiikka määrittyy aina uudestaan uuden suhteen mukana. Siis toki on olemassa tiettyjä normijuttuja, jotka on romanttisia, mutta kyllä sitä myös miettii jokaisen ihmisen kohdalla, että mikä on romanttista just meille kahdelle.

Tuskin on kovin montaa naista, jotka eivät tykkäis satunnaisista kukista ja muusta hellyydestä. Mutta parasta romantiikkaan on ne arjen pikkujutut, kuten toisen lämmin halaus tai pusu odottamatta, makoilu sängyssä koko sunnuntai-iltapäivän, jne. Läheisyys on monesti meikäläiselle parasta romantiikkaa. Ok, oon tylsä :)
zula

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja zula »

Romaatiikka määrittyy aina uudestaan uuden suhteen mukana. Siis toki on olemassa tiettyjä normijuttuja, jotka on romanttisia, mutta kyllä sitä myös miettii jokaisen ihmisen kohdalla, että mikä on romanttista just meille kahdelle.

Tuskin on kovin montaa naista, jotka eivät tykkäis satunnaisista kukista ja muusta hellyydestä. Mutta parasta romantiikkaan on ne arjen pikkujutut, kuten toisen lämmin halaus tai pusu odottamatta, makoilu sängyssä koko sunnuntai-iltapäivän, jne. Läheisyys on monesti meikäläiselle parasta romantiikkaa. Ok, oon tylsä :)
Lepikkorapu

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Lepikkorapu »

Mun uusi avatar on romanttinen.
Herra Manala

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Romantiikka on kaikkea sitä mitä mies tekee naisen eteen, jotta naisella ei olisi huono itsetunto ja miehellä huono omatunto.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Herra Manala kirjoitti:Romantiikka on kaikkea sitä mitä mies tekee naisen eteen, jotta naisella ei olisi huono itsetunto ja miehellä huono omatunto.
Romantiikka on valehtelua? "Et näytä lihavalta." "Vaatimuksesi on kohtuullinen." "Olemme vain ystäviä." "Ei olisi piNppa maistunutkaan, ollaan vain sylikkäin." "Äitini ei ole tärkeämpi kuin sinä." "Toki meillä on varaa uuteen sisustukseen."
Paras päivä ikinä.
Herra Manala

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Riemumieli kirjoitti:Romantiikka on valehtelua? "Et näytä lihavalta." "Vaatimuksesi on kohtuullinen." "Olemme vain ystäviä." "Ei olisi piNppa maistunutkaan, ollaan vain sylikkäin." "Äitini ei ole tärkeämpi kuin sinä." "Toki meillä on varaa uuteen sisustukseen."
Ei tuo ole romantiikkaa. Tuo on pillunvonkuuta.
Yönmustaritari

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

saika kirjoitti: Kylpyhuoneessa odotti vaahtokylpy ruusun terälehdillä koristeltuna, ruusuja vähän joka nurkassa ja paaaljon kynttilöitä.
[/Esim]
Tota....ööööööh.....Meinasi mennä äske ahmimani kilo mustikkajukurttia pitkin seiniä, kun tuota äimistelin. Luulin, että tuommoiset toimet olisivat jääneet sinne paskojen teinidraama-sarjojen käsikirjoituksiin mutta ei sitten ei.

Jo tuommoisen tilanteen järjestelyn kuvitteleminenkin saa kyllä kenet tahansa itseään kunnioittavan henkilön oksentamaan.

Apinat. Kyllä arjen romantiikka, kuten eritteistä keskustelu, nenän kaivaminen ja ruokapöydässä piereskely saa minun puolestani riittää.
Geetzu

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Yön mustis on hassukka. :h:
Lepikkorapu

Re: Romantiikka

Viesti Kirjoittaja Lepikkorapu »

Se olis kyllä aika romanttista, jos olis semmonen oma runotyttöpupu ja sit se vaikka tiskais ja mä menisin takaa päin ja tarttuisin sen ihQun pömppikseen ja olisin vain siinä hiljaa.
Vastaa Viestiin