Turhin asia josta olet suuttunut?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Yönmustaritari

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

hermine kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Voidaanko kaikista edelläolevistä "muista ruokkia säännöllisesti"-kommenteista päätellä että anorektikot ovat järjestään hirvittävän pahalla tuulella? :shock:
Ei verensokerit paljoa heittele, jos ei syö ikinä mitään...mutta ilmeisesti just tän takia kukaan ei tykkää "ikuisista laihduttajista".
Niin jos ne matalalla on niin agressiivisuutta kyllä ilmenee.
Herra Manala

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

AarneAnkka kirjoitti:Puhkuin autossa tukahdutettua raivoa kun olin soittanut neidille hyvissä ajoin että olen tulossa hakemaan. Ja ei, silti joudun istumaan autossa 13 minuuttia joko tyhjäkäynnillä (saastuttaa) tai moottori sammutettuna (paleltaa pakkasella), kun neiti vaan meikkaa ja irkkaa. Voimasanoja.

Oliko se turha asia suuttua? En näyttänyt sitä hänelle.
13 minuuttia! Kuulehan, jos 13 minuuttia on pisin aika (tai edes keskimääräisin aika) mitä joudut naista odottamaan, kiittäisin sinuna omaa hare krishnaani. Minä olen odottanut naisia talvipakkasessa n kertaa useita TUNTEJAKIN autossa lämmitellen. Nimittäin se, että nainen on automaattisesti puoli tuntia myöhässä on kerrottavissa noin kolmella silloin, kun nainen on myös kännissä.

Ja katalysaattorilla varustettu pieni henkilöauto saastuttaa tyhjäkäynnillä vartissa yhtä paljon kuin ihminen vuorokauden aikana hengityksellään. Ei siihen kukaan kuole. Ja jos tuo 13 minuuttia odottelua oli siitä taannoisesta manalan ruokamiitistä, niin en tiedä miten olit suuttumuksesi kumppanillesi näyttämättä, mutta ainakin minun kurkkuuni kuulostit olevan valmis käymään puhelimen kautta käsiksi ihan vain sen vuoksi että muut ihmiset eivät osanneet päättää tulemisistaan.
AarneAnkka

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

No sitten se oli turha asia suuttua, definitely.

Viittasin kyllä eri tapaukseen kuin tuo ruokamiitti, koska silloin syynä oli tapaamisajan ja -paikan hiominen chatissa, johon hän ei voinut vaikuttaa. Pyydän anteeksi että päästin höyryjä puhelimitse sinuakin päin. Taustalla oli muutakin kuin tuo yksi säätöhärdelli.
Noriyumi

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Herra Manala kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Puhkuin autossa tukahdutettua raivoa kun olin soittanut neidille hyvissä ajoin että olen tulossa hakemaan. Ja ei, silti joudun istumaan autossa 13 minuuttia joko tyhjäkäynnillä (saastuttaa) tai moottori sammutettuna (paleltaa pakkasella), kun neiti vaan meikkaa ja irkkaa. Voimasanoja.

Oliko se turha asia suuttua? En näyttänyt sitä hänelle.
13 minuuttia! Kuulehan, jos 13 minuuttia on pisin aika (tai edes keskimääräisin aika) mitä joudut naista odottamaan, kiittäisin sinuna omaa hare krishnaani.
Joo, helpolla on päässyt. Jos mulla menee kauemmin, sanon suoraan että "istu alas, mä meikkaan ja täs menee vielä jonkin aikaa." olen kuitenkin suhteellisen nopea meikkaaja, ja selviän perusmeikistä parissa minuutissa.
Herra Manala

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Noriyumi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: 13 minuuttia! Kuulehan, jos 13 minuuttia on pisin aika (tai edes keskimääräisin aika) mitä joudut naista odottamaan, kiittäisin sinuna omaa hare krishnaani.
Joo, helpolla on päässyt. Jos mulla menee kauemmin, sanon suoraan että "istu alas, mä meikkaan ja täs menee vielä jonkin aikaa." olen kuitenkin suhteellisen nopea meikkaaja, ja selviän perusmeikistä parissa minuutissa.
Niin. Ja naisiin tottumattomille selvitettäköön tässä nyt, että tämä naisen "pari minuuttia" on vähintään se miehen 13 minuuttia.
Noriyumi

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Turhimpiin asioihin suuttumiset taitavat liittyä nettipersoonoihin. Turhaahan se on.... MOT.

TJEU: kilahdukseni mm Kityssä. Aamen.
Viimeksi muokannut Noriyumi, 10.04.2006 1:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noriyumi

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Herra Manala kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: 13 minuuttia! Kuulehan, jos 13 minuuttia on pisin aika (tai edes keskimääräisin aika) mitä joudut naista odottamaan, kiittäisin sinuna omaa hare krishnaani.
Joo, helpolla on päässyt. Jos mulla menee kauemmin, sanon suoraan että "istu alas, mä meikkaan ja täs menee vielä jonkin aikaa." olen kuitenkin suhteellisen nopea meikkaaja, ja selviän perusmeikistä parissa minuutissa.
Niin. Ja naisiin tottumattomille selvitettäköön tässä nyt, että tämä naisen "pari minuuttia" on vähintään se miehen 13 minuuttia.
No tietääpä mies sitten että saa odottaa jonkin aikaa, olkoon sitten kaksi tai 13 minuuttia :roll: 8)
AarneAnkka

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Tässä tapauksessa tosin kekäleisiin puhkui se tosiseikka, että olimme jo hyvissä ajoin etukäteen sopineet milloin tulen hakemaan. Hänellä oli hyvin aikaa aloittaa meikkaus niin että hän olisi ollut valmiina siihen mennessä kuin tulen, mutta kuitenkin kävi sitten noin.

No, ihan sama. Turha siitä oli suuttua. Kun on kyse pikkuasioista, ainoastaan naisella on oikeus suuttua miehelle, ja miehellä ainoastaan toisille miehille, kuten kaikki dramatiikan sääntöjen mukaan menevät Hollywood-leffat osoittavat. Mies suuttuu pikkuasiasta naiselle ainoastaan silloin kun juonessa halutaan alleviivata että mies on kusipää / luuseri / pahis.
Bliss

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mä en suutu, lakkaan vaan huomioimasta mahdollisen suuttumisen "ansainnutta" kaikilla mahdollisislla tavoilla. Varsin turhaa sekin :D
Geetzu

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Bliss kirjoitti:Mä en suutu, lakkaan vaan huomioimasta mahdollisen suuttumisen "ansainnutta" kaikilla mahdollisislla tavoilla. Varsin turhaa sekin :D
Noraaminenhan on loistava keino! Niin koirien, muksujen kuin miestenkin kanssa. Mii laik it. :]

Möksäilen milloin mistäkin, lähinnä paksuna ollessa ihan pikkujutut sai aivot kierroksille ja muutama kuukaus sit rikoin lempparilautaseni lattiaan kun miehen nätti kommentti sapuskasta oli (ihan ilosella viattomalla äänellä) "viittitkö antaa vähän suolaa lisää?". Ottaa vieläkin päähän, se lautanen niinq. Toi tapaus menee muutenkin vähän sellasten hulluus-hetkien piikkiin, yleensähän oon itse tyyneys, jolle voi jopa sanoa kun pyllyyn on tullut vähän liikaa tai kun iho näyttää turhan rasvaselta liiallisen suklaanmussutuksen jäljiltä.
Herra Manala

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

AarneAnkka kirjoitti:Tässä tapauksessa tosin kekäleisiin puhkui se tosiseikka, että olimme jo hyvissä ajoin etukäteen sopineet milloin tulen hakemaan. Hänellä oli hyvin aikaa aloittaa meikkaus niin että hän olisi ollut valmiina siihen mennessä kuin tulen, mutta kuitenkin kävi sitten noin.
Heh. Ainahan sitä. Monestihan kyse on vielä siitä, että kun naisella on niin kaikkea tärkeätä, niin aikataulukin sitten laaditaan pitkälti naisen juoksujen mukaan. Eli jos nainen sanoo että hän haluaa hänet haettavan kello 20:00, nainen pääsee ehkä ulos asunnostaan keskimäärin 20:13.
killkill

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja killkill »

AarneAnkka kirjoitti:Oliko se turha asia suuttua? En näyttänyt sitä hänelle
Ei, vaan tuo odottaminen oli tarpeetonta. Olisit painanut kaasua ja poistunut paikalta. Kylläpä tuo olisi perään soittanut, jos sinua olisi kaivannut. Ei saa olla lapanen. Ei aitaa kuitenkaan (no 'fence tho)

Tässä kylmässä maailmassa on runsaasti naisia, jotka hyppyyttävät miestä oikukkaan mielensä mukaan, jos mies on niin kiltti/hölmö, että antaa siihen tilaisuuden. Jos et itse arvosta itseäsi niin paljon, että kieltäydyt kynnysmaton roolista aina ja ehdottomasti, ei sitä arvostusta tipu kyllä vastakkaiselta sukupuoleltakaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

killkill kirjoitti:Ei, vaan tuo odottaminen oli tarpeetonta. Olisit painanut kaasua ja poistunut paikalta. Kylläpä tuo olisi perään soittanut, jos sinua olisi kaivannut. Ei saa olla lapanen. Ei aitaa kuitenkaan (no 'fence tho)

Tässä kylmässä maailmassa on runsaasti naisia, jotka hyppyyttävät miestä oikukkaan mielensä mukaan, jos mies on niin kiltti/hölmö, että antaa siihen tilaisuuden. Jos et itse arvosta itseäsi niin paljon, että kieltäydyt kynnysmaton roolista aina ja ehdottomasti, ei sitä arvostusta tipu kyllä vastakkaiselta sukupuoleltakaan.
Joo. Minäkin suosittelen lämpimästi, että ihmiset olettaisivat ettei heidän kumppaninsa arvosta heitä ja lukisivat kaikki ongelmatilanteet tuon arvostuksen puuttumisen syyksi. Suosittelen lisäksi, että konfliktia aiheuttavista asioista ei keskusteltaisi ollenkaan - kumppaniaan arvostava henkilö kyllä osaa toimia toisen haluamalla tavalla ilman sanaisen arkun avaamistakin. Edelleen on hyvä muistaa, että aina kun toisen toiminta vaikuttaa oikukkaalta hyppyyttämiseltä, se myös on sitä. On aivan turha asettua sen toisen asemaan ja miettiä tilannetta hänen näkökulmastaan, koska oma näkökulmahan vastaa aina objektiivista totuutta. Jos kaikki ymmärtäisivät kohdella kumppaniaan pahantahtoisena, ainoastaan omaan pussiinsa pelaavana kieroilijana, avioerotilastot kaunistuisivat silmissä.

Juuri näin rakennetaan onnellinen ja tasapainoinen parisuhde.
Noriyumi

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

killkill kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Oliko se turha asia suuttua? En näyttänyt sitä hänelle
Ei, vaan tuo odottaminen oli tarpeetonta. Olisit painanut kaasua ja poistunut paikalta.
No Niba antoi mun odottaa sitä tunnin verran kun hänen piti hakea mut keskiyön illalliselle Manalaan Kityläisten kanssa. Suutuinko? Vähäsen joo, mutta kyl se siitä. Tosin oli hilkulla etten olisi vaihtanut yökkäriä päälle ja unohtamaan koko jutun. Naisilla nyt VAIN MENEE joskus kauemmin kuin mitä luulisi, ja voi olla että nainen laittautui JUURI MIESTÄ varten, ja huomasi että oli vielä paranneltavaa. Mutta sitten voisi sanoa miehelle että "tulepas sisään niin saat lasin mehua kun mulla menee vielä vähän aikaa".
killkill kirjoitti:Tässä kylmässä maailmassa on runsaasti naisia, jotka hyppyyttävät miestä oikukkaan mielensä mukaan, jos mies on niin kiltti/hölmö, että antaa siihen tilaisuuden. Jos et itse arvosta itseäsi niin paljon, että kieltäydyt kynnysmaton roolista aina ja ehdottomasti, ei sitä arvostusta tipu kyllä vastakkaiselta sukupuoleltakaan.
Kyllä, mutta hyppyyttäjiä on sekä miehissä että naisissa. Tahaton myöhästely ei ole hyppyyttämistä, ja tässäkin, kuten monessa asiassa, auttaisi avoin viestintä :)
killkill

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja killkill »

EveryWoman kirjoitti:Juuri näin rakennetaan onnellinen ja tasapainoinen parisuhde.
Huh, siinäpä sitä sarkasmia.

Ymmärsin, että Aarnen esimerkissä puhuttiin ns. tilaipäisemmän luontoisista säädöistä, siksi jyrkkä mielipide. Tuo hiominen ja rajojen kokeileminen kuuluu satunnaisten säätöjen lisäksi jokaisen parisuhteen alkutaipaleelle. Jos ei jo siinä vaiheessa opettele pitämään puoliaan, voi päätyä kynnysmatoksi... eikä tämä varmastikaan edesauta "onnellisen ja tasapainoisen parisuhteen" syntyä, vai mitä mieltä olet?

Syy mielipiteeni jyrkkyyteen tässä(kin) asiassa on omat kokemukset. Niistä viisastuneena olen päättänyt, että mieluummin olen yksin kuin hyppyytettävänä/kusetettavana/manipuloitavana.

Ja Norille: kyllä, olen samaa mieltä että noita hyppyyttäjiä ja hyppyytettäviä löytyy molemmista sukupuolista. Jätin sen erikseen kirjoittamatta, koska oletin sen olevan kaikille selvä tosiseikka, mutta kiitos oikaisusta. Se "tahaton myöhästely" on vain toisen osapuolen kunnioituksen puutetta itseä kohtaan. Jos oikeustoimikelpoinen ihminen OIKEASTI haluaa olla täsmällinen, hän siihen varmasti kykenee - poislukien force majeure-tapaukset.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

killkill kirjoitti:Huh, siinäpä sitä sarkasmia.
Jes! Joku tajusi mun sarkasmin oikein! :cheer: Mahtavaa!!
Tuo hiominen ja rajojen kokeileminen kuuluu satunnaisten säätöjen lisäksi jokaisen parisuhteen alkutaipaleelle. Jos ei jo siinä vaiheessa opettele pitämään puoliaan, voi päätyä kynnysmatoksi... eikä tämä varmastikaan edesauta "onnellisen ja tasapainoisen parisuhteen" syntyä, vai mitä mieltä olet?

Syy mielipiteeni jyrkkyyteen tässä(kin) asiassa on omat kokemukset. Niistä viisastuneena olen päättänyt, että mieluummin olen yksin kuin hyppyytettävänä/kusetettavana/manipuloitavana.
Olen yleisesti ottaen sitä mieltä, että "puolien pitäminen" ilman keskustelua on epärakentavaa ja siksi kannattamatonta.

Konfliktitilanteessa on toki muitakin vaihtoehtoja kuin eäpoikeudenmukaiseksi kokemalleen kohtelulle alistuminen tai toisen osapuolen lyttääminen itsepuolustuksen nimissä. Suositeltavinta olisi pyrkiä siihen, että ymmärtää toisen toimintaa hänen omasta näkökulmastaan katsottuna, ja että se toinen ymmärtää oman näkökulman tilanteeseen. Esimerkkitapauksessa paikalta pois karauttaminen vain vaikeuttaa tällaisen ymmärryksen syntymistä. Jos sen sijaan jää odottamaan myöhässä olevaa osapuolta, ja hänen saavuttuaan paikalle:
  • a) kysyy syitä myöhästymiseen,
    b) selittää että itsestä on ikävää odotella yliaikaa jos tapaamisen ajankohdasta on sovittu, ja
    c) pyrkii yhdessä toisen kanssa löytämään sellaisen toimintatavan, jolla vastaavien tilanteiden syntyminen jatkossa estetään,
välttää niin alistumisen kuin toisen yli kävelemisenkin.
Se "tahaton myöhästely" on vain toisen osapuolen kunnioituksen puutetta itseä kohtaan.
Ei välttämättä. Siihen voi olla vaikka minkälaisia syitä, joita tuntematta moisen oletuksen tekeminen on ensinnäkin itsekeskeistä, ja lisäksi vahingollista molemmille osapuolille.
Pehmovanukas

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

EveryWoman kirjoitti:Ei välttämättä. Siihen voi olla vaikka minkälaisia syitä, joita tuntematta moisen oletuksen tekeminen on ensinnäkin itsekeskeistä, ja lisäksi vahingollista molemmille osapuolille.
Usein kuitenkaan mitään erityisiä syitä ei ole. Jos ei näe tarvetta järjestää asioitaan siten, että (ilman ulkoisten tekijöiden tuomia yllätyksiä) ei tuhlaa toisen aikaa odotuttamiseen, niin ei pidä sitä toisen aikaa kovin kalliina eikä ainakaan yhtä arvokkaana kuin omaansa. Yksi kerta on vahinko, ehkä vielä toinenkin, mutta kolmas on jo tapa.

Aika usein tuo säännöllisen myöhästelyn tapa kytkeytyy siihen, miten luotettava ihminen on muiltakin osin. Luotettava ihminen yleensä pitää sen mitä sovitaan ja ilmoittaa etukäteen, jos se ei onnistu jostain syystä ja päälle vielä pahoittelee. Minä ainakin odotan ihan mielelläni miellyttävää ihmistä, jos kerrotaan (hyvä) syy etukäteen, muussa tapauksessa akateeminen vartti odottelua riittää, minkä jälkeen vaihdan maisemaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Pehmovanukas kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Ei välttämättä. Siihen voi olla vaikka minkälaisia syitä, joita tuntematta moisen oletuksen tekeminen on ensinnäkin itsekeskeistä, ja lisäksi vahingollista molemmille osapuolille.
Usein kuitenkaan mitään erityisiä syitä ei ole.
Sanoo Jumala?

Se, että sinä et tiedä syistä tai et pidä niitä erityisinä, ei merkitse ettei niitä voisi olla. Lisäksi: vaikka olisit oikeassa, ehdottamani rakentava toimitatapa on kuitenkin käytännössä kummankin osapuolen onnellisuuden kannalta kytkimen nostamista parempi (olettaen että esimerkkihenkilö ylipäätään haluaa viihtyä myöhästyjän kanssa muissakin kuin kopulaatiotilanteissa).

Nimimerkillä: Useammin myöhässä kuin ajoissa, ja tämän tavan tietoisesti valinneena (utilitaristisista, ei muiden kunnoittamattomuuteen liittyvistä syistä)
killkill

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja killkill »

EveryWoman kirjoitti:Olen yleisesti ottaen sitä mieltä, että "puolien pitäminen" ilman keskustelua on epärakentavaa ja siksi kannattamatonta.
Noinhan se täysin logiikan näkökulmasta tarkasteltuna onkin. Kuitenkin ihmissuhteissa vaikuttaa myös tämä tunnepuoli. Ainakin allekiroilleen tarvitsee päästä tuulettamaan mahdollisesti loukattuja tuntosiaan, ennen kuin kykenen järkevään ja analyyttiseen keskusteluun. Ajoittainen riiteleminen ja raivoaminen on erittäin terapeuttista ja tärkeä osa persoonaani.
EW kirjoitti:Esimerkkitapauksessa paikalta pois karauttaminen vain vaikeuttaa tällaisen ymmärryksen syntymistä. Jos sen sijaan jää odottamaan myöhässä olevaa osapuolta, ja hänen saavuttuaan paikalle: kysyy syitä myöhästymiseen...
Umm. Me edelleen tarkastelemme tätä juttua edelleenkin vähän erilaisista lähtökohdista. Listaamasi ratkaisumallit ovat kypsempiä ja käyttökelpoisia, mutta kuten yllä yritin esittää, olen henkilökohtaisesti kykenemätön niitä täysin noudattamaan.

Loppukevennyksenä: olen aika ylpeä itsestäni, että uskalsin heittäytyä sanailemaan kanssasi :mrgreen:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

killkill kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Olen yleisesti ottaen sitä mieltä, että "puolien pitäminen" ilman keskustelua on epärakentavaa ja siksi kannattamatonta.
Noinhan se täysin logiikan näkökulmasta tarkasteltuna onkin. Kuitenkin ihmissuhteissa vaikuttaa myös tämä tunnepuoli. Ainakin allekiroilleen tarvitsee päästä tuulettamaan mahdollisesti loukattuja tuntosiaan, ennen kuin kykenen järkevään ja analyyttiseen keskusteluun. Ajoittainen riiteleminen ja raivoaminen on erittäin terapeuttista ja tärkeä osa persoonaani.
Hyvin sanottu. Olen sitä mieltä, että riitely ei ole kenenkään persoonallisuudessa staattinen ja ikuinen osa - mutta ymmärrän kokemuksesi siitä, että se kuuluu sinun tämänhetkiseen persoonallisuuteesi kiinteästi. Ja kun kerran koet näin, on hienoa että myös sanot sen niin (eikä esimerkiksi: kuka tahansa ihminen riitelisi tässä tilanteessa). Siis otat itsestäsi henkilökohtaisen vastuun.
Listaamasi ratkaisumallit ovat kypsempiä ja käyttökelpoisia, mutta kuten yllä yritin esittää, olen henkilökohtaisesti kykenemätön niitä täysin noudattamaan.
Itse asiassa usein sekin vie jo pitkälle, jos konfliktitilanteessa saa tämän ylläolevan verran sanottua sille toiselle osapuolelle. Ainakin minuun moinen tepsii kuin häkä. Kun se on tiedostettu, konflikti muuttuu vähemmän vahingolliseen eli siedettävämpään muotoon.
Loppukevennyksenä: olen aika ylpeä itsestäni, että uskalsin heittäytyä sanailemaan kanssasi :mrgreen:
Jaa? :shock: Siinä tapauksessa minäkin olen ylpeä sinusta. Hienosti toimittu! *hymyilee*
Pehmovanukas

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

EveryWoman kirjoitti:Sanoo Jumala?

Se, että sinä et tiedä syistä tai et pidä niitä erityisinä, ei merkitse ettei niitä voisi olla. Lisäksi: vaikka olisit oikeassa, ehdottamani rakentava toimitatapa on kuitenkin käytännössä kummankin osapuolen onnellisuuden kannalta kytkimen nostamista parempi (olettaen että esimerkkihenkilö ylipäätään haluaa viihtyä myöhästyjän kanssa muissakin kuin kopulaatiotilanteissa).

Nimimerkillä: Useammin myöhässä kuin ajoissa, ja tämän tavan tietoisesti valinneena (utilitaristisista, ei muiden kunnoittamattomuuteen liittyvistä syistä)
No minulla on tapana huomauttaa myöhästelyistä ensin ystävällisesti. Jos toinen on niin rajoitteinen ettei osaa ottaa itselleen riittävästi varoaikaa jos sitä erityisesti pyytää, että anna sellainen ajankohta että varmasti ehdit, niin silloin kyse on kunnioituksen puutteesta. (tai tyhmyydestä, jos yksinkertaisesti kykene ennustamaan todennäköistä ajankohtaa, jolloin on valmis.)

Jos sovin, että lähdetään juhliin kello 20, lähden juhliin viimeistään kello 20:15 tuli toinen sieltä tai ei. Jos odottelulinjalle alkaa, saa odottaa lopun ikäänsä. Se voi olla ainaiselle odotuttajalle hyvinkin kasvattava kokemus huomata, että se kyyti menikin jo niinkuin etukäteen kerrottiinkin.

Lopputulos voi olla, että vaikka yksi ilta meneekin kummaltakin pilalle, moni muu pelastuu. Minä nimittäin ärsyynnyn suunnattomasti jos jotain sovittua ei pidetä, enkä voi valita sitä ärsyynnönkö siitä vai en. Pitkällä tähtäimellä on partnerinkin etu, että en ole kiukkuinen joka kerta kun ollaan johonkin menossa. Silloin ainakin ihmiset jotka pilaisivat iltojani säännöllisesti, karsiutuvat pois.

Kertoisitko mitkä ovat ne utilitaristiset syyt, joiden nojalla katsot, että on parempi hukata muiden kuin omaa aikaansa?

Nimim. Neiti Oharit siirretään pakkaseen nopeammin kuin syysmarjat.
hermine

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Pehmovanukas kirjoitti:(tai tyhmyydestä, jos yksinkertaisesti kykene ennustamaan todennäköistä ajankohtaa, jolloin on valmis.)
Mulle tuo ainakin tuottaa uskomattoman suuria vaikeuksia. En tiedä miksi. Yleisesti ottaen kukaan tuntemani ihminen ei kuitenkaan pidä minua tyhmänä, päinvastoin. Useammin kuin tulen ajoissa, myöhästyn kaikista sovituista tapaamisista, luennoilta ja töistä (silloin kun vielä oli säännölliset työajat, luojan kiitos että nykyään ei enää ole). Lapsena sain jälki-istuntoja toistuvien myöhästelyjen vuoksi, mutta eihän siitä mitään apua ollut kun osaltaan ne johtuivat vanhempieni ajanhallintaongelmista. Usein minua hävettää myöhässä tuleminen niin paljon että jään kokonaan pois, välillä jää näiden poissaolojen vuoksi sitten kokonaan suorittamatta sellaisiakin kursseja, joista muuten olisin voinut saada hyvän arvosanan.

Jos mun on pakko olla jossain ajoissa, esim. juuri sovitun kyydin, viimeisen junan lähdön tai tärkeän lääkäriajan vuoksi, niin en sitten pysty suunnilleen koko päivänä tekemään muuta kuin istumaan jossain sohvalla kelloa vilkuillen. Jos tartun johonkin toimeen odotellessa, unohdan kokonaan ajan kulun ja sit yhtäkkiä huomaan, että aijuu, mun olis pitänyt olla sielä jo 15min sitten. Aina jos mun pitäis mennä junalla jonnekin, olen ihan käsittämättömän hermostunut koko päivän enkä pysty keskittymään yhtään mihinkään järkevään. Jokaisen kaveritapaamisen vuoksi ei yksinkertaisesti pysty ryhtymään tällaiseen. En valita, jos joku ei tän takia halua olla kanssani tekemisissä, nykyiset ystävät ja poikaystävä onneksi hyväksyvät piirteen osana minua ja lähinnä naureskelevat sille. Ne kyllä tietävät, miten minua nolostuttaa etten pysty pitämään kiinni mistään aikatauluista ja että olen oikeasti pahoillani.

Mulla oli sellainen työpaikka, jossa käytännön syistä aamun työnjaosta ei yksinkertaisesti voinut myöhästyä tai ei sit tarvinnut tulla koko päivänä töihin. Valvoin kaikki yöt peläten etten herääkään ajoissa ja myöhästyn eikä kauheen kauaa tarvinnut siellä olla kun sain jo vatsahaavan pelkästä stressistä.
Pehmovanukas

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

hermine kirjoitti:Mulle tuo ainakin tuottaa uskomattoman suuria vaikeuksia. En tiedä miksi. Yleisesti ottaen kukaan tuntemani ihminen ei kuitenkaan pidä minua tyhmänä, päinvastoin.
Hajamielisiä stressaajia varten on keksitty sellainen nerokas keksintö, kuin kännykän kalenteri, jonka voi laittaa hälyyttämään haluttuna ajankohtana, notta varmasti ehtii. Silloin voi mieli askarrella muualla.
hermine

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Pehmovanukas kirjoitti:
hermine kirjoitti:Mulle tuo ainakin tuottaa uskomattoman suuria vaikeuksia. En tiedä miksi. Yleisesti ottaen kukaan tuntemani ihminen ei kuitenkaan pidä minua tyhmänä, päinvastoin.
Hajamielisiä stressaajia varten on keksitty sellainen nerokas keksintö, kuin kännykän kalenteri, jonka voi laittaa hälyyttämään haluttuna ajankohtana, notta varmasti ehtii. Silloin voi mieli askarrella muualla.
Ei toikaan aina toimi, kun se taas luo sitten sellaisen vääränlaisen turvallisuudentunteen, että enhän mä nyt myöhästy eikä tässä oikeasti ole mitään kiirettä. Sit kun se kello piippaa lähtöaikaa, on vielä ihan puolipukeissa ja kaikki tavarat pakkaamatta ja ties missä tuntemattomassa paikassa. Esim. lompakko, avaimet ja käsineet osaavat mystisesti kadota aina lähdön hetkellä.

Enimmäkseen kyse tässä on vaan aivan ylioptimistisesta käsityksestä siitä, mitä ehtii tehdä esimerkiksi kymmenessä minuutissa. En sitten tiedä, miksei tuo aikakäsitys muutu yhtään realistisemmaksi, vaikka myöhästelen jatkuvasti.

Kai olen mennyt tässä parempaan päin kuitenkin. Mitä vähemmän tarttee elää kellon mukaan, sitä enemmän jaksaa sitten panostaa niihin muutamiin harvoihin juttuihin missä pitäisi olla tiettyyn aikaan. Välillä vaan vieläkin useita tunteja vuorokaudesta saattaa yhtäkkisesti kadota jonnekin.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Turhin asia josta olet suuttunut?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Onhan näitä. Kun sattuu oikea aika kuukaudesta kohdalle, tai muuten vaan kasaantuu paskaa niskaan, niin johan alkaa naksahdella päässä. Viimeksi viime yönä, kun koira kusta losautti lattialle, ja silmät sirrissä aloin sitä ureaa luututa, niin teki mieli kuristaa eräs tyytyväinen unikeko sängystä pois tilaa viemästä. Tai vähintään teki mieli repiä toinen ylös ja alkaa syytellä jostain, vaikka niinku orjuudesta tai nälänhädästä. Muistin kuitenkin hebulin syyllistävän kirjoituksen naisten riehumisesta, ja tyydyin itkeskelemään hysteerisesti.. no hieman liioiteltua, pari tippaa valutin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin