Miehen vauvakuume

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Mies: voisitko kuvitella itseäsi isänä?

Kyllä voisin - ennemmin tai myöhemmin. Olisi kiva saada jälkikasvua.
19
73%
En voisi! Lasten hankkiminen on nössöä!
2
8%
En ota kantaa.
5
19%
 
Ääniä yhteensä: 26

Geetzu

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Think kirjoitti:-- Vika on tietenkin eron tullessa täysin sen paskan miehen..kun ei se suostunut muuttumaan...
Jepa, juuri näin...
Olen naisesi (?) kaltainen poikkeus minäkin. Siitäkin huolimatta, että toheloinut maailman suloisimman lapsosen tähän maailmaan ihan suunnittelematta ja sellaisen melkein-rentunretjakkeen kanssa. :]
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Noriyumi kirjoitti: Kerro kokemuksistasi ja mietteistäsi ja äänestä!
Näitten kaikkien lapsigalluppeihin pohjautuen kysyisin, oks ketjun avaajalla vauvvakuume?! :shock: :wink:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Think »

Gwyneira kirjoitti: Jepa, juuri näin...
Olen naisesi (?) kaltainen poikkeus minäkin. Siitäkin huolimatta, että toheloinut maailman suloisimman lapsosen tähän maailmaan ihan suunnittelematta ja sellaisen melkein-rentunretjakkeen kanssa. :]
Kysymysmerkki tarpeeton ;)

Ehkäpä parhaimmat asiat tapahtuvat juuri suunnittelematta. Ainakin jälkeenpäin ajateltuna. Et taatusti kadu pätkääkään sitä, että sinulla on tuo ihastuttava lapsonen.
Ovela kuin orgasmi
Geetzu

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Think kirjoitti:Kysymysmerkki tarpeeton ;)
Onnittelut. :]
Ja ei, en tosiaan kadu, neva eva.
Tsaari

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Minulla on kaksi lasta. Molemmat ovat harkittuja tekoja, mutta mitään vauvakuumetta ei oikeastaan kumpikaan ole koskaan potenut. Voihan jollain tuollainen kuume ollakin, mutten oikein osaa kuvitella itselleni moista tautia.

Lapset merkitsevät minulle paljon enemmän kuin olisi koskaan voinut käsittää. Maailmassa on nyt kaksi ihmistä joiden puolesta olen valmis tekemään lähes mitä tahansa ja joiden puolelta kestän sellaisia asioita joita en missään tapauksessa kestäisi keneltäkään muulta, edes vaimolta.

Lasten tekeminen ja kasvattaminen on kaikkea muuta kuin neitimäisen nössöä. Vanhempien tarjoamasta kodista, sen ilmapiiristä ja kasvatuksesta on pitkälti kiinni se, millainen ihmisestä kasvaa. Aina ei ole helppoa tehdä oikeita valintoja ja päätöksiä. Kyllä toi puuha on kaikkea muuta kuin neitimäisen nössöä.

En äänestänyt, koska kysymykset oli suunnattu lapsettomille.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Think »

Gwyneira kirjoitti:
Onnittelut. :]
Ja ei, en tosiaan kadu, neva eva.
Kiitos kulta. Hyvä esimerkki taas siitä, että silloin se kolahtaa kun sitä ei osaa odottaa tai väkisin etsi...
Ovela kuin orgasmi
WanhaPervo

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

segma kirjoitti: Lähinnä haaveena olisi ottaa ja viedä oma poika jonnekin vuorelle ja katsoa vuorelta alas auringon nousua ja opettaa pojalle pari elämän tosiasiaa.
Kerro http://kitina.net/viewtopic.php?t=2833
Noriyumi

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Think kirjoitti: Kysymykseesi en ota kantaa, mutta suomalainen keskivertobirgitta vaikuttaa usein ottavan tuon jälkimmäisen. Se kun on niin "ihanan renttu".
Huh... on itsekin tultu ihastuttua renttuihin ja sitten on poltettu näpit. Ja joka kerta on sitten nostettu rimaa taas korkeammalle. Enää en renttuihin koske! Mulle sellainein ihana, kiltti ja vastuuntuntoinen mies! :)
Noriyumi

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

mustaenkeli kirjoitti: Näitten kaikkien lapsigalluppeihin pohjautuen kysyisin, oks ketjun avaajalla vauvvakuume?! :shock: :wink:
Öö, en ainakaan tunnusta. Mua kiinnosta ihmisten mielipiteet perheen perustamisesta ja siihen liittyvistä asioista. Ehkä tahdon tietää kuinka suuri osa miehistä ei karsasta perhettä ja toivon tapaavani sellaisen miehen. Tässä iässä kun ollaan siinä kynnyksellä että harkitaan lastentekoa ja hankitaan kersoja...
bedlam

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Varsinaista vauvakuumetta ei ole koskaan ollut. Uskon kyllä että se iskisi viimeistään siinä vaiheessa kun kuulisi olevansa tulossa isäksi.

Ailahtelevan, vuoristoratamaisen suhteen keskellä minulta tivattiin tietoa siitä, haluanko joskus perustaa perheen ja en osannut vastata muuten kuin kieltävästi, koska elin sen tilanteen mukaan (=epävakaa suhde). Naisilla voi olla hyvinkin selkeä tulevaisuudenkuva siitä, että he haluavat joskus perheen perustaa, vaikkei miestäkään olisi vielä katsottuna. Minulla taas jo pelkästään moisten visioiden pohdiskelu vaatii ensin nimenomaan sen vakaan ja pysyväntuntuisen parisuhteen, joten riitaisassa suhteessa asiaa on mahdoton ajatella edes hypoteettisesti.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Noriyumi kirjoitti:Tässä iässä kun ollaan siinä kynnyksellä että harkitaan lastentekoa ja hankitaan kersoja...
Jep. Tästä aiheesta tuli just eilen kaiffarin kans juteltua lounaalla.
Totesi mulle vain realistisesti, jotta "Et sä ny ainakaa enää kymmentä vuotta voi missään nimessä odottaa".

Ruottissaki ovat huolissaan, ku ei se Kaarle Kustaa oo viel antanu sen Victorian poikaystävän kosia ja kansa pohtii, mahtaneeko tuo vanhin tytär enää ees saaha lapsia, ku se hedelmällisyys on alkanu vaan laskemaan....
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Elukka

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kyllä minua varmaan harmittaisi päättää elämäni lapsettomana. :think:
Noriyumi

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

mustaenkeli kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:Tässä iässä kun ollaan siinä kynnyksellä että harkitaan lastentekoa ja hankitaan kersoja...
Jep. Tästä aiheesta tuli just eilen kaiffarin kans juteltua lounaalla.
Totesi mulle vain realistisesti, jotta "Et sä ny ainakaa enää kymmentä vuotta voi missään nimessä odottaa".
Mikset voisi? Voithan!
mustaenkeli kirjoitti:Ruottissaki ovat huolissaan, ku ei se Kaarle Kustaa oo viel antanu sen Victorian poikaystävän kosia ja kansa pohtii, mahtaneeko tuo vanhin tytär enää ees saaha lapsia, ku se hedelmällisyys on alkanu vaan laskemaan....
No sehän olin monarkin perimysjärjestyksen muuttamista vastaan, ja ensiksi Carl Philipistä piti tulla kruununperijä: Sit joskus 80-luvun alussa muistaakseni Ruotsissa muutettiin lakia siten että tyttö saakin periä kruunun. Ties vaikka se ajaa poikaansa takaisin kruunun perään!! :twisted: :twisted:

Ja Ruotsissa naiset hankkivat lapsia hieman myöhemmin kuin Suomessa, tai sellainen kuva mulla ainakin on. Fyysisesti paras ikä synnyttä on jotain 21 tms, mutta ei kovin moni ole siihen HENKISESTI kypsä, joten synnytetään sitten suuremmalla riskillä ja vähän vaivalloisemmin..
ninnithequeen

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Noriyumi kirjoitti:Fyysisesti paras ikä synnyttä on jotain 21 tms, mutta ei kovin moni ole siihen HENKISESTI kypsä, joten synnytetään sitten suuremmalla riskillä ja vähän vaivalloisemmin..
Jaah. Tästäkin sais hyvän taistelun aikaiseksi: mikä on paras ikä synnyttää?
Omani sain kaksvitosena, fyysisesti liian vanha siis...henkisesti valmis tuskin koskaan, on se vaan niin sanoinkuvaamatonta saada se käärö syliin. Jokaiselle varmasti iskenyt paniikki takaraivoon: mitä mä nyt teen?

Korjatkaa jos olen väärässä.
Noriyumi

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

McJanne kirjoitti:Onneksi råutsalaisia sikiää paskasta.
Kuten yksi isovanhemmistasi?! Siivoa suutasi, hyi hyi hyi! :twisted: :twisted:
Geetzu

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä.
Kyllä mullekin jo alle parikymppisenä gynekologit sanoivat, että paras ikä kropan puolesta olisi nyt käsillä. Taitaapa eniten olla kyseessä ns. palautumiskyky, mutta myös sellainenkin asia (niin kuin ainakin osalla eläinnartuistakin); rintasyöpäriski pienenee huomattavasti. Juu, omani sain 22-vuotiaana ja nopeaa oli palautuminenkin. Todistetusti myös hedelmällisyys on ollut aika lailla huipussaan nyt 18-23-vuotiaana kun viidestä ehkäisyttömästä kerrasta 3 on natsannut. :p

Muuten samaa mieltä, henkisesti lapseen ei osaa eikä kai tarvitsekaan osata "varautua". Luonto hoitaa.
ninnithequeen

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Gwyneira kirjoitti:Muuten samaa mieltä, henkisesti lapseen ei osaa eikä kai tarvitsekaan osata "varautua". Luonto hoitaa.
Niin, tätä mie tarkoitinkin.

En todella kuvittele olevani liian vanha synnyttämään, ironiaa, u know.
Geetzu

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:En todella kuvittele olevani liian vanha synnyttämään, ironiaa, u know.
Juu, halusin vaan paapattaa aiheesta. Ehkä huonosti lainaten tai väärin sanoin. :]
Noriyumi

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

McJanne kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:Kuten yksi isovanhemmistasi?!
= varaa sanoa, äläs ala uhoomaan.
Noku sä sanoit et sä oot 1/4 ruotsalainen :P
McJanne kirjoitti: edit: totuus on vielä tuotakin turmiollisempi btw
Jaah...
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Noriyumi kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:Tässä iässä kun ollaan siinä kynnyksellä että harkitaan lastentekoa ja hankitaan kersoja...
Jep. Tästä aiheesta tuli just eilen kaiffarin kans juteltua lounaalla.
Totesi mulle vain realistisesti, jotta "Et sä ny ainakaa enää kymmentä vuotta voi missään nimessä odottaa".
Mikset voisi? Voithan!

Kuulin, että yks tuttu on ny väkisin haluamalla haluamassa raskaaksi. Ihan käytännön töitä on saanu asian etenemisen eteen tehä, mutta eipä ookaan iän puolesta enää niin simppeli juttu. Kerta toisensa perään raskaustesti sanoo negatiivista tulosta, harkitsee vissiin siittiösolujen luovuttajanki vaihtamista ja sen lisäksi popsii jotain hormoneja, mitkä vois auttaa tän projektin etenemisessä. On naikkonen kuulemani mukaan niin fyysisesti ku psyykkisestiki aika kireellä ollu... raivotauti kai iskeny... :roll: En mie vaan tommoseen rumbaan lähtis...
Tiedän kyllä, että jossainvaiheessa varmasti haluaisin lisääntyä, mutta toisaalta, jos asiasta tekee pakkomielteen, ni sillon niitä vaippakääryleitä ei varmastikaan edes tule. Tulevat jos ovat tullakseen ja jos ei ni ei.

Toisaalta, en kyllä välttis tahtois olla jotain kuuskymppinen, ku lapsi/lapset lentäis maailmalle... Sikäli jos mulla ois yhtälailla herkkä lisääntymiskyky, kuin äidilläni, ei pitäs ton lisääntymisen suhteen olla mitää hätää, paineita eikä muutakaa oli ikä sitte mikä hyvänsä. Äitee ku tais olla sen 42 vai 43 ku ton viimesimmän sisaruksen maailmaan pukkas... (Toisaalta, jos oisin periny äitini lisääntymiskyvyn, vaikka vain sosiaalisen perinnöllisyyden mukaan, olis mulla jo kaks lasta jaloissa pyörimässä...).
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Tiikeriankka

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Think kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti: Mutta jos ajatellaan että on nainen johon kaksi miestä ovat rakastuneet. Toinen mies on vähintään keskituloinen, vakiduunissa ja velaton. Toinen taasen on työtön/minimituloinen ja rahat valuvat hänen sormiensa välistä koska on tuhlari. Omille tunteilleen ei voi kovin helposti vaikuttaa, MUTTA jos ajatellaan kylmästi ja järkisyin, kumman miehen kanssa tuon naisen kannattaa perustaa perhe?
Kysymykseesi en ota kantaa, mutta suomalainen keskivertobirgitta vaikuttaa usein ottavan tuon jälkimmäisen. Se kun on niin "ihanan renttu".
Pitäis vissiinkin alkaa rentuksi..
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Ei kantaa, en varsinaisesti valttamatta haluaisi lasta lainkaan mutta mikali sellainen sattuisi tulemaan niin maailma ei siita kaatuisi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei.

Ainakaan ennenkuin kasvan aikuiseksi, mitä tuskin tapahtuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
AarneAnkka

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Bluntly kirjoitti:Ei. Ainakaan ennenkuin kasvan aikuiseksi, mitä tuskin tapahtuu.
Yleensä kun se lapsi tulla tupsahtaa, niin miehilläkin on kyllä taipumusta kasvaa pikavauhtia aikuiseksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miehen vauvakuume

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

AarneAnkka kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Ei. Ainakaan ennenkuin kasvan aikuiseksi, mitä tuskin tapahtuu.
Yleensä kun se lapsi tulla tupsahtaa, niin miehilläkin on kyllä taipumusta kasvaa pikavauhtia aikuiseksi.
Ei kaikilla. Mielummin etsin sen opin muualta kuin sinappikoneesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin