Adoptiogallup

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Voisitko kuvitella adoptoivasi lapsia?

Kyllä, adoptio on minulle yhtä mahdollinen asia kuin omien hankkiminen
24
52%
Kyllä, mutta vain jos minä ja puolisoni emme saa omia.
15
33%
En, omaa lihaa ja verta se olla pitää, tai sitten emme hanki lapsia.
3
7%
EOS.
4
9%
 
Ääniä yhteensä: 46

Noriyumi

Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Jatketaanpa perheasioilla. Vastatkaa adoptiogallupiin ja kertokaa kernaasti mietteitänne. Tarkennan vielä sen, että kyseessä ei tällä kertaa ole puolisolla jo olevat lapset, vaan aivan uudet adoptiot.
Noriyumi

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Oma vastaukseni: voisin kuvitella adoptoivani, mutta luulenpa että silti tahtoisin kokeilla saataisiinko me omia...
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja mölli »

Voisin adoptoida tai pitää huolta lähisuvun orvoksi jääneistä yms vaikka olisi omiakin. Sit jos olisi miljonääri niin voisi jollekin valkoselle lapselle antaa hyvät lähtö kohdat, omien lisäksi.
Kingi I
tonttu

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Kyllä, mutta vain jos minä ja puolisoni emme saisi omia.

EDIT: Asiaa hieman mietittyäni tulin ylläolevaan lopputulokseen.
Viimeksi muokannut tonttu, 27.04.2006 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Think »

Joillekin adoptio voi olla jopa omien lasten siittämisen edellä. Tässä maailmassa kun noita hylättyjä lapsia on jo olemassa ihan tarpeeksi. Monet vanhemmat varmaan adoptoisivatkin mieluummin, jos siitä ei olisi tehty niin hankalaa ja kallista. Enkä nyt väitä, että sen tulisi olla helppoa ja ilmaista...
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En adoptoisi. Vaikka ei enää omaa lasta tulisikaan, niin silti en. Enkä kyllä oikein osaa perustellakaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Adoptoisin, jos mieleni lastenhankinnan suhteen muuttuu. Biologisia lapsia en hanki.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Starflare

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Starflare »

En adoptoisi. Omaa lihaa ja verta pitää jälkikasvun olla.
Kid

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Kid »

Kyllä mä voisin adoptoida, vaikka omia biologisia lapsia olisikin. Jos käy niin, että omia ei pystytä saamaan, en ehkä hedelmöityshoitoihin ryhtyisi (tietty riippuu kummassa "vika" on), vaan samantien alkaisin/mme miettimään adoptiota.
Meillä on perhetutut joilla on kolme omaa ja kolme adoptoitua lasta. Kaikki yhtä rakkaita. Musta se on hienoa.
swirl

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja swirl »

Jälkikasvun hankkiminen ei ole meillä suunnitelmissa, mutta jos olisi, niin adoptio olisi todennäköisempi vaihtoehto kuin synnyttäminen. Maailma on täynnä lapsia, jotka eivät saa sitä rakkautta, hoivaa ja huolenpitoa, jonka tarvitsevat. Mieluummin tarjoaisin mahdollisuuden täysipainoiseen elämään lapselle, jolla muuten ei olisi sitä mahdollisuutta, kuin saattaisin lisää lapsia maailmaan.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja syttiK »

mölli kirjoitti:Voisin adoptoida tai pitää huolta lähisuvun orvoksi jääneistä yms vaikka olisi omiakin. Sit jos olisi miljonääri niin voisi jollekin valkoselle lapselle antaa hyvät lähtö kohdat, omien lisäksi.
Sutoisvarmaanpitänyabortoidajoalkumetreillä.Nih.

Hei mihin ne sun rahat katos?
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Kyllä, voisin adoptoida mun kummipojat. Vierasta ehkäpä en, vaikka toista omaa ei tuliskaan.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Adoptoisin.


Kuka tahansa (tai no ei nyt kuka tahansa, anteeksi yleistys) voi saada lapsen, vahingossa, huolimattomuuttaan, välinpitämättömyyttäänkin. Mutta adoptio on pitkä ja hankala prosessi, täynnä paperisotaa ja taistelua, ja kelpoisuutesi vanhemmaksi punnitaan tarkkaan. Adoptiolapsi on todella toivottu ja haluttu, hän ei voi olla vahinko.

Joku sanoi; "Lapseni ei ole kasvanut sydämeni alla, hän on kasvanut sydämessäni."

Pidän adoptiota hyvänä ja minulle sopivana vaihtoehtona, koska maailma valitettavasti on täynnä näitä "vahinkolapsia" tai lapsia, jotka ovat muista syistä pudonneet väliin.

Haluan toki omia biologisia lapsia, mutta jos en niitä saa, ei maailmani siihen muserru. Olen harkinnut jo pitkään, että kaksi omaa ja kaksi adoptoitua. Saas nähdä miten se sitten menee, mutta en epäile hetkeäkään, etteivätkö adoptiolapseni tulisi olemaan ihan yhtä rakkaita kuin biologisetkin, he olisivat vain "syntyneet" eri tavalla.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
MarthaFocker

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Kyllä, ja se on päällimäisenä vaihtoehtona, jos lapsia haluan kasvattaa.
Ei lapsella tarvitse minun geenejäni olla, että sitä rakastaisin.

Jos jonkun körilään matkaani vielä joskus huolin, niin ehdoton kriteeri on että jos niitä mukuloita on pakko saada, niin sitten ajatukset kanssani adoptioasiasta olisivat samankaltaiset.

Voi johtua siitäkin, että tässä iässä ainakaan ei tuo biologinen kello juuri kilju, mutta ei kyllä ole mitään tarvetta röhkiä kuin emakkosika valtavan mahan kanssa ja puskea vesimeloonia lantiosta läpi.
Avatar
HotPants
Elämätön Kitisijä
Viestit: 444
Liittynyt: 05.09.2005 2:24

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja HotPants »

Perheasiat ei ole silleen ajankohtasia nytten.

Jos joku lähettäis lastillisen hotteja vauvoja Namibiasta, niin joutusin lähettään ne takasin. En tarkota sillä mitään loukkaavaa, mutta ei kiitos kuitenkin. (ihan ykköspostissa pistäsin menee, no worries.)

Postimerkkeilijän merkeissä tarpeeks kestämistä. Puh.
<3
pajazzo

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

En osaa sanoa. Toisaalta en ole ajatellut hankkia lasta lainkaan. Jos kuitenkin tulen vanhana pieruna toselle mielelle, ehkä voisin adoptoidakkin??? Tiedä sitten. :roll:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mikäli sisko miehineen potkaisisi tyhjää, niin niiden lapset voisin abdu..adoptoida. Muuten en koe tarvetta shanghaijailla muiden palkoja.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Henkilokohtaisesti en adoptoisi, mutta mikali puolison kanssa ei onnistu oman hankkiminen niin olisin mieluummin ilman. Mutta mikali puoliso valttamatta haluaa lapsen niin ei minulla varsinaisesti ole adoptiota vastaankaan mitaan.

Yleisesti ottaen lasten hankinta ei minulla ole kovin korkealla prioriteetilla mutta ei niiden olemassaoleminen mikaan valtava harmikaan ole.

Siksi "kylla mikali omaa ei saada" vaihtoehto mutta lisayksella: "mikali vaimo valttamatta haluaa".
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Think »

MarthaFocker kirjoitti: mutta ei kyllä ole mitään tarvetta röhkiä kuin emakkosika valtavan mahan kanssa ja puskea vesimeloonia lantiosta läpi.
Voi kuinka sä saatkin tuon kuulostamaan niin romanttiselta... :h:
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Think kirjoitti:
MarthaFocker kirjoitti: mutta ei kyllä ole mitään tarvetta röhkiä kuin emakkosika valtavan mahan kanssa ja puskea vesimeloonia lantiosta läpi.
Voi kuinka sä saatkin tuon kuulostamaan niin romanttiselta... :h:
Siit on kuule romanttisuus kaukana....
Geetzu

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mutta "röhkiä kuin emakkosika" ... Nainen on kauneimmillaan raskaana. :h:
ninnithequeen

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Gwyneira kirjoitti:Nainen on kauneimmillaan raskaana. :h:
No niinhän ne sanoo, kun eivät halua itkupotkuraivareita :roll:
Geetzu

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:
Gwyneira kirjoitti:Nainen on kauneimmillaan raskaana. :h:
No niinhän ne sanoo, kun eivät halua itkupotkuraivareita :roll:
Höps! Puhun yleisesti!
Itse en ollut mutta kaikki muut kyllä! :D
slam

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja slam »

En myö ole oikein mikään hoitaja ihminen. Jos olisi paljon työtä ja rahaa voisin maksaa, vaikka useammankin lapsen ruuan ja hoidon kehitysmaissa/länsimaissa, mutta en minä itse ole hoitajatyyppiä...

Naisen voisi raskaaksi pukata, sillä ei niin väliä...
Noriyumi

Re: Adoptiogallup

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

slam kirjoitti: Naisen voisi raskaaksi pukata, sillä ei niin väliä...
Ääg!! :shock:

Ei sun sit kuuluisikaan menettää neitsyyttä jos noin huonosti tunnet vastuusi. Runkkaa säkin sittenkin vain Gattacan kanssa vielä 20 vuoden päästäkin teinityttöjen kuville, kunhan ette vain lisäänny!!
Vastaa Viestiin