Kysymyksiä parisuhteilusta

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Lilo kirjoitti:Tota...miks sen miehen pitää olla mukana shoppaamassa ylipäätään?
Todellakin! Tai, miks siellä shoppailemassa pitäs olla mukana ylipäätään ketään?! En käsitä. Mä en tiiä ainakaa mitää niin rasittavaa, ku jonku akan perässä juokseminen kaupasta kauppaan. Nimimerkillä, kokemusta on...

Mut hei, onneks tohon uuteen Kampin keskukseen (tai jonnekki?!?) on keksitty kyhätä semmonen lapsiparkinkaltainen äijäparkki. Siel ois niiqu tommosii miestenlehtiä, olutta, TV ja muita hässäköitä ja sinne se ukko-kulta vaa hoitoon ja saa rauhassa kierrellä putiikkeja. Kaikki on lopulta tyytyväisiä, ainaski sikäli, jos se nainen ylipäätään sais sen neljän tunnin aikana mitää ostettua....

Ny tuli kyllä semmonen tunne pitkälti, että mä en taidakaan olla nainen....
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
hebuli

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja hebuli »

hermine kirjoitti:Vaikka kai vika on vaan minussa, voisinhan istua hiljaa sohvalla sen vieressä katsomassa jotain paskasarjaa jossa en näe mitään hauskaa ja josta en edes ymmärrä mitään samalla kun minulla olisi satamiljoonaa tekemätöntä työtä. En vaan oikein ymmärrä mitä yhdessäoloa tuo nyt on.
Öööh, mikset yksinkertaisesti tee niitä sataamiljoonaa tekemätöntä työtä sen hiljaa istumisen sijasta, jos TV:n yhdessä katsominen ei nappaa ollenkaan?

Kyllä telkkarin katselukin voi olla nk. seurustelua. Mitäs esim. tuossa yksi päivä katsoin naisen kanssa hänen lempisarjaansa (mitä itse en ole koskaan seurannut) eli Näkijää. Hänen jalkapohjiaan siinä hieroessani saatoin samalla kysellä sarjan hahmoista jotain, koska ne eivät olleet minulle ennestään tuttuja. Taisimme jotain muutakin välilllä kommunikoida kyseiseen sarjaan, jaksoon tai näyttelijöihin liittyen.

Toki monia vaihtoehtoisiakin ajanviettomuotoja on, kävimme aiemmin samana iltana esim. meren rannalla kävelyllä. Yhtenä iltana pelasimme Skippoa (korttipeli) toisiamme vastaan, tai oikeastaan hän opetti sitä minulle. "Joku tyhmä korttipeli! Onko se muka yhdessäoloa?", voisi joku tietenkin tokaista, vai mitä?
hebuli

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja hebuli »

JoeB kirjoitti:Pidan tallaista tapaa varsin normaalina silla eihan suhde voi kestaa mikali toiselle on tv jatkuvasti tarkeampi kun oma puoliso / tyttoystava.
Minusta tuollainen vastakkainasettelu kuulostaa kovin kummalliselta. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Voisiko samalla tavoin sanoa "...eihän suhde voi kestää mikäli toiselle on ruoka jatkuvasti tärkeämpi kuin oma puoliso / tyttöystävä."?

Selvennykseksi, katson varsin vähän TV:tä, varsinkaan sarjoja, joten se ei ole syy miksi sitä "puolustan". Minusta tämä keskustelu vaan kuulostaa kovasti kärpäseltä vesilasissa tjsp.
Viimeksi muokannut hebuli, 11.05.2006 1:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hebuli

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja hebuli »

mustaenkeli kirjoitti:Todellakin! Tai, miks siellä shoppailemassa pitäs olla mukana ylipäätään ketään?! En käsitä. Mä en tiiä ainakaa mitää niin rasittavaa, ku jonku akan perässä juokseminen kaupasta kauppaan. Nimimerkillä, kokemusta on...
Miksi nainen haluaa ehdottomasti tuppautua mukaan kun olen menossa ostamaan huonekaluja omaan kämppääni? Kantoavuksiko hän on tulossa? (oikeasti, ihan kiva että lähtee, mutta jos hän olisi ilmoittanut olevansa menossa sisustusliikkeeseen ostaakseen jotain kotiinsa, ei mieleeni olisi hevillä tullut ehdottaa päästä mukaan, ellei sitten olisi ilmennyt että hän tarvitsee kanto- tai kuljetusapua.)

Niin no voihan yhteisen ostoksillakäynninkin ymmärtää TV:n katselun korvaavaksi seurustelumuodoksi. Silti en ymmärrä ihmisiä joille shoppailu on jatkuvasti tärkeämpää kuin oma puoliso tai tyttö-/poikaystävä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Clay »

hebuli kirjoitti:Niin no voihan yhteisen ostoksillakäynninkin ymmärtää TV:n katselun korvaavaksi seurustelumuodoksi. Silti en ymmärrä ihmisiä joille shoppailu on jatkuvasti tärkeämpää kuin oma puoliso tai tyttö-/poikaystävä.
En ymmärrä ihmisiä, joille ongelmien keksiminen on jatkuvasti tärkeämpää kuin oma puoliso tai tyttö-/poikaystävä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Sudenhenki

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Tuli tuosta hebulin ja herminen pölpötyksestä mieleen eräs tapaus omasta edesmenneestä suhteestani:

Akan tullessa kotio pelailen onnessani metal gearia, pelin nähtyään toteaa: "voisko ton laittaa pois? se ei ole kovin sosiaalista". Mikäs siinä, ajattelen, sillä olenhan kuitenkin tahkonnut sitä jo melkoisen tovin. Kun sitten tallennan tilanteen ja lopetan pelin, niin muitta mutkitta ruvetaankin tuijottamaan telkkarista jotain hollywoodin ylhäisöjen elämästä kertovaa haistapaskaohjelmaa :evil: . Kysyn että tämäkö sitä sosiaalista sitten on? Ja vastaukseksi tulee että kyllä hän kuuntelee jos jotain asiaa on :( .
Herra Manala

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kid kirjoitti:Joka viikko mä vessanpöntön kyllä pesen, mutta miten se pissa sillai kuitenkin roiskuu?
Miehen pitää siihen koskea, kun sehän sen on liannutkin :P
Ne pissapisarat kyllä roiskuvat siihen WC-istuinrenkaan etuosan alapuolelle ainoastaan istumapissalla ollessa, ja ovat siten siis naisten jäljiltä syntyneitä, ei miesten. Joutuvat sinne siten, kun naiset kusevat paineella pöntön etuseinään, ja osa kusipisaroista kimpoaakin siitä eteen ja ylöspäin.

Korjatkaa siis itse omat kusijälkenne, perkele. Arvatkaa vaan miten ällöä on miehenä nostaa alasjätetty WC-rengas ylös, ja huomata nostettuaan että se etureuna mistä renkaan nosti, on alapuolelta ihan puoliksi kuivuneissa kusipisaroissa?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Herra Manala kirjoitti: Ne pissapisarat kyllä roiskuvat siihen WC-istuinrenkaan etuosan alapuolelle ainoastaan istumapissalla ollessa, ja ovat siten siis naisten jäljiltä syntyneitä, ei miesten. Joutuvat sinne siten, kun naiset kusevat paineella pöntön etuseinään, ja osa kusipisaroista kimpoaakin siitä eteen ja ylöspäin.
Mulla on toisenlainen teoria: Miehet tiputtelevat pissaa siihen pytyn reunalle seisomapissiessään ja sohiessaan/leikkiessään pippelillään samaan aikaan. Sitten kun istuinrengas tai kansi lasketaan alas, on pissat siellä istuinrenkaan etuosassa. Tätä teoriaa puoltaa myös se, että pissaa on siinä pytyn posliinireunuksella muuallakin kuin ihan edessä ja usein pissaa on valunut pytyn ulkoreunaa pitkin lattialle asti.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja par-sky »

hebuli kirjoitti: Kantoavuksiko hän on tulossa?
minun tapauksessani kyllä. musta on vaan niin perverssin kivaa katsoa kun naama valahtaa kun nappaan sohvan olkapäälle ja lähden kantamaan.

ja siitä pöntöstä. mulle on aivan sama laittaako se renkaan alas, mutta pöntön kannen pitää olla kiinni kun vessa vedetään! vetäessä nimittäin pöntöstä lentää roiskeita jopa kahden metrin päähän. eipä tunnu miellyttävältä. vai huuhteletko itse hammasharjasi pöntössä?

tätä mies ei tunnu tajuavan: meidän vessa on pieni koppi, missä ei ole katvetta. ei ole ensinnäkään mukava, että on jatkuva urean haju. toisekseen, ei ole kovin kiva että kaikki on roiskeissa. ja sitten marmatetaan kun en suostu säilyttämään harjoja yms. kylppärissä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja JoeB »

hebuli kirjoitti:
JoeB kirjoitti:Pidan tallaista tapaa varsin normaalina silla eihan suhde voi kestaa mikali toiselle on tv jatkuvasti tarkeampi kun oma puoliso / tyttoystava.
Minusta tuollainen vastakkainasettelu kuulostaa kovin kummalliselta. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Voisiko samalla tavoin sanoa "...eihän suhde voi kestää mikäli toiselle on ruoka jatkuvasti tärkeämpi kuin oma puoliso / tyttöystävä."?
Alleviivasin tuon tarkeimman sanan, tuo noriymin esimerkin mukaan ymmarsin etta kyseessa on tilanne missa mies istuu koko illan tv:n aaressa eika halua tehda mitaan muuta (edes seksia harrastaa olin ymmartavani).
Sinunkin esimerkki on muuten varsin hyva vaikka en kylla usko etta kukaan pystyy mattamaan ruokaa jatkuvalla syotolla napaansa eli ruoka ei vie koko vapaa aikaa mitenkaan kun taas tv pystyy.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Clay »

JoeB kirjoitti:
hebuli kirjoitti:
JoeB kirjoitti:Pidan tallaista tapaa varsin normaalina silla eihan suhde voi kestaa mikali toiselle on tv jatkuvasti tarkeampi kun oma puoliso / tyttoystava.
Minusta tuollainen vastakkainasettelu kuulostaa kovin kummalliselta. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Voisiko samalla tavoin sanoa "...eihän suhde voi kestää mikäli toiselle on ruoka jatkuvasti tärkeämpi kuin oma puoliso / tyttöystävä."?
Alleviivasin tuon tarkeimman sanan, tuo noriymin esimerkin mukaan ymmarsin etta kyseessa on tilanne missa mies istuu koko illan tv:n aaressa eika halua tehda mitaan muuta (edes seksia harrastaa olin ymmartavani).
Sinunkin esimerkki on muuten varsin hyva vaikka en kylla usko etta kukaan pystyy mattamaan ruokaa jatkuvalla syotolla napaansa eli ruoka ei vie koko vapaa aikaa mitenkaan kun taas tv pystyy.
Naiset osaavat kyllä käyttää koko vapaa-aikansa ongelmien keksimiseen. Se on siitäkin hyvä ja helppo harrastus, että sitä voi tehdä samalla, kun puuhastelee muutakin!
Nyt penikseni on fantastinen!
hermine

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja hermine »

hebuli kirjoitti:Öööh, mikset yksinkertaisesti tee niitä sataamiljoonaa tekemätöntä työtä sen hiljaa istumisen sijasta, jos TV:n yhdessä katsominen ei nappaa ollenkaan?
Niin mä teenkin... (no joo, oikeesti kyllä yleensä kityilen sen aikaa mitä se katsoo telkkaria) Tekisi vaan suhteelle ehkä hyvää olla edes jonkinlaisissa tekemisissä toisen kanssa valveilla ollessaankin.

Mussa on kyllä vikaa ittessänikin, jumitan tässä tietokoneella ihan liikaa. Eilenkin tulin reilun tunnin myöhemmin niille kun mitä olin luvannut. Ja sit melkein heti sen pitikin lähteä katsomaan jalkapalloa siihen asti että mä olin jo simahtanut. Ilmeisesti kummallakaan ei ole riittävästi tahtoa yrittää irti näistä aikasyöpöistään. Molemmat opiskellaan ja käydään töissä (se tosin vaan osa-aikaisesti, mutta sillä on aikaavieviä harrastuksia) niin yhteistä aikaa ei muutenkaan olisi liikaa. Vaikka kai tää on ihan toimiva malli, nukkuvat ihmiset harvemmin riitelee keskenään ja silleen...

Nytkin se kattoo southparkia ja mä kityilen. Pitäis varmaan mennä nukkuu. Eiköhän sekin tuolta jossain vaiheessa yötä viereen kömmi.
segma

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja segma »

hermine kirjoitti:Niin mä teenkin... (no joo, oikeesti kyllä yleensä kityilen sen aikaa mitä se katsoo telkkaria) Tekisi vaan suhteelle ehkä hyvää olla edes jonkinlaisissa tekemisissä toisen kanssa valveilla ollessaankin.

Mussa on kyllä vikaa ittessänikin, jumitan tässä tietokoneella ihan liikaa. Eilenkin tulin reilun tunnin myöhemmin niille kun mitä olin luvannut. Ja sit melkein heti sen pitikin lähteä katsomaan jalkapalloa siihen asti että mä olin jo simahtanut. Ilmeisesti kummallakaan ei ole riittävästi tahtoa yrittää irti näistä aikasyöpöistään. Molemmat opiskellaan ja käydään töissä (se tosin vaan osa-aikaisesti, mutta sillä on aikaavieviä harrastuksia) niin yhteistä aikaa ei muutenkaan olisi liikaa. Vaikka kai tää on ihan toimiva malli, nukkuvat ihmiset harvemmin riitelee keskenään ja silleen...

Nytkin se kattoo southparkia ja mä kityilen. Pitäis varmaan mennä nukkuu. Eiköhän sekin tuolta jossain vaiheessa yötä viereen kömmi.
En kyllä varmaan jaksa koskaan lopettaa tämän asian kummastelua. JOS se kumppanisi olisi aina silloin "käytettävissä" kuin sinäkin, niin olisiko siinä sitten enää mitään haluttavaa? Vertaan itseeni: minulla ei ole mitään niin tärkeää asiaa/tekemistä, etteikö mahdollisen tyttökaverin kanssa olisi aikaa kiehnätä ja pelehtiä ja jopa (hui) keskustella. Ja olenko kiinnostava ihminen? No ehenn! Eipä juokse tytöt mekko hulmuten perässä! (Ei niin, että olettaisin jonkun yksittäisen ominaisuuden takaavan mitään.)
Noriyumi

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

eps kirjoitti:
Sama juttu on imuroinnin kanssa. Mies katsoo, että hänen osansa on pitää imuri kunnossa. Naisen osa on imuroida. Mies siis hommaa pölypussin ja vie imurin huoltoon, mutta ei siivoa imurilla.
Reilu työnjako: nainen huhkii imurilla joka viikko ja mies taas kerran parissa kuussa kun vaihdetaan pölypussi ja kerran parissa vuodessa tai harvemmin kun huolletaan imuri.
eps kirjoitti: - Miksi hitossa kaikki keskustelut pitää käydä keskellä yötä? Eikö asioista voisi puhua päivällä, kun aihe on ajankohtainen?
Miten niin? Mä voin höpöttää päivällä JA yöllä :P
eps kirjoitti: - Miksi nainen ei osaa shoppailla yksin, vaan miehen tulee olla mukana vaate- ja kenkäkaupoissa?
Eikä tule! Mä shoppaan parhaiten kun olen yksin.
eps kirjoitti: Miksi kauppakeskuksessa käydessä 80% ajasta menee naisen ostoksiin ja loput 20% yhteisiin ostoksiin? Jos mies tarvitsee jotain, hän joutuu ostamaan sen omalla ajallaan (Paitsi jos mies tarvitsee vaatteuta, jolloin nainen haluaa välttämättä tulla kertomaan, minkälaiset vaatteet miehen tulee ostaa.)
Taas väärin. Jos tarvitsen jotain, olen siinä aika nopea. Sitten ruokaostoksiin voi mennä aikaa. Ja kyllä miehen seurassa tietenkin voi olla jos se tahtoo jotain! Enkä neuvo miehen vaateostoksia kuin pyydettäessä.
hebuli

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja hebuli »

hermine kirjoitti:Niin mä teenkin... (no joo, oikeesti kyllä yleensä kityilen sen aikaa mitä se katsoo telkkaria) Tekisi vaan suhteelle ehkä hyvää olla edes jonkinlaisissa tekemisissä toisen kanssa valveilla ollessaankin.
Kuten sanottu, telkkarin katselukin voi tilanteesta riippuen olla yhdessäoloa. Ongelma toki on jos tunnet suurta inhoa televisiota kohtaan noin niinku yleisesti ja muututte molemmat halvaantuneiksi tuppisuiksi sen edessä. On se kuitenkin ainakin sosiaalisempaa kuin tietokoneella istuskelu. Koita joskus vaikka hieroa poikaystäväsi hartioita kun hän katselee futista. Ja hae hänelle kalja.

Mitä haluaisit teidän tekevän yhdessä? Siis sen jälkeen kun on käyty yhdessä kävelyllä, tehty ja syöty ruokaa ja harrastettu seksiä? Mitä se loppuaika? Jutellaan parisuhteen tilasta kymmenettä kertaa saman viikon aikana?

EDIT: Totta kai on suuri ongelma jos ette ole ollenkaan (liioittelua?) toistenne kanssa vuorovaikutuksessa valveillaoloaikananne. Jos noin on, aika turhaahan teidän varmaankin on olla yhdessä, jos ette kaipaa ollenkaan yhteistä tekemistä ja olemista, vaan olette molemmat mieluummin aina omissa oloissanne.
mustanikki

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

hebuli kirjoitti:
eps kirjoitti:
Bliss kirjoitti:- Miksi vaatteet pitää jättää lattialle, kun ne on riisuttu päältä?? Miksei niitä voi laittaa a) kaappiin b) pyykkikoriin ?????
Niitä saattaa tarvita vielä, joten niitä ei voi laittaa pyykkikoriin. Toisaalta ne eivät ole puhtaita, joten niitä ei voi laittaa kaappiin. Kun niille ei ole muuta paikkaa, ne jätetään tuolin selkänojalle tai lattialle.
Joudun tässä komppaamaan epsiä ja jotain toista vastaajaa. Tajusin juuri itsekin että jos päätän käyttää jotain vaatekappaletta vielä seuraavana päivänä, se jää esim. tuolin selkänojalle. Ja jos tulen urheilemasta eikä pesukone ole vielä menossa täyteen, jätän hikiset treenikamppeen jonnekin roikkumaan/kuivumaan, ja vasta sen jälkeen sullon pyykkikoriin. Joskus on eteen tullut pyykkikorissa viikon hiestä kosteina olleita t-paitoja... :barf:
Hankkikaapa hyvät ihmiset oikein ilmava pyykkikori. Esim. tuollainen Elfan korihyllykkö on siitä kätsy, että samalla saa lajittelumahdollisuudenkin aikaiseksi. Ja ylähyllyn voi varata niille vaatteille, jotka ei vielä ole pyykkiä, muttei enää puhtaitakaan. Siistimpää, kuin lattioilla tai tuolien selkänojilla roikottaminen. Eikä tarvi keräillä pois kamalalla kiireellä jos on vieraita tulossa ja sit ku päättää laittaa ne pesuun, niin on helppo vetää alta oikea kori esille ja vaan tipauttaa. Plus vielä ajansäästö, kun käyttää jatkuvaa lajittelua, eli riisuessaan laittaa heti vaatteet oikeaan koriin. Pyykkäys helpottuu huomattavasti, kun ei aina tarvitse pyykkäysurakkaa aloittaa lajittelulla.

Meillä meinataan säilyttää pesua odottaessa vauvan käytettyjä kestovaippoja tuollaisessa erittäin ilmavassa korihyllykössä, jossa kuivumisen ei tarvitse tapahtua korin ulkopuolella. Eikä ole miehenkään hikipaidat ja verkkarit haiskahtaneet yhtään, vaikka ovat menneet päältä suoraan koriin ja vaikka tuo kori on lähes keskellä kämppää käytävässä.

Ja jos perheen miehelle (tai naiselle tai lapsille) tuottaa vaikeuksia oppia mikä kori oli mitäkin varten, voi siihen korin reunaan kätsynäppärästi askarrella pesuklapun.

Terveisin pyykkäysvalaistuksen kokenut Mida, joka ei prkl vieläkään aio rekata takaisin.
hebuli

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja hebuli »

mustanikki kirjoitti:Meillä meinataan säilyttää pesua odottaessa vauvan käytettyjä kestovaippoja tuollaisessa erittäin ilmavassa korihyllykössä
Hyi helvetti. :barf:
Geetzu

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Alkuvaiheessahan tuo onnistuneekin, vauvan pisut ei juuri millekään haise ja suurimmat kakat (hmmh, tekiköhän ne nyt ihan vauvoina muuta ku löysiä, ei voi muistaa) nyt vaipoista saa tipautettua pönttöön. Mutta mutta, meillä ei kyllä edes sisätiloissa roskakorissa kykene säilömään käytettyjä enää, partsilla täytyy pitää ihan oma suljettu roskiksensa...
hermine

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja hermine »

hebuli kirjoitti:Koita joskus vaikka hieroa poikaystäväsi hartioita kun hän katselee futista. Ja hae hänelle kalja.

Mitä haluaisit teidän tekevän yhdessä? Siis sen jälkeen kun on käyty yhdessä kävelyllä, tehty ja syöty ruokaa ja harrastettu seksiä? Mitä se loppuaika? Jutellaan parisuhteen tilasta kymmenettä kertaa saman viikon aikana?
Hitto vieläkö sitä pitäisi alkaa palkitsemaan sellaisesta toiminnasta, josta en pidä? Osaksi mua ärsyttää toi tv:n töllötys just siksi, että alitajuisesti assosioin sen tuohon "nainen tuo kaljaa ja pysyy hiljaa" -kulttuuriin. Jos se tiskaa, voin hakea sille kaljaa ja hieroa sen hartioita.

Ei meille jää mitään "loppuaikaa". Tottakai olemme tekemisissä toistemme kanssa valveillakin (mun mielestä vaan liian vähän), mutta tahtoisin silti ihan vaan jutella, syödä tai lojua sängyssä (ilman telkkaria viemässä toisen huomiota) ilman että tarvitsisi olla hetikohta pää kolmantena jalkana juoksemassa töihin tai luennolle. Tätä kiireetöntä yhdessäoloaikaa, jolloin kuitenkin ollaan kokoajan henkisesti läsnä toiselle (mitä ei ole, jos tekee tietokoneella jotain tai katsoo telkkaria, silloin se toinen on pelkkä häiriötekijä) verottavat ne kummankin omat aikatuhlarit. Ja pidän parisuhteentila-keskustelun ytimenäkin sitä, että sensijaan että yhtäkkiä otetaan joku asia pöydälle kuin yleinen syyttäjä just kun toisella olisi muutakin tekemistä, vietetään ensin aikaa yhdessä ja kuulostellaan toisen tuntemuksia ja hölpötellään toistemme toiveista ja pahanmielenaiheuttajista ennenkuin ne muodostuvat ongelmaksi. Ja tuo vie aikaa ja vaatii rentoa ilmapiiriä, jota kiireessä ei saa aikaiseksi. Samoin seksi ei ehkä ole kaikista nautittavinta, jos kyttää kokoajan kelloa että kohta mä myöhästyn töistä / kohta alkaa se ja se telkkariohjelma.

Mut mä en kyllä rupea kyseenalaistamaan tietokoneenkäyttöäni niin kauan kuin sille on aivan itsestäänselvää että se ja se ja se ohjelma on joka päivä nähtävä vaikka mä olisin lähtenyt töistä aikaisemmin ja muutenkin järjestellyt menojani ihan vaan että ehdittäisiin olla yhdessä. Vaikka ei toi tv-orjuuskaan enää riso mua siinä mitassa kuin aluksi. En oo oikein parisuhdetyyppiä niin kai tämmönen puoliseurustelu sopii mulle ihan hyvin. Pelkään vaan, että kohta en jaksa noteerata positiivisessa mielessäkään enää tuon tekemisiä. Mulle ainakin sellainen pikkuasioista valittaminen on just merkki että toinen on tärkeä. Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa nähdä nalkuttamisen/kiukustumisen vaivaa, toinen on jo muuttunut senverran samantekeväksi että koko suhde joutaisi kuoppaan.
Elukka

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Elukka »

hermine kirjoitti:Mulle ainakin sellainen pikkuasioista valittaminen on just merkki että toinen on tärkeä. Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa nähdä nalkuttamisen/kiukustumisen vaivaa, toinen on jo muuttunut senverran samantekeväksi että koko suhde joutaisi kuoppaan.
:shock: Ainakaan itse en tulkitsisi pikkuasioista valittamista siten, että olen toiselle tärkeä, vaan ennemminkin niin että joko

1) itse teen koko ajan jotain väärin

tai

2) se pikkuasioista valittava osapuoli on niuhottava tiukkapipo.

Verrattomasti parempana pitäisin positiivista huomioimista tyyliin *pus :h: * tai "Oot rakas. :gee: " .
Tsaari

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

mustanikki kirjoitti:Meillä meinataan säilyttää pesua odottaessa vauvan käytettyjä kestovaippoja
Hatunnosto ja korkealle jos jaksat kestovaippoja käyttää. Viimeistään siinä vaiheessa kun kiinteä ruoka astuu kuvioihin hajuhaitta lähentelee kipukynnystä, jos siinäkin vaiheessa jaksat kestovaippojen kanssa niin tarjoan pussikaljat.
hermine

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja hermine »

Elukka kirjoitti: Verrattomasti parempana pitäisin positiivista huomioimista tyyliin *pus :h: * tai "Oot rakas. :gee: " .
Niin, no tottakai, mutta jokainen tekee joskus asioita väärin. Kireä hampaat irvessä -positiivisuus silloin kun toinen oikeasti tekee kaiken päin vittua ei mun mielestä pidemmällä tähtäimellä edistä kummankaan hyvinvointia siinä suhteessa. Tottakai asioista pitää sanoa kivasti eikä alkaa heti huutaa mut valittamistahan se on silti vaikka sen kuorruttaisi kultsipuppelihöpötyksellä. Kyllä sen oman käytöksensä toisessa aiheuttaman kireyden kuka tahansa normaalilla tunneälyllä varustettu tajuaa, vaikka tämä hokisikin "olet kulta".

Oletetaan tilanne, jossa sun tavaroitasi (esim. pienoismallin osia, joiden järjestystä ei saa sotkea tms. mistä vaimosi ei ymmärrä eikä näinollen voi siirtää niitä itse) on levällään lattialla ja vaimosi aikoo imuroida. Eikö olekin rakastavampaa nalkuttaa miestä korjaamaan tavaransa lattialta kuin sanoa asiasta kerran ja sen jälkeen jos ei mitään tapahdu, imuroida ne vaikka tietää niiden olevan miehelleen tärkeitä. Tai jos toisen hammashygieniassa on niin pahoja puutteita että itseä ällöttää, niin nipottaa siitä sitten niin kauan että asiaan tulee joku muutos sensijaan että mitään sanomatta alkaa vain vältellä kaikkea läheisyyttä. Tällaista mä tarkoitin.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Vadim »

hermine kirjoitti: Niin, no tottakai, mutta jokainen tekee joskus asioita väärin. Kireä hampaat irvessä -positiivisuus silloin kun toinen oikeasti tekee kaiken päin vittua ei mun mielestä pidemmällä tähtäimellä edistä kummankaan hyvinvointia siinä suhteessa.
Jos toinen tekee kaiken päin *ittua, vikaa on joko siinä, joka tosiaan tekee kaiken päin *ittua, tai siinä, jonka mielestä toinen tekee kaiken päin *ittua. Koska pidän epätodennäköisenä, että joku tosiaan olisi niin kelvoton ihmisyksilö, että tekee kaiken päin *ittua, veikkaan, että syy on pikemminkin pikkusieluisessa arvostelijassa. Oli miten oli, joka tapauksessa herää kysymys, että mitä *ittua kumpikaan tekee moisessa suhteessa. Se on terminaalivaiheessa, ja on vain ajan kysymys, koska kaikki menee päin *ittua.
Viimeksi muokannut Vadim, 12.05.2006 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elukka

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja Elukka »

hermine kirjoitti:Eikö olekin rakastavampaa nalkuttaa miestä korjaamaan tavaransa lattialta kuin sanoa asiasta kerran ja sen jälkeen jos ei mitään tapahdu, imuroida ne vaikka tietää niiden olevan miehelleen tärkeitä.
...
Tällaista mä tarkoitin.
Hm. :? Tulkitsin tuon "valittamisen" sitten hiukan eri lailla kuin sinä. Tuossa tapauksessa ei mielestäni olisi kysymys niinkään valittamisesta vaan asiallisesta huomautuksesta.
[edit]Minulle "valittaminen" tarkoittaa semmoista mihinkään johtamatonta jatkuvaa kitinää tyhjänpäiväisistä asioista. [/edit]
Viimeksi muokannut Elukka, 12.05.2006 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mustanikki

Re: Kysymyksiä parisuhteilusta

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Tsaari kirjoitti:
mustanikki kirjoitti:Meillä meinataan säilyttää pesua odottaessa vauvan käytettyjä kestovaippoja
Hatunnosto ja korkealle jos jaksat kestovaippoja käyttää. Viimeistään siinä vaiheessa kun kiinteä ruoka astuu kuvioihin hajuhaitta lähentelee kipukynnystä, jos siinäkin vaiheessa jaksat kestovaippojen kanssa niin tarjoan pussikaljat.
No onhan noita niksejä siihen kiinteämmän kakan aikaan. Esimerkiksi kertakäyttöiset kuivaliinat, jotka kakkoineen heitetään pönttöön. Maitokakkavaiheessakin käytännölliset kuulemma ja tokihan aina käytetystä vaipasta huuhdellaan pahimmat pissat ja kakat tietty pois. Saas nähdä tosin onko edes tarpeen pikkuvauvan pissavaippojen huuhtelu.

Ja jos ei nämä toimi, niin aina voi haisukakkavaippojen suhteen siirtyä etikkavedessä säilytykseen ja kannelliseen astiaan.

Ja kyllä meillä vakaasti aiotaan kestoilla mennä. Sen verran paljon halvemmaksi tulee pitemmän päälle ja aina vaan lisäsäästöä tulee kun säästää sitten pikkusisaruksille vaipat. Ja jälleenmyyntiarvokin on hyvä (yökkäilkää vaan. Keittopesu tappaa pöpöset.).

Ai niin, onhan tää ekologistakin. Ja tietäsitteki, kuin hienoja, käteviä, näppäriä, kauniita ja monipuolisia nykyäajan kestot ovat.

Eikä kertakäyttövaippoja käyttämällä pääse hajuasian suhteen ainakaan vähemmällä, ellei joka vaippaa erikseen kiikuta roskapönttöön ulos. Tosin Geen parvekeniksi kuulosti hyvältä. Toivottavasti ei sitten helteilläkään lemahda naapuriparvekkeille asti.
Itse asiassa olen lueskellut netistä kestoilijoiden kokemuksia, joiden mukaan vaippojen hajuhaitat huoneistossa ovat vähentyneet kertiksistä kestoihin siirryttyä.

Mida
Vastaa Viestiin