Parisuhteet ja kalliit lahjat

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Suhteessani toimitaan seuraavasti:

Mies ostaa naiselle kalliita lahjoja ilomielin.
6
13%
Mies ostaa naiselle kalliita lahjoja, koska tietää, ettei muuten saa seksiä.
0
Ei ääniä
Nainen ostaa miehelle kalliita lahjoja ilomielin.
2
4%
Nainen ostaa miehelle kalliita lahjoja, koska tietää, ettei muuten saa seksiä.
0
Ei ääniä
Kukaan ei osta kalliita lahjoja tai molemmat ostavat yhtä paljon.
24
52%
Jotain muuta.
14
30%
 
Ääniä yhteensä: 46

Edith

Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Edith »

Päätinpä aloittaa tällaisen gallupin johtuen huumoritopiikista ja muista ikiaikaisista asenteista, joihin en henk.koht. ole törmännyt ympäristössäni koskaan. Siis kuuluuko teidän suhteisiinne se, että nainen ostattaa miehellä itselleen kalliita vaatteita ja koruja tai muuta vastaavaa, joita voisi joko ostaa itsekin tai jättää kokonaan ostamatta?
Kid

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Kid »

Vastasin, että jotain muuta. Molemmat ostaa joskus toiselle jotain pientä. Ihan vaan piristääkseen toisen mieltä, tai ihan muuten vaan. Mitä niillä kalliilla lahjoilla tekee? Mikä on kallis lahja?

Mulle kallis lahja on toisen ostama pieni sydämen muotonen, punanen lasipurkki. Se ostettiin ihan ajatuksella vain minulle ja mun koruille. Kun jotain on hankittu ihan ajatuksen kanssa niin se on mulle arvokasta.

Jos mä haluan jotain "kallista" voin toki ostaa sen itsekkin. Sama menee toisinpäin.
Viimeksi muokannut Kid, 14.05.2006 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Edith kirjoitti:Siis kuuluuko teidän suhteisiinne se, että nainen ostattaa miehellä itselleen kalliita vaatteita ja koruja tai muuta vastaavaa, joita voisi joko ostaa itsekin tai jättää kokonaan ostamatta?
Koskaan ei ole suhteisiini moiset kuuluneet ja oletan, ettei tule kuulumaankaan. Minkä helvetin takia pitäisi pistää toinen ostamaan jotain, mistä todennäköisesti ei edes pidä... olettaen, että kunppanilla ei ole hajuakaan koru-, vaate-, haju- tai makumieltymyksistäni....
Ja toinen juttu, seksi ja lahjukset ei kuulu yhteen. Mä en oo mikkään kauppatavara. Saa sitä seksiä muutenki. Ylipäätään oon helvetin huono ottamaan juuri mitään lahjoja vastaan (edes syntymäpäivänä tms. jolloin taas oletetaan, että toinen olisi jotenkin lahjottava), ehkä tässä olisi jopa kehittämisenvaraa.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Bliss

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jotain muuta. Ei meillä keskenään vaihdeta minkäänlaisia lahjoja ikinä. Ehkä mä olen vähän väärä ihminen tähän vastaamaan, ku naimisissa ollaan ja kaikkee :D

Meillä ne lahjat hankitaan kaikki tolle jälkikasvulle :h:
swirl

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja swirl »

Vastasin "jotain muuta". Olen ostanut kalliita lahjoja ja myös saanut niitä. Pari viikkoa sitten sain mieheltäni kellon ihan yllätyksenä ja olin niin otettu, että aloin kyynelehtimään... Myönnän, että musta on ihanaa saada lahjoja rakkaaltani - eikä niiden tarvi olla kalliita. Kuten Kid sanoi, kun jotain on hankittu ihan ajatuksen kanssa niin se on arvokasta. Toisaalta, vielä kivempaa musta on antaa lahjoja rakkaalleni :h:
Avatar
Herttua
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 13.05.2006 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Herttua »

Mulla ainakin on niin paljon kaikkea ettei enää omaan kämppään mahdu tai sit niitä on pitänyt alkaa varastoimaan johonkin kaappien kätköihin.Vois alkaa pikkuhiljaa kattelee sellasta rojua mitä en enää tarvii ja viedä kierrätyskeskukseen,uff:lle tai mennä myymään kirppikselle.Joo toi nyt meni
hieman aiheen vierestä,mutta mä ainakin toivon ettei mua synttäreinä kauheasti lahjottaisi,aika hyvin pitänyt viime vuosina.Yleensä porukoilta saanut jonkun verran rahaa ja laittanut säästöön tai hankkinut jtn tarpeellista
Enkä halua mahdollisessa suhteessakaan mitään ellei ole ihan pakko ottaa
edes kohteliaisuudesta vastaan jotain lahjaa joka ehkä ei olekaan mieleinen.
Joskus tekee kipeää mutta ei haittaa
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Uuuh! Niin sitä pitää :D

Lahjoista vielä. Minä pidän kalliista lahjoista, lähinnä koruista, mutta niillä ei ole mitään tekemistä seksin kanssa. Lahjan arvo ei kyllä ole merkitsevä, kun ajattelee lahjan tuomaa mielihyvää, ajatus on. Ajatuksella ja tunteella valitut halvat lahjat ovat aivan yhtä tervetulleita kuin kallimmatkin. Lahjoja "odotan" lähinnä merkkipäivinä ja olen myös itse valmis panostamaan rahallisesti kumppanini lahjaan. Ennemmin lahjojen kalleudesta voisi sanoa kohdallani niin, että sopiva lahja hintahaarukassa 0-x euroa.

Edit: Puhun kyllä niin ristiin tuossa yllä ettei ole tosikaan. Ahne kiiltävän perään oleva harakka olen ja ilostun kohtuuttoman paljon kalliista korulahjoista. Nih!
Viimeksi muokannut Lolita, 14.05.2006 18:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Edith

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Edith »

Just tuon saman kun bongasin tänään Kitinän ikiliikkujien huumoritopiikista, niin paljolti just siksi innostuin kartoittamaan todellisuutta. Kun jotenkin minusta tuntuu, että kun hyvässä vitsissä pitäisi olla ripaus totuuttakin mukana toimiakseen, niin tuo vitsi on kyllä sikäli vaan niin päässyt vanhentumaan viime vuosisadan puolivälin jälkeen.

Ja tähänastiset tulokset tästä ketjusta näyttävät vain tukevan arveluani.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Ann »

Oon sellanen "kahdeksan euron t-paita" huora. Miehen kaikki rahat menee lähinnä mun syöttämiseen.
Rotan aivot valtasivat pääni.
segma

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja segma »

Jos tunteiden pysyvyys on siitä kiinni, että pitää ostaa lahjoja, niin saa lähteä ketale kävelemään. Sori, oon idealisti, en realisti.
Sudenhenki

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

segma kirjoitti:Jos tunteiden pysyvyys on siitä kiinni, että pitää ostaa lahjoja, niin saa lähteä ketale kävelemään. Sori, oon idealisti, en realisti.
[Raivoisaa komppausta]
huima

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja huima »

Minua ei haittaa vaikka minulle ostetaan kalliita lahjoja.

Esimerkiksi urheiluautot, kamerat ja surffilomat ovat ihan ok.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Saz »

huima kirjoitti:Minua ei haittaa vaikka minulle ostetaan kalliita lahjoja.

Esimerkiksi urheiluautot, kamerat ja surffilomat ovat ihan ok.
Ei muakaan kyllä. :D Noi yllämainitut olis kyllä kivoja, mutta koska mä olen nainen niin sain Dubain tuliaisina timanttikaulanauhan, jota olen uskaltanut käyttää tasan kaksi kertaa. Mitä iloa sellaisesta? Ei mitään.
Älkää ymmärtäkö väärin, olin kyllä kiitollinen. Mutta en kai vaan osaa arvostaa timantteja niin kuin tosinaisen kuuluisi. :P
Geetzu

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Jotain muuta.
Seksin saantiin ei liity mitenkään (toki joidenkin lahjojen myötä seksi juuri sinä iltana on parantunut) mutta kyllä meillä laitetaan rahaa toisiimme. Siinä missä laitamme itse itseemme. Sillä ei ole merkitystä, että mies tienaa enemmän ja minun varani taas isommat, kyllä menee melko fiftyfifty. Tänään sain aivan ihanan korun, jota en ihan raaskinut itse shopata kun se bongattiin joku aika sitten. Oli ihana yllätys avata se rasia äitienpäivänä. <3
Geetzu

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Saz kirjoitti:-- Noi yllämainitut olis kyllä kivoja, mutta koska mä olen nainen niin sain Dubain tuliaisina timanttikaulanauhan, jota olen uskaltanut käyttää tasan kaksi kertaa. Mitä iloa sellaisesta?
Ne kuuluu sijoittaa kodissa juuri oikein esille. Ei niin, että niillä ylpeiltäisiin mutta kuitenkin niin, että kaikki varmasti ne huomaavat. Näin opin siskoltani. (Ensimmäisiä itse odotellen. :p)
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Saz »

Gwyneira kirjoitti: Ne kuuluu sijoittaa kodissa juuri oikein esille. Ei niin, että niillä ylpeiltäisiin mutta kuitenkin niin, että kaikki varmasti ne huomaavat. Näin opin siskoltani. (Ensimmäisiä itse odotellen. :p)
Eli miten? :D Pitää muistaa, että mulla on kaksi kissaa joita kiinnostaa kaikenlaiset kiiltelevät killuttimet.
Vitriinikaappiin ja kirkkaat valot koruun kohdistettuna? :P
Herra Manala

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Hitsi kun te naiset ootte turhamaisia. Minä osaan ostaa lahjaksi vain taulutelevisioita, DVD-soittimia ja automaattisulatuksella varustettuja pakastimia.

PS. Huiman uus avatar on ihq. Noi uunoturhapurokissankarvakulmakarvat ovat parhautta! :D
Geetzu

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Saz kirjoitti:Vitriinikaappiin ja kirkkaat valot koruun kohdistettuna? :P
Jos kohdistais ne valot vähän killiin ni ei menis prameiluks. x)
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Saz »

Gwyneira kirjoitti:
Jos kohdistais ne valot vähän killiin ni ei menis prameiluks. x)
:D

Nyt kun korulla ei sinänsä ole enää positiivista tunnearvoa minulle niin olen ajatellut antaa sen häälahjaksi kesällä naimisiin menevälle siskolleni. Ellei ole ihan mautonta? Tiedän, että osaisi arvostaa, mutta lahjan kierrätys tuntuu hieman hullulta ajatukselta. Ostan jotain muutakin, niin ehkä se menisi siinä hyvin arvokkaana sivulahjana.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ostan kalliita lahjoja ilomielin. (jos lahja, jonka haluan ostaa sattuu olemaan kallis)
Ei sillä hinnalla ole mitään merkitystä, pääasia että ostaa jotain sellaista mistä toinen pitää. Kukin kukkaronsa mukaan.
Miulle pääasia on se, että saan sen mitä halusinkin antaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Herra Manala kirjoitti:taulutelevisioita, DVD-soittimia
Mennään naimisiin.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Leila

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Leila »

Vastasin, että mies ostaa naiselle kalliita lahjoja ilomielin. Näin ainakin toivon.
Viime talvena sain lomamatkan. Yhteisten vuosien varrella olen saanut koruja, kelloja, lomia ym. pientä kivaa. Itse en osta miehelleni kalliita lahjoja, sillä huolehdin hänen pyykistään, ruoastaan ja kotinsa siisteydestä joka päivä. Tämän perusteella katson olevani oikeutettu lahjoihin. Toisekseen miehellä on myös enemmän rahaa käytettävissään kuin minulla. Lahjat olen saanut pyytämättä ja yllätyksenä, sillä mieheni on ostanut ne itse ja oma-aloitteisesti.
Jorde

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Jorde »

Herra Manala kirjoitti:PS. Huiman uus avatar on ihq. Noi uunoturhapurokissankarvakulmakarvat ovat parhautta! :D
Tutun näköinen mies, mutta vasta nyt tunnistin sen Kari Hotakaiseksi. Ihan hyvä kirjoittaja, ansaitsee kyllä olla avattarena.
Bliss

Re: Parisuhteet ja kalliit lahjat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jorde kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:PS. Huiman uus avatar on ihq. Noi uunoturhapurokissankarvakulmakarvat ovat parhautta! :D
Tutun näköinen mies, mutta vasta nyt tunnistin sen Kari Hotakaiseksi. Ihan hyvä kirjoittaja, ansaitsee kyllä olla avattarena.
Stana, ehdit ensin :D
Vastaa Viestiin