Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Oman kokemuksesi mukaan, milloin olet valmis ajattelemaan uutta suhdetta edellisen suhteesi mentyä nurin?

Vai onko tämä asia kohdallasi ollut hyvinkin erilainen eri suhteiden päättymisten jälkeen? Vaikuttaako tilanteeseen se, olitko itse edellisen suhteen katkaisija vai jätetty osapuoli?

Miten muutoin suhtaudut toista sukupuolta kohtaan suhteesi ajettua karille? Harrastatko ankarasti säälipillujen /-kullien keräilyä, unohdatko hetkeksi tietoisesti koko toisen sukupuolen olemassa olon vai jotain muuta?

Nyt ei siis kysytä sitä mikä on periaatteessa mielestäsi oikea aika jatkaa elämässä eteenpäin ja uusiin suhteisiin vaan sitä miten olet tämän asian itse omalla kohdallasi jo päättyneissä suhteissasi havainnut tapahtuvan?

Omalla kohdallani olen huomannut, että tarvitsen "toipumiseen" sellaiset +/- puoli vuotta, sen jälkeen alkaa pikku hiljaa silmät avautua uudelleen toista sukupuolta kohtaan. Itselläni tähän ei varsinaisesti ole vaikuttanut se, olenko itse ollut jättäjä vai jätetty, tarpeeksi se juttu on kuitenkin molemmissa tapauksissa vituttanut. Irtonumeroita en harrasta näinä elämän hetkinä sen enempää kuin muulloinkaan ja kovin ovat siis vähäisiä kohdallani olleet nämä elämäntilanteesta riippumatta.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

kun jätin, kuukausi
kun jätettiin, puoli vuotta
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
huima

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja huima »

Razormaid kirjoitti:...
Äh, mitäs tossa viestissä lukikaan. Jäin katselemaan avatarta.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Meni neljä-viisi vuotta eron jälkeen ettei kiinnostanut mikään seurusteluun liittyväkään. En halunnut saati etsinyt mitään. Ja pari ekaa vuotta vaan surin. Viime talvena oli jo aivot hieman eri asennossa, ja nyt ne vasta onkin.. (Ainiin, ja toissakesänä sentään kykenin jo yhteen pieneen kesäkissaromanssijuttuun). Tämä onkin ollut sitten muuten ainoa varsinainen sinkkuuskauteni, joten vaikea sanoa muusta.
ElanorRaven

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Razormaid kirjoitti:kun jätin, kuukausi
kun jätettiin, puoli vuotta
Komppaan. Kun itse jättää, niin ei sitä toipumisaikaakaan niin tarvitse, kun tuossa tilanteessa kerran itse suhteesta pois haluaa. Jätetyksi tulleena taas mieli menee niin maahan ja itsetunto putoaa nollille, ettei siinä kauheasti pysty edes kuvittelemaan itseään mihinkään uuteen suhteeseen. Itselläni meni viimeeksi ainakin juuri tuo puolisen vuotta, ennen kuin pystyin alkaa edes harkitsemaan jotain uutta suhteentapaista.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Mulla on kyllä ollut vaikeaa sen tietyn aikaa silloinkin kun olen itse ollut jättäjänä. Ei se kovin nannaa ole itselle ollut kun on pitänyt lopulta myöntää, että ei tästäkään sitte perkele taas tullut mitään :( Ja onpahan käynyt niinkin, että tavallaan olen edelleen tyyppiä rakastanut eron hetkellä ja silti jättänyt kun olen vaan tajunnut, että pelkästään mun yrittäminen suhteen eteen ei vaan riitä. Kun on vaan huomannut, että toisen käsitykset parisuhteesta vaan poikkeaa niin kovasti omista ettei niitä vaa mitenkään voi sovittaa yhteen ja että kumpaakaan ei voi vaatia muuttumaan niin paljon sen toisen tyyliseksi, että homma saataisiin toimimaan. Ei siis todellakaan aina välttämättä ole eron hetkellä jättäjälläkään mitkään pelkän helpotuksen tuntemukset.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
bedlam

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Riippuu hyvinkin paljon tapauksesta ja siitä minkälainen ero on. Eräs oikein mallikkaasti mielestäni sujunut suhde loppui yhtäkkiä kumppanin ilmoituksesta kuin seinään ja kunnollista selitystä erolle en saanut koskaan. Sen jälkeen meni todella todella pitkään, ennenkuin pystyin ajattelemaankaan mitään uutta juttua. Jos taas ero on tehty kaikessa yhteisymmärryksessä ja tilanne on se, että kumpikin ymmärtää suhteen järjettömyyden ja mahdottomuuden, toipilasaika saattaa olla huomattavasti lyhyempi. Jopa yllättävän lyhyt.
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja shue »

bedlam kirjoitti:Riippuu hyvinkin paljon tapauksesta ja siitä minkälainen ero on.
Jep, ja vielä siitäkin, millainen uusi ehdokas olisi tyrkyllä. Nää on taas pelkkää kemiaa.
Kuormasta ei syödä.
millivanilli

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Reilun vuoden verran kerran kesti päästä suhteesta yli. Viimeisimmästä taisi mennä muutama tunti kun seuraava ja nykyinen suhde alkoi/jatkui... :oops:
huima

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja huima »

millivanilli kirjoitti:muutama tunti
:shock:

Kerro lisää. Miten jaksoit odottaa? 8)

Omalla kohdalla aikaa on mennyt yleensä ainakin puoli vuotta. ja siitä eteenpäin. Siinä ajassa ehtii käymään läpi mitä teki oikein, väärin ja kuka kusi kenenkin aamumuroihin.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

riippuu myös suhteen kestosta ja laadusta. mutta tuohon suru/viha vaiheeseen on yleensä mennyt parista kuukaudesta vuoteen. eikä se ero jättämisen ja jätetyksi tulemisen välillä ole merkittävä, se suhde merkitsee enemmän.

jossain vaiheessa sitten huomaa, että on onnellinen yksin, ei kaipaa ketään siihen viereen. että on helppo olla ja elää kun ei tarvitse ottaa ketään muuta huomioon. siiinä vaiheessa mulla on ainakin uusi mies vaan tulla tupsahtanut elämään.
Me transmitte sursum, Caledoni!
chunkbite
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 06.09.2005 12:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja chunkbite »

Viikosta kuukauteen on itsellä yleensä mennyt sellaisessa intensiivisessä harmistuneisuuden tilassa suhteiden loputtua.

Oudolta tuntuu ainakin itsestä sellainen ajatus, että kuluneella ajalla olisi mitään tekemistä sen kanssa, että onko päässyt loppuneesta suhteesta ylitse vai ei.

Suunnatonta ärsytystä ainakin itsessä aiheuttaisi se, että uuden suhteen mahdollisuus pitäisi sulkea pois standardiksi määräajaksi sen vuoksi, että oman elinpiirin "yleinen mielipide" sattuisi jostain ihmeen syystä pitämään sitä yleisesti hyvänä ja ainoana hyväksyttävänä toimintamallina.
segma

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja segma »

chunkbite kirjoitti:Suunnatonta ärsytystä ainakin itsessä aiheuttaisi se, että uuden suhteen mahdollisuus pitäisi sulkea pois standardiksi määräajaksi sen vuoksi, että oman elinpiirin "yleinen mielipide" sattuisi jostain ihmeen syystä pitämään sitä yleisesti hyvänä ja ainoana hyväksyttävänä toimintamallina.
Suunnatonta ärsytystä aiheuttaa myös se, että jokin suhde pitäisi oman elinpiirin "yleisen mielipiteen" mukaan pystyä unohtamaan standardissa määräajassa.

Miksi vitussa en saa surra ja roikkua, hä?
chunkbite
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 06.09.2005 12:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja chunkbite »

segma kirjoitti: Suunnatonta ärsytystä aiheuttaa myös se, että jokin suhde pitäisi oman elinpiirin "yleisen mielipiteen" mukaan pystyä unohtamaan standardissa määräajassa.

Miksi vitussa en saa surra ja roikkua, hä?
Auttaisiko, jos suremisen ja roikkumisen lisäksi vielä murisisit kiukkuisesti? :wink:
segma

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja segma »

chunkbite kirjoitti:Auttaisiko, jos suremisen ja roikkumisen lisäksi vielä murisisit kiukkuisesti? :wink:
Kenties. Voimaton vihaaminen on aina ollut leipälajini. :>
killkill

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja killkill »

huima kirjoitti:Jäin katselemaan avatarta.
Toimis paremmin luupattuna.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

KisSandra kirjoitti:Oman kokemuksesi mukaan, milloin olet valmis ajattelemaan uutta suhdetta edellisen suhteesi mentyä nurin?
Sitten, kun ex-kumppanin avautuminen rakkauselämän iloista ja suruista tuntuu samalta kuin kenen tahansa muunkin ystävän kohdalla. Kokemukseni mukaan tähän kuluva aika on sitä pitempi mitä vähemmän avoimesti asioita on jätetyn/jättäjän kanssa selvitetty. Jos itse jättää, toipuu yleensä jätettävää nopeammin (vaikka jättäjänkään osa ei ole mikään helppo), koska asiat ovat itselle selvempiä kuin toiselle.
Elukka

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

huima kirjoitti:
Razormaid kirjoitti:...
Äh, mitäs tossa viestissä lukikaan. Jäin katselemaan avatarta.
:komp: Se on kyllä jokseenkin huomiotaherättävä. Liekö omakuva?
Tiikeriankka

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

[quote="KisSandra"][/quote]Minusta vähän tuntuu, että tämä on minun osaltani tässä. Eli ∞ vuotta. Teoreettinen mahdollisuus on mutta se on niin teoreettinen, että en viitsi edes ajatella. Tavallaan haluaisin mutta äänten enemmistö on vastaan.
slam

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja slam »

huima kirjoitti:
Razormaid kirjoitti:...
Äh, mitäs tossa viestissä lukikaan. Jäin katselemaan avatarta.
Njaa. Kait minulla olisi arviolta vuosi, puoli mennyt, jos suhde joskus olisi ollut.
silsakenraali™

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

McJanne kirjoitti: Ainakin ajattelen että sitten on valmis kun ei enää odota mitään eikä innostu kaikesta mitä vastaan tulee niin sitten on valmis.
Tämä asia on ennenkaikkea (pysyvä) luonnejuttu. Mä olen kans helposti innostuva, vaikka jalat-maassa-tyyppi olenkin. Se vitutus sitten ilmenee voimmakkaana - korreloi innostumiseen.

En siis lähtisi määrittelemään valmiutta pelkästään tämän perusteella. Itse asiassa vierastan koko aihetta, koska valmiuden tiedostaminen on suuressa ristiriidassa satunnaisesti tapahtuvien suhdeasioiden kanssa, jotka eivät noudata minkäännäköistä matemaattista, laskettavissa olevaa kaavaa tai sykliä. Pääasia on, että tuntee itsensä ja antaa itselle tarpeeksi aikaa "surra" ja ajatusten jäsentyä.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Jos ero tulee, niin eiköhän sitä asiaa ole jo puitu ihan tarpeeksi ennen h-hetkeäkin. *)

Eli uutta putkeen!
Tai sitten ei, kukin päättää ihan issekseen.

*)Cheaters-enoisikinäuskonu-urpot on sitten ihan oma alalajinsa, johon ei päde mitkään yleistykset.
Rotan aivot valtasivat pääni.
segma

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja segma »

McJanne kirjoitti:Ainakin ajattelen että sitten on valmis kun ei enää odota mitään eikä innostu kaikesta mitä vastaan tulee niin sitten on valmis.

Janne has spoken.
Hei, tuon perusteellahan saatan ehkä uskaltaa huomenna soittaa siihen yhteen numeroon mihin alunperinkin oli tarkoitus! Rok. Kiitos oi Janne.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Esitän vähän samaan tapaan kuin edellä, että siinä vaiheessa, kun ei tunne pakottavaa tarvetta keskustella potentiaalisen uuden kanssa siitä, mikä exässä oli vikana niin kauan, että Erkkikin juoksee karkuun välttyäkseen jaarittelua kuulemasta.
Paras päivä ikinä.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Milloin olet kypsä jatkamaan eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 08.12.2006 0:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin