Kissa ja hiiri -letkajenkka

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
AarneAnkka

Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kaikki varmaan tuntee sen wanhan tutun ilmiön jota esiintyy ihmis-, apina- ja ihmisapinalaumoissa?

Henkilö A on kiinnostunut henkilöstä B, joka ei ole kuitenkaan kiinnostunut henkilöstä A vaan henkilöstä C, joka ei kuitenkaan ole kiinnostunut henkilöstä B vaan henkilöstä D, joka ei kuitenkaan ole kiinnostunut henkilöstä C vaan jostain julkkiksesta tai toistaiseksi kohtaamattomasta ihmisestä.

A -> B -> C -> D -> jokeripokeripoks. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa vaan muodostavat ketjun jolla ei ole päätä, vain häntä.

Oletko sinä osana tällaista ketjua? Ootko heikko vai vahva lenkki? Mä taidan ainakin olla yhessä tai kahessa. En kerro missä ja miten. :P Mutta tää on tuttu juttu täällä Kitinässä, eix joo?
Geetzu

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mulla ei oo mitään hajua tällasista. Eiks kaikki vois vaan letkassa jakaa rakkautta toisilleen?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Geetzu kirjoitti:Mulla ei oo mitään hajua tällasista. Eiks kaikki vois vaan letkassa jakaa rakkautta toisilleen?
Puhutko nyt ns. rock-junasta? Nainen voi olla vain veturi, muistakaa se, ellei sträppäreitä oteta mukaan.
Kikkelis kokkelis.
Geetzu

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Keikaus kirjoitti:Nainen voi olla vain veturi, muistakaa se, ellei sträppäreitä oteta mukaan.
Ja nehän sitten otetaan.
(Pois ketjua pilaamasta me kurjat.)
bedlam

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ei ole kokemusta tällaisesta. Olen aina ollut kiinnostunut vain sellaisista tytöistä, jotka ovat kiinnostuneita minusta.
AarneAnkka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

No joo, kai tän voi esittää kompaktimmin vaan tokaisemalla että yksipuolinen ihastuminen / himo on persiistä.
Geetzu

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

AarneAnkka kirjoitti:No joo, kai tän voi esittää kompaktimmin vaan tokaisemalla että yksipuolinen ihastuminen / himo on persiistä.
Uskon. Mut kuitenkin tavallaan kokematta. Oon monesti ihmetelly muiden juttuja kuunnellessa, että miten siihen tilanteeseen edes ajaudutaan ja miksi siitä on niin pirun hankalaa päästä pois. Myönnettäköön, että olen pelkuri ja "huono ihastuja", toisinaan vaan miettinyt miksi ihmiset antavat itselleen niin helposti sen ns. luvan ihastua johonkin saavuttamattomaan... Masokismia.
bedlam

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Eikun joo, korjataan, olen ollut lätkässä varattuun naiseen ja se on kieltämättä erittäin persiistä. Mutta siitä ei kovin pitkää aakkosketjua saa aikaiseksi. Mutta tuo tilanne on hyvin epätyypillinen minulle, tavallisesti kun elelen ja olelen ihan ketään ajattelematta issessein yssissein, kunnes joku sitten ilmineeraa itsestään.
Viimeksi muokannut bedlam, 28.06.2006 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AarneAnkka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

... lähinnä kai oli tarkoitus tuoda esille että joskus nämä yksipuoliset ihastumiset muodostavat ketjuja. Tai lenkkejä. Piiri pieni pyörii... ainakin saippuaooperoissahan se on helppo tapa generoida loputtomasti juonenkäänteitä.
AarneAnkka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Geetzu kirjoitti:toisinaan vaan miettinyt miksi ihmiset antavat itselleen niin helposti sen ns. luvan ihastua johonkin saavuttamattomaan... Masokismia.
Paljon helpompaahan tosta on päästä irti jos uusi kohde ilmestyy kuvioihin.
bedlam kirjoitti:tavallisesti kun elelen ja olelen ihan ketään ajattelematta issessein yssissein, kunnes joku sitten ilmineeraa itsestään.
Tuleeks ne oikein koputteleen sun ovea?
bedlam

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja bedlam »

AarneAnkka kirjoitti:
bedlam kirjoitti:tavallisesti kun elelen ja olelen ihan ketään ajattelematta issessein yssissein, kunnes joku sitten ilmineeraa itsestään.
Tuleeks ne oikein koputteleen sun ovea?
Aivan niin helpoksi ei ole mennyt, mutta myönnän kyllä olleeni aina se "isketty" osapuoli kaikissa seurustelusuhteissani. Tämä on tietysti jollain tapaa harmi, koska siitä syystä en osaa lähestyä iskumielellä vastakkaista sukupuolta. Jos joku mukavan näköinen neito vilkuilee ja odottaa lähestymistäni, todennäköisesti vilkuilen takaisin ja juttu jääkin sitten siihen.
mustakikkeli

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Joo olen joskus ollut kiinnostunut henkilöistä jotka eivät ole olleet ollenkaan tai alkuihastuksen jälkeen kiinnostuneita minusta. Omaksi onnekseni olen narsistinen psykopaattileijona, joten menetän omankin kiinnostukseni varsin nopeasti tällaisia naisia kohtaan (jotka eivät osoita kiinnostusta minua kohtaan ruokkien narsismiani).

Myönnettäköön etten kuitenkaan ihastu kehen tahansa naiseen joka osoittaa minuun jotain kiinnostusta, mutta yritän vielä kehittää tätä ominaisuutta itsessäni.
AarneAnkka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

bedlam kirjoitti:Tämä on tietysti jollain tapaa harmi, koska siitä syystä en osaa lähestyä iskumielellä vastakkaista sukupuolta. Jos joku mukavan näköinen neito vilkuilee ja odottaa lähestymistäni, todennäköisesti vilkuilen takaisin ja juttu jääkin sitten siihen.
Hmmm. Mielenkiintoista. Eli etuoikeutetussa asemassa oleminen ei välttämättä olekaan niin yksiselitteisesti eduksi.
Elukka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Joskus herkkinä teinivuosinani olin salaa ihastunut tyttöön, joka taas oli ihastunut johonkuhun ihan muuhun. Epäilen, että ainakin yksi neitokainen taas katseli kaihoisasti minun suuntaani.
Tilanne olisi saattanut ehkä jopa ratketakin johonkin suuntaan, jos en olisi ollut niin toivoton nyhverö. :?
AarneAnkka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

mustakikkeli kirjoitti:Omaksi onnekseni olen narsistinen psykopaattileijona, joten menetän omankin kiinnostukseni varsin nopeasti tällaisia naisia kohtaan.
Tulee mieleen se yksi venäläissyntyinen neiti X, jonka tavoitteena näytti olevan diagrammilla esitettynä tällainen tilanne:

A B D E F G H I J K L M N O -> X
Elukka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

AarneAnkka kirjoitti:Tulee mieleen se yksi venäläissyntyinen neiti X, jonka tavoitteena näytti olevan diagrammilla esitettynä tällainen tilanne:

A B D E F G H I J K L M N O -> X
Nyt heräsi uteliaisuus. :shock:
Kuka mitä häh? Sossujornoa kehiin! :pics:
+
Juu, tuo ihastusten keräileminen on tietyntyyppisille ihmisille[1] tyypillinen väline oman itsevarmuuden pönkittämiseen.
[1]itsekeskeisille, narsistisille (semi-)psykopaateille
AarneAnkka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Elukka kirjoitti:Kuka mitä häh? Sossujornoa kehiin!
Ei siitä paljoa pokea irtoa. Yksi kaunis nainen vaan, jonka harrastuksena tuntui olevan ihailijalauman kerääminen ympärilleen. Onhan noita.
Pehmis

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

AarneAnkka kirjoitti:No joo, kai tän voi esittää kompaktimmin vaan tokaisemalla että yksipuolinen ihastuminen / himo on persiistä.
Ehkä mulla on ylikorostunut itsesuojeluvaisto, kun en kykene yksipuolisiin ihastumisiin. Joskus teini-iässä viimeksi ihastunut ilman selkeitä signaaleja siitä että kiinnostus on molemminpuolista. Muistaakseni se oli aika perseestä, mutta teinien elämä nyt on muutenkin niin kovin dramaattista.
AarneAnkka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Pehmis kirjoitti:Joskus teini-iässä viimeksi ihastunut ilman selkeitä signaaleja
Mulla toi signaalien lukutaito on vielä hakusessa, opittavana ja työn alla. Vedän sitä pikakurssina minkä töiltäni / nörtteilyiltäni ehdin.
Bliss

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti: Jos joku mukavan näköinen neito vilkuilee ja odottaa lähestymistäni, todennäköisesti vilkuilen takaisin ja juttu jääkin sitten siihen.
Erittäin suloista :h:
bedlam

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bliss kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Jos joku mukavan näköinen neito vilkuilee ja odottaa lähestymistäni, todennäköisesti vilkuilen takaisin ja juttu jääkin sitten siihen.
Erittäin suloista :h:
Saattaa se kai ulkopuolisen silmissä siltä näyttää, mutta kyllähän se ny äärimmäisen noloa on!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Hyvin pienimuotoisissa ketjuissa olen saattanut olla yhtenä lenkkinä joskus, mutta pääasiassa ihan se normi yksipuolinen ihastusrakastus on mulle se tutumpi juttu. Puolin ja toisin. Ja se, että aika ja tilanne ei ikinä kohtaa.
hermine

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja hermine »

Tommoset on hassuja. Erityisesti jos myöhemmin onnistuu saamaan jonon puhtaasti ystävyystasolle ja voi yhdessä naureskella miten julmetusti on mustistellut jollekin jostain toisesta, joka taas edelleen on mustistellut itselle jostain muusta (esim. muodostuma ex-poikaystäväni, josta kaverini, johon minä olin ihastunut, oli kiinnostunut). Mulla ei kylläkään ole kolmea solmua pidemmistä jonoista kokemusta, tai en sitten tiedä olisiko tapahtunut sellaisia draamoja jotka eivät vain olisi tulleet minun tietoisuuteeni. Ei näille mitään voi, jossain vaiheessa ne vaan kuivuvat kokoon omaa mahdottomuuttaan kun kaikki osapuolet ovat tarpeeksi kauan hakanneet päitään seinään.

Jos on osana pitkää jonoa, niin eihän se todista omasta viehätysvoimasta (koska ei niistä jonon jäsenistä muut kuin se yksi edellinen ole kiinnostunut itsestä) vaan sattumasta, tai ehkä siitä että pyörii aika sisäsiittoisissa porukoissa, ja myöskin biseksuaalien runsas määrä voisi ehkä altistaa tämmöisille tai ainakin sotkea lisää soppaa. Jos voisi itse näihin vaikuttaa, niin oliskin kiva yrittää kehitellä mahdollisimman laaja tämmöinen ketjureaktio ja katsoa mitä tapahtuu, jos siihen vaikka muodostuisi jonkinlaisia lenkkejä, haaroja tai jotain.
Tiikeriankka

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

bedlam kirjoitti:Jos joku mukavan näköinen neito vilkuilee ja odottaa lähestymistäni, todennäköisesti vilkuilen takaisin ja juttu jääkin sitten siihen.
Sama vika. (On minua joskus vilkuiltu). Olen todella heikko ottamaan minkäänlaista kontaktia. Todennäköisesti en edes hymyile takaisin, jos minulle hymyillään (,jos kyseessä on mukavan näköinen neito. Muille saatan hymyillä, jos siltä sattuu tuntumaan).
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kissa ja hiiri -letkajenkka

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

bedlam kirjoitti: en osaa lähestyä iskumielellä vastakkaista sukupuolta. Jos joku mukavan näköinen neito vilkuilee ja odottaa lähestymistäni, todennäköisesti vilkuilen takaisin ja juttu jääkin sitten siihen.
Jaha.
Jollakin muullakin minun rajoitukseni!! Sitten suunnilleen ehkä tajuat miksen jossain baarissakaan pysty puhuttelemaan naista ellei minua puhutella.

Helvetin noloa oli, kun kerran luennolla tulin vahingossa vilkuilleeksi erästä blondia alkumerkintäjonossa, hää vilkuili takaisin, ja sitä jatkui samoille luennoille osuessa silmäpeliä viikon tai kaksi! Enkä uskaltanut puhutella.

Vaikutin varmasti lopulta stalkkerilta. Kun peräkanaa menimme yhdelle luennolle, tuo katsoi oudosti ja kysyi onko minulla siellä luento! :D Lopetin katsekontaktit.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Vastaa Viestiin