Oletko polyamorinen?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Polyamor rocks

Yes!
13
20%
No!
52
80%
 
Ääniä yhteensä: 65

Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja scarface »

No! Ei ikinä.
HelvetinIhana
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 27.09.2011 23:21

Tavallaan...

Viesti Kirjoittaja HelvetinIhana »

Voishan tuotakin kokeilla niinkun kaikkee, paitsi mummoaan ja marsua. Eikä nyt oo mitään rajoittuneiden rajoituksia tyyliin: "pitäis sit olla kaks miestä ja minä". Varsinkin jos asutaan yhdessä, keskenään toimeentuleminen on se ratkaiseva pointti ja vetovoima tietty.

Enemmän kyllä kannattaisin avointa suhdetta, siinä ei siis olla tekemisissä toisen muiden kanssa, mutta että niistä saa aina kuulla ja tietää eli toisen pettämistä ei tapahdu. Ja tietty voi kuulla kaikkee ihan mielenkiintoista ja oppia uutta. Itse taidan olla tällaista kyllästyvää ja virikkeitä tarvitsevaa sorttia. Onhan avoimiakin suhteita toki monenlaisia.
RP

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja RP »

Jotenkin naiivia kuvitella ettei avoimessa suhteessa "tapahdu pettämistä". Kyllä tapahtuu koska, kuten "yksiavioisissakin" suhteissa, on omat sääntönsä. Avoimet suhteet voi toimia vain säännöillä, ei ilman niitä. Pahinta harhaa on kuvitella toista.
HelvetinIhana
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 27.09.2011 23:21

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja HelvetinIhana »

Jep jep, naiivia mutta vielä naiivimpaa olisi ajatella että ns. perus-suhteessa ei tapahdu pettämistä. Kiusaus läsnä jatkuvasti ja uhka kyllästyä yhteen ja samaan naamaan päivästä toiseen toljoteltuna vielä suurempi. Tässä vaihtoehtoisesti vois tietysti valita myös rekkamiehen joka ei oo siin kotoa katteltavana kokoaikaa.

Avoin suhde voi antaa mahdollisuuden myös "hoitaa" muita varsinaisiakin suhteita siinä sivussa, ei vain panoja. Avoimessa suhteessa minun käsitykseni mukaan näistä vaan kerrotaan toiselle, sille ns. pääsuhteelle ja korostuisi myös mahdollisesti aspekti että parisuhde ei ole pelkkää seksiä, vaan oikeaa yhteensopivuutta, koska seksiähän nyt saa mistä vaan.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja exsu »

HelvetinIhana kirjoitti: Tässä vaihtoehtoisesti vois tietysti valita myös rekkamiehen joka ei oo siin kotoa katteltavana kokoaikaa.
:lollero:
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:
HelvetinIhana kirjoitti: Tässä vaihtoehtoisesti vois tietysti valita myös rekkamiehen joka ei oo siin kotoa katteltavana kokoaikaa.
:lollero:
No onhan tuossa vinha perä - kaveri joka keekoilee isukkeilemassa 9:lle äpärälle ei ehdi olla kotona kovin paljon, vaikka olisi työtön :D
Universaali disclaimer.
RP

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja RP »

HelvetinIhana kirjoitti:Jep jep, naiivia mutta vielä naiivimpaa olisi ajatella että ns. perus-suhteessa ei tapahdu pettämistä. Kiusaus läsnä jatkuvasti ja uhka kyllästyä yhteen ja samaan naamaan päivästä toiseen toljoteltuna vielä suurempi. Tässä vaihtoehtoisesti vois tietysti valita myös rekkamiehen joka ei oo siin kotoa katteltavana kokoaikaa.

Avoin suhde voi antaa mahdollisuuden myös "hoitaa" muita varsinaisiakin suhteita siinä sivussa, ei vain panoja. Avoimessa suhteessa minun käsitykseni mukaan näistä vaan kerrotaan toiselle, sille ns. pääsuhteelle ja korostuisi myös mahdollisesti aspekti että parisuhde ei ole pelkkää seksiä, vaan oikeaa yhteensopivuutta, koska seksiähän nyt saa mistä vaan.
Itse en luonnollisestikaan lukeudu ryhmään "en usko pettämiseen", mutta näen toki pettämisen hieman laajempana käsitteenä kuin pippelin työntämisenä pimppaan. Ja toki tuota "peruspettämistäkin" tapahtuu avoimissa suhteissa. Sitä se on kun ihmisillä on niin vaikea erottaa tunteita seksistä.

Itselläni ei ole kokemusta usean suhteen parisuhteista, mutta enemmänkin olen nähnyt avoimia parisuhteita, hyvin läheltäkin. Ja löytyy itseltänikin sellainen menneisyydestä. Enkä sanoisi että nykyinenkään avioliittoni ihan sitä "perusnormikauraa" näiden kysymysten osalta on.

Ongelma tuntuu olevan siinä ettei ymmäretä seksisuhteen ja parisuhteen eroa, eli tavallaan kun eletään "vapaassa suhteessa" se ei todellisuudessa olekaan varsinaisesti parisuhde. Varsinaisen parisuhteen karikot, arjet yms. vaativat veronsa vapaissakin parisuhteissa, siksi niissä sääntönsä ovatkin. Ns. vapaissa seksisuhteissa näitä ongelmia ei luonnollisestikaan ole.

Vaikea sanoa monen suhteen suhteista, suomalaisissa vapaissa kun pääosin on idea olla parisuhteessa sen yhden spesiaalin ihmisen kanssa, mutta sitten taas jakaa seksuaalisuuttaan hieman useamman ihmisen kanssa. Erotetaan siis rakkaus seksistä, noin simppelisti sanottuna.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

RP kirjoitti:Erotetaan siis rakkaus seksistä, noin simppelisti sanottuna.
Mä oon ollut sitä mieltä, että rakkauteen kuuluu seksi, mutta seksiin ei välttämättä rakkaus.
Nykyisin olen alkanut epäilemään, että rakkaus voi säilyä ilman seksiäkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
RP

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja RP »

Vagabondo kirjoitti:
RP kirjoitti:Erotetaan siis rakkaus seksistä, noin simppelisti sanottuna.
Mä oon ollut sitä mieltä, että rakkauteen kuuluu seksi, mutta seksiin ei välttämättä rakkaus.
Nykyisin olen alkanut epäilemään, että rakkaus voi säilyä ilman seksiäkin.
Mä olen aina mieltänyt että rakkauteen kuuluu seksi, mutta seksiin ei tarvita lämpimiä tunteita, pelkät hormoniset kemiat. Toivottavasti mun ei tarvitse, siis toivon, havahtua koskaan tuohon rakkautta tunnen ilman seksiäkin fiilikseen. Siis puhdas toive.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

RP kirjoitti:Toivottavasti mun ei tarvitse, siis toivon, havahtua koskaan tuohon rakkautta tunnen ilman seksiäkin fiilikseen. Siis puhdas toive.
Meilläkin on ollu aktiivisempaa viimeaikoina :ohyeah:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
RP

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja RP »

Vagabondo kirjoitti:
RP kirjoitti:Toivottavasti mun ei tarvitse, siis toivon, havahtua koskaan tuohon rakkautta tunnen ilman seksiäkin fiilikseen. Siis puhdas toive.
Meilläkin on ollu aktiivisempaa viimeaikoina :ohyeah:
Meillä on aina ollut aktiivista :p Mitä voitin, mitä voitin.
Benjamin
Kitinä paheena
Viestit: 40
Liittynyt: 12.02.2012 17:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Yep, aika polyamoriseksi voin itseni määritellä. Ainakin tällä hetkellä siis. ;)

Aiemmin en ole polyamorisissa suhteissa ollut, vaikka helposti olisinkin voinut sitäkin kokeilla.
Parin kuukauden sisällä aloinkin olla sen tyylisessä suhteessa, ja eilen sekin taisi muuttua. Nyt olen ilmeisesti tuon "polyamorikon" ainoa. Itse voisin helposti ottaa vielä toisen tai kolmannenkin, mutta en etsi sellaista. Jos tulee vastaan, niin sitten. :D
Vastaa Viestiin