Oletko polyamorinen?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Polyamor rocks

Yes!
13
20%
No!
52
80%
 
Ääniä yhteensä: 65

Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Nyt testataan kitinalaisten avaramielisyyttä. Polyamorilla tarkoitetaan suhdetta, jossa ainakin toinen seurustelee yhtä aikaa kahden tai useamman kanssa (siis niin että kaikki tietävät suhteesta). Seuraavasta linkistä löytyy asian harrastajan kannanotto asiaan, tosin vain ruotsiksi.
http://www.hbl.fi/pagespeed/url/News/story/3208043
Miten on, oletko sinä polyamorinen vai eikö ajatus ilon jakamisesta toisen kanssa innosta?

PS. Ei tämä yhtään sen kamalampaa voi olla kuin strap on -dildolla perseeseen paneminen.
PPS. Jos joku viitsisi vielä perustella kantansa, niin se olisi jausaa. Harmittaa kun en tullut laittaneeksi vastauksia erikseen miehille ja naisille. Naisilla homma varmaan sopii paremmin, horoja kun kaikki ovat. :wink:
Paras päivä ikinä.
Elukka

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Yksiavioinen olen minä.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Mikä ettei, kunhan pelisäännöt on kaikille osapuolille selvät. Tuskin tulen koskaan löytämään naista joka olisi kaikin tavoin täydellinen, joten kaksi naista voisivat täydentää toisiaan. En tosin ole varma haluaisinko seurustella naisen kanssa jolla on toisia suhteita. Olen varmaan rajoitteellinen polyamorilainen. Teoriassa polyamor kuulostaa hyvälle, mutta loppupeleissä luulen kuitenkin että olen yhden naisen mies.
Älä löi! En ole hurrit!
Kid

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Olen yhden miehen nainen ja toivon että mieheni on yhden naisen mies. Eli minun.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Saz »

Kahta miestä nyt ei kestäisi erkkikään, mutta teorian tasolla kolmen kimppa naisen ja miehen kanssa ei kuulosta ihan hullulta. Mutta sen pitäisi olla oikeasti kolmen ihmisen yhteinen juttu, ei vain yhden osapuolen haaremi.

Käytännössä kuitenkaan ei onnistuisi, joten vastaus on ei, en ole.
Leila

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Leila »

No en tod. ole polyamorinen. Siis mähän en miestäni jaa kenenkään toisen naisen kanssa. Never. Se on joko minä pelkästään tai ei minua ollenkaan. Herra saapi itse valita. En kyllä itsekään kaipaa toista miessuhdetta, mulla on kädet täynnä jo tämän yhden kanssa.
PerttiMakimaa

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Yksiavioinen...

BTW, minulla on kovat odotukset tätä ketjua kohtaan. :)
tonttu

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Yhden miehen nainen täälläkin.
Minäkään en halua jakaa miestäni kenenkään kanssa. Niin se vaan on.
DeliriumTremens

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Kid kirjoitti:Olen yhden miehen nainen ja toivon että mieheni on yhden naisen mies. Eli minun.

kuin myös!!!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lempifyysikkoni on Erwin Schrödinger.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Yhdessä miehessä kerrallaan on ihan tarpeeksi kestämistä. Puhumattakaan naisista, niitä ei uskalla edes kokeilla kun miesten juttujen perusteella ne vasta vaikeeta sakkia onkin.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

En ole joka hetki ihan vakuuttunut, haluanko edes yhtä miestä. Kahta en ainakaan.

Olla osa haaremia = olla lelu. My man, actually, is not someone who should go for second best.
SikaMika

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Yksi riittää.

Rakkaus on vähän kuin atomi: sitä ei voi jakaa moneen osaan (halkaista sen voi, jolloin syntyy räjähdys).
silsakenraali™

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

SikaMika kirjoitti:Yksi riittää.

Rakkaus on vähän kuin atomi: sitä ei voi jakaa moneen osaan (halkaista sen voi, jolloin syntyy räjähdys).
Kaikkien sonnien ja sirppimiesten kantaisähän herkistelee. Oletko rakastunut?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ajatuksena ihan jees ja voisin jopa ehdotettaessa harkita asiaa... Tosin en usko että se käytännössä toimisi millään tasolla ja tasapuolisuus olisi haave vain epailen ma. Eli yksiavioisen taidan pallottaa.

Edit: mä tunsin ennen yhden pariskunnan joka salli toisilleen suhteen ulkopuoliset säädöt. Se näytti niille ihan toimivalta, varmaan paljon paremmin kuin se että olisi useampi suhde yhtäaikaa.

Kysehän on vain siitä mitä keskenään yhteisesti sovitaan. Ja niitä sovittuja sitten noudatetaan kans.
Viimeksi muokannut Georgina, 12.07.2006 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
bedlam

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

En pystyisi elämään niin, että naisellani olisi toinen, enkä todellakaan pystyisi elämään niin että itselläni olisi kaksi naista, vaikkei asia heitä edes haittaisikaan. Koska jos tuollainen ei naista haittaisi, hän ei tällöin olisi tyyppinä sellainen jonka kanssa haluaisin seurustella.
ElanorRaven

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Tällä hetkellä olen ihan non-amorinen. Mutta tuollainen polyamorisuus ei todellakaan olisi minun juttuni, minä haluan olla jonkun toisen oma ja että se toinen on myös minun omani :)
Sudenhenki

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

^Komp.
segma

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja segma »

ElanorRaven kirjoitti:Tällä hetkellä olen ihan non-amorinen. Mutta tuollainen polyamorisuus ei todellakaan olisi minun juttuni, minä haluan olla jonkun toisen oma ja että se toinen on myös minun omani :)
Unholy amen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

En osaa edes kuvitella suhdetta useamman henkilön kanssa samaan aikaan, haluan kiinnittyä yhteen mieheen, en jalkapallojoukkueeseen. Kumppanin suhteen sama perustelu kuin bedlamilla, jos mieheni haluaisi usemman naisen tai toisenkin miehen suhteeseemme, hän ei olisi minun mieheni.

Myönnetään myös, että katsoisin erittäin karsaasti tuttavaa joka eläisi useamman kumppanin kanssa, pitäisin suhteilua enemmän erikoisuudentavoitteluna ja elosteluna kuin rakkautena. Länsimaissa useampaa puolisoa tuskin perusteltaisiin miehen elatusvelvollisuudella vaan juuri tunteilla. Tästäpä löytyi raja omalle suvaitsevaisuudelle niin että napsahti.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Kuulostaa kovin ongelmalliselta ratkaisulta, polyamorisen suhteen tasapainottaminen siten että kaikilla on hyva olla eika syrjintaa tapahdu tuntuu kovin mahdottomalta, kaippa joku siihenkin kykenee mutta en usko etta itse kykenisin (aina on joku miellyttavampi kun toinen).
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ei käy. minä en miestäni rupea jakamaan, enkä myöskään pidä ajatuksesta että olisin miehelle niin yhdentekevä ettei sitä haittaisi vaikka jakaisin muille.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Herra Manala

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Olen kai tulossa vanhaksi kun alkaa tuntumaan siltä, että se on jopa tärkeämpää että joku on itselle ainoa, kuin että saa olla ainoa jollekin toiselle.

Helvetti miten vaikea lause.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Herra Manala kirjoitti:Olen kai tulossa vanhaksi kun alkaa tuntumaan siltä, että se on jopa tärkeämpää että joku on itselle ainoa, kuin että saa olla ainoa jollekin toiselle.

Helvetti miten vaikea lause.
Sen tekee vaikeaksi vain muoto "tuntumaan", kun alkaa-sanan kanssa sen pitäisi olla aina perusmuodossa.

Pus, hanibani... ;)
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Olen pari kertaa ollu sivusta seuraamassa tällaista avointa suhdetta. Toinen päätyi eroon muutaman kuukauden päästä, toisen jatkuessa edelleen monona. Ongelmaksi molemmissa tapauksissa muodostui se että toisella oli jonoa, toisen jäädessä pääasiallisesti vonkaamaan kavereiden pokia tai tyttöystäviä mukaan leikkiin. Vaikeaa kuvitella omalle kohdalle kyseistä toimintamallia. Mitä sitten jos tulee useamman kertaa eteen tilanne jossa itseä nuzzututtais, mutta toinen ei nyt jaksa kun oli juuri harrastamassa meidän Polyamoria toisaalla? Fuckbuddy periaatteella tai light-suhteessa saattaisi toimia, mutta että kahden ihmisen välillä jotka oikeasti Kunnioittavat Toisiaan?
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Vastaa Viestiin