Oletko polyamorinen?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Polyamor rocks

Yes!
13
20%
No!
52
80%
 
Ääniä yhteensä: 65

Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

voyager2 kirjoitti:Fuckbuddy periaatteella tai light-suhteessa saattaisi toimia, mutta että kahden ihmisen välillä jotka oikeasti Kunnioittavat Toisiaan?
En tiedä, luitko linkkiä, mutta ajatus lähti toiselta palstalta, jossa kolmiosuhteen mies kertoilee blogissa elämästään kahden naisen kainalossa.
Paras päivä ikinä.
mustakikkeli

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Pitäisi varmaan vastata (jos sellainen vaihtoehto olisi) "en ole varma", mutta todennäköisesti EI, ainakaan jos puhutaan vakavasti otettavista parisuhteista. Jos yksi nainen ei pysty parisuhteessa tarjoamaan minulle kaikkea tarvitsemaani (ja päinvastoin), hän ei liene minulle se ns. Oikea, ja minä en hänelle? En osaa sanoa mikä edes ajaa ihmisiä polyamid... polymorf..isiin suhteisiin. Onko se oikeasti se että kyseiselle henkilölle on jokseenkin mahdotonta löytää yhtä ihmistä jonka kanssa synkkaa kaikilla tasoilla, vai onko taustalla pelkkä vaihtelunhalu?

Etäisesti voisin kuvitella että jonkinlainen seksisuhde jossa jommallakummalla olisi muitakin kumppaneita (joista en välttämättä kuitenkaan haluaisi kuulla) saattaisi toimia jonkin aikaa. Mutta luultavasti vain jonkin aikaa.

Ps. Se mitä naispuolisia ystäviäni olen kuullut, tällaiset monisuhteet tuntuvat olevan yllättävänkin yleisiä (miehistä en osaa niin sanoa, en ole kuullut heiltä samanlaisia tarinoita). Edellinen "seurustelukumppanini" taisi mainita jopa kahdestakin naisystävästään joilla on kaksi samanaikaista suhdetta (ja varsin usein vieläpä varattujen miesten kanssa). Ties vaikka hänelläkin oli, mistä minä sen tiedän.
CoqAuVin
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 27.05.2006 2:49
Paikkakunta: Helsing-&Tammerfors

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja CoqAuVin »

Meinasin kirjottaa nuijan setäni ja sen nuijan vaimon häävastaanottokirjaan että "Jos haluat yksiaviosuutta, nai joutsen." En kirjottanu, ois pitäny.
Pakkohan ei ole mihinkään suhteeseen ryhtyä, jos haluaa nusutella ympäriinsä. Minulle riittäisi se yksi mies, joka olis minun toiveeni ja haaveeni ja kaikki anteeksi.
-Rooninen Kymantikko-
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Teoriassa rajoja ei ole. Käytännössä uskon, että elämisen haasteellisuus lisääntyy sitä mukaa kun sitä (tasa-arvoisesti) jakavien joukko kasvaa.

Nuorallakävelyvertaus sopii tähän hyvin, koska onnellisuudentavoittelukin on jatkuvaa tasapainon hakemista. Yksin on helpointa oppia elämään onnellisena tai kävelemään nuoralla, kaksi ihmistä samalla nuoralla tai parisuhteessa on jo huomattavasti mutkikkaampaa - ja kolmella suoritus lähestynee käytännössä mahdottomuutta (vaikka miksei erityisen hyvällä kombinaatiolla voisi joissakin tapauksissa onnistuakin).

Tässä tapauksessa helpompi vaihtoehto houkuttelee. Vaikka olen biseksuaali, olen iloinen että satun olemaan rakastunut mieheen, koska tässä yhteiskunnassa kaikki on sillä tavalla niin paljon helpompaa. Samoin olen onnellinen siitä, että meidän elämän jakamisen halumme kohdistuvat ainoastaan meihin kahteen. Jos tilanteessa olisi mukana joku kolmas, ja jakaminen tapahtuisi tasapuolisesti kaikkien kesken, olisin kyllä valmis yrittämään tällaista järjestelyä. Mutta olen ihan iloinen siitä, että minun ei tarvitse.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Riemumieli kirjoitti: Seuraavasta linkistä löytyy asian harrastajan kannanotto asiaan, tosin vain ruotsiksi.
http://www.hbl.fi/pagespeed/url/News/story/3208043
Miten on, oletko sinä polyamorinen vai eikö ajatus ilon jakamisesta toisen kanssa innosta?
Voisko joku kääntää tämän suomeksi? Hemmetti vituttaa etten sittenkin opetellut ruotsia paremmin peruskoulussa. Jag tala dolig svenska. Va?
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Riemumieli kirjoitti:Naisilla homma varmaan sopii paremmin, horoja kun kaikki ovat. :wink:
Eikä sovi. Ehdottoman yksiavioinen olen aina ollut ja tulen aina olemaan. Yhden kerran olen miehelle anteeksi antanut vaikka jäi rysän päältä kiinni, ei olisi pitänyt antaa ja toisten en erehdy. Jos en riitä yksinäni (kuten minulle on valitsemani mies riittävä) niin sittenpä etsii sopivamman.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Herra Manala

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

-Superior- kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Olen kai tulossa vanhaksi kun alkaa tuntumaan siltä, että se on jopa tärkeämpää että joku on itselle ainoa, kuin että saa olla ainoa jollekin toiselle.

Helvetti miten vaikea lause.
Sen tekee vaikeaksi vain muoto "tuntumaan", kun alkaa-sanan kanssa sen pitäisi olla aina perusmuodossa.

Pus, hanibani... ;)
Vitsi sä olet kyllä ihan superhomo.
Avatar
Larla
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2006 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Larla »

Juu en voisi kuvitellakaan seurustelevani useamman kanssa kerrallaan ja odotan samaa myös toiselta osapuolelta.
segma

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja segma »

KisSandra kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Naisilla homma varmaan sopii paremmin, horoja kun kaikki ovat. :wink:
Eikä sovi. Ehdottoman yksiavioinen olen aina ollut ja tulen aina olemaan. Yhden kerran olen miehelle anteeksi antanut vaikka jäi rysän päältä kiinni, ei olisi pitänyt antaa ja toisten en erehdy. Jos en riitä yksinäni (kuten minulle on valitsemani mies riittävä) niin sittenpä etsii sopivamman.
Olen aina ihmetellyt tätä ihmisten taipumusta kumota stereotypiat vastaamalla käänteisesti niihin omana itsenään. Ei kukaan voi puhua kollektiivisesti mitään stereotypioita vastaan, kun voivat kuitenkin vastata vain omasta puolestaan.

[/brainfart]
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

En ole, olen monologinen, monofoninen ja useimmiten monotoninen.
Herra Manala

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Minä taas olen polyaromaattinen.
hermine

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Jos voisi kuvitella, että homma oikeasti toimisi 100% rehelliseltä/avoimelta pohjalta ja yhteisymmärryksessä ilman vastuunpakoilua, niin mikä ettei. Sitä en yhtään epäile, etteikö tuo olisi tosi harvinaista. Ei mua nytkään erityisemmin satuttaisi, jos mieheni olisi jonkun muun naisen kanssa sillain. Jos saisin jotain muuta kautta tietää, niin luottamuksen pettäminen kyllä satuttaisi, tai jos muitten kanssa huvittelu olisi toiselle jonkinlainen pakopaikka kotitöistä ja parisuhteen ikävämmistä päivistä tms. arjen kasassapitämisestä niin en kyllä jaksais sellaiseen suhteeseen jäädä. Mutta ei tuossa ole ongelma varsinaisesti se, että miehellä (tai mulla) olisi muita naisia.

Kait sitäkin voi joskus harvoin tapahtua, että monta ihmistä ihan oikeasti rakastaa tasapuolisesti toisiaan parisuhdemielessä.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja mozart »

Aviossa olen, voisin olla monenkin kanssa. Tässä suhteessa kuitenkin on yhteiset pelisäännöt, joten yksiavioisuudessa olen ja tulen olemaan niin kauan kuin onnea kestää.
Tiikeriankka

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Riemumieli kirjoitti: Naisilla homma varmaan sopii paremmin, horoja kun kaikki ovat. :wink:
Tjaa.. Itse olen liiankin yksiavioinen nykystandardeilla ilmeisesti. Naisista en tiedä ovatko kaikki horoja tai polyamorisia.. Suurin osa naisista, jotka tunnen ovat kyllä vakaasti vain yhden miehen kanssa, sen aikaa siis kuin suhde kestää. Eli ei kovin kauan. Uuteen vaihtuu ennen kuin ehtii sanoa "assik". Moni tuntemistani naisista kyllä harrastaa polyamoriaakin, tosin kertomatta tai sopimatta siitä kumppaninsa kanssa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Roborally :]

:on:

Ennemmin polyamoria kuin sarjamonogamia. Kummastakaan ei tosin ole kokemusta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Onhan se kiva tulla Jounin/Antin liukkaille, esileikkiä ei tarvita.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulla asuu duunikaveri morsiamensa ja tämän tyttöystävän kanssa yhdessä, one big happy family.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Rane: Anne, anna pillua!
Anne: Päähän koskee.
Rane: Anna, anna pillua!
Anna: Toki saat.

Rane: Anna, anna pillua!
Anna: Päähän koskee.
Rane: Anne, anna pillua!
Anne: Toki saat.

Rane: Anne, anna pillua!
Anne: Päähän koskee.
Rane: Anna, anna pillua!
Anna: Päähän koskee.
Rane: Alan oleen myös Annun kanssa.
Rane: Annu, anna pillua!
Annu: Toki saat.

win-win * ääretön
Paras päivä ikinä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja huima »

Riemumieli kirjoitti:Rane: Anne, anna pillua!
Anne: Päähän koskee.
Rane: Anna, anna pillua!
Anna: Toki saat.

Rane: Anna, anna pillua!
Anna: Päähän koskee.
Rane: Anne, anna pillua!
Anne: Toki saat.

Rane: Anne, anna pillua!
Anne: Päähän koskee.
Rane: Anna, anna pillua!
Anna: Päähän koskee.
Rane: Alan oleen myös Annun kanssa.
Rane: Annu, anna pillua!
Annu: Toki saat.

win-win * ääretön
:jee: :hail: :hail:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Periaattees joo, toinen husbandi vois hoitaa kodin ja lapset, toinen tienata massii koko köörin ylöspitimiksi ja itse voisin keskittyä olennaiseen, mitä se nyt sitten kullakin hetkellä sattuisi olemaan. Hmm.

Tai siis ehkä ei.
Prepare for the worstest.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Oman parisuhteen (jos ois) kohdalla ei polyamoriaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Zeb

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

nowaysis kirjoitti:Periaattees joo, toinen husbandi vois hoitaa kodin ja lapset, toinen tienata massii koko köörin ylöspitimiksi ja itse voisin keskittyä olennaiseen, mitä se nyt sitten kullakin hetkellä sattuisi olemaan. Hmm.

Tai siis ehkä ei.
Voisin mäkin sen verran tätä amoriaa jakaa, että joku mies voisi siivota meillä pari kertaa viikossa. Halutessaan vaikka vähissä vaatteissa jos on hyvännäköinen ja lapsi on muualla. Kunhan ymmärtää kuitenkin pitää lapsesta ja minusta näpit irti.
NuoriD

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Olen monityydyttymätön rasvahappo.
Avatar
Kazarm
Kitinäaddikti
Viestit: 60
Liittynyt: 07.04.2009 11:40
Paikkakunta: TurQ

Re: Oletko polyamorinen?

Viesti Kirjoittaja Kazarm »

en kykenisi
Vastaa Viestiin