Nörteistä saa parhaat miehet

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
AarneAnkka

Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Erään ystäväpariskuntani kauniimpi edustaja piti juhlissaan muutamalle meistä vallan erinomaisen myyntipuheen. Nyt kun Kaunotar ja Nörtti pyörii telkkarissa, ajattelin että voisi olla ajankohtaista postata tämä kaikille.

Tässä hänen puheensa (pyysin häntä kirjoittamaan sen tekstimuotoon):
Nörteistä saa parhaat miehet

Suomen kielessä ei valitettavasti ole kahta termiä nörtille. Englannissa on termit nerd ja geek. Nerd on se kylmällä pitsalla ja lämpimällä kokiksella kammiossaan elävä otus, joka koska tahansa vaihtaisi ihmissuhteensa tietokoneeseen. Geek taas on "nörtti", joka on tietotekniikan kanssa kuin kotonaan ja viettää sen kanssa paljon aikaa, mutta arvostaa silti vilpittömästi oikeita ihmisiä. Teini-iässä näillä ei ole välttämättä suurta eroa, mutta aikuistuessaan geek on mies, jonka ei tarvitse kipuilla modernin miehen maailmantuskan kanssa. Hänhän on uuden ajan uusi mies, miehisiä (teknisiä) taitoja hallitseva, mutta silti ihmisten väliseen vuorovaikutukseen suuntautunut. Hän hallitsee agressionsa tai osaa purkaa ne vaarattomasti (räiskintäpelit), hän kykenee luovuuteen (kuvat, musiikin teko, kirjoittamalla viestiminen, tekninen suunnittelu), hänen ei tarvitse todentaa miehisyyttään vaarantamalla muita liikenteessä (autopelit), hän on kätevä ja näppärä (tietokoneiden virittäminen) ja yllätys, yllätys, hän osaa ilmaista tunteitaan (kirjoittamalla viestiminen). Puhumattakaan siitä, että geek aikuistuessaan saavuttaa vähintäänkin kohtuullisesti palkatun työn, jossa on paljon kehitysmahdollisuuksia, ellei geek peräti iske kultasuoneen ja pääse osalliseksi uusien teknologioiden miljoonakeksinnöistä.

Valitettavasti geekillä tai sellaiseksi kasvavalla on usein painolastinaan huono itsetunto, koska hän ei nuoruudessaan ole osoittanut miehisyyttään perinteisillä tavoilla. Ja koska "nörttikulttuuri" on naisten keskuudessa surkean aliarvostettu. Ja koska geekin alku ei välttämättä ole satsannut ulkonäköönsä. Ylipainoriski rasittaa myös geekkejä, mutta toisaalta halutessaan tehdä kaiken niin hyvin kuin mahdollista (on ärysttävää, jos koneesta ei saa maksimitehoja irti), ei terveys- ja kuntoilukampanja ole lainkaan mahdoton ajatus. Ainkaan sopivasti kannustettuna. Tämä onkin avainsana. Kannustettuna geek-mies puhkeaa kukkaan ja älykkäänä sekä keskustelukykyisenä hän ei suinkaan ole kotieläin vaan tasaveroinen ja luotettava kumppani. Päihdeongelmaa geekillä on erittäin harvoin, hän kykenee nollaamaan itsensä muutenkin.

Teinigeekeillä saattaa olla toive naisten manuaalin löytämisestä. Varisinkin, mikäli kaveripiiriin ei ole sattunut tyttöjä. Mutta tämäkin on vain kehityshaaste. Vastaavasti geekeillä ei yleensä ole minkäänlaisia sovinistisia mielipiteitä. Toki he arvostavat naisessa ulkonäköä muiden miesten lailla, mutta ollessaan itse aliarvostettuja löytää keskinkertaisenkin nainen geekistä uskollisen ihailijan, jolle ei tule mieleenkään, että naissukupuoli olisi jonkinlainen tyhmyysriski. Virtuaaliyhteisöissä on pelattu eri arvoilla. Ja geekin perässä eivät myöskään muut naiset pörrää, elleivät sitten siinä vaiheessa, kun rikas, menestynyt, älykäs ja miellyttävä geek neljissäkymmenissä tulee luokkakokoukseen firmansa imagoon sopivalla autolla.

Puhumattakaan siitä, että nörttiys on ainoa mieskulttuuri, jossa hyvänä puolisona ja isänä oleminen kuuluu asiaan. Jokainen muu mieskulttuuri tukee ajatusta itsenäisestä miehestä, joka katoaa auringonlaskuun / metsään / merelle / pubiin / jääkiekko-otteluun jättäen lapset ja naisen ikävään. Mutta geek katoaa korkeintaan virtuaalimaailmaan ja sekin voi tapahtua pikku-Linus rintarepussa. Koska asioiden kuuluu toimia ja uuteen projektiin ryhdyttäessä hankitaan asiasta riittävät ennakkotiedot, käyvät kaks-plussat geekki-isin lukunurkkaan samalla tavoin kuin tietokonelehdetkin. Ja lapselle tilataan nettikaupasta paita, jossa on teksti "v 2.0". Ja entäpä geek rakastajana? Alirvostettu teini-ikä on jättänyt varastoon runsaasti näyttämisen- ja miellyttämisenhalua, jolla padot avaava naisen saa turbiinit pörräämään teholla pitkäksi aikaa. Nettiaikakauteen kuuluneet ahkerat käsityöharjoituksetkin koituvat usein parisuhteen eduksi kontrollikykynä, kestävyytenä ja omien reaktioiden tuntemisena. Eikä geek ole ennakkoluuloinen, päinvastoin, uusia virityksiä pitää luonnollisesti kokeilla ja geekille luonteenomainen pyrkimys aina vain parempaan takaa kipinän säilymisen kirkkaana pitkään. Keskiverron näköinen hitusen keskivatsainen geek jättää naisen hyvin suurella todennäköisyydellä suurempaan euforiaan kuin jumalaisen komea bikeri, jonka ei milloinkaan ole tarvinnut ponnistella naista saadakseen - tai pitääkseen - uusien ollessa jonossa tienpintareella.

Geekit ovat miehisyydelle uusi askel ja kohtaavat siksi pioneerien ongelmat. He eivät haise hieltä eivätkä herätä alkunaisen himoja, mutta nykymaailmassa heidän omnaisuutensa ovat paljon tarpellisempia kuin tappelunhalu ja -kyky. He ovat nykymaailmassa niitä, jotka tuovat lihaa pöytään. He menestyvät. Ja heidän sisällään odottaa urheilujoukkueeseen aina viimeisenä valittu pikkupoika edelleen hyväksyntää. Anna geekille ihailua ja huomiota ja tule onnelliseksi insinöörinvaimoksi. Tasa-arvoiseksi ja kunnioitetuiksi, jonka ei tarvitse hoidella miehensä identiteettikriisiä osoittaessaan itse vahvuutta. Mutta varaudu silloin tietysti jakamaan huushollisi tietokoneiden kanssa ja kalustamaan kotiteatterin ehdoilla :) Toisaalta kumpaa apua nainen nykyaikana enemmän tarvitsee, halonhakkuuta vai apua siihen, kun Windows kaatuu? Puhumattkaan siitä, että geek voi aina katsoa netistä, miten se uunin vastus vaihdetaan.
Että tämmöistä. Ite tiätty myhäilen tyytyväisenä tota lukiessani. Mitä olette itse mieltä näistä pointeista? Ovatkö nörtit kuitenkin lopulta liian tylsiä ja turvallisia, viitaten tuohon "Avoidance of Boredom" -ketjuun?
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Impi »

On naisia, jotka kaipaavat vaarallisia miehiä, joilla on pelihimo, moottoripyörä ja alkava alkoholiongelma. Ja on naisia, jotka antavat mitä tahansa löytääkseen sen turvallisen ja kaikissa tilanteissa kiltin ja hellän miehen.

Ehkä evoluutio on muuttanut myös niitä ominaisuuksia, joihin naiset tuntevat vetoa? Itse ainakin olen ehdottomasti jälkimmäistä kategoriaa.

Nörtiksi kelpuuttaisin kyllä minkä tahansa alan erityistuntijan, esimerkiksi kirkkohistorioitsija olis kuumaa kamaa.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Impi kirjoitti:On naisia, jotka kaipaavat vaarallisia miehiä, joilla on pelihimo, moottoripyörä ja alkava alkoholiongelma. Ja on naisia, jotka antavat mitä tahansa löytääkseen sen turvallisen ja kaikissa tilanteissa kiltin ja hellän miehen.
Nämä ominaisuudet voivat, jos olen ymmärtänyt oikein, koeksistoida ihan yhdessä ja samassakin naisolennossa. Vai?
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Impi »

vadim kirjoitti:
Impi kirjoitti:On naisia, jotka kaipaavat vaarallisia miehiä, joilla on pelihimo, moottoripyörä ja alkava alkoholiongelma. Ja on naisia, jotka antavat mitä tahansa löytääkseen sen turvallisen ja kaikissa tilanteissa kiltin ja hellän miehen.
Nämä ominaisuudet voivat, jos olen ymmärtänyt oikein, koeksistoida ihan yhdessä ja samassakin naisolennossa. Vai?
Toki. Mutta siitä seuraa yleensä mahdottomia vaatimuksia miehelle, joten parempi yrittää päättää kumpaa sitä oikeasti haluaa.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Tiikeriankka

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Siinä yksi syy sinkkuuteen ja eroihin. Kun pitää olla kaikkea samaan aikaan.
Edith

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ihan hieno puhe. Ja mähän arvostan insinöörejä, jopa ja etenkin niitä, joilla ei ole loistoautoja. Ne on sulosia. Semmosia niiku sipuleita, joista voi pikku hiljaa kuoriutua esille moniakin uusia puolia. Semmoisia, jotka eivät pärsky ja esittele itseään heti alussa Euroopan omistajan elkein, että "hei, beibe, tässä mä oon, ihaile mua".

Mutta, mutta, tuo kuvaillunlainen teini-ikä voi myös joihinkin tapauksiin jättää liiallisen, katkeran jälkensä. Pahimmassa tapauksessa teini-geek harrastaa nuorena musiikkia ja perustaa isona rokkibändin ja antaa nesteiden nousta päähänsä, kun on koko teiniytensä kukoistuksen kärsinyt aliarvostuksesta ja vain hautonut mielessään kavalia "vielä mä näytän niille ja saan kaikki naiset" -kostofantasioita. Muistanette Maija Vilkkumaan takavuosien hittibiisin Tähti? "Sä olit etupenkin poika, joka aina kaiken ties, muut sanoi susta tulee vielä insinööri tai virkamies, mut joka ikinen joulu ja keväisin, kun pidit puheen ja sait stipendin, sä olit varma, et sinusta tulee tähti..."
Aito_Johanna

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Impi kirjoitti:On naisia, jotka kaipaavat vaarallisia miehiä, joilla on pelihimo, moottoripyörä ja alkava alkoholiongelma. Ja on naisia, jotka antavat mitä tahansa löytääkseen sen turvallisen ja kaikissa tilanteissa kiltin ja hellän miehen.
Ää, eiväthän nuo ole ainoat vaihtoehdot tai ainoat kategoriat. Minun miesihanteeni on jämpti, reilu ja suoraselkäinen, sellainen kansallisromanttinen tyyppi, joka auringon paahtamin paljain lihaksikkain käsivarsin leikkaa sirpillä ruista tuodakseen leipää lastensa ja vaimonsa pöytään - onhan evoluutio tämänkin hahmon jotenkin jalostanut nykyaikaan, onhan? ;) Kavahdin tuota AA:n viestissä olevaa Windowsin kaatuminen vs. halonhakkuu -kysymystä. Kyllä mun miehen pitää ehdottomasti pystyä hakkaamaan halkoja! (Puusauna on ainoa oikea sauna ja takka luo tunnelmaa!) Lisäksi kavahdin ajatusta, että itsetunnoltaan heikosta nörtistä saisi kouluttamalla ja kannustamalla itselleen kelpo miehen. En halua mitään remontoi mieleiseksesi -tapausta. Haluan aikuisen miehen, joka tulee vastaan ei laskelmoiden, juonitellen ja naista halveksien (kuten ns. vaarallinen mies) eikä myöskään luimistellen, itseään häveten ja hyväksyntää kerjäten (kuten nörtti) vaan suoraan ja rehellisesti silmiin katsoen, niin itseään kuin toista ihmistä arvostaen. - Paljon vaadittu, ja siksipä olenkin yksin, niinpä.
HoundDog

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Aito_Johanna kirjoitti: Paljon vaadittu, ja siksipä olenkin yksin, niinpä.
Ei siinä mitään, mutta kun teitä on moneksi. Kulminoituu siihen legendaan jossa vaitetään, että nykyään ei olla mihinkään tyytyväsiä. Jos kohta en ole minäkään. En enää. Enkä enää tule olemaankaan. Ainoa vaihtoehto on salama kirkkaalta taivaalta. Ja salamahan ei tunnetusti iske kahdesti samaan paikkaan, varsinkaan kirkkaalta taivaalta.
Edith

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ja vielä, joo: Jos tuosta nyt negatiivista puolta tekstistä lähtee hakemaan, niin kyllä tuosta voisi jonkin verran ärsyyntyä, että suhteessa "naisen" ja nörtin välillä "naiselle" vieritetään paljon enemmän vastuuta kommunikaatiosta ja aloitteenteosta.

Ja sit vielä tää sama vanha juttu, että pitäisköhän itsekin vielä laatia mainosteksti kaltaisilleni epäsosiaalisille murjokenaisille? Sanoihan entinen naapurini ja kurssitoverinkin minulle taannoin, että hyvähän minun on käydä elokuva-arkiston näytöksissä ja lukea ja tutustua eri musiikkityyleihin kirjaston valikoimista, kun miehet eivät pyydä minua ulos. Toisaalta, enhän minä noita ajanvietteitä koskaan täysin mihinkään mieheenkään vaihtaisi.
Viimeksi muokannut Edith, 10.09.2005 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

AarneAnkka kirjoitti: Ja entäpä geek rakastajana? Alirvostettu teini-ikä on jättänyt varastoon runsaasti näyttämisen- ja miellyttämisenhalua, jolla padot avaava naisen saa turbiinit pörräämään teholla pitkäksi aikaa. Nettiaikakauteen kuuluneet ahkerat käsityöharjoituksetkin koituvat usein parisuhteen eduksi kontrollikykynä, kestävyytenä ja omien reaktioiden tuntemisena. Eikä geek ole ennakkoluuloinen, päinvastoin, uusia virityksiä pitää luonnollisesti kokeilla ja geekille luonteenomainen pyrkimys aina vain parempaan takaa kipinän säilymisen kirkkaana pitkään. Keskiverron näköinen hitusen keskivatsainen geek jättää naisen hyvin suurella todennäköisyydellä suurempaan euforiaan kuin jumalaisen komea bikeri, jonka ei milloinkaan ole tarvinnut ponnistella naista saadakseen - tai pitääkseen - uusien ollessa jonossa tienpintareella.
Elokuvasta "Revenge of the Nerds":

Arkkinörtti on juuri saanut naista ensimmäisen kerran elämässään, vieläpä nörttien arkkivihollisten urheilija-Jocksien tyttöystävää.

Muistaakseni sananvaihto aktin jälkeen meni suunnilleen näin-
Nainen: "That was INCREDIBLE! Are all nerds such good lovers?"
Nörtti: "Yes we are."
Nainen: "How is that possible?"
Nörtti: "Because all the Jocks think is sports and all the Nerds think is sex."

Itsekin... kun naisen saanti on minulle lähes mahdotonta, kompensaationa on ollut seksin jatkuva ajattelu ja erotiikan klassikoiden sekä seksioppaiden lukeminen. Ja sitten joka paikassa tolkutetaan, miten vaikeaa naisen tyydyttäminen on. Olen ottanut sen vakavasti. Ainoassa ilmaisessa livetilanteessa sitten luvan saatuani viettelin suvereenisti ja halin/hiplasin/suuteloin/nuolin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Ikävämpi että jännitys/kaljalerpahti :lol: Olin liiankin teoreettinen, mutta kosteus/voihkepalaute oli hyvä ja suullisena kommmenttina minulla kuulemma on "hyvät kädet" :oops:

Luulisin, että aina helposti piparia saavan pelimiehen ei tarvitse suhtautua sellaisella vakavuudella ja kouluttautua teoriapuolella niin hyvin kuin minä ja seksikin saattaa olla karumpaa pikajyystämistä.

Voin olla väärässä, nykyäänhän metroseksuaalin pitänee naista miellyttääkseen tunkea dildoa jo omaan arslokkiinsa! :shock:
tuulenpuiska

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Jotenkin tuntuisi siltä, että huolimatta mistään karikoidusta ihmistyypistä ongelma parisuhteissa, olisi se että ihmiset eivät kerta kaikkiaan osaa seurustella. Ja koska yhteiskunta on muuttunut siinä mielessä sallivaksi että ihmisillä on enemmän valinnanvapautta sitä myös käytetään (erot, kaikissa mielessä sujuvat helposti siis se on aina matalin aita käytettävänä).

Tai tarkemmin se miksi ihmiset eivät osaa seurustella on se että he eivät tunne itseään, omia toiveitaan mitä halutaan elämältä. Ja se aiheuttaa sinkoilua sinne tänne. Lisäksi valtaosa ihmisistä ovat kovin pinnallisia. Minkälainen syvällinen ihmissuhde voi ylipäänsä kehittyä kahden ihmisen välille joiden tunteet toisiaan kohtaan ovat ainoastaan pinnalliset?
AarneAnkka

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Aito_Johanna kirjoitti:Kavahdin tuota AA:n viestissä olevaa Windowsin kaatuminen vs. halonhakkuu -kysymystä.
Voi ei, pitikö sinun kaikista asioista takertua juuri tuohon? :doh: Minä nimittäin aikani harkitsin ystäväni käyttämän käsitteen "halonhakkuu" korvaamista "karhun kaatamisella paljain käsin" jotta se kuulostaisi tarpeeksi alkukantaiselta, sillä osaanhan jopa minäkin nyt sentään halkoja hakata, hyvänen aika.

Kirjoituksen tarkoitus oli lähinnä puuttua siihen kierteeseen, että naiset kierrättävät vuoron perään niitä samoja rokkareita, narkkareita ja naistenhakkaajia, katkeroituvat ja oppivat että "kaikki miehet ovat sikoja" samalla kun nörtit ihmettelevät kun ei naista löydy ja runkkaavat kotona.

Kyseisissä juhlissa oli juuri tällainen pariskunta. Nainen oli käynyt läpi kaikki mahdolliset rokkarit, hakkaajat ja narkkarit eikä luottanut miehiin enää lainkaan. Sitten hän oli iskenyt yhden nörtin (joka oli pitkä ja komea - mutta nörtti joka ei ollut koskaan ollut suhteessa), ja nyt nainen kärsii kauheasta menetyksen pelosta, sillä tämä nörtti on ihan stunnissa siitä että joku nainen voi olla hänestä kiinnostunut, ja nyt hänen tekee mieli lähteä kokeilemaan viehätysvoimaansa muihinkin - sillä eihän ensimmäinen suhde voi olla Se Oikea, vai voiko?
Aito_Johanna

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

AarneAnkka kirjoitti:Kyseisissä juhlissa oli juuri tällainen pariskunta. Nainen oli käynyt läpi kaikki mahdolliset rokkarit, hakkaajat ja narkkarit eikä luottanut miehiin enää lainkaan. Sitten hän oli iskenyt yhden nörtin (joka oli pitkä ja komea - mutta nörtti joka ei ollut koskaan ollut suhteessa), ja nyt nainen kärsii kauheasta menetyksen pelosta, sillä tämä nörtti on ihan stunnissa siitä että joku nainen voi olla hänestä kiinnostunut, ja nyt hänen tekee mieli lähteä kokeilemaan viehätysvoimaansa muihinkin - sillä eihän ensimmäinen suhde voi olla Se Oikea, vai voiko?
No niin, kaikki loksahtaa kohdalleen - arvasin, että tässä täytyy olla jotain tuollaista taustalla, muuten moinen purkaus alias epätoivoinen puolustuspuhe ei ole luonnollinen! Naiselle terveisiä: JÄTÄ SE SIKA! Jos miehen tekee mieli mennä kokeilemaan viehätysvoimaansa muihinkin, niin ei siitä sitten ole mihinkään.
AarneAnkka

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Aito_Johanna kirjoitti:No niin, kaikki loksahtaa kohdalleen - arvasin, että tässä täytyy olla jotain tuollaista taustalla, muuten moinen purkaus alias epätoivoinen puolustuspuhe ei ole luonnollinen!
Mikä ihmeen "epätoivoinen puolustuspuhe"!? Tämän kyseisen puheen piti minulle tuttavapariskuntani vaimopuolisko mainostaakseen minua eräälle naiselle. Tuo toinen pariskunta johon hän viittasi, oli vain aiheeseen liittyvä esimerkki tästä yleisestä tilanteesta.

Mitä epätoivoista tässä muka oli?
Naiselle terveisiä: JÄTÄ SE SIKA! Jos miehen tekee mieli mennä kokeilemaan viehätysvoimaansa muihinkin, niin ei siitä sitten ole mihinkään.
Ja niistä parisuhekyvyttömistä hakkaajista sitten oli, vai?
Aito_Johanna

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

AarneAnkka kirjoitti:
Mitä epätoivoista tässä muka oli?
Juurihan kerroit sen edellisessä viestissä: nainen pelkää menettävänsä mainion miehensä, koska miehen tekee mieli testata vasta löytämäänsä viehätysvoimaa muihin naisiin. Tämän tiedon valossa puheet nörttien uskollisuudesta ja sitoutumishaluisuudesta vaikuttavat vähintäänkin nimenomaan epätoivoiselta itsepetokselta.
Purkaus herätti alun perin epäluuloni, koska ei todella tasapainoisesti onnellisella ihmisellä ole tarvis onneaan noin kovasti mainostaa ja puolustaa.
Naiselle terveisiä: JÄTÄ SE SIKA! Jos miehen tekee mieli mennä kokeilemaan viehätysvoimaansa muihinkin, niin ei siitä sitten ole mihinkään.
Ja niistä parisuhekyvyttömistä hakkaajista sitten oli, vai?[/quote]

Ei. Missä kohtaa olen puolustanut parisuhdekyvyttömiä hakkaajia?
AarneAnkka

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Aito_Johanna kirjoitti:Purkaus herätti alun perin epäluuloni, koska ei todella tasapainoisesti onnellisella ihmisellä ole tarvis onneaan noin kovasti mainostaa ja puolustaa.
Siis puolustaa mitä onnea? Kenen? Ilmeisesti et vieläkään tajunnut kuka piti tuon myyntipuheen kenelle, ja miksi. Älä vedä johtopäätöksiä jos et ymmärrä lukemaasi.
Ei. Missä kohtaa olen puolustanut parisuhdekyvyttömiä hakkaajia?
Siinä kohtaa kun totesit että siitä ensimmäistä kertaa hyvästä miehestä sen naisen elämässä ei ole mihinkään. Tuomitsetko miesparan oikeasti siitä syystä että hänen vain tekee mieli tehdä jotain? Siis oikeasti? Ajatteletko sinä siiis tosiaan ihan oikeasti noin, vai yritätkö vaan provoilla? :?
Herra Manala

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aito_Johanna kirjoitti:Naiselle terveisiä: JÄTÄ SE SIKA! Jos miehen tekee mieli mennä kokeilemaan viehätysvoimaansa muihinkin, niin ei siitä sitten ole mihinkään.
Olen pahoillani mutta aion ennustaa, ettet tule koskaan saamaan itsellesi miestä. Sillä olen satavarma siitä, ettei ole olemassa ihmistä, ei niin miestä kuin naistakaan, jonka ei tekisi koskaan mieli kokeilla viehätysvoimaansa myös johonkin muuhun ihmiseen kuin siihen omaan parisuhdekumppaniinsa.

Ellei sitten satu olevaan pystyyn kuollut, 10 vuotta ilman öljyä elänyt lingvistirobotti.

Jotkut kutsuvat tätä oman viehätysvoimansa kokeilemista muihin myös flirtiksi. Ja silloin puhutaan jo kokeilun toteutusasteesta. Ei pelkästä "tehdä mieli"-asteesta.

Maailmankirjat kaatavat syntinsä kullakin.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Impi »

Aito_Johanna kirjoitti:
Impi kirjoitti:On naisia, jotka kaipaavat vaarallisia miehiä, joilla on pelihimo, moottoripyörä ja alkava alkoholiongelma. Ja on naisia, jotka antavat mitä tahansa löytääkseen sen turvallisen ja kaikissa tilanteissa kiltin ja hellän miehen.
Ää, eiväthän nuo ole ainoat vaihtoehdot tai ainoat kategoriat.
Joo, mä vähän kärjistin. Mutta mä puhuinkin ylipäätään kilteistä miehistä, ja tarkoitin nörtillä myös muita kuin tietokone-sellaisia.

Se kansallisromanttinen tyyppi saa kyllä ilmestyä esiin munkin miehessä vaikka mökillä ollessa, mutta ei ole mikään välttämättömyys. Kunhan mies vaan muuten on hellä ja kiltti.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
huima

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja huima »

Impi kirjoitti:Joo, mä vähän kärjistin. Mutta mä puhuinkin ylipäätään kilteistä miehistä, ja tarkoitin nörtillä myös muita kuin tietokone-sellaisia.
Juu siis tässä kannattaa huomioida että geekkeys voi esiintyä hyvin erilaisten asioiden muodossa. Jollekin se on koneenrakennus, toiselle laitesukellus ja kolmannelle taas levykokoelman ja rock-trivian kartuttaminen. Yhteistä on se palava rakkaus ja intohimo niitä asioita kohtaan, jopa siinä määrin että aina välillä joutuu repimään itsensä pois takaisin parisuhteen pariin tai muuhun elämään.

Naiselle tuollainen mies on unelma, jos kestää sen että hänellä on elämässään oikeasti jotain kiinnostavampaakin - ja osaa jättää miehen sopivasti omiin touhuihinsa. Tietenkään se ei tule samalla tavalla kauppoihin mukaan tai puhu aina jonninjoutavuuksia, tai ole kiinnostunut tyttöjen sosiaalisista selkkauksista sadannen seitsemännen kerran saman kuun aikana... mutta annapa olla kun se laukaisee ensimmäisen kerran suu messingillä omatoimisesti rakennetun raketin taivaalle, palaa uuden ennätyksen tehneenä tai muuten vain tyytyväisenä itseensä - niin silloin se kyllä näyttää ja muistaa kuinka paljon osaakaan arvostaa sellaista ihmistä, joka kestää sen kaiken.

*huokaus*

Geekkiys on elämäntapa, tapa suhtautua maailmaan ja elämään.. Intohimolla ja loppumattomalla kiinnostuksella.
Edith

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Edith »

huima kirjoitti: Tietenkään se ei tule samalla tavalla kauppoihin mukaan tai puhu aina jonninjoutavuuksia, tai ole kiinnostunut tyttöjen sosiaalisista selkkauksista sadannen seitsemännen kerran saman kuun aikana...
Niin tuollaisia ovat Naiset. Ne ison ännän Naiset. Ne ainoat oikeat. Ne, joista ja vain joista geekitkin pitävät. Ja sitten itsekin ihmettelevät, kun edes yritelmät eivät useinkaan kanna kaikilla hedelmää. Pihkura.

Naisillakin voi olla intohimoja. Elämää. Siis muutakin kuin yritystä mahduttaa sana "pöikäystävä" (huomaa ääntämys) puheeseensa mahdollisimman monta kertaa minuutissa tai perehtyä varhaissyksyn keskiosan meikkitrendeihin.

Edith,
Peruskursseilla myöhäisteinipissisten kanssa ja siksi vähän... öh... ärtynyt
Aito_Johanna

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

AarneAnkka kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Purkaus herätti alun perin epäluuloni, koska ei todella tasapainoisesti onnellisella ihmisellä ole tarvis onneaan noin kovasti mainostaa ja puolustaa.
Siis puolustaa mitä onnea? Kenen? Ilmeisesti et vieläkään tajunnut kuka piti tuon myyntipuheen kenelle, ja miksi. Älä vedä johtopäätöksiä jos et ymmärrä lukemaasi.
Ei. Missä kohtaa olen puolustanut parisuhdekyvyttömiä hakkaajia?
Siinä kohtaa kun totesit että siitä ensimmäistä kertaa hyvästä miehestä sen naisen elämässä ei ole mihinkään. Tuomitsetko miesparan oikeasti siitä syystä että hänen vain tekee mieli tehdä jotain? Siis oikeasti? Ajatteletko sinä siiis tosiaan ihan oikeasti noin, vai yritätkö vaan provoilla? :?
Itse et ymmärrä lukemaasi. Minä en ole puolustanut parisuhdekyvyttömiä hakkaajia vaan tuonut kolmannen vaihtoehdon tähän iänikuiseen mustavalkoiseen kärjistävään parisuhdekyvyttömät hakkaajat - nörtit -asetelmaan (ks. eka postaukseni viestiketjussa). Ei näköjään mennyt perille. Miksi nörtit haluavat aina lokeroida kaikki ei-nörtit miehet epäluotettaviksi hakkaajiksi ja epäluotettavat hakkaajat taas ei-epäluotettavat ei-hakkaajat tylsiksi nörteiksi?

Mitä viimeiseen kysymykseesi tulee, niin vähän sekä että. Tällainen viestiketju, jossa viestiketjun aihe on pulppuava sekoitus miehen ja naisen välisiä suhteita ( = arka aihe), kärjistystä ja tyypittelyä ja pisara hieman epäsuorasti ilmaistua itsekehua, ja viestiketjun ensimmäiset vastaukset yksimielistä komppausta ja hymistelyä, suorastaan vaativat jatkokseen vähän soraääntä. Näköjään onnistuikin taas, sinähän vaikutat aidosti närkästyneeltä ja manalakin se siinä jälleen antaa näytteen omasta tyylistään ottaa kantaa! :D
Mutta olen mä oikeastikin sitä mieltä, että menetyksen pelossa ei ole onnellista elää. Inhoan ns. pelimiesten "juoksut on juostu ja nyt olisin valmis asettumaan" -asennetta, mutta toisaalta kyllä minusta tuntuisi kurjalta ensin kehua ja kannustaa joku itsestään epävarma miehenpuoli tietoiseksi omista vahvuuksistaan ja sitten kuunnella sen marinoita siitä, miten nyt tekee mieli mennä kokeilemaan viehätysvoimaansa muihinkin naisiin kun hänhän onkin näin komea ja mainio tyyppi. - Mutta mutta, jos se tuttavasi on tyytyväinen, niin hyvä hänelle ja miehelleen, sittenhän kaikki on hyvin ja ei muutaku onnea vaan.
Aito_Johanna

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Herra Manala kirjoitti: Olen pahoillani mutta aion ennustaa, ettet tule koskaan saamaan itsellesi miestä.
No mullahan on tähän ihan selkeä kanta: tulen erinomaisesti toimeen yksin, ja jos oikeaa ( = minulle parasta mahdollista) kumppania ei tule vastaan, olen ilman muuta mieluummin yksin kuin otan jonkun väärän, oli se sitten vaimonhakkaaja tai nössönörtti (tarkoitan nörtillä tietynlaista luonnetta ja itsetunto-ongelmaa, en esim. atk-ammattilaisuutta, toim.huom.) Sun kannattaisi tarkistaa terminologiaasi; "saada mies" on naisen tavoitteena auttamattomasti jäänyt toissavuosisadalle tai viimeistään viiskytluvulle.
Muuten sanon, että ennusta mitä ennustat, koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Mitenkäs omat naisasiasi?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

huima kirjoitti:Geekkiys on elämäntapa, tapa suhtautua maailmaan ja elämään.. Intohimolla ja loppumattomalla kiinnostuksella.
Tapa suhtautua maailmaan ja elämään? Parisuhde ei sitten varmaan ole elämää? Ja joo, aika rajua stereotypiointia käytit naisista.

Provo?

Jos geekkiys määritellään noin, niin meillä ainakin asuu niitä kaksi kappaletta. Eikä se estä kumpaakaan meistä suhtautumasta intohimolla ja loppumattomalla kiinnostuksella myös parisuhteeseemme ja sen toiseen osapuoleen.

Aito-Johanna: Käsittääkseni alkuperäisen tekstin idea oli juuri se, että geek ei ole sama kuin nörtti. Tunnuit niputtavan nämä pohdinnassasi samaan kastiin, aivan kuten ne arvostelemasi lokeroijatkin tekevät.
Aito_Johanna

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

EveryWoman kirjoitti:
Aito-Johanna: Käsittääkseni alkuperäisen tekstin idea oli juuri se, että geek ei ole sama kuin nörtti. Tunnuit niputtavan nämä pohdinnassasi samaan kastiin, aivan kuten ne arvostelemasi lokeroijatkin tekevät.
En. Alkuperäisessä viestissä geekkiyteenkin liitetään esim. huono itsetunto.
Nörtti-sanaa pitää selitellä siksi, että olen nähnyt sitä käytettävän (jopa esim. Helsingin Sanomissa) ja itsekin käytän neutraalina ja arvovapaana atk-harrastajaa tai -ammattilaista tarkoittavana terminä, ilman, että otetaan mitään kantaa ko. henkilön luonteeseen, ulkonäköön tai elämäntapoihin. Esim. "Mitä se kaverisi Kalle muuten opiskelee?" "Nörttioppia yliopistolla."
Aito_Johanna

Re: Nörteistä saa parhaat miehet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

huima kirjoitti: Tietenkään se ei tule samalla tavalla kauppoihin mukaan tai puhu aina jonninjoutavuuksia, tai ole kiinnostunut tyttöjen sosiaalisista selkkauksista sadannen seitsemännen kerran saman kuun aikana...
Off-topic-gallup kity-tytöille: toivotteko, että miehenne tulee kanssanne kauppoihin mukaan? Viikonlopun ruokaostoksille ja uutta kodinkonetta ostamaan ehkä, mutta siis shoppailushoppailemaan? Ei tää ainakaan. Kauhuskenaario! :shock:
Eikä sen puoleen jaksa kiinnostaa tyttöjen sosiaaliset selkkauksetkaan kovin paljoa. Jonninjoutavuuksista en sano mitään, olenhan Kityn vakkari.
Vastaa Viestiin