Ei seksiä suhteessa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
huima

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja huima »

mustanikki kirjoitti:Keskusteltiin pitkään,ja se sano että jos mä olen urheilullisempi se vois haluta mua enemmän. En tiiä mihin enää pitäs luottaa,ennen kelpasin ihan tällaisena, vaatekoko on kuitenki 36-38,nii en osaa itteeni lihavana nähdä. Urheilullinen en oo ollu koskaan,seurusteltu on pari vuotta joten ei tän pitäs mikään yllätys olla miltä mä näytän alasti. Paitsi nyt en enää ilkee olla ilman vaatteita miehen edessä,mua hävettää... Mies ite on kyllä hoikka,ei mikään urheilija enää,mutta joskus harrastanut paljon.

...

Kaiken piti olla ihan hyvin,eikä nyt mikään ole enää hyvin.
Hei se on elämää ja nuorten miesten kanssa on joskus niitä hetkiä, että pään sisällä tai elämässä on jotain tyytymättömyyttä - mutta sormea ei saa pistettyä sen päälle saati sanottua sitä. Se vaatii voimia ja osaamista tutkia omaa päänsisustaan, ja vielä enemmän puhua siitä. Ja ilmeisesti sinun kumppanisi ei ole sitä nyt pystynyt tekemään, tai ei uskalla sanoa sitä mitä oikeasti löysi.

Mitä sitten oikeasti tehdä? Sitä onkin jo paljon vaikeampi sanoa.

Maailma ei yleensä ongelmia pakoonjuoksemalla parane, mutta itseäänkään ei kannata kiduttaa epämieluisessa tilanteessa loputtomiin. Seksuaalisuus on kuitenkin useille ihmiselle tärkeä osa omaa identiteettiä - ja tuntea olevansa haluttu osa sitä ihmisarvoa.

Tilanne voi olla myös vaikea miehellesi, joten älä lähde syyttämis- tai marttyyritielle -- vaikka miehesi sen aloittikin sysäämällä haluttomuus-kysymyksen sinun urheilemattomuuden päälle. Miehen(kin) seksuaalisuus on oikeasti aika herkkä paikka - ja voi olla hän käy pään sisällä omaa kamppailuaan sen suhteen miksei hän halua, ja että onko hänessä nyt jotain vikaa.

Tai sitten ei.

Sinun tulee nyt käydä itsesi ja kumppanisi kanssa neuvottelua ja työskentelyä suhteenne suhteen. Ensinnäkin sinun tulee tehdä selväksi itsellesi mikä on se bottom line jonka kanssa suhteessa voit ja haluat elää - ja toiseksi sinun tulee tehdä myös selväksi kumppanillesi missä tilanteessa menette, ja ettei suhde tule jatkumaan jos asiat vain jäävät ratkaisemattomaksi.

Sen jälkeen kiva suunnitelma siitä miten toimitte asian kanssa, esimerkiksi vietättekö aikaa yhdessä vai erikseen - lähdettekö ehkä pois arjesta jonnekin rentoutumaan ja vain olemaan, vai onko parempi jos koetatte omilla tahoillanne palauttaa mieleen sen elämänilonne ja sitä kautta myös seksuaalisen halukkuuden.
SikaMika

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Lilo kirjoitti:
mustanikki kirjoitti: ...
Tämän tarkennuksen jälkeen on melkoisen selvää että vika on kyllä jossain ihan muualla kuin sinun urheilemattomuudessasi. Jos mies ei tuon parempaan tulokseen pääse pohdinnoissaan, unohda koko juttu. On aika ikävä tyyli syyttää toista omista ongelmistaan, ja juuri niin miehesi näyttäisi tekevän.

Kuuntelen Tomppaa.


Tarkennuksen jälkeen tarinasi muistuttaa lähes yksi yhteen omaa vuosien takaistani. Ilmoitin tuossa yllä ulkonäön ainoaksi syyksi tuolloiselle erollemme, kun se tuntui olevan vähän niin kuin topicin aiheena, mutta olisi ollut paikallaan lisätä syitä olleen muitakin: erilleen kasvu johtuen ihan erilaisista elämäntyyleistä ja luonteista, kyllästyminen ja minun haluni nähdä vielä vihreämpää ruohoa aidan tuolla puolen.

Mun mielestäni kiusaat vain itseäsi, jos ajattelet teidän suhteenne olevan toimimaton vain sinun ulkonäkösi takia. Taustalla on varmasti muita(kin) syitä, kenties jokin äsken luettelemistani. Saatat saada totuuden nyhdettyä tulevan ex-miehesi suusta, todennäköisesti kuitenkaan et; vaikuttaa - sori vaan - aika munattomalta tapaukselta, kun kaataa suhteenne ongelmat yksin sinun niskaasi ja vielä tuolla lailla arvostelemalla. Kyllä vähän tyhmempikin mies keksisi hienovaraisemman kiertotien ilmaistakseen todella rakastamalleen naiselle jonkin negatiivisen asian tämän olemuksessa. Sinun miehesi vaikuttaa jo luovuttaneen...
mustanikki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Jos joku mun frendi kysyis tätä samaa,sanoisin ihan niinku tekin. Eroa mä ajattelen,ei se voi pahemmalta tuntuu kuin tää loputon itkeminen. Miehen mielestä kaikki voi jatkuu yhä näin,mut mä olen täysin nöyryytetty. Miten mun mahan löysyys voi olla niin tärkee juttu!!!? Silti,tuntuu kuin revittäis sydäntä rinnasta, koskee,oksettaa ja tärisen. Väliin tuntuu et mä en kestä sitä miestä sadan mailin etäisyydellä,väliin oon valmis ihan mihin vaan ettei tartte lähtee ja jättää miestä ketä rakastan. Tuntuu extratyhmältä vuodattaa tänne,mutta pakko purkaa johonkin... Kiitti asiallisista vastauksista,helpottaa vähän kun tuntuu ettei ole yksin ajatustensa kanssa.
mustanikki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Jotenkin aavistin että täällä tätä ongelmaa Kityläisten kesken puidaan. Näköjään oletkin antanut tilanteesta kattavan kuvauksen tarvittavine taustatekijöineen, joiden perusteella kaiken kokenut asiantuntijaraati on jälleen kerran päätynyt parisuhdevinkkiensä ylivoimaiseen ykköseen: Jätä se sika!

No minäpä vastaan sinulle itse rakas mustanikkiseni. Sillä luettuani tämän ketjun totesin, että tämä on kanava jota kuuntelet. Jospa minäkin saisin tätä kautta oman viestini sinulle muuttumattomana perille. Yritän edes.

Minä rakastan sinua. Juuri sellaisena kuin olet. Siitä huolimatta ei seksielämämme ole enää ollut niin vilkasta kuin toivot. Mutta seksi ei ole sama asia kuin rakkaus. Ainakaan minulle. On se tietenkin osa sitä. Parhaimmillaan suuri osa. Mutta on tästä asiasta on puhuttu aiemminkin. Jo useita kertoja. Ja Olen kertonut useita kertoja aiemminkin, että syitä on USEITA. Perimmäiset syyt ovat edelleen ne samat: Stressi ja väsymys jne. Muistatko?

Suhteemme alkuaikoina oli seksiä enemmän. Toki. Niin on varmasti aina ja kaikissa suhteissa. Uutuuden viehätys, ei näe toista päivittäin jne. Niistä ajoista seksi on selvästi vähentynyt. Myönnän että liikaakin, mutta siihen on siis useita syitä. Nämä syyt johtavat siihen, että halu seksin harrastamiseen ei herää sormia napsauttamalla. Ei ole fiilistä. Keskeneräisten töiden määrä painaa mieltä. Ei saa rauhaa kun tämä, tuo ja se asia on vieläkin kesken tai tekemättä.

Hermostuttuasi seksittömyyteen esitit kysymyksen miten seksin määrää suhteessamme saisi lisättyä. Kuten muistat, mietin asiaa pitkään. Vallitsevassa tilanteessa minun pitäisi siis syttyä helpommin. Kuinka se onnistuisi? Mietittyäni annoin mielestäni ainoan REHELLISEN vastauksen mikä mieleeni tuli. Olen visuaalinen ihminen, ulkonäkö stimuloi. En edes tunne yhtään miestä, jota ei stimuloisi. Piirteet jotka ulkonäössä stimuloi tietenkin vaihtelee miesten välillä, mutta minun tapauksessani urheilulliset piirteet vartalossa sytyttää. Eikä tämä asia sinulle uutena tullut, kuten hyvin tiedät.

Sinulta nuo piirteet puuttuu, mutta olen sinun kanssasi, sillä OLET IHANA IHMINEN. Ulkonäkö ei omasta mielestäni ole minulle kaikki kaikessa. Sitä paitsi: Itseni tuntien, en usko rakkauteni sinuun vielä saavuttaneenkaan lopullista tasoa. Mitä enemmän ikää kertyy, sitä kauemmin syvän rakkauden tasolle pääseminen tuntuu kestävän. Lisäksi suhteemme alkuvaiheessa olleet jännitteet varmasti hidastivat osaltaan prosessia.

Mutta. Tämä ketju on tilanteemme kannalta mielestäni vääristynyt, sillä olet kääntänyt asian vain ulkonäkökeskusteluksi sivuttaen koko keskusteluhistoriamme asiasta, jonka tottakai oletan sinun muistavan. Jos oletat näiden vinkkien olevan totuus, yhtä hyvin voisit viedä likaiset kalsarini meediolle, ja kysyä häneltä onko niiden perusteella tunteeni sinua kohtaan aitoja.

Tämän lisäksi et tunnu ymmärtäneen tämän urheilullisuuden "vaatimusta" ihan oikein. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että äärilaidasta täytyy hypätä toiseen äärilaitaan, ja sinun tulisi olla pumpattu megabeibe. Ei todellakaan. Jos käyttäisit vaikka 10% palstoilla tällä hetkellä käyttämästäsi ajasta sen sijaan liikkumiseen, olisi se varmasti vallan riittävästi. Lisäksi se tekisi muutenkin hyvää sinulle, sillä mieltäsi tuntuu jatkuvasti askarruttavan omituiset kysymykset. Palstaa silmäiltyäni ei ole vaikea keksiä mistä ne kumpuaa. Elämä on. Täällä ulkona.

Rakkaudella Mustanikkisi.
Viimeksi muokannut mustanikki, 18.07.2006 0:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ninnithequeen

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Jessus mitä såsiaalipårnåa :shock:
mustanikki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Surullista että joku pari joutuu käymään ongelmiaan läpi tuolla tavalla. Vielä surullisempaa on se, että joku ei oikeasti tajua että olis ehkä aika sulkea se kone välillä ja keskittyä keskusteluun siellä kotona eikä täällä. Kaikkein surullisinta on se, että suurin osa jengistä täällä on niin pihalla oikeasta elämästä, ettei tajua miten surullista tuo on.

Älä jätä sitä sikaa. Vaan kuuntele mitä sanottavaa sillä on, sen sijaan että takerrut yhteen asiaan. Tunnen montakin tapausta jossa "kavereilta kysyminen" on johtanut rohkaisuun ihan väärien ratkaisujen kohdalla. Jos ei onnistu kahden kesken, mene ammattilaiselle, älä keskustelupalstalle.
silsakenraali™

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

mustanikki kirjoitti:Surullista että joku pari joutuu käymään ongelmiaan läpi tuolla tavalla. Vielä surullisempaa on se, että joku ei oikeasti tajua että olis ehkä aika sulkea se kone välillä ja keskittyä keskusteluun siellä kotona eikä täällä. Kaikkein surullisinta on se, että suurin osa jengistä täällä on niin pihalla oikeasta elämästä, ettei tajua miten surullista tuo on.
Mustanikin käyttö se vasta iloista onkin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mua kyllä jaksaa ihmetyttää se, kuinka noita ulkonäkötoiveita tulee miehiltä, mutta harvemmin (?) naisilta. Okei, voitte vedota visuaaliseen stimulaatioon ja vaikka vallan mihin stereotypioihin, mutta kai sitä voisi vähän henkistä kasvua odottaa miehiltäkin. Miten musta tuntuu, että naiset ovat aivan yhtä visuaalisia kuin miehetkin, mutta heidät on vain opetettu arvostamaan muita asioita, olemaan kohteliaita kumppaneilleen ja kanssaihmisille, olemaan vaatimatta muutoksia toisessa yms. Vai miksi te luulette, että naiset kuolaavat jonkun Brad Pittin perään? Ette kai te hyvät miehet luule, että kyseessä on Bradin kultainen luonne?

Kuulostaa myös aika kummalliselta, että mies, joka on väsynyt ja stressaantunut, odottaa, että hänen seksihalunsa kasvavat, kun nainen harrastaa liikuntaa.. Olisikohan alunperin pitänyt valita joku urheilullisempi tapaus, jos sellainen viehättää? Välillä tuntuu, että miehet ottavat kenet tahansa sattuvat saamaan ja alkavat sitten esittää vaatimuksiaan. Vittu, olkaa nirsompia! Kun minä (joskus?) rupean olemaan miehen kanssa, katson, että hän on sellainen, että hän kelpaa omana itsenään. Mun mielestä olisi todella epäkohteliasta ja noloa esittää tuollaisia muutostoiveita ja parannusehdotuksia.

Joo ja enpä tiedä, voiko sammunutta seksielämää enää herätellä henkiin tuollaisten loukkausten jälkeen. Ymmärrän täysin, kuinka paljon pariskunnan naispuolista jäsentä sattuu ja lähetän kaikki sympatiani hänelle. Muista, että on varmaan tsiljoona miestä, joiden mielestä olet todella hot juuri sellaisena kuin olet.
Kikkelis kokkelis.
Sinkkumatti

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Keikaus kirjoitti:Mua kyllä jaksaa ihmetyttää se, kuinka noita ulkonäkötoiveita tulee miehiltä,
Vaikea sanoa mitään suuntaan tai toiseen, kun ei kumpaakaan tunne, eikä ole nähnyt. Tämä kuitenkin kiinnitti huomioni.
Jos käyttäisit vaikka 10% palstoilla tällä hetkellä käyttämästäsi ajasta sen sijaan liikkumiseen, olisi se varmasti vallan riittävästi.
Ihan kuin minä viimevuoden aikana. Vetelä sohvaperuna, joka ei tehnyt mitään fyysisen ja henkisen kuntonsa eteen. Kuka sellaista voi haluta?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Sinkkumatti kirjoitti:
Jos käyttäisit vaikka 10% palstoilla tällä hetkellä käyttämästäsi ajasta sen sijaan liikkumiseen, olisi se varmasti vallan riittävästi.
Ihan kuin minä viimevuoden aikana. Vetelä sohvaperuna, joka ei tehnyt mitään fyysisen ja henkisen kuntonsa eteen. Kuka sellaista voi haluta?
Joku varmaan.. Jos itsellä on hyvä olo, se näkyy ja muutkin viehättyvät. Mutta kun tässä ei ollut kyse siitä, että nainen olisi vetelöitynyt suhteen aikana, vaan siitä, että mies on alunperin valinnut naisen, joka ei olekaan hänen haavekuviensa aerobik-typy. Vähän myöhäistä valittaa.

Kaikki kai nyt tajuaa sen, että liikunta on hyväksi, mutta jos kyse olisi esim. toisesta välittäminen, luulisi että on parempia keinoja ilmaista asia kuin että et himota minua. Miten olisi "kulta, lähdetäänkö iltakävelylle tai uimaan?"...
Kikkelis kokkelis.
ninnithequeen

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Keikaus kirjoitti:Kaikki kai nyt tajuaa sen, että liikunta on hyväksi, mutta jos kyse olisi esim. toisesta välittäminen, luulisi että on parempia keinoja ilmaista asia kuin että et himota minua. Miten olisi "kulta, lähdetäänkö iltakävelylle tai uimaan?"...
Juurikin näin!

:komp:
mustanikki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

silsakenraali™ kirjoitti:
mustanikki kirjoitti:Surullista että joku pari joutuu käymään ongelmiaan läpi tuolla tavalla. Vielä surullisempaa on se, että joku ei oikeasti tajua että olis ehkä aika sulkea se kone välillä ja keskittyä keskusteluun siellä kotona eikä täällä. Kaikkein surullisinta on se, että suurin osa jengistä täällä on niin pihalla oikeasta elämästä, ettei tajua miten surullista tuo on.
Mustanikin käyttö se vasta iloista onkin.
Ei se taida nyt kyllä liittyä tähän yhtään mitenkään. Vai pitäisikö ihmisten repostella asiansa omilla nikeillään ihan sinun mieliksesi? Ja ei, en ole yksikään näistä muista mustanikeistä. Ja tätä viestiä varten en rekkaudu.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Keikaus kirjoitti:Ymmärrän täysin, kuinka paljon pariskunnan naispuolista jäsentä sattuu ja lähetän kaikki sympatiani hänelle.
Ja jos kyse olisi miespuolisesta jäsenestä, häntä kehotettaisiin laihduttamaan ja puhuttaisiin, miten hienoa on, kun kuNppani pitää huolta miehensä hyvinvoinnista. Lisäksi muistutettaisiin siitä, kuinka nainen on henkinen olento, joten seksistä nauttiminen edellyttää mm. laihdutustoiveiden ehdotonta noudattamista, kuinka ruma miehen vartalo on, kuinka ulkonäkövaateilla on sorrettu naisia jo satatuhatta vuotta ja niin edelleen ja niin edelleen.

Suurin ongelma tuntuu olevan, ettei kommunikaatio pelaa, taas kerran. Ihmiset eivät puhu toisilleen, vaan miettivät päissään mitä oudoimpia ajatuskuvioita. Varmasti toista puoliskoa vituttaa, kun kuNppani itkee netissä asioita, joista voisi keskustella tai vaikka mennä lenkille ainaisen itkemisen sijaan. Urheilussa on se(kin) hyvä puoli, että siellä voi purkaa myös kertynyttä kiimaa, halut kun harvoin menevät aina yksi yhteen tai edes sata viiteen.
Paras päivä ikinä.
Sinkkumatti

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Keikaus kirjoitti:Mutta kun tässä ei ollut kyse siitä, että nainen olisi vetelöitynyt suhteen aikana, vaan siitä, että mies on alunperin valinnut naisen, joka ei olekaan hänen haavekuviensa aerobik-typy. Vähän myöhäistä valittaa.
Minä taas sain sen käsityksen että kun mies tulee duunista väsyneenä ja stressaantunena kotiin, istuu nainen koneen ääressä roikkuen keskustelupalstoilla. Luulen että ongelman ydin ei ole niinkään siinä, että nainen ei ole urheilullinen vaan se, että kaikki aika kuluu netissä ja itsestään huolehtiminen on jäänyt kokonaan toisarvoiseksi asiaksi?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Riemumieli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Ymmärrän täysin, kuinka paljon pariskunnan naispuolista jäsentä sattuu ja lähetän kaikki sympatiani hänelle.
Ja jos kyse olisi miespuolisesta jäsenestä, häntä kehotettaisiin laihduttamaan ja puhuttaisiin, miten hienoa on, kun kuNppani pitää huolta miehensä hyvinvoinnista. Lisäksi muistutettaisiin siitä, kuinka nainen on henkinen olento, joten seksistä nauttiminen edellyttää mm. laihdutustoiveiden ehdotonta noudattamista, kuinka ruma miehen vartalo on, kuinka ulkonäkövaateilla on sorrettu naisia jo satatuhatta vuotta ja niin edelleen ja niin edelleen.

Suurin ongelma tuntuu olevan, ettei kommunikaatio pelaa, taas kerran. Ihmiset eivät puhu toisilleen, vaan miettivät päissään mitä oudoimpia ajatuskuvioita. Varmasti toista puoliskoa vituttaa, kun kuNppani itkee netissä asioita, joista voisi keskustella tai vaikka mennä lenkille ainaisen itkemisen sijaan. Urheilussa on se(kin) hyvä puoli, että siellä voi purkaa myös kertynyttä kiimaa, halut kun harvoin menevät aina yksi yhteen tai edes sata viiteen.
No jaa. En sanoisi, että tämä on tuolla tavalla sukupuolisidonnainen asia. Eiköhän tämäkin tilanne voisi olla ihan hyvin toisinpäin ja neuvot olisivat ihan samat, ainakin toivon näin.

Asioiden itkeminen netissä on ihan ok, sitä tukea saa hakea sieltä, mistä sitä ajattelee saavansa. Keskustelu kumppanin kanssa on tietenkin tärkeää, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö saisi kysyä muiden ihmisten mielipiteitä asioista.

Kyllä kyllä, urheilu on ihanaa ja kaikkea mahdollista, mutta kaikki eivät urheile, vaikka mikä olisi. En osaa kuvitella eläväni ilman liikuntaa ellei sitten pakon edessä, mutta eivät kaikki ihmiset toimi samoin enkä voi sitä heiltä odottaa.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Sinkkumatti kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Mutta kun tässä ei ollut kyse siitä, että nainen olisi vetelöitynyt suhteen aikana, vaan siitä, että mies on alunperin valinnut naisen, joka ei olekaan hänen haavekuviensa aerobik-typy. Vähän myöhäistä valittaa.
Minä taas sain sen käsityksen että kun mies tulee duunista väsyneenä ja stressaantunena kotiin, istuu nainen koneen ääressä roikkuen keskustelupalstoilla. Luulen että ongelman ydin ei ole niinkään siinä, että nainen ei ole urheilullinen vaan se, että kaikki aika kuluu netissä ja itsestään huolehtiminen on jäänyt kokonaan toisarvoiseksi asiaksi?
Hyvä, että löytyy monta tulkitsijaa. En tiedä, mikä on ollut naisen itsestään huolehtimisaste ennen ja nyt, joten paha mennä sanomaan. Jos hän on ollut aina yhtä epäurheilullinen ei kyseessä ole itsestään huolehtimisen unohtaminen. Tietenkin itsestään henkisesti huolehtiminen eli mielenkiinnon ja uteliaisuuden elämää kohtaan hereilläpito on myös itsestään huolehtimista, eikä sitä pidä unohtaa parisuhteessakaan. Toisaalta mies näyttää myös unohtaneen sen itse ja kaivaa ongelman selityksen naisen urheilemattomuudesta. Olkaa ensin tyytyväisiä itseenne ja pitäkää itseänne viehättävänä, niin toisten huonojen puolien ja vikojen kaivelu jää vähemmälle.

Taidan suhtautua tilanteeseen hiukan positiivisemmin nyt kuin alussa...
Kikkelis kokkelis.
Elukka

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Riemumieli kirjoitti:Suurin ongelma tuntuu olevan, ettei kommunikaatio pelaa, taas kerran.
:komp: Aivan. Luettuani toisen osapuolen tekstin ongelma näyttäytyykin ihan uudessa valossa.
Alkuperäinen ongelma (kumppani ei jaksa innostua seksistä riittävän (:?:) usein stressin takia) on jäänyt kokonaan käsittelemättä kun toinen on tarttunut tuohon (kieltämättä ajattelemattomaan) kommenttiin ulkomuodon urheilullisten piirteiden puutteesta.
Pieni Doctor Phil sisälläni sanoo, että paras ratkaisu (aiemmin hiukan hätäisesti :oops: ehdottamani sijaan) on pyrkiä viettämään mahdollisimman paljon rauhallista, stressitöntä aikaa yhdessä ja ehkä myös keskustella niistä stressin syistä. Keikauksen mainitsema "kulta, lähdetäänkö iltakävelylle" voisi toimia molemmissa tarkoituksissa hyvinkin.
Ennen kaikkea: Kuunnelkaa ja huomioikaa toisianne. Parisuhteen ongelmat eivät ratkea toisen syyllistämisellä tai kerjäämällä keskustelupalstoilta sympatiaa ja "Jätä se sika!" -kannustusta.

Yleisenä vinkkinä todettakoon lopuksi, että naisen (miksei tietty miehenkin) ulkonäön arvosteleminen on aina varma tapa aloittaa tyystin turha ja hedelmätön riita.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Elukka kirjoitti: Yleisenä vinkkinä todettakoon lopuksi, että naisen (miksei tietty miehenkin) ulkonäön arvosteleminen on aina varma tapa aloittaa tyystin turha ja hedelmätön riita.
Joo, ja saada Sahara leviämään naisen jalkoväliin, joskus jopa pysyvästi.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ja ainakin minusta aiheen aloituksessa oli jostain syystä (kieliasu?) provon makua joka vain kannustaa jätä se sika tyylisiin kommentteihin ennemmin kuin syväluotaavaan analyysiin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Elukka

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Georgina kirjoitti:Ja ainakin minusta aiheen aloituksessa oli jostain syystä (kieliasu?) provon makua joka vain kannustaa jätä se sika tyylisiin kommentteihin ennemmin kuin syväluotaavaan analyysiin.
Ketjun aloittaja oli tietysti (ymmärrettävästi) loukkaantunut ulkonäköönsä kohdistuneista moitteista, joten avausviestistä välittyi aika yksipuolinen kuva tilanteesta. :think:
Sinkkumatti

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Georgina kirjoitti:Ja ainakin minusta aiheen aloituksessa oli jostain syystä (kieliasu?) provon makua joka vain kannustaa jätä se sika tyylisiin kommentteihin ennemmin kuin syväluotaavaan analyysiin.
Samaa ajattelin aluksi, ja siksipä ei mitään tullut sanottuakaan aikaisemminkaan. Melkeinpä mielikuva vahvistui avopuolison vastauksen jälkeen. Siistiä, hyvin ymmärrettävää tekstiä, joka ei missään tapauksessa sovi taas yhteen ketjun aloituksen kanssa. Näppärää provoilua ja keksittyä sospokea parhaimmillaan?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Sinkkumatti kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Ja ainakin minusta aiheen aloituksessa oli jostain syystä (kieliasu?) provon makua joka vain kannustaa jätä se sika tyylisiin kommentteihin ennemmin kuin syväluotaavaan analyysiin.
Samaa ajattelin aluksi, ja siksipä ei mitään tullut sanottuakaan aikaisemminkaan. Melkeinpä mielikuva vahvistui avopuolison vastauksen jälkeen. Siistiä, hyvin ymmärrettävää tekstiä, joka ei missään tapauksessa sovi taas yhteen ketjun aloituksen kanssa. Näppärää provoilua ja keksittyä sospokea parhaimmillaan?
Ehkä. Tai pari jotka ovat erilaisia seksuaalisten halujensa lisäksi myös tekstin tuottamisen taidossa.

Joka tapauksessa näiden ongelmien keskinäinen setviminen palstalla on minusta aina hirvittävän loukkaavaa toisiaan kohtaan. Puhukaa tai vaikka huutakaa keskenänne ihmiset. Mitä ei kehtaa sanoa päin naamaa niin voi jättää sanomatta.

Nimimerkki: vihaa tekstiviestein ja sähköpostein oikeista asioista keskustelua
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Keikaus kirjoitti:Joo, ja saada Sahara leviämään naisen jalkoväliin, joskus jopa pysyvästi.
:off: Siis hiekkaa tonnikaupalla piNppaan vaiko pysyvä posliini, autiomaassa kun ei muutamaa keidasta lukuunottamatta mikään kasva? Ettet vain olisi tarkoittanut Amazonia tai muuta viidakkoa?
Paras päivä ikinä.
Elukka

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Riemumieli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Joo, ja saada Sahara leviämään naisen jalkoväliin, joskus jopa pysyvästi.
:off: Siis hiekkaa tonnikaupalla piNppaan vaiko pysyvä posliini, autiomaassa kun ei muutamaa keidasta lukuunottamatta mikään kasva? Ettet vain olisi tarkoittanut Amazonia tai muuta viidakkoa?
Kuivuutta vissiin meinasi.
Kyllä, minulta on kirurgisesti poistettu huumorintaju. :wink:
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ei seksiä suhteessa

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Sinkkumatti kirjoitti: Näppärää provoilua ja keksittyä sospokea parhaimmillaan?
Huu, kenties olemme jopa tekemisissä skitsofreenikon kanssa, jonka päässä taistelevat seksittömyyteen turhautunut M.U.Stanikki sekä stressaantunut urheilufani M.Ustanikki? :shock:

Elämme kovia aikoja, ystävä(t) hyvä(t).
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vastaa Viestiin