Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
mustakikkeli

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Jyrki73 kirjoitti:Onko Helsingissä yhtään oikeaa hostellia? Tämä ihanuus kun on jäänyt minulta kokematta, siis sen jälkeen kun yläasteen luokkaretkeltä pääsin.
Tarkoitan siis näitä jaettuja huoneita. Tiedän kyllä pari halpaa hotellia Helsingissä, mutta omissa huoneissa niissäkin nukutaan.
Ainakin Katajanokalla oli ennen. Mene Helsingin kaupungin sivuille www.hel.fi ja katso sieltä majoitusvaihtoehtoja.

Toisaalta, minua ainakin epäilyttäisi ja kummastuttaisi jakaa huone täysin ennestään tuntemattoman ja varsinkin ulkomaalaisen miehen kanssa, vaikka lukitut kaapit olisikin. Taidan vihdoinkin ymmärtää miksi naiset niin harvoin viitsivät lähteä tuntemattoman miehen matkaan yhden illan suhteissa. Ties mikä hullu se on.
mustakikkeli

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Vaola kirjoitti:Mä olen käynyt suhteessa ollessanikin yksin elokuvissa ja mm. Tallinnassa.
Luulen suhteessakin elellessä merkitsevän aika paljon tässä suhteessa asutaanko yhdessä vai erikseen. Jos yhdessä, silloin toinen saattaa kokea outona jos kuitenkin lähtee matkoille yksin tai kaverien kanssa, eikä kumppaninsa kanssa.
mustakikkeli

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

AarneAnkka kirjoitti:Yksin baariin meneminen on minulle jotenkin aika korkea, melkeinpä ylittämätön kynnys parin huonon kokemuksen takia (ei saanut edes juteltua kenenkään kanssa).
Jos se yhtään lohduttaa, tuollaisia useimmat yksinäiset ravintolaillat ovat minullekin. Ja kyllä, yleensä jälkikäteen vähän vituttaa että taas tuli kulutettua rahaa ja aikaa vaikka ei edes tullut kommunikoitua kenenkään kanssa, paitsi jos paikalla on ollut jotain muuta mukavaa seurattavaa kuten esim. live-musiikkia. Toisaalta, silloin kun tilanne on edennyt siihen että on jopa päässyt keskusteluetäisyydelle jonkun naisen kanssa, on kontrastin takia tuntenut olonsa ihan voittajaksi. Jopa ilman seksiä. Siksi välillä olenkin ottanut tavoitteekseni tutustua illan aikana edes yhteen ihmiseen (mielellään naiseen), jopa epäkiinnostavaan sellaiseen.

Ja toisaalta: jos olisin eilen ollut jonkun toisen (seuraa etsivän) sinkkumiehen kanssa liikenteessä, miten olisi tullut menetellä tapaamani naisen kanssa, jos me molemmat olisimme tunteneet vetoa häntä kohtaan? Kumpikin yrittää parhaansa mukaan tehdä häneen vaikutusta, ja syntyy molempia ärsyttävä kilpailutilanne?

Tuleepa vaan mieleeni eräskin parin vuoden takainen pikkujouluristeily, jossa neiti tuli istumaan minun ja erään toisen miehen väliin. Aloimme molemmat kiehnätä hänen kyljessään ja tilanne alkoi vaikuttaa jotenkin koomiselta, kunnes tilannetta ulkopuolisena seurannut kolmas mies repäisi toisen miehen pois naisen kyljestä, koska oli huomaavinaan naisen lämmenneen minulle eikä sille toiselle, ja kun se toinen mies ei itse tuntunut joko huomaavan tai hyväksyvän kyseistä tilannetta (jälleen omakehuinen kertomus, sori). On vastaavasti ollut myös tapauksia joissa minun on hiukan tilannetta seurattuani pitänyt käsittää että josko siirtyisin sivummalle kolmannen pyörän roolista, häiritsemästä kahden muun tutustumista toisiinsa.

En tiedä sitten miten tositekijät homman hoitavat; ilmeisesti sopivat jo ennalta "yritä sä tota niin mä yritän tota, jooko? Voidaan sitten vaihtaa jos ei homma pelitä."
Viimeksi muokannut mustakikkeli, 23.07.2006 16:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja ak »

mustakikkeli kirjoitti:Toisaalta, minua ainakin epäilyttäisi ja kummastuttaisi jakaa huone täysin ennestään tuntemattoman ja varsinkin ulkomaalaisen miehen kanssa, vaikka lukitut kaapit olisikin. Taidan vihdoinkin ymmärtää miksi naiset niin harvoin viitsivät lähteä tuntemattoman miehen matkaan yhden illan suhteissa. Ties mikä hullu se on.
Mixed dormit ovat yleensä vielä aavistuksen halvempia jolloin huonetta saattaa olla jakamassa sen apinamiehen lisäksi vielä joku enemmän tai vähemmän hottis ulkkari tsiksi. :shock:
AarneAnkka

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

mustakikkeli kirjoitti:Ja toisaalta: jos olisin eilen ollut jonkun toisen (seuraa etsivän) sinkkumiehen kanssa liikenteessä, ja syntyy molempia ärsyttävä kilpailutilanne?
No sinullahan on tuohon se hyvä ratkaisu, elikkä naispuolinen ystävä jonka kanssa voi mennä baariin naisiin/miehiin. Mutta muuten kyllä ymmärrän ongelman. Kannattaa ehkä mennä sellaisen kaverin kanssa jolla on hyvin erilainen naismaku.
mustakikkeli

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

AarneAnkka kirjoitti:No sinullahan on tuohon se hyvä ratkaisu, elikkä naispuolinen ystävä jonka kanssa voi mennä baariin naisiin/miehiin.
Hyvä pointti, tosin valitettavasti tuokin mahdollisuus sitten meni hänen toukokuisen kihloihinmenemisensä seurauksena.
hermine

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja hermine »

Yksinmatkaillessa tietysti yksi (ilmainen) vaihtoehto olisi kotimajoitus. Netistä löytyy esim. hospitalityclub.org (tms.), yöpaikan lisäksi tutustuu uuteen ihmiseen ja saattaa päästä näkemään kaupunkiakin tämän kanssa vähän eri näkökulmasta kuin jossain museokierroksella. Yhdelle on aina helpompi löytää tilaa kuin kahdelle.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

silsakenraali™ kirjoitti:Kysymys kuuluu, mitä jätät tekemättä ollessasi sinkku? Monet jututhan on mukavinta tehdä kumppanin kanssa. Käytkö silti elokuvissa yksinkin? Entäpä ulkona syömässä yksin? Mites baariinmeno ilman tukijoukkoja?
En jättänyt tekemättä mitään sellaista, mitä en nytkään tekisi. Monia juttujahan voi tehdä muidenkin kuin kumppanin kanssa: siis vaikka ystävän kanssa, eikä yksinkään tekeminen ole tuskaa, ellei satu olemaan ekstrovertti, joka pelkää yksinoloa.

En käynyt juurikaan leffoissa ennen, nykyään käyn joskus harvoin (en ole elokuvateatteri-ihminen). Teatterissa käyn yhtä usein (eli harvoin, valitettavasti, omaa saamattomuuttani) kuin ennenkin: nykyään tosin kumppanin kanssa, ennen jonkun kaverin. En myöskään syö ulkona (paitsi joskus harvoin poikkeustilanteissa), joten oikeastaan minun ei ole tarvinnut ajatella sitä asiaa.

Baariin menen nykyäänkin useimmiten kavereiden kanssa (silloin harvoin kun menen), en kumppanini. Toki hänenkin kanssa voisin mennä, mutta en tosiaan ole baari-ihminen ja näissä merkeissä tavataan sitten tyttöjen kesken, joten tuskinpa kumppania sellainen kotkotus kiinnostaisikaan. Hänellä on omakin elämä, vaikka toistemme elämät toisillemme kuuluukin.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

silsakenraali™ kirjoitti:EDIT: baariin mä en muista koskaan menneeni yksin
Valtion virkamies, joka ei ryyppää yksin?
Nyt alkoi pelottamaan, mihin maailma on menossa?!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
slam

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja slam »

hermine kirjoitti:Yksinmatkaillessa tietysti yksi (ilmainen) vaihtoehto olisi kotimajoitus.
Yksin asumisen ja työttömyyden lisäksi. Mukavin asumusmuoto on ilmainen kotimajoitus. :lol:

jööh. Paitti miten tuohon hospital, glubiin liitytään? kyllähän joku Suomen matkaaja saapi nukkua, vaikka vuoden täällä. Ilmaiseksikin... sama se, kunhan ei oksentele ja ved viinaa...

Mitään kaupungia en ruppee esitteleen kuintenkaan.

Male 1982 yes
Female 0 yes
Male 1980 yes
Female 1988 yes
Female 1984 yes
Female 1968 yes
Male 1974 yes
Male 1975 yes
Female 1986 yes
Female 1987 yes
Female 1984 yes
Female 1983 yes
Female 1983 yes
Male 1982 yes
Female 1982 yes
Male 1965 yes
Male 1983 yes
Male 1984 yes
Female 1981 yes
Male 1981 yes
Female 1971 yes
Male 1976 yes
Male 1984 yes
Female 1977 yes
Female 1982 yes
Male 1981 yes
Female 1969 yes
Female 1985 yes
Female 1959 yes
Female 1988 yes
Female 1982 yes
Female 1981 yes
Male 1984 yes
Female 1986 yes
Male 1978 yes
Female 1979 yes
Female 1977 yes
Female 1982 yes
Female 1982 yes
Female 1986 yes
Female 1986 yes
Female 1984 yes
Female 1981 yes
Male 1986 yes
Female 1982 yes
Male 1982 yes
Female 1981 yes
Male 1980 yes
Female 0 yes
Female 1978 yes


Pitäisköhän liittyä hospitaalilistaan. Löytyy näkyään myös noin 2000 vuotta vanhoja naisiakin kaksi. 8) (harkitsen)
Kid

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja Kid »

Jyrki73 kirjoitti:
Onko Helsingissä yhtään oikeaa hostellia?
http://www.erottajanpuisto.com/
tää on ainakin kiva ja söpö ja viihtysä ja mukava henkilökunta jajaja.. :P oon käynyt kerran yöpymässä ja mun luokkakaveri oli tuolla aikoinaan työharjottelussa ja tykkäs paikasta kovin.
Avatar
maverick
Kitisijä
Viestit: 14
Liittynyt: 28.06.2006 10:20

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja maverick »

Jyrki73 kirjoitti: Onko Helsingissä yhtään oikeaa hostellia? Tämä ihanuus kun on jäänyt minulta kokematta, siis sen jälkeen kun yläasteen luokkaretkeltä pääsin.
Tarkoitan siis näitä jaettuja huoneita. Tiedän kyllä pari halpaa hotellia Helsingissä, mutta omissa huoneissa niissäkin nukutaan.
Keväällä (2006) ilmestyneessä Finland -Lonely Planetissa mm. seuraavia

- Academica Summer Hostel, Hietaniemenkatu 14, dormi 14 eur,
- Eurohostel, Linnankatu 9, dormi 23-26 eur,
- Hostel Erottajanpuisto, Uudenmaankatu, dormi 25 eur,
- Hostel Mekka, Vuorikatu 8, dormi 25 eur,
- Hostel Satakuntatalo, Lapinrinne 1, dormi 19 eur ja
- Hostel Stadion, Pohj. Stadionintie 3, dormi 15 eur.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

AarneAnkka kirjoitti:Pakko... mennä... baariin... pakko... juoda.. pahaa kaljaa... :x Pakko olla muitakin keinoja.
Kyllä niitä naisia löytää netistä. Hyvin on toiminut.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sinkkuuden olemus - yksin tekeminen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Alkuperäisen kysymyksen taustalla taitaa olla ajatus, että jotain juttuja tehtäisiin nimenomaan puolison kanssa eikä puolisoa voisi tässä asiassa korvata vaikka kavereilla. Jos on esim. tottunut käymään kavereiden kanssa syömässä, niin miksi sinkkuna pitäisi käydä syömässä yksin?

Yksin pystyy menemään täysin omien mielihalujensa mukaan. Tämä näkyy yleensä vähempänä suunnitteluna (ei kalentereita synkattavana) ja erikoisempina valintoina kun ei tarvitse löytää minkäänlaista kompromissia. Itselleen ei myöskään tarvitse rakentaa sosiaalisia tilanteita, joten hyvänkin illallisen voi nauttia tyylittömästi koneen ääressä, vaikka jonkun kanssa kahden kattaisi pöydän ihan samaa ruokaa varten.
Vastaa Viestiin