Selvitystä haetaan..

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Tiikeriankka

Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Tässä turhaa palstan täytettä pohdittavaksi asiasta, joka on vaivannut kahta aivosoluani kummallisen mysteeristen naisten toimintaa seuratessani.

Esimerkki hetki sitten tapahtuneesta: Työpäivän jälkeen hyppäsin julkiseen liikennevälineeseen matkatakseni kotiin. Sisään astuessa silmäni osui bussin keskivälin jälkeen istuvaan kauniskasvoiseen kiharahiuksiseen nuoreen naiseen (noin 22-26), joka jälkeenpäin osoittautui myös kokonaisuudessaaan miellyttävän näköiseksi. Kyseinen nainen huomasi myös minut. Jäin istumaan bussin etuosaan eli selin häneen.

Sattumoisin, kun pysäkkini läheni huomasin, että se on myös hänen pysäkkinsä. Samoin kävi myös toisinpäin. Siirryin luonnollisesti keskiovelle, neitokainen siirtyi takaovelle jatkaakseen kuitenkin bussin KEULAA kohti. Epäloogista, eikö totta?

Selvennettäköön vielä, että hän selvästi tiesi mihin suuntaan on menossa, koska jatkoi varmoin askelein matkaa, ja minä olin aamulla käynyt suihkussa (deodoranttiakin on kainalossa), kammannut hiukset ja ajanut parran, joten en mielestäni haissut tai näyttänyt pelottavalta pummilta. Vastaavanlaisia tapauksia on vuosien varrella useita hieman eri variaatioilla. Yhteiset tekijät ovat aina minä ja joku kauniihko nainen.

Eli mistä johtuu naisten epälooginen käytös? Miksi pitää kiertää, vaikka talon ympäri välttyäkseen joutumasta alle 5 metrin etäisyydelle? Ehkä joku nainen, joka tuollaista tekee, voisi selittää? Mies, onko sinulle käynyt samoin?
mustakikkeli

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Hän on nainen.

Siinä selitys.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Muija huomasi että sitä öögataan, halusi keskeytyksettä jatkaa omissa ajatuksissaan olemista (kyllä, jopa näteillä naisilla saattaa olla omia ajatuksia), ja minimoi sen riskin että tulisit sanoneeksi hänelle jotakin (jolloin hänen olisi pakko kohteliaisuuden vuoksi jollakin tavalla panostaa sosiaaliseen tilanteeseen). Esmes.
AarneAnkka

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Aina kun kävelen jalkakäytävällä jonkun tädin perässä (siksi että olen vaan menossa samaan suuntaan), täti aina vilkuilee olkansa ylitse vaivihkaa vainoharhaisesti. Näytäxmä jotenkin raiskaajapahoinpitelijärötösherralta?
Rouva Pupu

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

AarneAnkka kirjoitti:Aina kun kävelen jalkakäytävällä jonkun tädin perässä (siksi että olen vaan menossa samaan suuntaan), täti aina vilkuilee olkansa ylitse vaivihkaa vainoharhaisesti. Näytäxmä jotenkin raiskaajapahoinpitelijärötösherralta?
Mä olen huomioinut sivustaseuranneena samanlaista käytöstä muutamissa tilanteissa.
Ensimmäinen ajatukseni olikin juuri tuo stalkkeri efekti.
Niin, mulle on monesti sanottu, että näytän tylyltä ja karulta, jonka vuoksi synnyinpaikassani oli yleisesti tiedossa, että minut kannattaa kiertää kaukaa ja vittuilua välttää, mistä minulla ei tietenkään ollut harmainta aavistustakaan. Paras ystävänikin kertoi ennen kuin tutuistuimme, että oli aina pelännyt kävellä ohi tjmv. turpaanvedon pelossa.
Arvaa kaksi kertaa olinko oikeasti tuollainen, en todellakaan.
Minkä minä naamavärkilleni voin :)
segma

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja segma »

Voisin itse "syyllistyä" kuvatun kaltaiseen tilanteeseen. Siis tuohon naisen asemaan. Yksinkertainen syy on liiaksi kasvava jännitys.
Tiikeriankka

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

EveryWoman kirjoitti:Muija huomasi että sitä öögataan, halusi keskeytyksettä jatkaa omissa ajatuksissaan olemista (kyllä, jopa näteillä naisilla saattaa olla omia ajatuksia), ja minimoi sen riskin että tulisit sanoneeksi hänelle jotakin (jolloin hänen olisi pakko kohteliaisuuden vuoksi jollakin tavalla panostaa sosiaaliseen tilanteeseen). Esmes.
Niin tiedä hänestä. Ainoa juttu vaan, kun minä en kummemmin öögaile, vaikka katseet kahdessa kohtaa katseet kohtasivat lyhyesti. Minä en suostu näet boostaamaan kenenkään jo ennestään turvonnutta egoa, jollainen hyvin monella naisella välivuoden mallista lähtien on. Sitäpaitsi suomalaiset eivät tuppaudu bussissa juttelemaan elleivät ole humalassa tai vanhoja. Ehkä sillä oli vaan kusta päässä..
AarneAnkka

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Tiikeriankka kirjoitti:en kummemmin öögaile. Minä en suostu näet boostaamaan kenenkään jo ennestään turvonnutta egoa
Tolleen mäkin kyllä tuppaan usein tekemään jos vastaan kävelee näyttävästi "Katso minua!!!!11" -tyyliin tälläytynyt nainen. Evään häneltä sen ilon että öögaisin häntä. Enkös olekin kus-peä. Kjäh.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tiikeriankka kirjoitti: Ehkä sillä oli vaan kusta päässä..
Todennäköisempi selitys oli mun mielestä Segmalla. Tyttöä luultavasti ujostutti kovasti, kun huomasi että häntä katsotaan. Paniikilla on tapana kasvaa, jos katselija on vielä omaa silmää miellyttävä herrashenkilö.

Kusipää olisi luultavasti esitellyt olemustaan reippain ottein lähietäisyydeltä eli kävellyt flirttailemaan keskiovelle.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elukka

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Elukka »

AarneAnkka kirjoitti:Tolleen mäkin kyllä tuppaan usein tekemään jos vastaan kävelee näyttävästi "Katso minua!!!!11" -tyyliin tälläytynyt nainen. Evään häneltä sen ilon että öögaisin häntä. Enkös olekin kus-peä. Kjäh.
Höh. Etkös siinä samalla evää itseltäsi silmän-ilon? :think:
Jää vaan paha mieli molemmille. Öögaile kuule pokkana vaan. :mrgreen: (Kuka sitäkään tietää etteikö kyseinen bööna saattaisi "merkitsevän katseen" imartelemana hyvinkin kiinnostua sinusta?)
AarneAnkka

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Elukka kirjoitti:Öögaile kuule pokkana vaan. :mrgreen:
No joo, silloin jos nainen näyttää mukavalta ihmiseltä. Mut jos se on semmoinen ynseän näköinen "Oon täydellinen. Hajoo siihen." -diiva niin en kyllä öögaa. :leuhka:

Tänäänkin siirryin bussissa pois istumasta yhden nuoren kauniin naisen vierestä koska ajattelin että hän pitää ahdistavana / tungettelevana / ällönä että suunnilleen hänen pituisensa (=ei läheskään tarpeeksi pitkä) nuori mies istuu vieressä. Tilalle tuli vanha täti istumaan, annoin hänelle paikkani. Osaan olla sekä surkea että kohtelias yhtäaikaa.
Edith

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Edith »

AarneAnkka kirjoitti: Tänäänkin siirryin bussissa pois istumasta yhden nuoren kauniin naisen vierestä koska ajattelin että hän pitää ahdistavana / tungettelevana / ällönä että suunnilleen hänen pituisensa (=ei läheskään tarpeeksi pitkä) nuori mies istuu vieressä.
Siis kammoksuisi sitä, että istuu vieressä bussissa?! Sä et oikeesti voi ajatella noin, ethän? Mutta kohteliasta antaa paikka tädille kumminkin!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Edith kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti: Tänäänkin siirryin bussissa pois istumasta yhden nuoren kauniin naisen vierestä koska ajattelin että hän pitää ahdistavana / tungettelevana / ällönä että suunnilleen hänen pituisensa (=ei läheskään tarpeeksi pitkä) nuori mies istuu vieressä.
Siis kammoksuisi sitä, että istuu vieressä bussissa?! Sä et oikeesti voi ajatella noin, ethän?
En mäkään aina istu jonkun sairaan hyvännäköisen miehen viereen, jos voin välttää sen. Olen niin neuroottinen, että joskus ajattelen, että hän ajattelee ja sitä rataa. Mieluummin istun jonkun mummon vieressä rauhassa ajattelematta sukupuolten välisiä asioita. :wink:
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Keikaus kirjoitti:Olen niin neuroottinen, että joskus ajattelen, että hän ajattelee ja sitä rataa. Mieluummin istun jonkun mummon vieressä rauhassa ajattelematta sukupuolten välisiä asioita. :wink:
No niin, sama ilmiö.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Höpö, olet tosiaan liian vähillä unilla. Se nainen oli yksinkertaisesti suuntaamassa bussista jäämisen jälkeen siihen suuntaan johon keula osoitti. Silloin sitä luontevasti kulkee ovelle joka on eniten menosuunnassa.

Mullakin on tuo kammo liian kauniiden/komeiden/lihaksikkaiden/sliipattujen/mitä vaan ihmisten viereen istumisesta, koitan välttää. En uskaltaisi Tikrunkaan viereen. paitsi jos se pikkukaveri läähättäisi kutsuvasti.
Elämä kantaa, jos sen antaa
nokkaelain

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Keikaus kirjoitti:
Edith kirjoitti:Siis kammoksuisi sitä, että istuu vieressä bussissa?! Sä et oikeesti voi ajatella noin, ethän?
En mäkään aina istu jonkun sairaan hyvännäköisen miehen viereen, jos voin välttää sen. Olen niin neuroottinen, että joskus ajattelen, että hän ajattelee ja sitä rataa. Mieluummin istun jonkun mummon vieressä rauhassa ajattelematta sukupuolten välisiä asioita. :wink:
Melkein samat sanat; paitsi, etten tarvitse tuohon sitä hyvännäköisyyttäkään.

Tosin joskus parikymppisenä varmaan vielä ujompana ja vähemmällä kokemuksella "sukupuolten välisistä asioista" istuin tarkoituksella bussissa suunnilleen ikäisteni naisten viereen, jos ei ollut kokonaan vapaata penkkiparia. En enää. En mielelläni ole rasite muille jne.
segma

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja segma »

Suvinen kirjoitti:Joskus kauniit naiset ovat varattuja, eivätkä tunne halua selitellä asiaa tuntemattomalle tyypille, joka ehkä saattaisi kuvitella jotain jos nainen vaikkapa kohteliaisuudesta hymyilee tuntemattomalle tyypille. Minä ainakin yritän huolellisesti vältellä tilanteita, joissa joku saattaisi luulla että saattaisin jossain määrin olla jostakusta kiinnostunut. En ole. Olen VARATTU!!!

( Ostakaa miehet niitä sormuksia naisillenne! Nih!!! ) *katkeraa tilitystä* :cry:
NONNIIN KATTOKAA NYT MITÄ SAITTE AIKAAN!!! :maanantai:
Minusta on outoa kieltää sattumanvaraisilta vastaantulijoilta se ilo, että nätti tyttö hymyilee - sitä kun on aina ilo katsoa. Vielä oudommalta tuntuu ajatus, että sen hymyn jättää hymyilemättä sen takia, että "Voi ei! Sehän voi luulla että minä haluan naimisiin sen kanssa! Ja sitten voi syntyä selkkaus! Minullahan on jo ukko!"

Hymyilkää tytöt, se on parasta mitä voitte sattumanvaraiselle kulkijalle antaa! :gee:
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja nexie »

Tiikeriankka kirjoitti:
Sattumoisin, kun pysäkkini läheni huomasin, että se on myös hänen pysäkkinsä. Samoin kävi myös toisinpäin. Siirryin luonnollisesti keskiovelle, neitokainen siirtyi takaovelle jatkaakseen kuitenkin bussin KEULAA kohti. Epäloogista, eikö totta?

Eli mistä johtuu naisten epälooginen käytös? Miksi pitää kiertää, vaikka talon ympäri välttyäkseen joutumasta alle 5 metrin etäisyydelle? Ehkä joku nainen, joka tuollaista tekee, voisi selittää?
:yo:

Yritetään. Syynä voi olla yksinkertaisesti se, että Nainen ei toimi loogisesti. Esim. minä itse, todistuskappale N.Ex. 1, en suinkaan bussista poistuessani mieti sen kummemmin oven valinnalla mahdollisesti säästyviä askelia eli voisin hyvinkin, ilman mitään iiks-toi-katsoi-tänne-ajatuksia, valita "väärän" oven. Toinen vaihtoehto on ketjussa aiemmin mainittu ujouspuuska, mutta pissipäisyyttä pitäisin huomattavan epätodennäköisenä selitysmallina.
Don't Panic!
Tiikeriankka

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Elukka kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Tolleen mäkin kyllä tuppaan usein tekemään jos vastaan kävelee näyttävästi "Katso minua!!!!11" -tyyliin tälläytynyt nainen. Evään häneltä sen ilon että öögaisin häntä. Enkös olekin kus-peä. Kjäh.
Höh. Etkös siinä samalla evää itseltäsi silmän-ilon? :think:
Jää vaan paha mieli molemmille. Öögaile kuule pokkana vaan. :mrgreen: (Kuka sitäkään tietää etteikö kyseinen bööna saattaisi "merkitsevän katseen" imartelemana hyvinkin kiinnostua sinusta?)
Tavallaan totta. Pitää alkaa katselemaan arvostelevasti ja halveksuvasti. Tosin minua yleensä ottaa kuuppaan katsella ylipäätään ihmisiä, jotka ovat kovin nirpan ja ylimielisen näköisiä. Eli noin 90% kauniiksi luokitelluista naisista.
Melnais kirjoitti:Höpö, olet tosiaan liian vähillä unilla. Se nainen oli yksinkertaisesti suuntaamassa bussista jäämisen jälkeen siihen suuntaan johon keula osoitti. Silloin sitä luontevasti kulkee ovelle joka on eniten menosuunnassa.
Ei kun just toisinpäin teki. Meni kauimmalle ovelle suhteessa menosuuntaan.
nexie kirjoitti:
Eli nainen on vain siis epälooginen olento?
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja nexie »

Tiikeriankka kirjoitti:Eli nainen on vain siis epälooginen olento?
Tai hänen logiikkansa vain eroaa omastasi. Sananpainikkeeksi muutama esimerkki:

- Jos minulla on kiire, valitsen poistumisväyläksi sen oven, joka on tyhjänä, vaikka se olisi päätepisteeseen nähden kauempana. Näin vältän sen riskin, että muut poistujat ovat hitaita ja tukkivat tieni. Nopealla kävelytyylilläni lasken kiriväni sen parin metrin takapakin vapailla väylillä hetkessä.

- Bussin poukkoilevasta liikehdinnästä johtuen takaa poistuminen saattaa joskus olla myös turvallisemman tuntuinen vaihtoehto. Joissain busseissa on esim. keskiovelle takaosasta tultaessa korkeahko kynnys. Menosuunnan vastaiseen suuntaan kulkeminen liikkuvassa bussissa on myös vastavirtaliikehdintää helpompaa.

- Naisella saattoi myös olla askelmittari mukana. Jos päivän saldosta puuttui muutama kriittinen askel, hän sai tällä poistumistaktiikalla ne haalittua.

Jos nainen olisi valinnut reittinsä sen mukaan, että hän olisi tietoisesti halunnut vältellä sinua, ratkaisu ei mielestäni olisi ollut täysin looginen. Jos hän ei tiennyt, mihin suuntaan sinä olet lähdössä kävelemään, niin poistuessaan eri ovesta hän otti sen riskin, että osutte kadulla kasvotusten. Mainitun päämäärän saavuttamiseksi ainoa oikea ratkaisu olisi ollut poistumisen viivyttely niin, että hän olisi tullut keskiovelle vasta sinun jälkeesi.
Don't Panic!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Suvinen kirjoitti:
segma kirjoitti: Minusta on outoa kieltää sattumanvaraisilta vastaantulijoilta se ilo, että nätti tyttö hymyilee - sitä kun on aina ilo katsoa. Vielä oudommalta tuntuu ajatus, että sen hymyn jättää hymyilemättä sen takia, että "Voi ei! Sehän voi luulla että minä haluan naimisiin sen kanssa! Ja sitten voi syntyä selkkaus! Minullahan on jo ukko!"
Ehkä olen sitten yliherkkä, ammatistani johtuen. Baarimikkoja isketään jatkuvasti, niin että olen jo automatisoitunut kaihtamaan kaikkia lähentymisiä. Lisäksi olen niin kiltti, etten kehtaa sanoa törkeällekään iskijälle että "painu vittuun" ( paitsi jos olen kännissä ). Yritän kohteliaasti jutellen ilmaista, ettei kiinnosta. Mahdoton yhtälö!!!
Joo, eikä tarvitse olla edes varattu, että välillä ajattelee noin. Aina ei jaksa ruveta vääntämään asiasta. Ja joskus sitä vain haluaa katsella kivannäköisiä miehiä ilman että siihen liittyy yhtään mitään muita haluja.
Kikkelis kokkelis.
MGandhi

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Melnais kirjoitti: Mullakin on tuo kammo liian kauniiden/komeiden/lihaksikkaiden/sliipattujen/mitä vaan ihmisten viereen istumisesta, koitan välttää. En uskaltaisi Tikrunkaan viereen. paitsi jos se pikkukaveri läähättäisi kutsuvasti.
Siis tämänkö takia minun viereeni harvemmin julkisissa istutaan vaikka olisi mikä ruuhka-aika!? Mikä helpotus! Minä kun olen aina luullut sen johtuvan kroonisesta pahantuulisuudesta, joka kyllä näkyy ulospäin. JES! MÄ OON KOMEE!!!!11
slam

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja slam »

Tiikeriankka kirjoitti:kiharahiuksiseen
Minulla oli Rekkakihara ja pelkäsin aamulla kaupassa, että tytöt ei tykkää minusta, kun näkevät läheltä väsyneen huonosti meikatun pääni. :lol:

Jos muijalla oli tunne, että ei ole tarpeeksi kaunis kohtaamaan kaltaistasi naisten miestä. Hän ei kehdannut bussissa ottaa meikkipeiliä esiin ja kohentamaan puuteria.
segma

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja segma »

Keikaus kirjoitti:Ehkä olen sitten yliherkkä, ammatistani johtuen. Baarimikkoja isketään jatkuvasti, niin että olen jo automatisoitunut kaihtamaan kaikkia lähentymisiä. Lisäksi olen niin kiltti, etten kehtaa sanoa törkeällekään iskijälle että "painu vittuun" ( paitsi jos olen kännissä ). Yritän kohteliaasti jutellen ilmaista, ettei kiinnosta. Mahdoton yhtälö!!!
Joo, eikä tarvitse olla edes varattu, että välillä ajattelee noin. Aina ei jaksa ruveta vääntämään asiasta. Ja joskus sitä vain haluaa katsella kivannäköisiä miehiä ilman että siihen liittyy yhtään mitään muita haluja.[/quote]

Minä en oikeasti tiennytkään että vastaantulijalle hymyileminen on merkki siitä, että on jotenkin romanttisessa mielessä tästä kiinnostunut. Puhumattakaan nyt sitten siitä, että suomalaiset ei ala puhua kadulla vieraille ihmisille vaikka hymy olisi korvissa saakka.
mustakikkeli

Re: Selvitystä haetaan..

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

segma kirjoitti:Minä en oikeasti tiennytkään että vastaantulijalle hymyileminen on merkki siitä, että on jotenkin romanttisessa mielessä tästä kiinnostunut.
Siis sinulleko on uutinen se että se voi olla merkki kiinnostuksesta tai että kokee toisen viehättävänä? Tietenkään kenenkään ei tulisi automaattisesti olettaa että toisen hymy tarkoittaa kiinnostusta ja valmiutta rajuun anaaliseksiin, varsinkin kun monet "joutuvat" hymyilemään ammatissaankin. Minä onneksi en, joten olen yhä anaalineitsyt.
Vastaa Viestiin