Pettämisen rajasta

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Missä siis sinun mielestäsi menee pettämisen raja?

Kaikki flirtti, leikitteleviä katsekontakteja myöten, on liikaa, aina
1
1%
Eroottisten elokuvien tai muun materiaalin katselemisessa
0
Ei ääniä
Sähköinen flirtti (tekstiviestit, sähköposti, sättäily jne) muun kun oman kumppanisi kanssa, vaikka se ei johtaisi yhtään pidemmälle
10
12%
Halauksessa /poskisuudelmassa /toisen kanssa tanssimisessa
1
1%
Kielisuudelmassa/ sylittelyssä /lääppimisissä hitaiden yhteydessä tai muuten
34
41%
Muiden miesten /naisten minkäänlaisessa huomioimisessa silloin kun oma kumppanisi on paikalla
0
Ei ääniä
Muiden miesten /naisten kanssa muhinoimisessa silloin kun oma kumppanisi on paikalla
0
Ei ääniä
Sänkyyn menemisessä
6
7%
Mitä kumppanisi ei tiedä sinun tehneen, se ei voi häntä satuttaa
0
Ei ääniä
Valitsisin useamman vastauksen kombinaation
24
29%
Jossain muualla
7
8%
 
Ääniä yhteensä: 83

Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Aika korkata KisSandran galluppi-neitsyys kityssä.

Kävin tässä eräänä päivänä keskustelua ystäväni kanssa aiheesta ja meidän näkemyksissämme oli selvästikin eroavaisuuksia, joten olisi nyt mukava kuulla teiltä arvoisat kity-ruNkkarit teidän mielipiteenne asiaan?

Onko siis oikein mennä kuinka pitkälle flirtissä, jos seurustelee jonkun kanssa?
Onko väliä pettämiseen suhtautumisessa sillä, missä vaiheessa omassa suhteessa mennään (seurustelu, kihlaus/avoliitto tai avioliitto)?
Kaikkien perustelut (mitä tarkemmat, sitä parempi) ovat toivottuja mutta erityisesti jos vastasit jommankumman kahdesta alimmaisesta vaihtoehdosta, toivoisin sille perusteluja.

Pyrkimyksenäni on selvittää lähinnä itselleni, että olenko todella ainoa laatuani vai onko muita itseni kanssa samoilla linjoilla olevia? Omaa mielipidettäni en näin alussa paljasta tarkoituksellisesti, meni se sitten suuntaan tahi toiseen, myöhemmin sitten, ehkä..

Lisäys: Ajatukseni todella oli, että kyseessä on nyt nimenomaan imo-kysely, ei mitään yleispätevää mielipidettä siis olla etsimässä. Toki on niin, että nämä asiat tulisi jokaisessa suhteessa oman kumppanin kanssa keskustella ja sopia ja toivon mukaan tulla yhteisymmärrykseen asiassa mutta jos ajattelet asiaa ihan vain omalta puoleltasi, missä sinun mielestäsi menee se raja jota et omassa suhteessasi haluaisi puolin tai toisin ylittää?
Viimeksi muokannut KisSandra, 11.09.2005 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sincia

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja sincia »

---
Viimeksi muokannut sincia, 06.10.2005 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Vastasin jossain muualla, koska puuttui vaihtoehto: Pettämistä on se, mikä on sovittu parin kesken sopimattomaksi. Jokainenhan voi tehdä erilaisia sopimuksia keskinäisten näkemystensä mukaan.

Tämä on peruskysmys, joka jokaisen parin on syytä selvittää. Jollei siihen pysty on ennusmerkit huonot.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Kreivitar

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

BrianW kirjoitti:Vastasin jossain muualla, koska puuttui vaihtoehto: Pettämistä on se, mikä on sovittu parin kesken sopimattomaksi. Jokainenhan voi tehdä erilaisia sopimuksia keskinäisten näkemystensä mukaan.

Tämä on peruskysmys, joka jokaisen parin on syytä selvittää. Jollei siihen pysty on ennusmerkit huonot.
Yhdyn tähän. Mistäs sitä tosiaan voi tietää, missä ne toisen rajat kulkisivat, kun ne eivät välttämättä kulje samoilla rajoilla kuin omat. Siksi on hyvä asiasta puhua ja sopia. Eiköhän siitä ratkaisu löydy ja jos ei, niin sitten sopii asiaa - ja vähän muutakin - miettiä.
Geetzu

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

* Kielisuudelmassa/ sylittelyssä /lääppimisissä hitaiden yhteydessä tai muuten - tosin sekään ei aina, mutta sen valitsin näistä. Ja tietenkin ajattelin tämän taas imo-galluppina, jokainen sopikoon tahollaan niitä omia "sääntöjä"...
Avatar
Syde
Wannabe-kitisijä
Viestit: 4
Liittynyt: 05.09.2005 19:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Syde »

Jos et voi kertoa tai tehdä sitä kumppanisi nähden; se on pettämistä.

Ehkä hieman tiukkaa, mut mun raja menee tossa...
Elämä suoritettu! Saisinko kuittauksen...
hermine

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä laitoin sähköisen flirtin. Ylipäänsä se, että on jotain molemminpuolista mitä ei voisi olla sanotaanko nyt vaikka jonkun sukulaisen kanssa, ilman että sen olisi sovittu olevan ok, on jo pettämistä.

Oon kyllä ollut suhteessa, jossa edes seksi toisten kanssa ei ollut pettämistä, mutta siihen olikin ehtona se, ettei yrittänyt salata toiselta yhtään mitään ja puhuttiin/sovittiin tosi avoimesti kaikesta muutenkin, mut ei tuollaiseen tietysti voi ryhtyä ellei molemmista aidosti tunnu että se on ok. Näkisin, että pettämistapauksissa kuitenkin suurin vahinko suhteelle tulee nimenomaan salailusta, valehtelusta ja vastuunpakoilusta kuin siitä itse fyysisestä pettämistapahtumasta. Pettämistä on toisen luottamuksen ja tehtyjen (vaikka sanattomienkin) sopimusten pettäminen, ei pelkkä nussiminen jonkun muun kanssa.
Gina

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Gina »

hermine kirjoitti:Näkisin, että pettämistapauksissa kuitenkin suurin vahinko suhteelle tulee nimenomaan salailusta, valehtelusta ja vastuunpakoilusta kuin siitä itse fyysisestä pettämistapahtumasta. Pettämistä on toisen luottamuksen ja tehtyjen (vaikka sanattomienkin) sopimusten pettäminen, ei pelkkä nussiminen jonkun muun kanssa.


Just näin. Pelisäännöt on yhteiset ja molemmille samat. Pettämistä on se mistä toiselle tulee paha mieli. Pitää pystyä olemaan avoin tekemisistään, jos kokee tarvetta salailuun, ollaan jo väärällä puolella rajaa. Mä olen ennenkin tämän sanonut mutta kerrataanpa nyt: Eniten pettämisessä mua loukkaa se valehtelu. Jos pettää, pitää kertoa ja yrittää ratkaista asiaa yhdessä. Toki useampaa pettämistä en sallisi, olisi keskustelua kuin paljon tahansa.

Ruksasin ton suutelu, lääppiminen yms. kohdan. Kiihkeä nettiflirttikin aiheuttaisi pahaa mieltä.
bedlam

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Syde kirjoitti:Jos et voi kertoa tai tehdä sitä kumppanisi nähden; se on pettämistä.

Ehkä hieman tiukkaa, mut mun raja menee tossa...
Näin kai minäkin sen määrittelisin. Tiukkaa tahi ei.

Edit: näistä konkreettisemmista vaihtoehdoista painaisen tuota tanssiessa lääppimistä.
Viimeksi muokannut bedlam, 12.09.2005 9:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Clay »

Jos sallii mitä tahansa, niin kumppani ei voi pettää. Se on niin yksinkertaista!
Nyt penikseni on fantastinen!
ninnithequeen

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onpahan ajankohtainen aihe.
Sänkyyn meneminen on raja.
Avatar
maque
Kitisijä
Viestit: 17
Liittynyt: 07.09.2005 22:07
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja maque »

ninnithequeen kirjoitti:Onpahan ajankohtainen aihe.
Sänkyyn meneminen on raja.
tai se ettei nuku kotona.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Impi »

bedlam kirjoitti:
Syde kirjoitti:Jos et voi kertoa tai tehdä sitä kumppanisi nähden; se on pettämistä.

Ehkä hieman tiukkaa, mut mun raja menee tossa...
Näin kai minäkin sen määrittelisin. Tiukkaa tahi ei.
Kuten myös.
Olen kyllä tehnyt kumppanin silmien edessä asioita, joita minä en pidä pettämisenä, mutta hän pitää. (Jos nyt ei ihan pettämisenä, niin erittäin huonona käytöksenä.) Pitänee kuitenkin lopettaa, enhän tahallani halua pahoittaa toisen mieltä asioilla, jotka voin yhtä hyvin jättää tekemättä.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
PerttiMakimaa

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Impi kirjoitti:...enhän tahallani halua pahoittaa toisen mieltä asioilla, jotka voin yhtä hyvin jättää tekemättä.
:komp:

P.S. Meni pitkään kunnes tajusin kuka tämä Impi on. Ananas auttoi. Tervetuloa joukkoon tummaan... :)
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Impi »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Impi kirjoitti:...enhän tahallani halua pahoittaa toisen mieltä asioilla, jotka voin yhtä hyvin jättää tekemättä.
:komp:

P.S. Meni pitkään kunnes tajusin kuka tämä Impi on. Ananas auttoi. Tervetuloa joukkoon tummaan... :)
Äh, busted.
Täällähän minä olen ollut koko ajan, pidän vain matalaa profiilia..
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
safi

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja safi »

Ennen olisin epäröimättä vastannut: mitä kumppanisi ei tiedä sinun tehneen, se ei voi häntä satuttaa. Nykyään, kun olen tosissani yrittänyt kasvaa aikuiseksi ja tulla paremmaksi ihmiseksi. Onnistuen välillä paremmin ja välillä huonommin vastaan, että raja menee sänkyyn menemisessä ja eihän sitä nyt nuoleskella vieraiden kanssa kannata, jos suhteessa elää. Tanssimista, halailua tai flirttiä en miellä pettämiseksi.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Gina kirjoitti:
hermine kirjoitti:Näkisin, että pettämistapauksissa kuitenkin suurin vahinko suhteelle tulee nimenomaan salailusta, valehtelusta ja vastuunpakoilusta kuin siitä itse fyysisestä pettämistapahtumasta. Pettämistä on toisen luottamuksen ja tehtyjen (vaikka sanattomienkin) sopimusten pettäminen, ei pelkkä nussiminen jonkun muun kanssa.


Pettämistä on se mistä toiselle tulee paha mieli. Pitää pystyä olemaan avoin tekemisistään, jos kokee tarvetta salailuun, ollaan jo väärällä puolella rajaa
Tää on niin hyvin sanottu! Juuri näin.

Kaikenlaisten paskasäätöjen ja 'vapaitten paskasuhteitten' jälkeen voin todeta, että tämä on ainoa oikea tapa olla suhteessa :h: Niin kerta.
tonttu8

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Syde kirjoitti:Jos et voi kertoa tai tehdä sitä kumppanisi nähden; se on pettämistä.
Itse olen tästä aika samaa mieltä.
Tosin niinkuin täällä on jo sanottu, niin se on keskustelunkin paikka mikä on sallittua ja mikä ei.
Hebuli

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Mä olen asiasta edelleen samaa mieltä kuin niinä aikaisempinakin kertoina kun tätä samaa kysyttiin.
Avatar
snowmen
Elämätön Kitisijä
Viestit: 283
Liittynyt: 14.08.2005 19:11
Paikkakunta: Itävaltava
Viesti:

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja snowmen »

Hebuli kirjoitti:Mä olen asiasta edelleen samaa mieltä kuin niinä aikaisempinakin kertoina kun tätä samaa kysyttiin.
Hyvin sanottu, niin minäkin olen :D
-Eihän tuolla naamalla voi muuta tehdä, kuin kusta muuntajaan-
nypari

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja nypari »

snowmen kirjoitti:
Hebuli kirjoitti:Mä olen asiasta edelleen samaa mieltä kuin niinä aikaisempinakin kertoina kun tätä samaa kysyttiin.
Hyvin sanottu, niin minäkin olen :D
Niinhän me kaikki.
Hebuli

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Sori, muutin mieleni. Mikään aikaisemmin asiasta kirjoittamani ei enää välttämättä pädekään.
sincia

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja sincia »

---
Viimeksi muokannut sincia, 06.10.2005 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SikaMika

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

maque kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Onpahan ajankohtainen aihe.
Sänkyyn meneminen on raja.
tai se ettei nuku kotona.

Joo. Minäkin petän tällä hetkellä itseäni, kun kello on jo yli yksi enkä vieläkään nuku kotona.

Mutta vastasin kyssäriin lääppimiset ja kielarit. En katselisi sellaisia muille kuin itselleni jakelevaa seurustelukumppani-huoraa silmissäni, vaan tumppaisin monon kuvan perseeseen. Samaa kohtelua odottaisin itsellenikin, jos moista jonkun vieraan kanssa harrastaisin seurustellessani.

Sopimuskysymyksiähän nämä aina ovat, kuten niin moni jo mainitsikin. Nämä ovat minun sopimusehtoni...
Geetzu

Re: Pettämisen rajasta

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

sincia kirjoitti:-- Eikä minusta ole pettämistä, jos ja kun kumppani tekee vastaavaa. En vain haluaisi tietää siitä, tai nähdä itse.
Tää onkin jännä tuttu juttu... Ennen ajattelin niin kuin sä. Siis tyyliin flirttiköön muiden kanssa mutta en halua olla tietoinen mistään. Eikä oikein tullut mieleenikään kertoa työpäivän jälkeen, että "kylläpä taas asiakkaat kävi tänään duunissa kuumanakuumana" tai "pyysipä yks vanha tuttu treffeille" tms. Nykyään taas ihan luonnostaan tulee jauhettua kaikki, joskus pienin väärinkäsityksin, mutta yleensä ei... Jotkut mietteet on toki vain omia, niitä ei tarvitse tai ehkä kannatakaan jakaa, mutta muuten meillä on äijän kanssa semmonen super-avoin linja meneillään (vois kai sanoa, että kokeilussa vanhoista viisastuneena).
Vastaa Viestiin