Sitoutuminen

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Mitä sitoutuminen on sinulle?

I never wanted sunshine. I just wanted you to be mine.
18
86%
I've got you to let me down.
3
14%
 
Ääniä yhteensä: 21

1108

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja 1108 »

-Superior- kirjoitti:Ajattelen naurettavan mustavalkoisesti. Koska sitä elämä on.
No mutta sinähän olet nuori ja, ah, niin paatunut.

*läpsis*

Tiivitaavi meni saunaan ja polskis molskis putosi lauteilta. RYHMÄHALI!!!!
Ja aurinko sanoo *ihihhiih, hoohoh, ighihgig, gloglous*
On paskalässytystä puhua "harmaan eri sävyistä" - on vain ihmisiä, jotka eivät tunne itseään.
Tämä voi tulla puuntakaa mutta ei se varmaan haittaa sinua kun et kerta näe metsää puilta.

KYLLÄ se on ihan oikein puhua niistä. Katsos on ihmisiä jotka eivät ole saaneet monosta kuulaan tarpeeksi elämältä että tajuaisivat miten elää. Jotkut voivat saada pataan tarpeeksi jo 16-vuotiaina, jotkut vasta 40-vuotiaina.

Mutta fakta on se että elämä opettaa. Se, onko niin 9mm särkylääkkeen tarpeessa että ei usko mitä elämällä on opettaa, on sitten sivuseikka. Tämänkaltainen oman nyrkkinsä uittaminen omassa anuksessaan on jo sitten osoitus sitä ei todellakaan ole ansainnut opetusta. Parempi siinä on lallaattaa housut kintussa ja availla tummeli-tuubia.

Että ei kävisi aivan älyttömän sivistymättömäksi niin puljaan mukaan sivistysanan (oikein lauseessa): Kaikki on determinoitu!!

Ja nyt paukahti niin syvälliseksi että kevennän keskustelua vitsillä:
Miksi poikamiehet ovat laihoja ja aviomiehet lihavia?

Kun poikamies menee kotiin, hän katsoo mitä jääkaapissa on ja menee sänkyyn. Kun aviomies menee kotiin, hän katsoo mitä sängyssä on ja menee jääkaapille.


Ja perään vielä pieraisen: *prööt*

EDIT: Siirsin i-kirjainta yhdenkerran.
Zeb

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

-Superior- kirjoitti:Vain varmuus mahdollistaa kestävyyden. Vain kestävälle voi heittäytyä. Vain heittäytymällä voi mennä syvälle. Vain syvältä voi löytää perusteet kestävyydelle.
Elämässä ei ole sellaista asiaa kuin varma. Ikävä kyllä. Homman voi ratkaista kyllä sitenkin, että heittäytyy epävarmalle. Perhanan pelottavaa ja epäonnistuminen tekee kipeää, mutta pitää uskaltaa uskoa oikeassa kohtaa. Vain sillä lailla uskoakseni voi viime kädessä tulla onnelliseksi.

Mutta onhan tuossa sinun sanomassasi perää. Me uskallamme sitä enemmän mitä varmempia olemme tuosta laskeutumisalustan tukevuudesta. Minusta siitä ei vain voi olla täysintäysintäysin varma koskaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Jos ihmiset järjestään tuntisivat itsensä, voisi elämä ehkä jopa ollakin mustavalkoista, mutta silloinkin muuttujia yleensä on niin paljon ja tiiviisti, että lopputuloksen rasteripinta näyttää harmaalta.
Ah, kuinka hyvin pantu!

*palvoo*
1108

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja 1108 »

EveryWoman kirjoitti:Ah, kuinka hyvin pantu!

*palvoo*
Vittu, minä läpsäytin saman röpötyksen ja mut dissataan aina.

Näin se elämä yrittää opettaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

1108 kirjoitti:Vittu, minä läpsäytin saman röpötyksen ja mut dissataan aina.

Näin se elämä yrittää opettaa.
Palvontani kohdistuikin röpötyksen poikkeuksellisen hienoon ilmiasuun = muotoiluun.

Mut jos pieraiset vielä pari kertaa oikein hienosti, voin palvoa suakin. Kukin lahjojensa mukaan! :)
hermine

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja hermine »

segma kirjoitti:Ainoa sitoutuminen mitä tässä vaiheessa elämää vaadin suhteessa kuin suhteessa (jos nyt käsitellään kuitenkin näitä romanttissävytteisiä suhteita) on sitoutuminen eroamiseen tasavertaisesti. Siis että ihan sama, kuinka pitkä tai lyhyt, pinnallinen tai syvällinen suhde on ollut, niin siitä suhteesta eroamiseen sitoudutaan niin, että kumpikaan ei ryömi suhteesta pois.
Tarkottaako tämä käytännössä sitä, että ilmaisee toiselle selkeästi haluavansa erota ja ottaa sitten myös vastaan toisen tunteenpurkaukset sen johdosta, sensijaan että nilkkimäisesti vain katkaisee kaiken yhteydenpidon eikä enää tervehdi kadulla, tekee tekstaribänät tai alkaa käyttäytyä vittumaisesti siinä toivossa että kumppani tajuaisi jättää ettei itse tarvitsisi? Tähän minäkin voisin sitoutua.

Vai sitä, ettei erota, ennenkuin se tuntuu molempien mielestä paremmalta idealta kuin yhteen jääminen, vaikka itsellä olisi suhteessa miten kamala olo? Tää taas ei mun mielestä tunnu kovin mielekkäältä.
1108

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja 1108 »

EveryWoman kirjoitti:Palvontani kohdistuikin röpötyksen poikkeuksellisen hienoon ilmiasuun = muotoiluun.
Pah, kauneus on katsojan silmässä. Joillekin rumuus on kauneutta.
chunkbite
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 06.09.2005 12:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja chunkbite »

Zeb kirjoitti:
-Superior- kirjoitti:Vain varmuus mahdollistaa kestävyyden. Vain kestävälle voi heittäytyä. Vain heittäytymällä voi mennä syvälle. Vain syvältä voi löytää perusteet kestävyydelle.
Elämässä ei ole sellaista asiaa kuin varma. Ikävä kyllä. Homman voi ratkaista kyllä sitenkin, että heittäytyy epävarmalle. Perhanan pelottavaa ja epäonnistuminen tekee kipeää, mutta pitää uskaltaa uskoa oikeassa kohtaa. Vain sillä lailla uskoakseni voi viime kädessä tulla onnelliseksi.

Mutta onhan tuossa sinun sanomassasi perää. Me uskallamme sitä enemmän mitä varmempia olemme tuosta laskeutumisalustan tukevuudesta. Minusta siitä ei vain voi olla täysintäysintäysin varma koskaan.
Niinpä. Parhaimmillaankin on mahdollisuus saavuttaa vain jonkinlainen ennuste sitoutumisen pysyvyydestä - ei varmuutta. Ja kuka hullu nyt täydellistä varmuutta haluaisikaan, koska sellainen täydellisen varma tieto sitoutumisen pysyvyydestä veisi suhteen hyvin pian pelkälle tyhjäkäynnille. Minkä taas luulisi olevan hyvin kaukana siitä antoisasta suhteesta.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 17:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Geetzu

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

-Superior- kirjoitti:Olen monesti unelmoinut siitä, että suhteelle asetettaisiin jo alussa tietty määräaika, jonka koittaessa se vain lopetettaisiin. Oli loppu sitten haikea tai onnekas.
Jos ettis jonkun pian kuolevaisen ukon? ...
Psst, eksämennykäänhallille?
1108

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja 1108 »

-Superior- kirjoitti:Toivottavasti tollasten rakastajapojujen eteen ei tartte nähdä yhtä suurta vaivaa. :-/
Siis kaltaisteni laatuyksilöiden eteen on tehtävä kaikki. Aina aamupalasta iltapalaan asti.
tonttu

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja tonttu »

1108 kirjoitti:Siis kaltaisteni laatuyksilöiden eteen on tehtävä kaikki. Aina aamupalasta iltapalaan asti.
Mä oon päässy kyllä superhelpolla. Sähän meillä kokkaat. :P
chunkbite
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 06.09.2005 12:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja chunkbite »

-Superior- kirjoitti:Olen monesti unelmoinut siitä, että suhteelle asetettaisiin jo alussa tietty määräaika, jonka koittaessa se vain lopetettaisiin.
Kuulostaa ihan suunnitelmatalouden viisvuotiskaudelta.
1108

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja 1108 »

tonttu kirjoitti:Mä oon päässy kyllä superhelpolla. Sähän meillä kokkaat. :P
AKAT HILIJAA!!!!!! *tähän yskimistä*
Avatar
KuumaKissa
Kitinäaddikti
Viestit: 61
Liittynyt: 12.05.2006 21:39

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja KuumaKissa »

Mikäs pikkuneiti se täällä räksyttää?
Minusta on aika naurettavaa, että väität täällä ettei ihmiset ole sitoutuneita/osaa sitoutua. Mitä sinä heidän suhteistaan tiedät? Tai siitä, miten kukin käsittää sitoutumisen.
Sitoutumista on tasan niin monta tapaa, kuin on ihmisiä ja suhteita. Se mitä se merkitsee sinulle, ei välttämättä ole samaa jollekin toiselle.
Ihannehan se olisi, jos sitounut ihminen ei eroaisi ikinä koskaan. Mutta ikävä tosiasia on, että elämä ei ole niin mustavalkoista eikä sitä eletä kuin saduissa.
-Superior- kirjoitti:Vain varmuus mahdollistaa kestävyyden. Vain kestävälle voi heittäytyä. Vain heittäytymällä voi mennä syvälle. Vain syvältä voi löytää perusteet kestävyydelle.
Varmaa tässä elämässä ei ole kuin epävarma. Taidat olla aika nuori? Tekstistäsi päätellen ainakin.
Ymmärrän kyllä, että kun eka seurustelusuhde on mennyt poikki se harmittaa. Siitä kyllä selviää, moni muukin on selvinnyt.
Ilman kovaa ei oo elämää!
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MarthaFocker

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

-Superior- kirjoitti:Olen monesti unelmoinut siitä, että suhteelle asetettaisiin jo alussa tietty määräaika, jonka koittaessa se vain lopetettaisiin.
Eräs mies, jota nuuhkin, on tehnyt ton aikanaa. Se oli kuulema ihan mahtava järjestely. Viimeisen eräpäivän tullen oli vähän meinanu kaduttaa, mutta ei siinä muuta kun uutta lihaa myllyyn.

Itse asiassa ihan helvetin hyvä idea!
Mä voisin alkaa seukkaa nyt syksyks ja talveks ja sit erota kevään ensipäivänä.
MarthaFocker

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

KuumaKissa kirjoitti:Mikäs pikkuneiti se täällä räksyttää?
Sä oot provo.
Ai mistä tiedän? No siitä, ettei kukaan vittu voi elää tollasessa maailmassa kuin sinä.
Saan jutuistasi mielikuvan, että muut ovat idaripikkupilluja, jotka eivät tiedä mitään tosimaailmasta tai parisuhteesta. Jos näin on, niin niin vedä pussi päähäsi, puhut nimittäin sinne itsesi jatkuvasti.
Tai sitten olet vaan ihan vitun tyhmä vanha katkera milnffi.

Mee roskiksee.
Avatar
KuumaKissa
Kitinäaddikti
Viestit: 61
Liittynyt: 12.05.2006 21:39

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja KuumaKissa »

MarthaFocker kirjoitti:Sä oot provo. Ai mistä tiedän? No siitä, ettei kukaan vittu voi elää tollasessa maailmassa kuin sinä.
Millaisessa maailmassa?
MarthaFocker kirjoitti:Saan jutuistasi mielikuvan, että muut ovat idaripikkupilluja, jotka eivät tiedä mitään tosimaailmasta tai parisuhteesta.
Ai sellaisia kuin sinä? Taidat olla yhtä vanha, kuin tuo "menkkavaivojen" takia kiukutteleva superior.
Minua ei kiinnosta yhtään mitä mieltä olet tosimaailmasta tai parisuhteesta.
MarthaFocker kirjoitti:Jos näin on, niin niin vedä pussi päähäsi, puhut nimittäin sinne itsesi jatkuvasti.
Tai sitten olet vaan ihan vitun tyhmä vanha katkera milnffi. Mee roskiksee.
Syö aamiaismurosi seuraavan kerran ilman kusta.
Ilman kovaa ei oo elämää!
MarthaFocker

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

KuumaKissa kirjoitti: Taidat olla yhtä vanha, kuin tuo "menkkavaivojen" takia kiukutteleva superior.

Syö aamiaismurosi seuraavan kerran ilman kusta.
Totta turiset, mummu. Supen kanssa ollaan juurikin saman ikäisiä -ja hyvin tyytyväisiä siihen.
Ei tarvitse yrittää korjata rapistuvan ruumiin mukana rapistuvaa itsetuntoa kliseillä kuten "nyt aikuisena tunnen itseni ja seksuaalisuuteni. En haluaisi olla päivääkään nuorempi".

Plaaplaa, vaihtaisit paikkaa ton menkkakipuisen tai mun kanssa ihan millon tahansa.

p.s. Toi murovinkki oli oikeesti hyvä. Että ehkä vanhuudessa on sittenkin jotain hyvää.

Voit ottaa ehkä mehupillin hengittämistä varten sinne roskikseen mukaan.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja mozart »

Tässähän tätä ollaan: Omassa mökissä, oman ukon kanssa. Yhteistä taivalta päälle 7 vuotta takana, josta naimisissa 3 vuotta.

Kyllä sitä vain on ajatellut asettua tähän aloilleen, sitoutua :roll:
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Sitoutuminen liittyy päätöksen ongelmaan. Jos päätös tehdään, se on tehtävä joko joka hetki uudelleen, tai sitten sitä ei tehdä lainkaan, mikä on oikeastaan sama asia.

Tässä mielessä sitoutuminen on sekä mahdollista että mahdotonta.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja Mida »

Olen sitoutunut tähän parisuhteeseen ja tähän perheeseen niin pitkäksi aikaa kuin se vain on mahdollista. Loppuiäksi, toivon, uskon, luulen.
ninnithequeen

Re: Sitoutuminen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mida kirjoitti:Olen sitoutunut tähän parisuhteeseen ja tähän perheeseen niin pitkäksi aikaa kuin se vain on mahdollista. Loppuiäksi, toivon, uskon, luulen.
:komp:

Mua oikeestaan naurattaa tää ketju. Toki olen siinä tilanteessa itse, että juur enempää ei enää voisi sitoutua.
Vastaa Viestiin