Kuin kissat ja koirat..

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Laitetaampas uusi aihe alulle.. Kysymys nyt niin miehille kuin naisillekin:

Molemmat vastaavat:

Kerro minkä rotuisia koiria sinulla on / on ollut ja mikä näistä roduista on sinua rodullisten ominaisuuksiensa ansioista eniten miellyttänyt?

Naiset vastaavat:

Vastaa mikä koirarotu sinusta tuntuu kaikkein miellyttävimmältä vaikkei sinulla olisikaan koiraa, minkä siis hankkisit seuraavaksi jos hankkisit?

Ylläpito: Tämä aihe sitten kuuluu todellakin tänne suhteilujen puolelle, vaikkei se ehkä nyt heti siltä tunnukaan. Palaan asiaan ensi viikon alussa, mikäli vastauksia on tullut. :)
Leilah

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Leilah »

KisSandra kirjoitti:
Kerro minkä rotuisia koiria sinulla on / on ollut ja mikä näistä roduista on sinua rodullisten ominaisuuksiensa ansioista eniten miellyttänyt?

Naiset vastaavat:

Vastaa mikä koirarotu sinusta tuntuu kaikkein miellyttävimmältä vaikkei sinulla olisikaan koiraa, minkä siis hankkisit seuraavaksi jos hankkisit?
Lapsuudenkotona oli sekarotuinen suomenpystykorvan näköinen koira. Tällä hetkellä meillä on beagle. Molemmat ovat olleet omalla tavallaan mukavia. Piski oli äärettömän kiltti ihmisille, hyvin nöyrä ja kiintyi ihmisiin voimakkaasti. Beagle taas on iloinen ja reipas, ja hyvä ajamaan jäniksiä.
Seuraavaksi hankkisin varmaan jonkilaisen paimenkoiran. Siitä olisi apua lehmien kanssa.
Bliss

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kerro minkä rotuisia koiria sinulla on / on ollut ja mikä näistä roduista on sinua rodullisten ominaisuuksiensa ansioista eniten miellyttänyt?

1. Lapinkoira
2. Lapinkoira
3. Saksanpaimenkoira
4. 2 x saksanpaimenkoira
5. 3 x belgianpaimenkoira (hävisin huoltajuuskiistan, koirat edelleen olemassa, mutta muussa osoitteessa...)
6. Saksanpaimenkoira

•Suomenlapinkoira ja sakemanni miellyttävät molemmat ominaisuuksiltaan, mutta eri tavalla. Molemmat paimenkoiria, mutta kuitenkin niin erilaisia.
Belgianpaimenkoiraa taas en itselleni ottaisi enää ikinä.



Vastaa mikä koirarotu sinusta tuntuu kaikkein miellyttävimmältä vaikkei sinulla olisikaan koiraa, minkä siis hankkisit seuraavaksi jos hankkisit?

•Kyllä kai se on tuo sakemanni... Sellainen tuossa jaloissa pyörii tälläkin hetkellä (wanhus), ja taitaa seuraavakin olla samaa rotua.
RolloTomasi

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

KisSandra kirjoitti:Kerro minkä rotuisia koiria sinulla on / on ollut ja mikä näistä roduista on sinua rodullisten ominaisuuksiensa ansioista eniten miellyttänyt?
Minulla ei ole koskaan ollut koiraa.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Impi »

Oli meillä joskus tiibetinspanieli, mutta se oli ärsyttävän aggressiivinen pikku mököttäjä.

Ainut koira, mihin olen tuntenut erityistä vetoa, oli älyttömän pirteä ja seurallinen australian terrieri. Myös vehnäterrieri on joskus kuulunut lähipiiriin, ja tykkäsin siitä.

Jos tätä nyt lähdetään parisuhdemielessä analysoimaan, niin voin kertoa jo valmiiksi, että kyllä, pidän miehistä jotka häntä heiluen liehakoivat ympärilläni.. ;) Sen sijaan aggressiiviset pikku mököttäjät voivat pitää tunkkinsa.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Feiz

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Ei ole koskaan ollut koiraa enkä tiedä roduista mitään.

Sitäpaitsi pidän enemmän kissoista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei ole ollut koiraa eikä tule. Koirat on minulle vähän samassa asemassa kuin lapset; aavistuksen verran vastenmielisiä, mutta pieninä annoksina parhaimmillaan tykkään kovasti. Kotiini en kumpaakaan ottaisi.

(Mistä vetoa, että lopulta pariudun koiranomistaja-yksinhuoltajan kanssa?)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Patz

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Patz »

Kerro minkä rotuisia koiria sinulla on / on ollut ja mikä näistä roduista on sinua rodullisten ominaisuuksiensa ansioista eniten miellyttänyt?

Brasilianterrieri

Pienehkö ja vilkas paketti. Varauksellinen vieraita kohtaan, tuttuja kohtaan erittäin rakastava ja lojaali.


Vastaa mikä koirarotu sinusta tuntuu kaikkein miellyttävimmältä vaikkei sinulla olisikaan koiraa, minkä siis hankkisit seuraavaksi jos hankkisit?

Suunnitelmissa hankkia joku isompi koira pienemmälle kaveriksi. Eniten miellyttää sileäkarvaiset rodut, ei mitään pörröisiä karvakasoja, kiitos. Ottaisin dobermannin jos niiltä vielä typistettäisiin korvat ja häntä. Varteenotettava vaihtoehto on thai ridgeback ja jos kuitenkin pienempään kallistun, basenji.

En voi sietää laiskan oloisia sylikoiria (kaikki puudelit, spanielit ja minikoirat), koiran on oltava valpas, innostunut ja reipas lenkkikaveri.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei ole ollut koiraa ja tulee vain siinä tapauksessa, että muutan maalle oman kartanoon.

Koirani olisi sekarotuinen, isohko, lyhytkarvainen ja omistaisi kaikki osat mitä syntyessäänkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Mida

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Mida »

Molemmat vastaavat:

Kerro minkä rotuisia koiria sinulla on / on ollut ja mikä näistä roduista on sinua rodullisten ominaisuuksiensa ansioista eniten miellyttänyt?


Ei ole ollut, ei ole, eikä aivan varmasti tule.


Naiset vastaavat:

Vastaa mikä koirarotu sinusta tuntuu kaikkein miellyttävimmältä vaikkei sinulla olisikaan koiraa, minkä siis hankkisit seuraavaksi jos hankkisit?

En kyllä hanki, mutta kuollut Harmi on ihan paras.
safi

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja safi »

Koiria on ollut ja tulee olemaan aina. Yleensä sekarotuisia, koska pysyvät rotupiskejä paremmassa kunnossa. Yksi mielenvikainen sakemanni, jonka jouduin lopettamaan ennenaikojaan.

Tämän hetkinen rotusekoitus: sakemanni, kultainen noutaja, collie, setteri ja hirvikoira ja näitä 2kpl.

Tulevaisuudessa, kun näistä nykyisistä aika jättää saatan ottaa dopperin
tai jonkun isokokoisen sekarotuisen.
Dumari

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Dumari »

KisSandra kirjoitti: Molemmat vastaavat:
Kerro minkä rotuisia koiria sinulla on / on ollut ja mikä näistä roduista on sinua rodullisten ominaisuuksiensa ansioista eniten miellyttänyt?
Skidinä meillä oli Saksanpaimenkoira ja Kultainennoutaja.
Täysin erilaiset hurtat. Scheeferistä ei jäänyt mitkään hyvät fiilarit, mutta noutaja oli kultainen(idiootti tosin).
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ei ole ollut koiraa, mutta silloin tällöin mietin sellaisen hankkimista, en tosin ihan kauhean vakavasti. Ennen ajattelin, että hankkisin mahdollisimman ison ja pelottavannäköisen koiran, mutta olen hyljännyt ajatuksen, koska minua pelottaisi se mahdollisuus, että en osaisi kasvattaa sitä oikein, jolloin minulla olisi joku s....nanmoinen kotihirmu, joka käskyttäisi minua. Jos nyt pitäisi ottaa joku koira, ottaisin jonkun pienen söpön niin kuin villakoiran tai sellaisen rotannäköisen muotikoiran. Villakoirissa on se hyvä puoli, että ovat iloisia, vilkkaita ja älykkäitä. Joo, kyllä mun koira- ja miesmaku on aika samanlainen. Koirissa on myös se hyvä puoli, että ne yleensä tulee luokse, kun pyytää ja vielä vähän palvovatkin. Eikä nuo piirteet niin haitaksi ole miehissäkään.
Kikkelis kokkelis.
Tuohipää

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Tuohipää »

Perheen eka koira oli bedlingtonterrieri. Eli melkein 15 vuotiaaksi. Ei tykännyt talvesta ja aristeli tassujaan jäällä. Lapaset auttoivat asiaan.

Pari kiinanharjakoiraa, karvaisia, ei niitä järkyttäviä kaljuja epäkoiria. Toinen sai kaksi pesuetta pentuja, yhteensä 15 kappaletta. Se oli myös rotunsa paras ja Suomen muotovalio. (Systeri valitettavasti pärähti näyttelyhommiin, täysin järjetöntä touhua mielestäni.)

Meillä oli kissanpentukin pari viikkoa. Sen nimi oli Neppari. Äiti ei siitä tykännyt joten annettiin eteenpäin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kysely2: Jos satunnaisen kyselyn ensimmäisessä sanassa on erittäin, siis ERITTÄIN, alkeellinen ja naiiivi kirjoitusvirhe, ansaitseeko kysyjä asiallisen vastauksen?

Vaihtoehdot:
a) ei ansaitse
b) ei ansaitse
c) ei ansaitse.
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ei ole koiraa ollut, eikä tule. Mie oon ihan kissaihminen.

Mies haaveilee joskus berhandilaisesta, mutta sellaista kuolaavaa jättiläistä ei mun elinaikana tähän taloon tule ja piste!
SingleMalt

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Suunnitelmissa hankkia joku isompi koira pienemmälle kaveriksi.
Aiot sitten tosissasi pysyä sinkkuna? Ei meinaan tehokkaampaa miehenkarkoittajaa olekaan, kun kunnon kenneli naisella himassa..


Itse topikkiin. Omaa koiraa ei ole, mutta tulee heti kun omakotitaloon pääsen kiinni. Rotu on Bouvier.
bedlam

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja bedlam »

KisSandra kirjoitti: Kerro minkä rotuisia koiria sinulla on / on ollut ja mikä näistä roduista on sinua rodullisten ominaisuuksiensa ansioista eniten miellyttänyt?
12-vuotiaana sain Tiibetinspanielin, joka porskutteli kunnioitettavaan 15. ikävuoteensa asti. Sukulaisilla on jos vaikka minkälaisen merkkistä eläjää ollut kyllä.

Ei mulla mitään mielirotua ole, en osaa ihmisistäkään rodun perusteella eritellä "lemppariani". Eläimet ovat kyllä yleensäkin keskimäärin ihmistä mukavempia.
Patz

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Patz »

SingleMalt kirjoitti:
UnelmaSäleikkö kirjoitti:Suunnitelmissa hankkia joku isompi koira pienemmälle kaveriksi.
Aiot sitten tosissasi pysyä sinkkuna? Ei meinaan tehokkaampaa miehenkarkoittajaa olekaan, kun kunnon kenneli naisella himassa..


Itse topikkiin. Omaa koiraa ei ole, mutta tulee heti kun omakotitaloon pääsen kiinni. Rotu on Bouvier.
No kyllä mulle tollanen bouvierkin putoaa. Laitetaanko siis torppa pystyyn ja kunnon pohojaalaaset häät ens kesänä?
SingleMalt

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:. Laitetaanko siis torppa pystyyn ja kunnon pohojaalaaset häät ens kesänä?
Etkös sä oo lahelaane? Morsiammen vanhemmathan häät maksaa, joten ei päästä pohojammaalle juomahan pontikkaa..
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja alja »

suomenajokoira
suomenajokoira
suomenajokoira
nykyään suomenajokoira/irlanninsetteri , dobermanni - täysin typistämätön tietysti!- ja suomenajokoira/irlanninsetteri/dobermanni

suomenajokoira on paras rotu, en lähde tästä edes kiistelemään, koska se vaan on. olen harkinnut myös tanskandogia ja rhodesian koiraa, mutta eiköhän nämä hulttiot riitä nyt pitkäksi aikaa.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
ManZel

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja ManZel »

Ei ole ollut koiraa, mutta joskus tulevaisuudessa haluaisin olla tämän rotuisen koiran isäntä..
http://kotisivu.mtv3.fi/valikallio/kuvat/Teresa.jpg
Ihastuin siihen ensi kertaa n. 5-6 vuotiaana.
Patz

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Patz »

SingleMalt kirjoitti:
UnelmaSäleikkö kirjoitti:. Laitetaanko siis torppa pystyyn ja kunnon pohojaalaaset häät ens kesänä?
Etkös sä oo lahelaane? Morsiammen vanhemmathan häät maksaa, joten ei päästä pohojammaalle juomahan pontikkaa..
Mää oon moterni emäntä (!) ja maksan hääni ihe ja juhlat piän missä lystään! Kyllä ne kemut kestää vähintään sen kolme päivää ja vaikka hämäläiseen perinteeseen kuuluukin juoda sahtia, vaihdan sen erittäin mielelläni vaikka pontikkaan.. Ei muuta ku pannut pihisemään!

Notta onko päivä jo sovittu?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

KisSandra kirjoitti: Tämä aihe sitten kuuluu todellakin tänne suhteilujen puolelle, vaikkei se ehkä nyt heti siltä tunnukaan. Palaan asiaan ensi viikon alussa, mikäli vastauksia on tullut. :)
No ei sitä noin kauaa tarvinnut odottaa, jotta saatiin selitys.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Tuohipää

Re: Kuin kissat ja koirat..

Viesti Kirjoittaja Tuohipää »

ainiin tässä oli tämä luonneanalyysiaspekti. Jos itse hankkisin koiran niin karkeakarvainen mäyrämakkara tai joku terrieri tai vastaava max 15 kiloinen aktiivikoira ei mikään sohvaperuna tai näyttelyhirviö.
Vastaa Viestiin