Vapautunut mies -kysely

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Illanistujaisten yms. vapautuneisuus suhteessa osallistujien sukupuoleen

Olen mies, ja miellän poikien illat vapautuneemmiksi kuin sekaporukat
19
27%
Olen mies, ja mielestäni osallistujien sukupuoli ei vaikuta ryhmän vapautuneisuuteen mitenkään
20
28%
Olen mies, ja miellän sekaporukkaillat vapautuneemmiksi
2
3%
Olen nainen, ja miellän tyttöjen illat vapautuneemmiksi kuin sekaporukat
7
10%
Olen nainen, ja mielestäni osallistujien sukupuoli ei vaikuta ryhmän vapautuneisuuteen mitenkään
19
27%
Olen nainen, ja miellän sekaporukkaillat vapautuneemmiksi
4
6%
 
Ääniä yhteensä: 71

Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Voiko mies (TM) vastata tähän muuta kuin ensimmäisen kohdan? Itse ainakin koen oloni huomattavasti vapautuneemmaksi joukossa, jonka käytöstä ymmärrän ja jossa tulen itse ymmärretyksi.

Miesten kesken ei tarvitse esittää, eikä yks kaks yllättäen selästä löytyvästä puukosta tarvitse huolehtia. Jos tulee neniin, niin se tapahtuu suoraan edestäpäin, rationaalisesta syystä ja vieläpä niin, että minulla on mahdollisuus puolustautua. Lisäetuna yhteneväiset kiinnostuksen ja naurun kohteet, kuten urheilu ja kanat.
Paras päivä ikinä.
silsis

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja silsis »

Riemumieli kirjoitti:Voiko mies (TM) vastata tähän muuta kuin ensimmäisen kohdan?
Tämänhetkinen tilanne tuntuu kyllä varsin neitimäiseltä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

silsis kirjoitti:Tämänhetkinen tilanne tuntuu kyllä varsin neitimäiseltä.
Ne ovatkin näitä nykymiehiä, jotka kulkevat pvät pitkät anustappi/pallot perseessään ja rientävät raskaan työpäivän jälkeen innoissaan kotiin, jossa dominoiva akka odottaa tekokyrpä tanassa.
Paras päivä ikinä.
silsis

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja silsis »

Riemumieli kirjoitti:Ne ovatkin näitä nykymiehiä, jotka kulkevat pvät pitkät anustappi/pallot perseessään ja rientävät raskaan työpäivän jälkeen innoissaan kotiin, jossa dominoiva akka odottaa tekokyrpä tanassa.
Niiden kyrvät ovat surkastuneet pelkästä naiskiintiöiden olemassaolosta. Talkkari kiristää heitä, jotta saisi ruokiksella nussia häiriöttä muijiansa. Äiti sanoi kotona, että muista kunnioittaa naisia, mutta he eivät osanneet soveltaa. Hameet korville!
Geetzu

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Miks te ihmettelette miesten neitiyttä mut ette niinq akkojen asennetta täs hä?
silsis

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja silsis »

Geetzu kirjoitti:Miks te ihmettelette miesten neitiyttä mut ette niinq akkojen asennetta täs hä?
Eihän me edes yritetä ymmärtää hameväen aivoituksia. Menee muuten kaikki salaperäisyys ja tavoiteltavuus.
elco

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja elco »

silsis kirjoitti: Tämänhetkinen tilanne tuntuu kyllä varsin neitimäiseltä.
Miten niin? Tilannehan on 12-0-0. 8 kertaa nolla on nolla.

Taas voitettiin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kyseessä on sukupuolesta riippumaton ominaisuus. Toki puheenaiheet tuppaavat olemaan erejä, vapautuneisuuteen asialla ei ole vaikutusta. Itse asiassa 'tyttöjen illoissa' on monesti aika vaivautunut tunnelma. IMHO. Toki paras ystäväni on nainen ja hänen kanssaan KAKSIN pystyn puhumaan... oikeastaan kaikesta. Niinkuin miehenikin kanssa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Geetzu

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Voi olla et mun kaverit on vähän poikkeus... Mut mut, yleensä naisten keskuudes on sellasta pientä kyräilyä, mustistelua, huomionhakua. Tarkoituksella ja ilman. Sekaporukoissa tuppaa olemaan usein pari miespuolista, joiden huomiosta taistelee vähintään pari kissaa, silleen sekasin ristiinrastiin, ja oon mä huomannu et joskus tunnen itteni vähän vaivaantuneeks tilanteissa kun vaikkapa nartut kaveriflirttii omalle ukolleni. Tai niin kuin kai Hermine heitti, kun itse tulen toimeen tosi hyvin jonkun kamuni uuden miehen kanssa niin sitä vähän silleen katsastellaan muiden naisten toimesta... Hmmh. Vaik just joku aika sit täälläkin kirjottelin, ettei meidän piireis mitään ongelmaa minkään suhteen ja yleensäkin tavataan kimpassa tuttujamme, niin kylläpä nyt siis kallistun linjalle (on topic): vapautunein fiilis narttujen kesken. (Mieluiten bi-henkisten, khöh.)

Lisätääs vielä, et mies ja kaverinsa pyytävät kyllä usein mut seuraansa, siellä ei vaan useinkaan tuolloin ole muiden tyttiksiä. Tiedä sitten mitä meinaa, mutta tullaan ihan loistavasti toimeen ja uskallan väittää, että noissakin illoissa on ollut myös miesten puolelta vapautunut fiilis. Mut joo, yleisimmin sekasin mennään joten siitä kai kaikki eniten diggailee. :]
Viimeksi muokannut Geetzu, 14.09.2006 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Aivan sama, ei sukupuoli vaikuta käyttäytymiseen.
Seura noin yleisellä tasolla toki. Tällaiset "Mistä isä tietää että tyttären menkat alkavat? - Pojan muna maistuu verelle" - jutut eivät välttämättä toimi parhaina mahdollisina jäänsärkijöinä jos et tunne paikallaolijoita.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Flipperix

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Kysymys ei siis ollut omasta viihtyvyydestä vaan porukan vapautuneisuudesta. Ilmeisesti porukka kuitenkin vastaa subjektiiviselta kantilta. Vaikka itse olen kuin kala vedessä missä seurassa tahansa missä porukalla on aivot (joo, en pärjäisi Big Brother -talossa tuntiakaan), ei minulla ole epäilystäkään siitä, etteivät ainakin miehet päästäisi kaikenlaiset suodattimet ja säännöt kaikkien löysimmilleen tutussa äijäporukassa.
silsis

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja silsis »

Flipperix kirjoitti:Kysymys ei siis ollut omasta viihtyvyydestä vaan porukan vapautuneisuudesta. Ilmeisesti porukka kuitenkin vastaa subjektiiviselta kantilta.
Huomasin tämän itsekin, mutta vastasin kuten muutkin eli ei-kollektiiviselta kantilta. En tiedä, mutta ehkä tilastollisesti oikeampi/parempi vastaus perustuu omaan kokemukseen omasta itsestään ryhmässä.
SikaMika

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

urpiainen kirjoitti:
(ii) Tästä tullaankin siihen, että minä nimenomaan en tuntisi oloani vapautuneeksi SikaMikan kuvaamassa äijien saunaillassa, jossa on peittelemätön normativiinen odotus tai jopa vaade sen suhteen, että laukoo SikaMikan kuvaamia juttuja (koska muuten ei kutsuta paikalle ja hyväksytä jengiin). Lisäisinkin SikaMikan ansiokkaaseen erotteluun, *seura jossa tuntee olonsa vapautuneeksi* v. *seura jossa viihtyy paremmin*, toisen erottelun, eli *seura jossa tuntee olonsa vapautuneeksi* v. *seura, jossa hyväksytyt käyttäytymismallit ovat tarkkaan rajattuja*. Haastaisinkin SikaMikahenkisten "poikamaisia törkyjuttuja" suosivien miesporukoiden vapautuneisuuden puolustajat miettimään, onko kyseessä todellakin *vapautuneisuus* vai pikemminkin vain toisenlainen käyttäytymisnormijärjestelmä, kuin sekaseurueissa.

Ähhh, mä arvasin, että joku puuttuisi tähän. Oletin sen olevan - ylläri - EW, mutta sinäkin menettelet!

Pointti ei siis ollut siinä, että naisettomassa seurassa mies olisi vapautuneempi käyttäytymään stereotyyppisen Äijäkaavan mukaisesti. Eihän se - kuten mainitsitkin - olisi vapautunutta käytöstä, vaan edellyttäisi johonkin rooliin heittäytymistä. Pointti oli siinä, että äijäseurassa on vapautuneempi heittämään haluamaansa huttujuttua tarvitsematta juurikaan miettiä mitä muut siitä ajattelevat.
Tätä ei nyt tarvitse mennä väärinymmärtämään niin, että mielestäni miehen on helppo avautua missä tahansa, täysin uppo-oudossakin, miesseurueessa mistä tahansa asiasta. Tai että naisia ollessa mukana olisi täysin mahdotonta olla vetämättä jotakin roolia. Kyllä minäkin puhun asioistani vapautuneemmin läpikotaisin tutussa missätahansa-seurueessa kuin oudossa miesseurueessa. [Pointti]Väitän silti, että mies tuntee itsensä vapautuneemmaksi tutussa miesseurueessa kuin tutussa sekaseurueessa[/Pointti].
hermine

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja hermine »

Voihan noita suodattimia ja sääntöjä olla erilaisiakin? Porukan ainoana miehenä voisi ehkä vapautuneemmin herkistellä sydänsurujaan tai ties mitä ukin kuolemaa, kun taas poikien saunaillassa ei viitti pilata toisten iltaa omilla murheilla ja tuoda näille vaivautunutta oloa, vaan rajoittaa sit tuota puolta itsestään vaikka heittämällä karskia vitsiä asiasta, vaikka just sillä hetkellä tekisi mieli vaan vollottaa, eli ei sit kuitenkaan ole vapautta olla just sellainen kuin sillä hetkellä olisi, vaan on roolinsa vanki siinäkin yhteisössä. Ei kai nyt välttämättä aina kaikissa tilanteissa just se roisein käytös ole vapautuneinta, vaan nimetön vaatimus siitä voi muodostua joinain hetkinä kahleeksi ihan siinä missä sisäsiistiys tuntuisi toisessa mielentilassa ominta olemusta rajoittavalta?
zula

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja zula »

elco kirjoitti:
zula kirjoitti: totta. mutta kyllä se menee myös toisinkin päin. jos nainen on inhorehellinen miehelle, ei se mieskään sitä kovin kauaa kestä, usko pois.
Häh? Miksen uskoisi? Täydellinen rehellisyys on epäkohteliaisuutta puolin ja toisin. Se on kuulkaa sitä, ettei ota toista huomioon.
ok, aattelin vaan, ku tuo kommenttis oli jotenkin vaan niin semmonen, että niinku naiset ei vois olla rehellisiä samalla lailla takas... mutta joo, oot oikeessa, ei oo hyvä olla suhteessa ja olla 110% rehellinen.
Rouva Pupu

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Olen nainen, ja mielestäni osallistujien sukupuoli ei vaikuta ryhmän vapautuneisuuteen mitenkään.

Johtunee lähinnä siit et kaksi bestistäni on nainen ja mies. Muutenkin viihdyn sekaporukassa enemmän. Ehkä miesten kanssa useammin, kun olen enemmän jätkä ja siksi kaveriporukka koostunut enemmän miehistä ku naisista.
Geetzu

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Juuh, kyllä tää taitaa mennä niin, että porukka aidosti tykkäilee olla vapautuneesti seurassa, jossa muutkin niin tekevät. Vieläpä sekaseurassa. Ei voi jatkua muuta ku vänkkäyksellä. :]
Rouva Pupu

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Flipperix kirjoitti:Kysymys ei siis ollut omasta viihtyvyydestä vaan porukan vapautuneisuudesta. Ilmeisesti porukka kuitenkin vastaa subjektiiviselta kantilta. Vaikka itse olen kuin kala vedessä missä seurassa tahansa missä porukalla on aivot (joo, en pärjäisi Big Brother -talossa tuntiakaan), ei minulla ole epäilystäkään siitä, etteivät ainakin miehet päästäisi kaikenlaiset suodattimet ja säännöt kaikkien löysimmilleen tutussa äijäporukassa.
Aijaa, ei siis kuiteskaa omasta mielestä okei riittänykkää. Juu luulis et oisivat olleet vapautuneita miekkosia, eikait sitä muuten ois vuosia tullut aikoinaan päivittäin hengailtua.

Mut toisaalt, jos täs katellaan parisuhteilun kannalta et niinQ omat kaverit jne. niin pakko siihenkin vastat sekaporukka, kun sekin sekaporukasta koostuu.
SikaMika

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Rouva Pupu kirjoitti:Olen nainen, ja mielestäni osallistujien sukupuoli ei vaikuta ryhmän vapautuneisuuteen mitenkään.
Et katso, että vastakkaisten sukupuolten laittaminen samaan tilaan voisi koskaan, missään olosuhteissa aiheuttaa minkäänlaisia seksuaalisia jännitteitä? Ja nämä jännitteet eivät millään lailla voisi vaikuttaa ihmisten käyttäymisen vapautuneisuuteen?

Tämä on se toinen juttu, mitä useimmat tunnu ottavan huomioon millään lailla antaessaan näitä päättömän oloisia vastauksiaan. Tilannehan toimii juuri mainostamanne mustavalkoisen neutraalisti silloin, kun kellään ei herää pienintäkään kiinnostusta/ällötystä ketään toista kohtaan, eli silloin (ainakin näennäisesti) kun seurueessa on pelkkiä pariskuntia tai silloin, kun yksikään seurueen jäsenistä ei herätä minkäänlaista kiinnostusta kenessäkään toisessa seurueen jäsenessä. Ihan vitun tyypillinen tilanne, vai...?

Ketkä teistä väittävät olevansa kaikkein välittömimmillään ihastuttuaan/vihastuttuaan/panetuksessa/jossain muussa sekavassa mielentilassa?
Geetzu

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

SikaMika kirjoitti:Ketkä teistä väittävät olevansa kaikkein välittömimmillään ihastuttuaan/vihastuttuaan/panetuksessa/jossain muussa sekavassa mielentilassa?
Ei ku nyt tästä vedetään sellanen johtopäätös et me ollaan Sika vaan aika hotteja, siis sä ja mä, eikä meidän seuras oikein vastakkainen sukupuoli voi olla neutraalisti. Vedettäskö hei. Vedin jo.
Rouva Pupu

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

[quote="SikaMika"][/quote]

Se onkin yleensä enemmän niiden ongelma jolle sekaporukassa olo ei ole luonnollista, daah. Kaikkee liikkuva kun ei aiheuta panetusta, daah.

Ja joo, vuosia kun on hyviä kavereita sekaporukan kanssa niin ristiinnussinta ois vähän kuin siskoaan tai veljeään vetäis.
Vaikka joo, on ollut myös sekaporukka jossa ristiin nussitaan, mutta se ei sitten ollutkaan oikea ystäväporukka.

Niin, sitten on toki se pointti, että pääsee aika helpolla jos kaveriporukan tyylit ja maut ovat täysin ristiidassa toistensa kanssa.

Vieläkö pitää perustella sitä että jotkut ihmiset pystyy olemaan vain kavereita ilman höyläämistä edestakaisin, ehkä mahdoton ajatus sinulle.
SikaMika

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Rouva Pupu kirjoitti:
Vieläkö pitää perustella sitä että jotkut ihmiset pystyy olemaan vain kavereita ilman höyläämistä edestakaisin, ehkä mahdoton ajatus sinulle.
Ei. Perustele mieluummin, onko tämä mielestäsi tilanne useimmissa sekaporukoissa? Siis kaikissa niissä, sekä tuttujen että tuntemattomien välisissä sekaporukoissa? Olen minäkin viettänyt aikaani sekaporukoissa, joissa mainitsemiani ylimääräisiä latauksia ei ole syntynyt, mutta kyllä ne silti ovat jääneet tilastollisiksi poikkeamiksi. Sekaporukka on siis sama kuin kaikki maailman sekaporukat on siis eri asia kuin teidän yksittäiset aseksuaaliset sekaporukkanne.
Rouva Pupu

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mitä sä sekoat äijä, ota nappi. Jos mä sanon että mulle se toimii, meidän porukassa se toimii, ei tarvitse perustella.
Mun ongelma ei ole toimiiko se muilla vai ei.
SikaMika

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Geetzu kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Ketkä teistä väittävät olevansa kaikkein välittömimmillään ihastuttuaan/vihastuttuaan/panetuksessa/jossain muussa sekavassa mielentilassa?
Ei ku nyt tästä vedetään sellanen johtopäätös et me ollaan Sika vaan aika hotteja, siis sä ja mä, eikä meidän seuras oikein vastakkainen sukupuoli voi olla neutraalisti. Vedettäskö hei. Vedin jo.
Pidän näkemystäsi oikeana. En realistisena, mutta oikeana. Tai on se varmasti 50%:sti ihan realistinenkin! Vedetään vaan...

Nyt nuquu, tapellaan huomenna lisää.
Zeb

Re: Vapautunut mies -kysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Jään odottamaan enää sitä kun joku kohta kertoo kuinka tyttö- ja poikakoulujen aikana kaikki oli paremmin.
Vastaa Viestiin