Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja mozart »

Oletteko kohdanneet parisuhteessa perheen perustamisen yhteydessä siihen, että lapsia ei kuulukaan? Millä tavoin tämä on vaikuttanut suhteeseen? Mitkä asiat ovat vaikuttaneet suhtautumiseen?

Meillä tämän asian kohtaaminen on ollut tuskainen asia - kellepä ei olisi. Samalla tämä on kuitenkin saanut huomaamaan, miten eri tavoin mies ja minä reagoimme asioihin. Ja miten tämä asia on saanut ymmärtämään, että toisen kanssa on oikeasti rakkaudesta eikä mistään muusta. Tällä tarkoitan sitä, että ensimmäinen ajatus itsellä oli, että yhdessä ollaan, vaikka perhe ei koskaan kasvaisikaan niillä omilla lapsilla.

Saimme viime keväänä shokkihoitoa siinä mielessä, että minussa oli jo todettu olevan vikaa, mutta myös miehen sperma-analyysi toi suru-uutisia.. Tämän asian kanssa elettiin syksyyn saakka, kunnes tehtiin toinen analyysi. Tämä osoitti, että ensimmäisen näytteen antamisen tai tutkimisen yhteydessä on käynyt köpelösti: miehen tavara onkin priimaa. Jos tämän asian kanssa voi jostain iloita niin tämä oli suorastaan riemun paikka! Moni mutka poistui tulevan matkan varrelta, kun toinen onkin terve ja vikaa on juuri naisessa, jota on helpompi hoitaa kuin miestä (monesti miestä ei voida edes auttaa).

Muita kokemuksia?
Geetzu

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Meillä onnistuu kyllä raskaaksi tuleminen (liiankin helpolla) mutta vauvat eivät halua syntyä elävinä. Mitään lääketieteellistä vikaa ei ole löydetty, tosin en jaksa enää uskoa huonoon tuuriin tai edes kohtaloon. Liekö stressillä paljonkin osuutta näissä asioissa... Ns. yrittäminen kuluttaa ja syö, samoin tämä nykyinen tilanne kun yhdessä päätetty unohtaa penskat. Joinain päivinä sitä on onnellinen ja tyytyväinen kun meillä yksi päivänsäde jo on, toisina taas ei mikään tunnu riittävän. Aina jotain puuttuu.

Mulla on tietty moraalinen kanta hoitoihin, itse en niihin menisi missään olosuhteissa, mutta toivotan tsemppiä teille. :]
Geetzu

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tsekkasin toisenkin ketjusi ja annan vinkin, että oot varmaan vähän väärällä palstalla näiden asioiden kans... Tai no ehkä täälläkin jotain keskustelua voisi herätä mutta enemmän saat varmasti irti vaikkapa Kotipihan puolella. Muillakin foorumeilla on lapsettomuudesta todella paljon.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Joo, kaikenlaista kokemusta, mutta en välitä ruotia asiaa täällä. Yv:nä juttelen mielelläni ja jaan kokemuksiani.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja mozart »

Tämän ketjun tarkoitus oli lähinnä tarkastella asiaa parisuhteen kannalta :) Miten se siihen vaikuttaa. Ja voihan sitä ajatella ihan teoreettiselta pohjaltakin.

Kotipiha on tuttu ;)
Elukka

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Geetzu kirjoitti:Mulla on tietty moraalinen kanta hoitoihin,
Niin varmasti on. Monellakin isällä tai äidillä tai muuten normaalisti sikiävällä on. :roll:
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja mozart »

Geetzu kirjoitti:Mulla on tietty moraalinen kanta hoitoihin, itse en niihin menisi missään olosuhteissa, mutta toivotan tsemppiä teille. :]
Tähän on törmännyt monesti muuallakin. Itse asennoidun hoitoihin samalla tavalla kuin siihen, että esim. olisi joku sydänvika tms. Sitäkin hoidettaisiin samalla tavalla. Tosin lapsettomuutta hoidettaessa joudut maksamaan pitkälti itse.

Ja hormonien syöminen minusta ei niinkään ole vielä sellaista hoitoa (lasken samaan kuin esim. vaikka särkylääkkeiden syöminen), joka olisi "pahasta". Syödäänhän sitä hormoneja ehkäisytarkoituksessakin :)

Ainoa ikävä homma parisuhteen kannalta hormonien syömisessä on se, että toisella on aika paljon kestämistä syöjän mielialojen kestämisessä ;)
Geetzu

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Elukka kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Mulla on tietty moraalinen kanta hoitoihin,
Niin varmasti on. Monellakin isällä tai äidillä tai muuten normaalisti sikiävällä on. :roll:
Jep. Monella jo ennen isäksi ja äidiksi tulemista jopa. Emme suinkaan ole mieheni kanssa tässäkään poikkeuksia. Niele vitutuksesi, tai ihmettelysi. (Niin, missään nimessä en ole mitään muilta kieltämässä.)
Geetzu

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

mozart kirjoitti:Tämän ketjun tarkoitus oli lähinnä tarkastella asiaa parisuhteen kannalta :) Miten se siihen vaikuttaa. Ja voihan sitä ajatella ihan teoreettiselta pohjaltakin.
Juu, tajusin. Ei oikein irtoa täällä, eihän hei? Oma veikkaus on, että lapsettomuus yleensä vaikuttaa vain huonolla tavalla parisuhteeseen. Aika raisu perustelematon veikkaus, olen hyvä niissä. ;)
leila

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja leila »

Jo mahdollisuus siitä, että meille ei ehkä tulisikaan toista lasta ajoi parisuhteemme lähes kriisiin. Todellinen lapsettomuus olisi johtanut 100% varmasti avioeroon. Lapsettomuuden mahdollisuutta pohtiessamme jouduimme todella miettimään, mitä haluamme, kuinka paljon ja mikä onkaan oikeasti tärkeää. Kaikki vastaukset eivät olleet kivoja ja ihania toiselle, mutta mielestäni tässä asiassa rehellisyys on tärkeintä.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja mozart »

Minulle itselleni tuli hyvin voimakkaana tunne siitä, että olen mieheni kanssa loppuun saakka, vaikka lapsia ei tulisikaan. Ja juuri tämä asia sai heräämään... kumma juttu.
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Tahaton lapsettomuus parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Lapsettomuus tai keskenmenot on sellaisia asioita, jotka pelottaa tulevaisuudessa melkein eniten. Yritystä ei ole, eikä ole ajankohtaista vielä pariin vuoteen, mutta reilusti alle 30-vuotiaana toivoisin esikoisen saavani.
Nyt on jotenkin pyörinyt sellaisia ajatuksia päässä, että oon jotenki jo varautunu siihen että en raskaudu... vaikka mitään viitteitä siihen ei ole.
Näkee niitä unia, että on raskaana, raskaus menee kesken ja sitä kuollutta sikiötä yrittää jotenkin herättää henkiin. :(

Lapsettomuus, keskenmeno tai oman lapsen kuolema... Niitä ei toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleen, pelkkä ajatuskin saa joskus itkemään.

Voimia teille jotka joudutte noiden asioiden kanssa olemaan tekemisissä.
nami nami
Vastaa Viestiin