Sosiaalinen silmä tai sen puute

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
mustanikki

Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Joillain on sitä, ja joillain taas ei. Ja jotkut vetävät itsensä hirteen ihan omin toimin.

Esimerkki tältä kesältä joka huipentui eiliseen..

Eräs mies oli selkeästi kiinnostunut minusta.. nooh, ihan ok näköinen, ja ilmeisesti muutenkin ihan "myyntikelpoinen". Moiset eivät vakuuta, jokin siinä häiritsi, joten kysyinpä eräältä ystävältäni että mitä tiedät kyseisestä. Kuulemma tämä herrasmies kännissä latelee chatissa solvauksia ja on kuin ei muistaisi (tai ei muista) niitä selvinpäin.
Jepjep, sen mahdollisuudet menivät siinä.
En voi sietää känniläisiä joiden käyttäytymistavat ovat vain sitä sosiaalista pintaa ja luonne joka paljastuu kännissä on ihan jotain muuta. Sellaisilla on vain yksi tie silmissäni jos aikovat päästä eteenpäin, ja se on että päättävät pysyä aina selvinpäin. Ilkeät riitaisat juopot ovat jotain mitä en katsele. Enkä mä nyt muutenkaan sellaisista ihmisistä välitä jotka ovat itseään täynnä, ja sen itsetehostukset eivät kyllä vakuuttaneet, päinvastoin kuten aina.

Nooh, tulipa kuitenkin juteltua kyseisen kanssa sitten mesessä tässä pari viikkoa sitten... kerrankin unblokkasin sen.. juttelun kohteena mm prätkäreissut jne. Sanoin että kaikesta matkustamisestani huolimatta kyllä on sanottava että joskus olen miettinyt että vois kai sitä nähdäkin, mutta enpä oikein tiedä, ja jatkoin: "Kun en pidä ihmisistä jotka kännissä ovat epämielyttäviä ja piikittelevät". Herra sitten oli että "ai sekö sanoi".. jota en myöntänyt vaan sanoin että "tiedän aika pitkältä ajalta, ja useimmat niistä kyllä lukevat julkista, ja muistavatkin miten siellä käyttäydytään". Juteltiin niitä näitä, ja jonkin ajan kuluttua menin nukkumaan, sopimatta sitä enempää mistään mitään.

Nooh, tämä herrasmies.. hänellä ei todellakaan ole mitään sosiaalista silmää.
Hän päätti sitten lopullisesti viisaudessansa tuhota kaikki mahdollisuutensa. Meni sitten syyttämään ystävääni (live sellaista) että kuinka kyseinen on häntä mustamaalannut. Jepjep.. Sen huono luonne joka kännissäkin oireili heti esiin, kun vähän tilanne kärjistyi.. Hänessähän ei mitään vikaa ole.
Jos sillä olisi ollut sosiaalista silmää, se olisi vielä voinut pelastaa tilanteen, jos olisi mennyt puhumaan kyseiselle naiselle anteeksipyytäen että "sori jos sulle jäi huono käsitys minusta, en ollut tarkoittanut moista harkitsemattomalla käytökselläni että jutellaanko asia selväksi".. ja olisin kokenut että "siinäpä suoraselkäinen mies joka pystyy myöntämään että tekee virheitä".
Heh, mutta eihän moista, vikahan oli tietenkin ystävässäni. Oikea järjenjättiläinen, tietenkin otan heti yhteyttä kun hän on haukkunut ystäväni.. pah!

Sinne meni senkin mahdollisuudet, en koskisi kyseiseen pitkällä tikullakaan...
Ties mitä kuulisin itsestäni jos sattuisinkin joskus kyseisen nega-listalle? Juuh ei kiitos, kyllä känni usein ihmisen todellisen luonteen paljastaa sen sosiaalisen maskin takana mitä useimmat ylläpitävät.
Turha kuvitella että moiset kiinnostaa..

NEEEXT!

(Selvennykseksi, kyseessä ei ole kukaan kityläinen)
slam

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja slam »

kolmas silmä seisoo monesri päässä ja tutkin sakin rettelöintiä... tänäänkin taas hyvät pössikset Tampereen stokalla... mut si tuli pusupää ja vähä huulta yhteen. :)

(humala) :lol: anteeksi
mustanikki

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Kirjoittiko avauksen Safi?
ninnithequeen

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustanikki kirjoitti:Kirjoittiko avauksen Safi?
Hih, mä mietin ihan samaa.
safi

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja safi »

Ikinä en ole mustanikkiä käyttänyt, enkä käytä joten ei ole minun juttujani tämä hömpötys.
ninnithequeen

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

safi kirjoitti:Ikinä en ole mustanikkiä käyttänyt, enkä käytä joten ei ole minun juttujani tämä hömpötys.
Sorry, jotain samaa kirjoitustyylissä vaan oli.
mustanikki

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

mustanikki kirjoitti:Kirjoittiko avauksen Safi?
Heh, olenhan mä huomannut yhteneväisyyttä luonteissamme, vaan en ole Safi. Toivottavasti ainakaan... 8)
ninnithequeen

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustanikki kirjoitti:
mustanikki kirjoitti:Kirjoittiko avauksen Safi?
Heh, olenhan mä huomannut yhteneväisyyttä luonteissamme, vaan en ole Safi. Toivottavasti ainakaan... 8)
Haa, soot Fåå :twisted:
mustanikki

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

ninnithequeen kirjoitti:
mustanikki kirjoitti:
mustanikki kirjoitti:Kirjoittiko avauksen Safi?
Heh, olenhan mä huomannut yhteneväisyyttä luonteissamme, vaan en ole Safi. Toivottavasti ainakaan... 8)
Haa, soot Fåå :twisted:
En Fååkaan. Mitä väliä kuka, keskustele asiasta jos on jotain sanottavaa äläkä off-topikoi (ja vielä huteja nekin).
Rouva Pupu

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Njaa, mulla on tapana ymmärtää Safin kirjoituksia, tässä mun sentään piti vähän enemmänkin miettiä et mikä se issue nyt niinQ oikein on. Ehkä pitäisi myös lukea enemmän kityä kun en löydä kirjoitustyylissä yhtäläisyyksiä. Dääm.
Bliss

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Bliss »

mustanikki kirjoitti:Joillain on sitä, ja joillain taas ei....
Kovasti kaksinaamaiselta kuulostaapi. Mutta.. Tuleeko joskus sellainen tunne, että henkilö, jolla on hyvä sosiaalinen pelisilmä, ei olekaan ihan rehellinen? Tuntuuko, että tällainen ihminen nuoleskelee lähes kaikkia? Ja sitten taas, joku joka syyttelee muita omista mokistaan, ei kärsikään siitä pelisilmän puutteesta, vaan (jossain syvällä sisimmässään, jeah) tuntee itsensä oikeastaan huonommaksi/ei-halutuksi/whatever??
Äh. Väsyneitä ajatuksia. Kunhan kirjoitin.
Mulli75

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Bliss kirjoitti: Kovasti kaksinaamaiselta kuulostaapi. Mutta.. Tuleeko joskus sellainen tunne, että henkilö, jolla on hyvä sosiaalinen pelisilmä, ei olekaan ihan rehellinen? Tuntuuko, että tällainen ihminen nuoleskelee lähes kaikkia? Ja sitten taas, joku joka syyttelee muita omista mokistaan, ei kärsikään siitä pelisilmän puutteesta, vaan (jossain syvällä sisimmässään, jeah) tuntee itsensä oikeastaan huonommaksi/ei-halutuksi/whatever??
Äh. Väsyneitä ajatuksia. Kunhan kirjoitin.
Eikä ole väsyneitä ajatuksia.

Nämä minäkin olen huomannut eli hyvän sosiaalisen pelisilmän omaava pelaa omaan pussiin. Kun käry käy niin peluri ei ole muistavinaan, yrittää vältellä jotain tai kieltää tomineensa väärin. Ja ne jotka eivät saa sitä ihmisjoukkoa ympärilleen tai ei pääse nauttimaan suosikkina olemisesta niin nuoleskelu, toisten syytökset ja mustamaalaaminen saa alkunsa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Siihen ensimmäiseen mainitaan chatista asti pääsin ja sit alkoi särähdellä korvissa. Väheksymättä nettiä ihmisten tapaamisvälineenä, ei noita tutustumis- ja kiinnostumisjuttuja hoideta sähköisesti. Eikä mielellään kavereiden puheiden perusteella. Mä en pistä oikeastaan mitään painoa eKäyttäytymiselle ja toisen käden tiedolle. Mielenkiintoiset ihmiset tavataan IRL.

Ja kyllä, minusta saa rehellisen mielipiteen irti vain Mustanikkinä kysymällä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
mustanikki

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Lolita kirjoitti:Siihen ensimmäiseen mainitaan chatista asti pääsin ja sit alkoi särähdellä korvissa. Väheksymättä nettiä ihmisten tapaamisvälineenä, ei noita tutustumis- ja kiinnostumisjuttuja hoideta sähköisesti. Eikä mielellään kavereiden puheiden perusteella. Mä en pistä oikeastaan mitään painoa eKäyttäytymiselle ja toisen käden tiedolle. Mielenkiintoiset ihmiset tavataan IRL.

Ja kyllä, minusta saa rehellisen mielipiteen irti vain Mustanikkinä kysymällä.
Samat "mielenkiintoiset" ihmiset käyvät baareissa, samat ihmiset kävelevät kadulla ja ostavat ruokaa kaupasta. Tai yhtä ei-kiinnostavat.. Totta puhuen baareissa sitä vasta tylsää känniporukkaa onkin - enkä kyllä voi sanoa että flirttibaari olisi sen mielenkiintoisempi.

Silti olen sitä mieltä että kertoo puhujan ahdasmielisestä ennakkoluulosta jos ajattelee että netti olisi huonompi tapa tavata joku. Livenähän tutustumista jatketaan, mutta kyllä uskon selkeästi luonteen tulevan esiin MYÖS netissä.
Saman ihmisen aivoista ne käyttäytymismallit tulevat IRL:kin, vaan useimmilla on se sosiaalisen hyväksynnän tarpeen aiheuttama suodatin jonka pohjalta he haluavat näyttää hyvältä.
Kännissä moinen hienostelu tipahtaa ja todellinen luonne paljastuu - yhtä hyvin livenä, kuin chatissakin.

Ilkeät, tai arvaamattomat ihmiset, ovat sitten kääliötä tai eivät, eivät tule pääse elämääni. Ja jos niin huomaamatta kävisikin, niin lentävät siitä ulos aika pikaiseenkin, kuten kyseiselle herrasmiehelle kävi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Enhän mä mitään ainoaa oikeaa totuutta saarnaa, omaa mielipidettäni vaan. Eikä mulla ole tapana tuomita muita omien mittareideni mukaan, kukin tyylillään. Ainakaan kovin paljoa :D

En nyt vaan pysty kovasti eläytymään sinun ongelmaasi, kun tuollainen toiminta on mulle vierasta. Mä en saa netissä ihmistä oikein mitään irti, eViestiminen on aina puolinaista, kun puuttuu katsekontakti eikä kuule äänensävyjä. Melkein aina minulla on netin kautta ihmisistä aivan vääränlainen kuva, joskus suuntaan joskus toiseen. Kuitenkin elämässäni on ja on ollut netin kautta alkaneita suhteita. Mun nyt vaan pitää nähdä omin silmin ja kokeilla ihan itse.

Edit: Netti ei ole laisinkaan huono paikka tavata ihmisiä, päin vastoin. Pelkän nettituntemuksen perusteella ei voi vielä sanoa ihmisestä todellisuudessa, vrt. Ann tai 1108, molemmat niin kärjistettyjä ja pitkälle vietyjä hahmoja, että on vaikea sanoa pelkkien kirjoitusten perusteella, kuinka paljon on totta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja mölli »

blah blah haluan sen yhden minuutin takaisin jonka luin tätä paskaa.
Kingi I
Lepikkorapu

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Lepikkorapu »

mölli kirjoitti:blah blah haluan sen yhden minuutin takaisin jonka luin tätä paskaa.
Et saa. Sinua on huijattu. 8)
Epäeläin Unalfabeta

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Epäeläin Unalfabeta »

En lukenut. En menettänyt mitään 8)
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Lolita kirjoitti:Melkein aina minulla on netin kautta ihmisistä aivan vääränlainen kuva, joskus suuntaan joskus toiseen. Kuitenkin elämässäni on ja on ollut netin kautta alkaneita suhteita. Mun nyt vaan pitää nähdä omin silmin ja kokeilla ihan itse.

Edit: Netti ei ole laisinkaan huono paikka tavata ihmisiä, päin vastoin. Pelkän nettituntemuksen perusteella ei voi vielä sanoa ihmisestä todellisuudessa, vrt. Ann tai 1108, molemmat niin kärjistettyjä ja pitkälle vietyjä hahmoja, että on vaikea sanoa pelkkien kirjoitusten perusteella, kuinka paljon on totta.
Joo, munki pitää ensin saada panna naista, ennenku mä huomaan, että sehän on aivan kääliö.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Georgina »

mustanikki kirjoitti:no mä oon niin ihastunut siihen niinQ sätissä mut mun frendit sanoo et se on niinQ ihan ääliö kun se ottaa niinQ kaljaa ja tolleen. Mä aattelin että en kyllä diggaa siitä enää enkä kirjoita sille meses mitään
Kyllä vain, kyseessä on sosiaalisen silmän puute, mutta älähän nyt huoli. Kyllä se pikkuhiljaa kehittyy siinä iän mukana, 18 vuotiaana olet jo paljon viisaampi ja kakskymppisenä huomaat jo että life is out there.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja Ann »

mustanikki kirjoitti:latelee chatissa solvauksia
Memories..

Tuu pois sieltä netistä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
mustanikki

Re: Sosiaalinen silmä tai sen puute

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Georgina kirjoitti:
mustanikki kirjoitti:no mä oon niin ihastunut siihen niinQ sätissä mut mun frendit sanoo et se on niinQ ihan ääliö kun se ottaa niinQ kaljaa ja tolleen. Mä aattelin että en kyllä diggaa siitä enää enkä kirjoita sille meses mitään
Kyllä vain, kyseessä on sosiaalisen silmän puute, mutta älähän nyt huoli. Kyllä se pikkuhiljaa kehittyy siinä iän mukana, 18 vuotiaana olet jo paljon viisaampi ja kakskymppisenä huomaat jo että life is out there.
Jepjep, siitä kun olin edes 20 on lukuisia vuosia. Ja siitä kun olin sinun teiniytesi tasoa, on vielä pidempään (jos olin koskaan niin blondi että olisin kirjoittanut Gattacalle tai lähettänyt hänelle kuvia,)
Siis itsestäsihän tuon lainan kirjoitit.. ja siitä miten sinä maailman olet nähnyt :D
Vastaa Viestiin