Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Antaisitko puolisollesi/kumppanillesi anteeksi pettämisen?

Joo, ei muuta kun rakas takas.
14
22%
En, päästä irti!
33
52%
EOS / Tuulenpuiskaakin kiinnostaa...
16
25%
 
Ääniä yhteensä: 63

ComeBack

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja ComeBack »

Jos antaisin pettämisen anteeksi, olosuhteiden tulisi olla seuraavanlaiset:

a) Olisin välinpitämätön sen suhteen onko Hän uskollinen ja uskoton eli suhde olisi jo kariutumassa.

b) Olisin ollut niin pitkään suhteessa, joten en antaisi niin suurta painoarvoa fyysiselle "uskottomuudelle". Tässä tapauksessa liitto olisi varmaan jo siinä pisteessä, etttä kyseessä on ns. vapaa suhde, jossa molemmilla olisi eroottisia "säätöjä", jotka eivät silti uhkaisi henkistä kumppanuutta ja toveruutta.

Fyysinen uskottomuus on jotenkin helpommin anteeksiannettavampaa. Sillä edellytyksellä tietenkin, että ei tartuta toiseen mitään tauteja. Henkistä uskottomuutta, eli toiseen ihmiseen rakastumista olisi vaikeampi sulattaa. Olisi hirveää elää ns. kulissisuhteessa tai siis, ainakaan minä en siihen pystyisi.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

CandyMan kirjoitti: Hän elää jokaisen miehen salaista päiväunelmaa. Ei mikään Matti Nykänen kuitenkaan.
Jokaisen miehen päiväunelma on kuitata puolet jättiomaisuudestaan erossa vaimolle sekä hankkia lapsi Meri-Kukan kanssa? Mä en ymmärrä miehiä. :?

Ja joo, Leena on kaunis ja selvästi myös fiksu; hän jos kuka erosta hyötyi.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti: Mä en ymmärrä miehiä. :?
Höh. Se on helppoa:

1)Hymyile kauniisti
2)Naura heleästi hauskoille jutuille
3)Kehu voimia
CandyMan

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Lilo kirjoitti:
CandyMan kirjoitti: Hän elää jokaisen miehen salaista päiväunelmaa. Ei mikään Matti Nykänen kuitenkaan.
Jokaisen miehen päiväunelma on kuitata puolet jättiomaisuudestaan erossa vaimolle
Sanotaanko että elää nyt. Oppirahat on maksettu, nyt mennään eikä meinata ollenkaan.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti: Höh. Se on helppoa:

1)Hymyile kauniisti
2)Naura heleästi hauskoille jutuille
3)Kehu voimia
Kohta kaksi kuulunee oikeasti: naura heleästi, vaikka jutut olisivat huonoja. Lisäksi kannattaa

4) räpsytellä ripsiä ja pukeutua paljastavasti
5) kertoa, ettei ymmärrä feminismiä ollenkaan
6) väittää nauttivansa seksistä silloinkin kun se on oikeastaan todella huonoa.

Joko mä osaan...?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Höh. Se on helppoa:

1)Hymyile kauniisti
2)Naura heleästi hauskoille jutuille
3)Kehu voimia
Kohta kaksi kuulunee oikeasti: naura heleästi, vaikka jutut olisivat huonoja. Lisäksi kannattaa

4) räpsytellä ripsiä ja pukeutua paljastavasti
5) kertoa, ettei ymmärrä feminismiä ollenkaan
6) väittää nauttivansa seksistä silloinkin kun se on oikeastaan todella huonoa.

Joko mä osaan...?
:ohyeah:

Olet priimusoppilas!

Ps. Voisiko naisten kanssa pärjäämisen tiivistää samanlaiseksi lyhyeksi oppimääräksi, vai ovatko naiset silleen niinQ yksilöitä?
CandyMan

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

CandyMan kirjoitti:
Lilo kirjoitti:
CandyMan kirjoitti: Hän elää jokaisen miehen salaista päiväunelmaa. Ei mikään Matti Nykänen kuitenkaan.
Jokaisen miehen päiväunelma on kuitata puolet jättiomaisuudestaan erossa vaimolle
Sanotaanko että elää nyt. Oppirahat on maksettu, nyt mennään eikä meinata ollenkaan.
Kun nyt olen päivittänyt päivän pääuutiset pollaani, Matti Wanhanen lienee parempi ja ajankohtaisempi esimerkki. Uuteen räväkämpään rooliin kuuluva revittely rulettaa; taakse ovat jääneet harmaat lintupöntönrakentelut, nyt kaiverretaan ihan muita koloja. Matti on alkanut käyttäytyä kuten hänen asemassaan olevan alfauroksen (=menestyvä, vaikutusvaltainen, 197,5cm, rahaa on vähintäänkin riittävästi jne.) kuuluukin. Ei ihmekään että Susan toivoi Matin adoptoivan hänet, mutta Matilla on jo uudet haasteet mielessään.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

En. Tai en ainakaan voisi kuvitella että pystyisin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

SingleMalt kirjoitti:
Lilo kirjoitti:No eipä ne niin kauniisti ole ehkä muutenkaan sujuneet, puhumattakaan siitä paljonko Leena erossa nettosi...?
Mutta Leena sentään oli kaunis. Ja on toki sitä vieläkin.
Ja on toki vähän vanhakin? Mutta sopinee meille vanhuksille?

Joskus jotain ehkä annettu, mutta sen jälkeen suhde jatkui lähinnä pano-pohjalta, sillä siitähän siinä loppujen lopuksi onkin kyse.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja Canine »

En usko, että pystyisin, vaikka haluaisinkin. Ero olisi välttämätöntä koska tekisin mieheni ja itseni hulluksi epäilemällä ja muistuttamalla toista tekemästään erheestä.
Not only is life a bitch, it has puppies
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Vastasin, notta tuulenpuiska.
Erittäin kinkkinen ja kimurantti kysymyksenasettelu.
Tällaisissa asioissa anteeksi voi aina antaa, muttei unohtaa ja vaikka kuinka antaisi anteeksi, niin kyllä se juttu siel hampaankolossa on. Se taas vaatii aikalailla, että oppii hyväksymään sen hampaankolon ja elämään sen kanssa. Se, ettei jatkossa epäile kaikkia toisen askeleita harha-askeleiksi ja ettei liiaksi jämähä siihen paskaan... Äitini joskus tapasi sanoa isäpuolelleni silloin kun olivat vielä yhdessä, että "se joka vanhoja kaivelee, sitä tikulla silmään...".
Mutta, siis ihminen ei unohda. Eikä se toinen välttämättä ikinä lakkaa katumasta. Suhteen tasapainokin järkkyy ja vaatii aikaa saada se taas balanssiin.
Keskustelua moinen ainakin vaatii, paljon keskustelua. Hyvin paljon. Ja tekoja ja tunnetta ja kaikkea.

Se on niinku Eeva-Liisa Mantereen runossa:
"Paha ei ole kenkään ihminen,
vaan toinen on tyhmempi toista.
Paha on vain Katti Mattinen,
joka kakkasi kenkään Tattisen...".

Kyllä ihminen tietää useimmiten, mitä se tekee. Silloin kun tekee. Ihmisen on myös osattava ottaa vastuu tekemisistään.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En kyllä tiedä, mutta veikkaan että antaisin anteeksi. Sen verran kova on rakkaus. Plus että ei tuo kyllä kykenisi moiseen, ei niin vaan mitenkään. Yritin miettiä tuossa jotta mitä tekisin jos näin kävisi, mutta ei vaan pysty. Ei hän pystyisi.

Tosin niinhän mä luulin eksänikin kanssa, ja se perkele muutti toisen naisen luo vaikka meillä oli yhteinen koti. Huoh. Hyväuskoinenko? Ai minäkö?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:ei tuo kyllä kykenisi moiseen, ei niin vaan mitenkään. Yritin miettiä tuossa jotta mitä tekisin jos näin kävisi, mutta ei vaan pysty. Ei hän pystyisi.
Tätä juttua mä oon välillä miettiny. Että mikä saa ihmisen ajattelemaan toisesta näin? Miksi se toinen ei pystyisi?
Ihminen pystyy mitä hurjimpiin juttuihin. Kaikkea ei edes aina voi selittää. Lähes kuka tahansa, jolla on toimivat raajat, pystyy vaikka puukottamaan toisen. Se pääkoppa juttu on sitte se ihan eri juttu, että tapahtuuko moista vai eikö.

Mutta siis, miksi ajatella omasta kumppanista, että ei se voi, pysty eikä kykene pettämään toista? Tässä ei nyt milläänmuotoa mitenkäänpäin ole horjuttaa ninnin uskoa kumppaniinsa tai vähätellä hänen perhettään. Lainaan hänen tekstiään vain, koska osui ja upposi sattumalta niin hyvin silmään. Tällä samalla lailla kun hyvin, hyvin monet muutkin ajattelevat. Onko tuon ajatuksen takana se, ettei haluta hyväksyä tai mitenkään ajatella mahdollisena sitä, että kyllä se toinen oikeasti voi tehä ihan mitä vain....

Itse en ajattele, että oma kumppanini ei pystyisi pettämään, tai muuten kykenisi. Helvetti soikoon. Fyysisesti varsin moitteettomassa kunnossa oleva, fiksu ja hyvännäköinen pakkaus. Kyllä varmasti maailmassa on muitakin, jotka tuota haluaisi. Tiedän. Mutta, kuitenkin luotan siihen, että semmosia typeryyksiä tuo ei menisi tekemään. Haluan luottaa. Ei sellaiseen pitäisi olla tarvetta. Vaikka, niinhän ne monet muutkin saattavat tarpeettomasti pettää. Mutta jos ei luottaisi ja kokoajan vain epäilisi, niin silloin voisi koko parisuhteen kyseenalaistaa. Kuitenkin, tässä elävässä elämässä aina kaikki on mahdollista. Paitsi, lehmät ei lennä.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lilo kirjoitti: Joko mä osaan...?
Kulta, just watch and learn! :p:
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itse aiheeseen, periaatteessa kyllä, muuta hankalapa sitä on sanoa miten tulisi toimimaan tilanteessa jossa ei ole ennen ollut. Ensimmäisessä avoliitossa kun sain tietää tulleeni petetyksi, olin jo aika tavalla ihastunut toiseen ja tuo oli oikeastaan viimeinen nakki sille että saatoin lähteä suhteesta tuntematta huonoa omatuntoa. Jee.
Prepare for the worstest.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja nexie »

NuoriDaavid kirjoitti: Ps. Voisiko naisten kanssa pärjäämisen tiivistää samanlaiseksi lyhyeksi oppimääräksi, vai ovatko naiset silleen niinQ yksilöitä?
Kyllä sen voi tiivistää jopa yhteen ainoaan sanaan: TOTTELE!!1!
Don't Panic!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nexie kirjoitti:
Kyllä sen voi tiivistää jopa yhteen ainoaan sanaan: TOTTELE!!1!
Joo, tosin tohon kuuluu sitten laajahko alaviite siitä, että samaan aikaan pitää pystyä osoittamaan, että on oma tahto, koska muuten on ihan vässykkätossukka. Pitää tuoda esille että oikeastaan päätyy toimimaan naisen ehdotusten mukaisesti vain, koska itse kokee sen hyödylliseksi ja järkeväksi. Näin osoittaa samalla olevansa sekä a) leikisti itsenäinen b) omaavansa fiksun naisen, koska aina päädytään molempia tyydyttäviin ratkaisuihin silleen yhdessä, mukamas.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nexie kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ps. Voisiko naisten kanssa pärjäämisen tiivistää samanlaiseksi lyhyeksi oppimääräksi, vai ovatko naiset silleen niinQ yksilöitä?
Kyllä sen voi tiivistää jopa yhteen ainoaan sanaan: TOTTELE!!1!
No hyvä, minulla oli siis kaikki oleellinen tiedossa.
NuoriDaavid

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:
nexie kirjoitti:
Kyllä sen voi tiivistää jopa yhteen ainoaan sanaan: TOTTELE!!1!
Joo, tosin tohon kuuluu sitten laajahko alaviite siitä, että samaan aikaan pitää pystyä osoittamaan, että on oma tahto, koska muuten on ihan vässykkätossukka. Pitää tuoda esille että oikeastaan päätyy toimimaan naisen ehdotusten mukaisesti vain, koska itse kokee sen hyödylliseksi ja järkeväksi. Näin osoittaa samalla olevansa sekä a) leikisti itsenäinen b) omaavansa fiksun naisen, koska aina päädytään molempia tyydyttäviin ratkaisuihin silleen yhdessä, mukamas.
Pitää olla itsenäinen ja vahva, mutta tottelevainen.
CandyMan

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

ninnithequeen kirjoitti:Plus että ei tuo kyllä kykenisi moiseen, ei niin vaan mitenkään.
Voi ei. :cry: Ehkä tästä on kuitenkin apua:

http://www.erektiovarmuus.fi/

"Mikään ei ole mahdotonta.", kuten sivuilla innostavasti todetaan. Tsemppiä eli tsemiä!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti: Pitää olla itsenäinen ja vahva, mutta tottelevainen.
...ja kun näin on, nainen voi
1)Hymyillä kauniisti
2)Nauraa heleästi hauskoille jutuille ja nauraa heleästi silloinkin kun jutut eivät oikeasti ole hauskoja
3)Kehua voimia
4) räpsytellä ripsiä ja pukeutua paljastavasti
5) kertoa, ettei ymmärrä feminismiä ollenkaan
6) väittää nauttivansa seksistä silloinkin kun se on oikeastaan todella huonoa.

Vitsi, me ollaan nyt löydetty Onnelisen Liiton (tm) salaisuus!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Pitää olla itsenäinen ja vahva, mutta tottelevainen.
...ja kun näin on, nainen voi
1)Hymyillä kauniisti
2)Nauraa heleästi hauskoille jutuille ja nauraa heleästi silloinkin kun jutut eivät oikeasti ole hauskoja
3)Kehua voimia
4) räpsytellä ripsiä ja pukeutua paljastavasti
5) kertoa, ettei ymmärrä feminismiä ollenkaan
6) väittää nauttivansa seksistä silloinkin kun se on oikeastaan todella huonoa.

Vitsi, me ollaan nyt löydetty Onnelisen Liiton (tm) salaisuus!
Ei muuta kuin bestselleriä kirjoittamaan!
Sannnu

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Joskus nuorempana olisin vastannut että en antaisi anteeksi, mutta nykyään punnitsisin asiaa paljon tarkemmin. Mun on muutenkin aika helppo antaa asioita anteeksi.

Tää voi kuulostaa tosi kylmältä mutta en mä enää osaa rakastua ihmisiin niin, että jättäminen tai pettäminen veisi multa mielenterveyden. Toki se tuntuisi pahalta, mutta jotenkin asioita pitää pystyä ajattelemaan järkevästi. Kun kaikkea ikävää elämässä sattuu, sitä oppii pitämään huoltab itsestään ja omasta hyvinvoinnista...

meni vähän ohi aiheesta..mutta siis en mä ihan automaattisesti sanois, että: -ok, petit mua ei haittaa, mutta jos olisi lapsia tms. niin kyllä mä voisin sen antaa anteeksi, siis kerran.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Pettämisgallup vol. 666: Antaisitko pettämisen anteeksi?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Aivan erityistä vahingoniloa tuntien jättäisin hymyilevät jäähyväiset.
Vastaa Viestiin