Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Rouva Pupu

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Keikaus kirjoitti: Mutta minä, minäpä se raakastan lyhyitä miehiä! Esim. 160 - 175 cm on mun mielestä ihan hyvä miehen pituus 171-senttiselle itselleni.
En sanoisi, että 175cm mies on lyhyt, hän on lähinnä normaalin pituinen.
Tai sitten pidän minäkin lyhyistä miehistä, ovat olleet siinä 175-178cm kohdilla. Sopii hyvin 170cm varteeni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

RolloTomasi kirjoitti:Mutta subjektiivisuudesta huolimatta sellaiset asiat kuin ulkonäkö ja varakkuus näyttävät olevan ne kaksi tärkeintä asiaa. Joku muodikkuus siihen vielä päälle, niin johan taso nousee huimasti.
Et ole tuossa maininnut yhtäkään niistä ominaisuuksista joita esimerkiksi itse edellytän kumppaniltani. Siksi en kerta kaikkiaan suostu uskomaan, että nuo olisivat Ne Tärkeimmät Asiat. Eikä kyse ole siitä, että minulla olisi "rima matalalla". Jos luettelen kumppaniltani edellyttämiäni ominaisuuksia missä tahansa porukassa, kommentti on aina samantapainen: Voiko jollain olla rima noin korkealla? Ootko sä ikinä seurustellut?

Tästä huolimatta esimerkiksi ulkonäöllä (objektiivisesti arvioituna) ei ole minulle juuri mitään väliä, minkä myös seurusteluhistoriani todistaa. Sama todistus varakkuuden ja yleisen menestyneisyyden suhteen. Olen seurustellut ja halunnut seurustella niin persaukisen ja kouluttamattoman kuin arvostetun tutkinnon suorittaneen ja hyväpalkkaisenkin miehen kanssa.
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta kun arvottaminen ei ole täysin subjektiivista. Kasvojen symmetrisyys koetaan yleisesti kauniina. Vikisevä eunukki yleisesti on huonompi vaihtoehto kuin matalaääninen haiuisharteikko. Pitkiä miehiä pidetään lyhyitä halutumpina, koska he ovat vahvemman oloisia. Terveen näköinen ihminen koetaan kauniiksi. Riipputissejä ei pidetä niin kauniina kuin kiinteitä, koska riippurinnat ovat vanhuuden merkki. Rypyt naisella viestivät huonosta hedelmällisyydestä ja opat epätoivottavia jne.

On aivan uskomatonta idealismia, naiviutta ja todellisuuden kieltämistä väittää, etteikö määrätyt halutut kumppanin ominaisuudet ovat yleisesti kaikilla samat.
En pyri kieltämään, etteivätkö suunnilleen kaikki arvottaisi ulkonäköominaisuuksia suunnilleen esittämälläsi tavalla. Siis jos verrataan kahta saman luokan ulkonäköominaisuutta toisiinsa (rinnat: riippuvat vs. kiinteät), varmaan aika moni valitsee samalla tavalla. Mutta tämä nyt ei vielä kerro markkina-arvoteorian yleisestä toimivuudesta mitään. Se, että mainitsen kiinteät rinnat riippuvia viehättävämmiksi, ei vielä tarkoita että tällä olisi juuri mitään merkitystä parinvalinnassani.

Mihin listaltasi jäivät henkiset ulottuvuudet? Yritäpä laittaa niitä samanlaiseen universaaliin arvojärjestykseen. Toki voidaan löytää joitakin yksittäisiä helposti käsitteellistettäviä henkisiä ominaisuuksia, joiden järjestäminen on helppoa (esimerkiksi kaikki pitänevät rehellisyydestä epärehellisyyttä enemmän), mutta nekin ovat vasta alkusoittoa. Ihminen voi olla aivan ällistyttävän hyvännäköinen, rikas, muodikas ja rehellinen herättämättä minussa minkäänlaista pariutumisviettiä. Sen sijaan jos kaikki ne henkiset asiat, jotka kuvitteellisella listallani mainitaan, täyttyvät, henkilö voi näyttää lähes miltä tahansa ilman että tämä haittaisi meidän pariutumistamme. Ylilihavuus ja joku aivan ruokoton itsensä hoitamattomuus (esim. erittäin huonosti hoidetut hampaat) ovat ainoat ulkonäköön liittyvät jutut, joita en varmaan kumppanissani haluaisi nähdä - mutta toisaalta nekin liittyvät enemmän persoonallisuuteen, joka aiheuttaa ulkonäön, eivätkä siihen kuoreen sinänsä.
NuoriDaavid kirjoitti:Toki joku yksittäinen pervertikko voi tykätä vaikka kumisaappaissa kävelevästä lampaasta, mutta ei se muuta suurta kuvaa.
Tuollainen "suuri kuva" voidaan tietysti laskea mistä tahansa sarjasta muuttujia. Eri asia on, mitä se kertoo.

Esimerkki: lasketaan, millä musiikkityylillä voittaa todennäköisimmin Euroviisut (eli minkä tyylin markkina-arvo on korkein). Tehdään lähtöoletus, että musiikin tulee olla tonaalista (suurin osa ihmisistä ei siedä atonaalisuutta) ja että siinä tulee olla lyriikka (instrumentaaleilla ei ole aiemminkaan pärjätty) ja sisällytetään tutkimukseen seuraavat muuttujat:
1. tempo: nopea vs. hidas
2. tahtilaji: 4/4 vs. 3/4
3. instrumentit (kyllä/ei): rummut, kitara, sähkökitara, viulu, basso, poikkihuilu, luuttu, cembalo, marakassi, tamburiini, piano, sähköurut, urkuharmooni, baritonisaksofoni, tenorisaksofoni, miesääni, naisääni, taustakuoro
4. lyriikan aihe: rakkaus vs. kuolema.

Sitten pyydetään viiden ihmisen joukkoa vastaamaan kysymyksiin.

Vastaukset:

A
1. nopea, 2. 3/4, 3. rummut, sähkökitara, basso, miesääni, 4. rakkaus

B
1. hidas, 2. 3/4, 3. rummut, viulu, piano, marakassi, luuttu, naisääni, 4. rakkaus

C
1. nopea, 2. 4/4, 3. piano, basso, baritonisaksofoni, miesääni, 4. kuolema

D
1. hidas, 2. 4/4, 3. rummut, kitara, sähkökitara, tamburiini, sähköurut, miesääni, taustakuoro, 4. kuolema

E
1. hidas, 2. 4/4, 3. rummut, sähkökitara, viulu, basso, naisääni, taustakuoro, 4. rakkaus.


Tulos: Korkein markkina-arvo on musiikilla, jonka tempo on hidas, tahtilaji 4/4, jossa on instrumentteina (yli 2 mainintaa saaneet) rummut, sähkökitara, basso ja miesääni, ja jonka lyriikan aiheena on rakkaus.

No, mahtaakohan tällä reseptillä voittaa Euroviisut? Eipä tietenkään. Ensimmäisenä ongelmana on kyselyyn vastaajien liian pieni määrä. He eivät voi mitenkään edustaa koko Euroviisukansaa. Sama ongelma on käänteisenä markkina-arvoteoriassa. Suurella joukolla mitattu kannatus ei useimmiten korreloi mitenkään yhden ihmisen mielipiteen kanssa (vai moniko teistä väittää useimmiten pitäneensä Euroviisujen voittobiisistä - siis muutenkin kuin vain viime vuoden Alice Cooper -plagiaatista?).

Toinenkin vakava puute tuossa järjestelmässä on. Mieti omaa lempimusiikkiasi ja kokeile, miten hyvin sen kuvaileminen näillä annetuilla parametreilla onnistuu. Minun kohdallani menee ainakin ihan puihin. Kaikkein olennaisimpia kohtia ei edes ole koko tutkimuksessa mukana. Minulle on aivan sama, mikä tahtilaji musiikissa on ja mitä instrumentteja siinä on käytetty ja mitä lyriikka käsittelee, kunhan musiikki muilta, paljon olennaisemmilta osiltaan on toiveideni mukaista. Lisäksi: pidän tavattomasti monista hyvin erilaisista musiikkityyleistä, enkä osaisi valita niistä vain yhtä Parasta.

Sama ihmissuhteissa. Vaikka olenkin muiden mielestä kranttu, ihminen voi olla minulle sopiva kumppani monilla erilaisilla (ja keskenään ristiriitaisilla) tavoilla. Kuinkas nämä sitten pitäisi pisteyttää? Ja ne jutut, jotka on helppo kuvata ja operationalisoida, ovat lopulta tavattoman vähämerkityksisiä. Mikäs siinä, jos joku haluaa moista triviaa mielessään pyöritellä - sääli vain, että moni tuntuu uskovan ihan liikaa sen merkitykseen.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

EveryWoman kirjoitti: Et ole tuossa maininnut yhtäkään niistä ominaisuuksista joita esimerkiksi itse edellytän kumppaniltani.
Yleisesti ottaen, poikkeuksia toki on, ja täällä, ei siellä Suomessa.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

CandyMan kirjoitti:Jos noin raadollisesti ajatellaan, miehen ei tarvitse olla kuin kuuluisa.
Tuo muuten on totta.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Enttu

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja Enttu »

CandyMan kirjoitti:
Enttu kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Mitä sitä enää muita kriteerejä miettimäänkään! ONKO PAIKALLA KETÄÄN VAPAATA 185-SENTTISTÄ MIESTÄ?
TÄÄLLÄ YKSI VAPAA 185-190 cm välillä oleva kultturifriikki mies :) :wink:
Hei haloo, A_J oli ilmeisen sarkastinen! Muuten olisit kyllä ehkä kelvannut.

Minä en ole 185cm, mutta ei se mitään haittaa koska tykkään käyttää korkkareita vapaa-aikana.
Joo,ihan kiusallani vastasin :P
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

RolloTomasi kirjoitti:Yleisesti ottaen, poikkeuksia toki on, ja täällä, ei siellä Suomessa.
Jep. Uskon, että jenkkilässä ajatellaan suhteiden muodostamista yleisten haluttavuuspisteiden valossa keskimäärin reippaasti useammin ja voimakkaammin kuin Suomessa.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

EveryWoman kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Yleisesti ottaen, poikkeuksia toki on, ja täällä, ei siellä Suomessa.
Jep. Uskon, että jenkkilässä ajatellaan suhteiden muodostamista yleisten haluttavuuspisteiden valossa keskimäärin reippaasti useammin ja voimakkaammin kuin Suomessa.
Eiköhän Suomessa tässäkin asiassa jenkkejä seurata aika paljon. Mutta kuten Rollo totesi kyse on yleistyksestä ja muunkinlaisia näkemyksiä on. Sehän on hyvä se.

Itse olen kuitenkin sellainen arrogantti ja hedonistinen paskiainen, etä nätti (minun mielestäni) pitää olla, hauska, fiksu ja hyväsydäminenkin. Aika vaikea yhdistelmä, myönnän. Yleisesti erittäin puoleensavetävinä pidetyt aika usein on jonkun tason narsisteja.
Onneksi en kaipaa, että pitäisi olla varakas tai kuuluisa. Viimeksimainittu oikeastaan olisi haittatekijä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

BrianW kirjoitti:Itse olen kuitenkin sellainen arrogantti ja hedonistinen paskiainen, että nätti (minun mielestäni) pitää olla, hauska, fiksu ja hyväsydäminenkin. Aika vaikea yhdistelmä, myönnän. Yleisesti erittäin puoleensavetävinä pidetyt aika usein on jonkun tason narsisteja.
Onneksi en kaipaa, että pitäisi olla varakas tai kuuluisa. Viimeksimainittu oikeastaan olisi haittatekijä.
Muiden mielestä nätti vai omasta mielestäsi? Objektiivisesti mitattuna hauska vai sellainen, että saa sinut nauramaan? Kannattaa muistaa, että objektiivinen ja subjektiivinen voivat erota toisistaan rajustikin. Minua on esimerkiksi sanottu umpihauskaksi, mutta epäilemättä suurin osa kitisijöistä olisi siitä eri mieltä. :D Enkä minä pidä fiksuuttakaan juuri noita kahta yhteismitallisempana käsitteenä. Joku ÄO 100 -tyyppi voi hyvin pitää ÄO 160 -tapausta aivan nuijana, objektiivisesta "totuudesta" riippumatta.

Ahaa, olitkin tuossa yksilöinyt ainakin nättiysvaatimuksesi nimenomaan subjektiiviseksi. Kuitenkin puhut heti seuraavassa lauseessa yleisesti puoleensavetävinä pidetyistä. Puurot ja vellit?
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Sorry. On käyty ennenkin tätä keskustelua. Testasin ja arvelinkin, että tämäntyyppinen kommetti EW:ltä tulee.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

EveryWoman kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Itse olen kuitenkin sellainen arrogantti ja hedonistinen paskiainen, että nätti (minun mielestäni) pitää olla, hauska, fiksu ja hyväsydäminenkin. Aika vaikea yhdistelmä, myönnän. Yleisesti erittäin puoleensavetävinä pidetyt aika usein on jonkun tason narsisteja.
Onneksi en kaipaa, että pitäisi olla varakas tai kuuluisa. Viimeksimainittu oikeastaan olisi haittatekijä.
Muiden mielestä nätti vai omasta mielestäsi? Objektiivisesti mitattuna hauska vai sellainen, että saa sinut nauramaan? Kannattaa muistaa, että objektiivinen ja subjektiivinen voivat erota toisistaan rajustikin. Minua on esimerkiksi sanottu umpihauskaksi, mutta epäilemättä suurin osa kitisijöistä olisi siitä eri mieltä. :D Enkä minä pidä fiksuuttakaan juuri noita kahta yhteismitallisempana käsitteenä. Joku ÄO 100 -tyyppi voi hyvin pitää ÄO 160 -tapausta aivan nuijana, objektiivisesta "totuudesta" riippumatta.

Ahaa, olitkin tuossa yksilöinyt ainakin nättiysvaatimuksesi nimenomaan subjektiiviseksi. Kuitenkin puhut heti seuraavassa lauseessa yleisesti puoleensavetävinä pidetyistä. Puurot ja vellit?
äblähäsäbläbumbumbum - tsibit? habulakhaka bundi stame?

Trimol kadushkhe! :D
The great club outshines the individual, always and forever.
So Easy

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja So Easy »

BrianW kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Itse olen kuitenkin sellainen arrogantti ja hedonistinen paskiainen, että nätti (minun mielestäni) pitää olla, hauska, fiksu ja hyväsydäminenkin. Aika vaikea yhdistelmä, myönnän. Yleisesti erittäin puoleensavetävinä pidetyt aika usein on jonkun tason narsisteja.
Ahaa, olitkin tuossa yksilöinyt ainakin nättiysvaatimuksesi nimenomaan subjektiiviseksi. Kuitenkin puhut heti seuraavassa lauseessa yleisesti puoleensavetävinä pidetyistä. Puurot ja vellit?
Sorry. On käyty ennenkin tätä keskustelua. Testasin ja arvelinkin, että tämäntyyppinen kommetti EW:ltä tulee.
Sä mitään testannu. Jos rehellisiä ollaan, niin paljastit tuossa että nättiyskäsityksesi on sidonnainen yleiseen näkemykseen, vaikka yrität uskotella että merkitystä on ainoastaan omalla suoraan subjektiivisella kokemuksellasi.

Ja mitä sitten, jos "nätit" ovatkin narsisteja? Ajatteletko että 1) nätti ulkonäkö, totalement au naturel, sellaisenaan kenessä tahansa ihmisessä jotenkin automaagisesti indusoi narsismia, vai onko pikemminkin niin että 2) itse asiassa narsismi on edellytys tietynasteiselle oman ulkonäön ehostamiselle, jota ilman sinä (tai "ne muut") et kohdetta nättinä tulisi pitäneeksi? Ainakaan itse en usko ensimmäiseen, mutta valtaosan kohdalla tuo kakkonen pätee. Mitään ristiriitaahan tosin sekään ei aiheuta jos tuntee itsensä; siis jos narsismi on omasta mielestä jees, niin siihen perustuva ulkonäkökin on varmaan yhtä jees, ja toisaalta jos narsismi on turn-off, niin yllättäen sen päälle rakentuva ulkonäkökään ei erityisemmin säväytä.

Dissonanssi syntyy silloin, jos joko oikeasti viehättyy narsismista mutta on muiden ihmisten näkemyksistä omaksunut ajattelutavan "eihän narsismi ole okei, eihän?", tai sitten jotakuinkin toisinpäin eli ihan sisimmässään ei narsistisesta presentaatiosta sykähdy, mutta on muilta ihmisiltä (jotka ovat keskimäärin ihan yhtä sekaisin) omaksunut tietoisella tasolla sen näkemyksen, että tällä tavoin itseään kantavat ovat niitä "nättejä", ja toimivat sitten tämän mukaan -- valtavirran uomaan sopeutuen. Ristiriita on molemmissa olennaisesti sama: tietoisella tasolla uskoo toisin kuin mikä oma näkemys alitajuntaisella tasolla on.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

So Easy kirjoitti:
Tiedänhän minä uskoakseni paremmin omat motiivini kuin joku nettiälykkö.

Valitettavasti olen niin yksinkertainen, että toivon sinun muotoilevan näkemyksesi pariin yksinkertaiseen, puhtaasti suomenkieliseen lauseeseen ja mieluummin ilman "sivistyssanoja".
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
elco

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja elco »

BrianW kirjoitti: Tiedänhän minä uskoakseni paremmin omat motiivini kuin joku nettiälykkö.
Bzzzt. Et tunne itseäsi. SE tuntee itsensä. Hävisit.

Ainoa tapa voittaa on tuntea itsensä. Silläkin pääsee voittajien klubiin kun ilmoittaa tuntevansa itsensä - sitten voi tylyttää tavallisia ihmisiä, että "et tunne itseäsi".

-Onko rodulla väliä?
-Et tunne itseäsi.
-Onko markkina-arvoteoriassa kutia?
-Et tunne itseäsi.
-Elämä on vittua.
-Et tunne itseäsi.
-On sunkin elämäs vittua.
-Niin on, mutta tunnen itseni.
So Easy

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja So Easy »

elco kirjoitti:Bzzzt. Et tunne itseäsi. SE tuntee itsensä. Hävisit.
Sillä, tunnenko minä itseni, millä perusteella ja kenen mielestä, ei käsittääkseni ole mitään tekemistä edellisen viestini asiasisällön relevanttiuden kanssa. Ellei sitten elämän keskeisin sisältö muodostu oman itsen vertaamisesta muihin..
elco kirjoitti:Ainoa tapa voittaa on tuntea itsensä. Silläkin pääsee voittajien klubiin kun ilmoittaa tuntevansa itsensä - sitten voi tylyttää tavallisia ihmisiä, että "et tunne itseäsi".
Voittaa? Kenet? Mikä klubi? Jos yritän miettiä käyttämiesi sanojen kautta, niin ainoa oikeasti mielekäs merkitys sanalle voittaminen tulee siitä, että pääsee yli omista juurtuneista käsityksistä itsestään. Persoona, niin kuin monet sen ainakin nykyisessä länsimaisessa kulttuurissa ymmärtävät, ikään kuin kuolee; et ajattele enää, että mitäs sitten jos ihmiset eivät enää pidäkään sinua sellaisena, tällaisena tai tuollaisena. Mitä väliä? Elämä ei tule merkitykselliseksi siitä, minkälainen jatkumo se on menneeseen tai minkälaisen ulkoisesti havaittavissa olevan tulevaisuuden se mahdollistaa; elämän merkityksellisyys konkretisoituu vain ja ainoastaan preesensissä.

Tästä voisi jatkaa, että itsekin -- teininä raivorationalistisena fundamentaaliateistina -- täysin naurettavina pitämistäni kirjoituksista "kuoleman jälkeisestä iankaikkisesta elämästä" on avautunut muutamia, vaikkakin siis metaforisia, vahvoja oivalluksia. Mutta en usko, että tästä vakavasti haluaisit täällä keskustella, joten ei mennä siihen.

Yhtä kaikki, jos siis käyttämiesi termien kautta haluaa ajatella, niin itsensä tunteminen, sen kriittisen rajan yli, voidaan nähdä sisäänpääsynä "klubiin", omaan elämään. Nimittäin niin kauan kuin siihen ei ole päässyt, omaa elämään ohjaa vielä suuressa määrin se mitä muilta ihmisiltä -- ihan yhtä hämärässä sätkyileviltä -- on satuttu omaksumaan. Mutta et sinä tai kukaan muukaan voi päästä minun "klubiini", enkä minä kenenkään muun. Voin kuitenkin puhua niistä periaatteista, jotka auttavat kutakin löytämään oven omaansa. Jos niistä joku saa jotain irti, hienoa; jos taas ei, ei voi mitään.
elco kirjoitti:-On sunkin elämäs vittua.
-Niin on, mutta tunnen itseni.
Hmm. Millä lailla ajattelet vaikkapa minun elämäni olevan "vittua"? Minulle ei nimittäin rehellisesti tule tuosta mitään muuta kuin positiivisia mielleyhtymiä. *slurp*
So Easy

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja So Easy »

BrianW kirjoitti:Tiedänhän minä uskoakseni paremmin omat motiivini kuin joku nettiälykkö.
Sinäpä sen sanoit.
BrianW kirjoitti:Valitettavasti olen niin yksinkertainen, että toivon sinun muotoilevan näkemyksesi pariin yksinkertaiseen, puhtaasti suomenkieliseen lauseeseen ja mieluummin ilman "sivistyssanoja".
OK.

Määritellään että joku ihminen joko on nätti tai ei ole -- siis täysin riippumatta siitä, minkä verran tämä meikkaa vai meikkaako ollenkaan jne., toisin sanoen että "nättiys" on ihmisen ominaisuus eikä vain jokin pintaan rakennettu vaikutelma. Ajatteletko tältä pohjalta niin, että tällainen "nättiys" sellaisenaan aikaansaa narsismia kenessä tahansa? Ainakaan itse en tähän usko, mutta jos olet eri mieltä, niin mitä tämä narsismi nyt sitten mielestäsi olisi ja miksi se olisi huono asia?

Toinen selitys sille, miksi "nätit" ovat mielestäsi usein "narsisteja", voisi olla että itse asiassa jonkinasteinen narsismi on edellytyksenä sille, että ihminen tulisi ehostaneeksi ulkonäköään niin, että tämän seurauksena tulisit tätä "nättinä" pitäneeksi. (Siis joku joka mielestäsi voisi olla nätti jos ehostaisi itseään, ei sitten olisikaan kun ei ulkonäköönsä panostaisi.) Tosin tässäkään tapauksessa en ymmärrä mikä on ristiriita, sillä ihmisethän näyttävät siltä mitä ovat. Siis jos pidät narsisteilta näyttävistä ihmisistä, niin pitänet siis narsisteista, tai sitten ihmistuntemuksesi on puutteellinen sikäli, ettet näe ihmisiä niinä kokonaisuuksina joita he ovat.
safi

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja safi »

elco kirjoitti: Tsot. Nyt kyllä sekoitat minut muuan toiseen.
Tai sitten luit vaan viestini ihan päin helvettiä.

No joka tapauksessa tässä silmääsi miellyttävä tyttönen. EI p.tyrkky kana, vaan ihastuttava ja melkein jopa viattoman näköinen suurine silmineen. Noh ehkä hiukan nuori, mutta parempaakaan en tähän nyt löytänyt.
Kelpaako?

http://city.fi/kayntikortti/combatwombat/
elco

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja elco »

safi kirjoitti:Kelpaako?
Höh. Minulle nyt kelpaa mikä tahansa, vaan eivätpä minulle kelpaamiset tässä nyt järin olennaisia olekaan.
NuoriDaavid

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
safi kirjoitti:Kelpaako?
Höh. Minulle nyt kelpaa mikä tahansa, vaan eivätpä minulle kelpaamiset tässä nyt järin olennaisia olekaan.
En nyt äkkiseltään löytänyt tuolta peilukuvasta top 10:ä (lieneekö nykyään vip-ominaisuus), mutta veikkaanpa, että top 10:iin kuuluva ei helposti mene pussauskoppiin gaussin käyrän keskiarvon edustajan kanssa.

Esim Piitsi ei taatusti kulkisi julkisella paikalla varjoenkeli kainalossa.
safi

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja safi »

NuoriDaavid kirjoitti: En nyt äkkiseltään löytänyt tuolta peilukuvasta top 10:ä (lieneekö nykyään vip-ominaisuus), mutta veikkaanpa, että top 10:iin kuuluva ei helposti mene pussauskoppiin gaussin käyrän keskiarvon edustajan kanssa.

Esim Piitsi ei taatusti kulkisi julkisella paikalla varjoenkeli kainalossa.
Naisten top 10:neen pääsee kuka tahansa tavallinen sussu, jonka kroppa kestää katsetta ja se, jolla on vähiten vaatetta päällä. Ei mielestäni edes mikään saavutus, sillä oikealla kuvakulmalla saa ihmeitä aikaan.

Hyvänä esimerkkinä käy esim. tuo piitsi. Galleriassa yksi ainut onnistunut kuva ja muissa se näyttää ihan tavis pottunokalta. Ei säväyttäisi millään tavalla, jos kadulla kävelis vastaan = en panis!
bedlam

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

NuoriDaavid kirjoitti:En nyt äkkiseltään löytänyt tuolta peilukuvasta top 10:ä (lieneekö nykyään vip-ominaisuus), mutta veikkaanpa, että top 10:iin kuuluva ei helposti mene pussauskoppiin gaussin käyrän keskiarvon edustajan kanssa.
Suosituimpien linkki löytyy ylälaidasta. Ihan tavallisen näköisiä tyttösiähän tuolla näkyy olevan. Ja 'tavallinen' tällä kertaa lähinnä positiiviseksi tarkoitettu adjektiivi.
elco

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:top 10:iin kuuluva ei helposti mene pussauskoppiin gaussin käyrän keskiarvon edustajan kanssa.
Etkö ole lainkaan lukenut, mitä yllä olen kirjoittanut?

Kokonaisuus-gauss on vähintäänkin subjektiivinen: jos varjoenkeli on höveli multimiljonääri, sillä on maagisia zeksuaalisia kykyjä, on antavainen tai vaan niiin ihkupihku ja oikeaan aikaan paikalla niin voi hyvin mennäkin.

Jos puhutaan pelkästä ulkonäöstä niin siinä tietty isossa massassa on korrelaatioita, kuten voidaan todeta siitä, että peilikuvassa kaikilla ei ole samaa arvosanaa.

Typistit tämän taas pelkkään ulkonäkökeskusteluun. Seuraavaksi sanot, että pahaa ulkonäköään voi kompensoida muilla ominaisuuksilla. Sitten minä sanon, että ominaisuusjoukkoa on vaikea laittaa yleismaailmalliseen ja -pätevään arvojärjestykseen.
NuoriDaavid

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

bedlam kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En nyt äkkiseltään löytänyt tuolta peilukuvasta top 10:ä (lieneekö nykyään vip-ominaisuus), mutta veikkaanpa, että top 10:iin kuuluva ei helposti mene pussauskoppiin gaussin käyrän keskiarvon edustajan kanssa.
Suosituimpien linkki löytyy ylälaidasta. Ihan tavallisen näköisiä tyttösiähän tuolla näkyy olevan. Ja 'tavallinen' tällä kertaa lähinnä positiiviseksi tarkoitettu adjektiivi.
Ovat vain päivän suosituimpia. all time high näkyy vain VIPpiläisille.
CandyMan

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

NuoriDaavid kirjoitti:Ovat vain päivän suosituimpia. all time high näkyy vain VIPpiläisille.
Kerätään kolehti ja perustetaan Kitinä-VIP-tunnus. Kansa haluaa tietää Cityn todistettavasti panettavimmat kuvakulmat ja otokset!
NuoriDaavid

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:top 10:iin kuuluva ei helposti mene pussauskoppiin gaussin käyrän keskiarvon edustajan kanssa.
Etkö ole lainkaan lukenut, mitä yllä olen kirjoittanut?

Kokonaisuus-gauss on vähintäänkin subjektiivinen: jos varjoenkeli on höveli multimiljonääri, sillä on maagisia zeksuaalisia kykyjä, on antavainen tai vaan niiin ihkupihku ja oikeaan aikaan paikalla niin voi hyvin mennäkin.

Jos puhutaan pelkästä ulkonäöstä niin siinä tietty isossa massassa on korrelaatioita, kuten voidaan todeta siitä, että peilikuvassa kaikilla ei ole samaa arvosanaa.

Typistit tämän taas pelkkään ulkonäkökeskusteluun. Seuraavaksi sanot, että pahaa ulkonäköään voi kompensoida muilla ominaisuuksilla. Sitten minä sanon, että ominaisuusjoukkoa on vaikea laittaa yleismaailmalliseen ja -pätevään arvojärjestykseen.
No vittu, pitäähän tämä työpäivä saada jotenkin kulumaan.

Jos varjoenkeli on tosiaankin esim. megasuositun bändin laulaja tai kirjallisuuden finlandia-palkinnon saaja, niin toki piitsi voi kuljettaa häntä kainalossaan ylpeänä.

Jos molemmat sen sijaan opiskelevat Korson ammattikoulun suurtalouskokkilinjalla, niin piitsi ei taatusti kehtaa varjoenkeliä kavereilleen esitellä.
bedlam

Re: Haetko tasoistasi seuraa vai onko rima liian korkealla?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

NuoriDaavid kirjoitti:Ovat vain päivän suosituimpia. all time high näkyy vain VIPpiläisille.
Miksikäs nuo päivän parhaimmat eivät kelpaa? Kyllä kai tuo sen verran suosittu palvelu on, että jotakin osviittaa yleisestä mausta saa. Vai montako peilikuvan ääntä ja pistettä on sitten virallinen hyvännäköisyyskelpoisuusraja?
Vastaa Viestiin