Hoivaloukku

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hoivaloukku

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Gattaca kirjoitti: Nytkin isä vois tietty jäädä vielä kaupunkiin, mutta se on vanhuuttaan niin höpsähtänyt rakastamaan äiteetä (söpöä menneisyytensä jälkeen), että aikoo olla siellä missä äitee on.
Ooh! Rakkaus ei todellakaan ole kuollut! :h:
Kikkelis kokkelis.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Hoivaloukku

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Gattaca kirjoitti:

Tarvittais kaksi autoa tähän systeemiin, mutta vanhukset sanoo mulle "jäitä hattuun".

Tänään on lähtö maalle, joten moi taas kaikki.

Vanhat mutta luotettavat autot eivät nyt niin kalliita ole. Vaatii vain hetken etsiä sellainen, jossa on kaikki olennainen kunnossa.

Itse ajan viime vuosikymmenen SAABilla, joka lähti hyvin käyntiin 30 asteen pakkasessa ilman lohkolämmitintä. Hintaa autolla oli pari vuotta sitten 2500 euroa ja on ollut tähän mennessä hyvinkin sen arvoinen vaikka tietenkin korjaan sitä 200-500 eurolla vuodessa. Mutta uudemmassa se sama korjaussumma (ja enemmänkin) menisi takuuhuoltojen valohoitoon ja niistä riippumatta auton arvo tipahtaisi kuin lehmänhäntä..
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Hoivaloukku

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Jaha. Viikon kaupunkiloma on ohi mulla ja vanhemmillani. Huomenaamulla takaisin siihen rotankoloon. Se on kirjaimellisesti rotankolo, jaan sen rottien kanssa. Nyt ollut puhetta olla pitempiä aikoja poissa ja järkätä enolle muuta apua. Enokin alkaa olla suostuvainen, kun asiaa on selitetty.

Avauduin ylläselittämästäni kymmenen vuoden helvetistä talon asiassa enolle yhtenä tai kahtena iltana. Eno ei myöntänyt mitään valheitaan, mutta yleisesti ottaen oli aika nöyrää poikaa. Riskialtista ja vanhuksen kiusaamista, mutta toisaalta oli pikku pakko purkautua jo oman jaksamisen takia ja että päästäisiin enon orjuudesta. Toruin enoa siitä, että uskoo vain vahvemman oikeuteen, ja valta-asemasta on katsonut voivansa rikkoa kaikkia muita ihmistapoja, valehdella päin naamaa ihmisille jotka tietävät hänen valehtelevan, pettää sanansa jne. Sanoin että ainoa toivo on ollut, että kun eno esittää kunnon miestä, ehkä hän haluaa olla sellainen oikeasti. Toivottavasti hillitsee kostonhalujaan siitä että puhuin. Oikeasti vaikutti nöyrtyvän kun huomasi pelinsä tulleen paljastetuksi.

Yllättävää kyllä äitini ei ole käynyt kimppuuni niiden juttujeni takia vaikka vieressä istui. Taisin äidinkin mielestä puhua asiaa. Tuntuu kuin olisin tehnyt vallankumouksen. Nyt tietysti saa pelätä, että vaikka eno sanoi: "Pyydän anteeksi jos olen loukannut", niin Testamentti saattaa kadota. No tuskin sentään. Joku yliote ja aseita minullakin on nyt ja eno sen tietää eikä sitäpaitsi jaksa yksin mihinkään pankkiholviin enää lähteä.
Viimeksi muokannut Gattaca, 08.03.2007 9:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Hoivaloukku

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Gattaca kirjoitti:vanhuksen kiusaamista
Vitut ole mistään vitun kohtaa. Vielä kun tajuaisit vetää mutsias korville ja oikealla koukulla iskältä valot pois niin olisit taas askeleen lähempänä jotakin edes etäisesti liejuallasta muistuttamatonta. Sä olet niin vitunmoinen seinähullu viiden vuoden päästä jos et nyt pikku hiljaa löydä itsestäsi munaa.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Hoivaloukku

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Avautuminen menneisyydestä lähti uudesta löydöstä, kun pöydältä löytyi sopimus jolla eno oli sittenkin jatkanut yhtä pellonvuokrasopimusta.. vaikka samana päivänä kesällä kun talon lopulta sanoi minulle myyvänsä, vannotin ettei eno enää jatkaisi sopimuksia. No seuraavalla viikolla eno olikin omistajan oikeudella tietysti pistänyt nimensä alle yhden lohkon vuokran jatko-ajalle, vuoteen 2011 asti! Surkeella vuokralla. Eikä ollut viitsinyt mainita minulle!! Talon ja myös mun asia olisi jo ollut, mikäli oli luottamista siihenkään enon sanaan että myy mulle.. mutta eihän eno ajattele kuin itseään.. ja joo, vielä silloin hänhän OMISTI.

No joo, tosin eno oli just sillä viikolla sairastunut ja sairaalassa. Ja ilmeisesti se vuokralainen oli tuonut paperin sinne sairaalaan enolleni. Ehkä eno ei siinä tilanteessa mitään ajatellut. Sitten siinä on hyväksikäytön makua sen naapurin puolelta.

Mielenkiintoiseksi asian tekee, että niillä on käytössä myös mun varastot, kuivuri, äes ja peräkärry, vain suullisella sopimuksella ja ilman korvausta. Ja suullinen sopimus edellisen omistajan eli enon kanssa ei minua sido. Ensin ajattelin antaa niiden vielä olla siellä (käy se söpö karjakkokin :D ), mutta nyt vittuunnuin niin, että taidan käskeä ne vittuun ja heti. Varakas järjestö sitä naapurin paikkaa pitää, ei mun tarvi niille hyväntekeväisyyttä tehdä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Vastaa Viestiin