Jutun aloittaminen baarissa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Feiz

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Kuka vittu vielä elää jossain 80- luvulla ja raflassa laukoo jotain mauttomuksia kuten "Moi käynx mä tääl uzein?"

Ei ihme että kuolee yksinäisenä jos yrittää jollain vanhoilla ja todella teennäisillä linereilla löytää seuraa.

Kuten ylempänä on jo sanottu niin parhaat jutut lähtee spontaanissa tilanteessa:
Esim. Raflat on yleensä ihan tupaten täynnä niin väkisinkin törmää gimmoihin. Siinä ei tavi heittää ku "oho Heippa!" ja kattoo mikä on gimman vastaus. Tosin tuotakin paremmin on toiminut se kun törmää gimmaan niin kevyesti vaan tökkäsee sormella vaikka masun kohdalle ja heittää "Piip!". Tiedä häntä miksi tuo toimii kuin häkä....ehkä se sekoittaa naikkosten pasmat siitä normaalista naama norsunvitulla meiningistä niin että erehtyvät jopa hymyilemään:P

tai sitten jos ihan oikeesti haluaa tutustua johonkin tiettyyn gimmaan johon on iskenyt silmänsä niin mitäpä jos käyttäisit maailman parasta one lineria "Moi mä oon <oma nimi tähän> " ja sen jälkeen antaa vain tilanteen viedä mukanaan.
Aito_Johanna

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Feiz kirjoitti: Tosin tuotakin paremmin on toiminut se kun törmää gimmaan niin kevyesti vaan tökkäsee sormella vaikka masun kohdalle ja heittää "Piip!".
Ei! Ei! Ei! :laatta: Kerran hamassa menneisyydessä erehdyin menemään baariin navan paljaaksi jättävässä topissa (okei, se oli mautonta, mutta minullakin on nuoruudenhairahdukseni), ja oli erittäin ahdistavaa, kun illan mittaan n kappaletta urpoja tuli ja yritti tökätä sormensa napaani. ÄLKÄÄ tehkö niin.
Feiz

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Aito_Johanna kirjoitti:
Feiz kirjoitti: Tosin tuotakin paremmin on toiminut se kun törmää gimmaan niin kevyesti vaan tökkäsee sormella vaikka masun kohdalle ja heittää "Piip!".
Ei! Ei! Ei! :laatta: Kerran hamassa menneisyydessä erehdyin menemään baariin navan paljaaksi jättävässä topissa (okei, se oli mautonta, mutta minullakin on nuoruudenhairahdukseni), ja oli erittäin ahdistavaa, kun illan mittaan n kappaletta urpoja tuli ja yritti tökätä sormensa napaani. ÄLKÄÄ tehkö niin.
Sä ootkin tommonen siveyden sipuli. Usko tai älä, noin 80% toi uppoo ku häkä. Tosin kaikki tuo mitä sanoin on täysin tilanteesta riippuvainen. Ei todellakaan tuu kaikkia tökittyä. Riippuu iha tilanteesta, tytöstä, fiiliksestä jne. Yritin vain antaa vähän osviittaa, että oikeasti ei kannata niin paljon spekuloida noita alotuksia. Antaa tilanteen vaan viedä....
Exsat

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Feiz kirjoitti: Sä ootkin tommonen siveyden sipuli. Usko tai älä, noin 80% toi uppoo ku häkä. Tosin kaikki tuo mitä sanoin on täysin tilanteesta riippuvainen. Ei todellakaan tuu kaikkia tökittyä. Riippuu iha tilanteesta, tytöstä, fiiliksestä jne. Yritin vain antaa vähän osviittaa, että oikeasti ei kannata niin paljon spekuloida noita alotuksia. Antaa tilanteen vaan viedä....
Mä kyllä luulen, että multa tulisi reaktioksi enintään paremman paikan etsiminen tai vaihtoehtoisesti tökkivän sormen vahingoittaminen, että tajuaisi olla tökkimättä. Edelliset onneksi näkyvät musta päällepäin sen verran hyvin, että ei ole tullut kukaan tökkimään.
Gina

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Gina »

Exsat kirjoitti: Mä kyllä luulen, että multa tulisi reaktioksi enintään paremman paikan etsiminen tai vaihtoehtoisesti tökkivän sormen vahingoittaminen, että tajuaisi olla tökkimättä. Edelliset onneksi näkyvät musta päällepäin sen verran hyvin, että ei ole tullut kukaan tökkimään.
Joo... ei kyllä toimis täälläkään. Mä en oo kai koskaan tehny aloitetta :roll: Tuijottelen vaan mielenkiintosia miehiä silmiin, ja yleensä ne kyllä tulee sitten sanoon moi. :) Oon kai kuitenkin jotenkin ujo? kai?
Nowaysis

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Ekaksi olisi tietysti kohteliasta kysyä saatko liittyä seuraan ja esitellä itsesi. Seuraavaksi voisit kysyä mitä nainen juo ja saatko hakea hänelle drinkin. Ehkä tuo napaan tökkiminen toimii jossain festareilla 15-vuotialle, mutta jos tuo ei ole Mölli kohderyhmäsi(onko??) niin en suosittele.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Nowaysis kirjoitti:Ekaksi olisi tietysti kohteliasta kysyä saatko liittyä seuraan ja esitellä itsesi. Seuraavaksi voisit kysyä mitä nainen juo ja saatko hakea hänelle drinkin
:shock:
Minulla ei kuulemma ole sosiaalista vaistoa, mutta jospas sitä on liikaakin?
Tuollainen "kohtelias" lähestyminen olisi minusta tungettelevaa ja tyrkyttelevää jos mikä. Härregud tuossahan nähdään tuntematon nainen, josta ei mitään tiedä, vain ulkonäkö kiinnostaa ja seksuaalisesti tietysti, heti alkuun selvästi osoitetaan henkilökohtainen tyrkkyys viereen pyrkimällä ja oma nimi sanomalla ja vielä yritetään lahjoa nainen suosiolliseksi drinkki ostamalla! :shock:

Mieluummin vain vaihvihkaa "ajautuisin" puhumaan jotain asiaa ja JOS nainen itse jossain vaiheessa esittäytyy, se on sitten hyväksytyksi tulon merkki. Ja lutkat ostakoon itse viinansa, mitä minä heitä liukkaasti drinkeillä lahjomaan. Vain yhden kerran olen naista monta tuntia jututettuani ostanut hänelle drinkin, ja sekin tuntuu nyt hävettävältä TEENNÄISELTÄ gigolomeiningiltä, että pääsenhän yöksi kun sulle viinaakin ostan. Tietenkin silloinkin ilmestyi se naiselle tuttu mies ja käsi kädessä poistuivat.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja mölli »

Mä mitään drinkkejä ala tarjoileen, ostakoot omat viinat jos mun ulkönäkö ei riitä niin sitten ei ja paskaako niille mitään jutun aihetta keksii vaikka solvaa aluksia jos kiinnostaa eukkoa niin sitten kiinnostaa vielä ennemmän kun huomaa ettei ole mikään homohuora.
Exsat

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Gina kirjoitti:Mä en oo kai koskaan tehny aloitetta :roll: Tuijottelen vaan mielenkiintosia miehiä silmiin, ja yleensä ne kyllä tulee sitten sanoon moi. :) Oon kai kuitenkin jotenkin ujo? kai?
Mä kyllä meen suoraa juttelemaan, jos joku vaikuttaa kiinnostavalta. Näin on käynyt muistaakseni kolme kertaa. En tiedä sitten kertooko lukumäärä enemmän minusta vai baarien tarjonnasta. No enpä ole kyllä liiemmin sinkkuillutkaan täysi-ikäisenä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Clay »

Mitä enemmän juo viinaa sitä suuremmalla todennäköisyydellä päätyy spontaaniin keskusteluun.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Clay kirjoitti:Mitä enemmän juo viinaa sitä suuremmalla todennäköisyydellä päätyy spontaaniin keskusteluun.
Niin. Suomessa juodaan viinaa, jotta miehet uskaltaisivat puhua ja naiset uskaltaisivat antaa.

Joskus mahdollisesti toisinkin päin, ehkä jopa enenevissä määrin.
Edith

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Edith »

Gattaca kirjoitti: Minulla ei kuulemma ole sosiaalista vaistoa, mutta jospas sitä on liikaakin?
Tuollainen "kohtelias" lähestyminen olisi minusta tungettelevaa ja tyrkyttelevää jos mikä. Härregud tuossahan nähdään tuntematon nainen, josta ei mitään tiedä, vain ulkonäkö kiinnostaa ja seksuaalisesti tietysti, heti alkuun selvästi osoitetaan henkilökohtainen tyrkkyys viereen pyrkimällä ja oma nimi sanomalla ja vielä yritetään lahjoa nainen suosiolliseksi drinkki ostamalla!
Mä en tiedä, onks tää nyt hurjaa, mutta mä ajattelen aika samalla lailla. Baaritilanteet olis liian ilmeisiä. Enkä kyllä osaa kuvitella itseäni mitenkään mihinkään vaikeammaksi olon saavaan tilanteeseen, kuin että yrittäisin lähettää kutsuvia katseita jampoille baarin toiselle laidalle.
Gina

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Gina »

Gattaca kirjoitti:
Nowaysis kirjoitti:Ekaksi olisi tietysti kohteliasta kysyä saatko liittyä seuraan ja esitellä itsesi. Seuraavaksi voisit kysyä mitä nainen juo ja saatko hakea hänelle drinkin
:shock:
Minulla ei kuulemma ole sosiaalista vaistoa, mutta jospas sitä on liikaakin?
Tuollainen "kohtelias" lähestyminen olisi minusta tungettelevaa ja tyrkyttelevää jos mikä. Härregud tuossahan nähdään tuntematon nainen, josta ei mitään tiedä, vain ulkonäkö kiinnostaa ja seksuaalisesti tietysti, heti alkuun selvästi osoitetaan henkilökohtainen tyrkkyys viereen pyrkimällä ja oma nimi sanomalla ja vielä yritetään lahjoa nainen suosiolliseksi drinkki ostamalla! :shock:

Mieluummin vain vaihvihkaa "ajautuisin" puhumaan jotain asiaa ja JOS nainen itse jossain vaiheessa esittäytyy, se on sitten hyväksytyksi tulon merkki. Ja lutkat ostakoon itse viinansa, mitä minä heitä liukkaasti drinkeillä lahjomaan. Vain yhden kerran olen naista monta tuntia jututettuani ostanut hänelle drinkin, ja sekin tuntuu nyt hävettävältä TEENNÄISELTÄ gigolomeiningiltä, että pääsenhän yöksi kun sulle viinaakin ostan. Tietenkin silloinkin ilmestyi se naiselle tuttu mies ja käsi kädessä poistuivat.
Mun mielestä on epäkohteliasta tulla jotain viereen sipisemään jos ei edes ymmärrä esitellä itseään. Eikö se nyt kuulu normaaleihin käytössääntöihin että uusi ihminen tavattaessa esitellään itsensä? Ja tottakai herrasmies tarjoaa drinkin, en usko että kumpikaan sitä yleensä pitää seksiin lahjomisena, se on vain kohteliasta kanssakäymistä.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Gina kirjoitti:
Mun mielestä on epäkohteliasta tulla jotain viereen sipisemään jos ei edes ymmärrä esitellä itseään. Eikö se nyt kuulu normaaleihin käytössääntöihin että uusi ihminen tavattaessa esitellään itsensä? Ja tottakai herrasmies tarjoaa drinkin, en usko että kumpikaan sitä yleensä pitää seksiin lahjomisena, se on vain kohteliasta kanssakäymistä.
Totean nyt ensin, että tärkeintä on tehdä aloite oli se lause mikä hyvänsä kunhan ei ihan idioottimaisuutta ole.

Tartun nyt kuitenkin näkemykseen, että tottahan herrasmies tarjoaa.

Näin olen yleensä menetellyt ja passaahan se minulle. Olen kuitenkin viime aikoina todennut hieman ärtyväni jos uusi tuttavuus olettaa minun koko illan tarjoavan eikä edes ehdota, että itsekin voi juomansa maksaa tai voi jopa tarjota.

Baareissa en ole pokausmielessä käynyt vuosiin, mutta kylläkin tavannut ihmisiä, joihin olen ensin netin välityksellä tutustunut.

Yleensä nämä ihmiset ovat hyvässä asemassa ja koulutettuja, joten heillä periaatteessa on varaa omat juomansa ja syömänsä hyvin maksaa.
Näin toiset ehdottomasti haluavat tehdä reiluun meininkiin vedoten ja sitä arvostan.

Sitten on toisia, yleensä omasta puoleensavetävyydestään erittäin vakuuttuneita ihmisiä, jotka kai narsisitisesti ajattelevat, että kun minä nyt ihanuuteni suvaitsen lähettyvillesi tuoda, niin syytä on tarjota.

Mitä mieltä olette? kuuluuko miehen tarjota ja miksi?

Tässähän olisikin kyselyn paikka oikeastaan.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
huima

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Tuollainen "kohtelias" lähestyminen olisi minusta tungettelevaa ja tyrkyttelevää jos mikä. Härregud tuossahan nähdään tuntematon nainen, josta ei mitään tiedä, vain ulkonäkö kiinnostaa ja seksuaalisesti tietysti, heti alkuun selvästi osoitetaan henkilökohtainen tyrkkyys viereen pyrkimällä ja oma nimi sanomalla ja vielä yritetään lahjoa nainen suosiolliseksi drinkki ostamalla! :shock:

Mieluummin vain vaihvihkaa "ajautuisin" puhumaan jotain asiaa ja JOS nainen itse jossain vaiheessa esittäytyy, se on sitten hyväksytyksi tulon merkki. Ja lutkat ostakoon itse viinansa, mitä minä heitä liukkaasti drinkeillä lahjomaan. Vain yhden kerran olen naista monta tuntia jututettuani ostanut hänelle drinkin, ja sekin tuntuu nyt hävettävältä TEENNÄISELTÄ gigolomeiningiltä, että pääsenhän yöksi kun sulle viinaakin ostan. Tietenkin silloinkin ilmestyi se naiselle tuttu mies ja käsi kädessä poistuivat.
Oikeasti vau. Houston, teillä on ihan helvetisti ongelmia.

En tiedä kumpi on huolestuttavampaa - se että sinulla on noin erilainen näkemys sosiaalisesta kanssakäymisestä, vai se että et suostu/pysty/kykene/jaksa näkemään miksi toisten näkökanta on niin erilainen. Mutta tietenkin on aina mukavampaa pitäytyä ajattelemassa ihmisiä lutkina ja pieniä tekoja lahjomisena, puhuttakaan sitä että ihmisiin tutustuminen olisi mitään muuta kuin yritys päästä kopuloimaan!

Sosiaalinen konteksti ravintolassa on aina oma juttunsa - ja se pitää ymmärtää, jos siellä haluaa tutustua ihmisiin ja nauttia satunnaisten uusien tuttavuuksien seurasta. Ihmiset ovat tulleet omien syiden takia sinne pitämään hauskaa ja nauttimaan elämästään, joten kohtelias - tilanteen huomioon ottava - lähestyminen on A ja O. He eivät ole todennäköisimmin sinne tapaamaan juuri sinua tai kuulemaan teorioitasi maailmankaikkeudesta, vaikkakin saattaisivat olla niistä kiinnostuneita - kunhan saat tilanteen käännettyä siihen sopivaksi.

Tietenkään uusista ihmisistä ei tiedetä mitään syvempää, ennen kuin heihin tutustutaan. Ei siinä ole mitään pahaa että näkee toisen ihmisen viehättävänä hänen ulkomuodon, käytöksen tai vaikka vain hymykuoppien vuoksi. Ei se myöskään välttämättä tarkoita mitään sen enempää... Eihän kukaan odota että kun ihminen kävelee sisälle uuteen tilaisuuteen että joku yllättäen salin toiselta puolelta näkisi ja ymmärtäii että tuossa on ihminen joka juuri luki kaikki Herman hessen teokset, söi chili-piirakan ja ajatteli aamulla murhaavansa naapurinsa koiran - mutta päättikin vain pudottaa ulostuslääkettä postiluukusta. Kaikkien noiden asioiden selviäminen ja ihmisen muuttuminen kokonaisemmaksi persoonaksi on juuri se ihmisiin tutustumisen suola, se minkä takia joskus voi olla hauskaa istua vaikka Pieksämäen juna-asemalla baarissa ja jutella ihan random-ihmisten kanssa.

Nimitettäköön sitä sitten henkiseksi tyrkkyydeksi tai miksi tahansa, mutta se halu ja tahto tutustua ihmisiin on paljon kiinni omasta asenteesta, maailmankuvasta ja keskustelukyvyistä. Jos näet kaikissa ihmisissä vain pahaa tai potentiaalisia ongelmia, et koskaan pääse myöskään tutustamaan mihinkään syvempään tai asiallisempaan. Ja toisaalta jos suhtaudet maailmaan ja ihmisiin avoimesti, voit positiivisesti yllättyä siitä mitä ihmisillä ja maailmalla on tarjottavanaan.

Mitä tulee erilaisiin random-seurueisiin tutustumiseen ja itsensä tekemiseen tykö uusille henkilöille, on muutamia nyrkkisääntöjä - joita olen yrittänyt seurata ja jotka ovat toimineet myös vastavuoroisesti.

1) Ole kohtelias, älä ole kusipää

2) Ole kiinnostunut ihmisistä ja tarjoa myös heille jotakin itsestäsi

3) Kunnioita heidän erilaisia mielipiteitään ja tahtojaan

4) Ymmärrä jos ihmiset eivät halua seuraasi

Pääpiirteittäin noilla olemme kavereiden kanssa pärjänneet loistavasti. Meidät on päästetty mukaan sekalaisiin seurakuntiin ja olemme ottaneet mukaan omiin porukoihin erilaisia viheltäjiä ja viipottajia samalla tavalla.
Edith

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Edith »

BrianW kirjoitti: Mitä mieltä olette? kuuluuko miehen tarjota ja miksi?

Tässähän olisikin kyselyn paikka oikeastaan.
Ei kuulu. Mutta jos joku nyt on sitä mieltä, että hänellä on ylimääräistä rahaa ja haluaa tuhlata sitä vaikka jonkun toisen juovuttamiseen, niin turha siitä kieltäytyäkään.

Eli oletusarvoisesti maksan itse omat juomani, mutta jos joku haluaa tarjota, niin ajattelen, että kas pöljää, mutta otan silti tarjouksen vastaan.
huima

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja huima »

BrianW kirjoitti:Mitä mieltä olette? kuuluuko miehen tarjota ja miksi?

Tässähän olisikin kyselyn paikka oikeastaan.
Ikuisuusaihe ja käyty jo sata kertaa :-D

Minusta on turhaa tarkastella asiaa pelkästään sukupuolen kautta, vaan tarkastelu pitäisi tehdä aina sen sosiaalisen tilanteen tai esimerkiksi ryhmän dynamiikan kautta.

Jos mies ja nainen ovat kaksistaan, on se että mies tarjoaa jotakin minusta kohtelias ele, jolla voidaan osoittaa joko kiinnostusta - mutta myös arvostusta seuraa kohtaan. Luonnollisesti ymmärrän myös jos tarjouksesta kieltäydytään, kuitenkin ollen tarkempana sen suhteen miksi toinen kieltäytyy: onko siis syynä ettei halua antaa vääriä signaaleja, ei halua seuraa lainkaan vai haluaa olla rahojen suhteen hyvin itsenäinen.

Esimerkiksi treffeillä tai tutustuttaessa muuten ihmisiin ensi kertoja ( melkein treffit, mutta ei kuitenkaan ) - minusta on tietyllä tapaa herttaista, mutta toisaalta vähän säälittävääkin, jos tyttö alkaa esimerkiksi heti kaivamaan euroja ja senttejä esiin tasatakseen tilit, jos sanon että voinko minä maksaa.

Sama koskee tilanteita myös seurueissa. Minusta ei ole ( toki rahatilanteista jne. riippuen ) outoa tarjota seurueelle kierrosta, jos itse viihdyn heidän seurassaan ja sitä ei koeta pahaksi. Toisenlaisissa seurueissa taas oman itsenäisyyden kunnioittaminen on tärkeää - ja silloin pitää kunnioittaa sitä että jokainen maksaa omat drinkkinsä ja ruokansa.

Joten jälleen kerran sosiaalista pelisilmää ja huomaavaisuutta.
huima

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja huima »

BrianW kirjoitti:Olen kuitenkin viime aikoina todennut hieman ärtyväni jos uusi tuttavuus olettaa minun koko illan tarjoavan eikä edes ehdota, että itsekin voi juomansa maksaa tai voi jopa tarjota.
Jep.

Itse olen ymmärtänyt vastavuoroisen tarjoamisen ja sen kunnioittamisen olevan samalla myös sellainen hyvä sosiaalinen riitti, jolla samalla kertaa osoitetaan kunnioitusta ja välittämistä toista kohtaan -- ja toisaalta lunastetaan tietty luottamus, kun ne eleet tarjotaan takaisin.

Vähän niin kuin että tarjoamalla minä osoitan että pidän sinua sellaisena ihmisenä, jonka seuraa ja ystävyyttä arvostan.

Tarjoamalla takaisin osoitat samaa arvostusta - tai ainakin kunnioitusta elettä kohtaan.

Olemalla pelkkä lokki joka kuppaa ihmisiltä heidän hyväntahtoisuudestaan ilmaisia hyödykkeitä ilman mitään kontribuutioita sosiaaliseen piiriin, et ole tervetullut jakamaan samaa ilmaa.

Tämä kysymys minkään kontribuution tuomisesta on minusta hirveän oleellinen, sillä olen tavannut äärettömän hauskoja ja ihania persoonallisuuksia - jotka ovat kuitenkin ikuisesti huonossa hapessa rahan suhteen. He tuovat sillä omalla olemisellaan ja persoonallaan kuitenkin yleensä seurueisiin enemmän hauskuutta ja elämää kuin kukaan muu kustantamalla vaikka koko illan.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Edith kirjoitti:
BrianW kirjoitti:
Eli oletusarvoisesti maksan itse omat juomani, mutta jos joku haluaa tarjota, niin ajattelen, että kas pöljää, mutta otan silti tarjouksen vastaan.
Olet siis sitä mieltä, että on pöljyyden merkki tarjota?

huima kirjoitti:
Ikuisuusaihe ja käyty jo sata kertaa :-D
Mahdollisesti, en vaan ole kiinnittänyt huomiota. Mikä oli lopputulos?

Sinällään olen samaa mieltä kanssasi. Lisäksi vastaus Gattacalle oli erittäin hyvä. Niinköhän vaan menee perille.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Mulli75

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

BrianW kirjoitti: Mitä mieltä olette? kuuluuko miehen tarjota ja miksi?
Kyllä voin tarjota, riippuu tilanteesta jos istutaan samassa pöydässä tai baaritiskillä on pitkä jono teen kohteliaasti aloitteen että voin hakea/tilata naiselle mitä hän sitten ottaakaan.

En kuitekaan ala koko illan settiä kustantamaan.
Rahasta en keskustele tai mainitse mitään kun tuon drinksun pöytään vaan katson miten nainen reagoi koko tapahtumaan. Alkaako hän kaivaa rahapussia, jatketaanko keskustelua vai tuleeko semmoinen ilme ettei yksi drinkki riittänyt.

En kuitenkaan ala torjumaan jos nainen hiukan vaivautuneena sanoo että hän haluaa maksaa.

Pesusienen lailla alkoholia vetävästä naisesta pysyn kaukana.
SingleMalt

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Gina kirjoitti: tottakai herrasmies tarjoaa drinkin, en usko että kumpikaan sitä yleensä pitää seksiin lahjomisena, se on vain kohteliasta kanssakäymistä.
Paaaaskan kohteliasta sanon mä. Paremminkin tilanteen hyväksikäyttöä ja muokatun stereoytypian noudattamista.
Hyvin, hyvin harvoin tarjoan jututtamalleni neidolla paukkua, se kun tuntuu paremminkin ostamiselta ja lesoilulta. Jos jutun lämpeäminen ja vauhtiin pääsy on yhdestä paukusta kiinni, niin tuskin mitään hyvää muutenkaan olisi odotettavissa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Taasko tämä menee minun omituisuuteni ihmettelyyn?
Onhan tuo TUNTEMATTOMAN, vain ulkonäön perusteella bongatun naisen lähestyminen tyyliin "Saanko liittyä seuraan? Olen seja se. Voinko tarjota jotain juotavaa?" Ihan baariKLISEE, josta nainenkin varmasti tietänee, että juuri häntä ollaan nyt ISKEMÄSSÄ!

Ihan kuin se Koffin mainoksen takatukkajuntti, joka kotonaan baaria leikkiessään nytkyttelee ja huutaa tyttöystävälleen: "Hei voinks mä tarjota jotain juotavaa?" (Mainoksen tarkoitus lienee osoittaa, että Koff on junttien juomaa, ja paskaltahan se maistuukin)

Siis sellainen on jo avoimesti iskukäytöstä ja minusta HETI ALKUUN tehtynä liian tungettelevaa. Paljoa en baareissa istu, mutta kokemukseni mukaan kun MIEHET baareissa jututtavat tuntemattomia MIEHIÄ, he eiivät heti esittäydy saati tarjoa bisseä.. ellei se ole bisnestapaaminen tai homoseksuaalinen lähestyminen! :D Kunhan alkavat puhumaan, esittäytyminen mieheltä miehelle on jo osoitus että voisi puhua toistekin. Ohi jo siitä että muuten vaan juttelee baarissa ihmisille. Kaljaa kyllä tarjotaan vastavuoroisesti, mutta yleensä vain vanhoille kamuille!

Kyllä vaan minusta olisi parempi naiselle muuten vaan jutella jostain, ja vasta jos juttu sujuu, seuraava aste on esittäytyminen. Drinkin tarjoaminen ja vielä heti alkuun taas olisi minusta vieläkin liian läpinäkyvää naisen lahjomista/humalaan juottamista.

..tietty.. "saanko liittyä seuraan, olen sejase, voinko tarjota juotavaa" on herrasmiesmäisempää kuin joskus näkemäni: "Vittu siinä on vitun hyvännäköinen muija vittu" ja perseenpuristus!!
huima

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Taasko tämä menee minun omituisuuteni ihmettelyyn?
Onhan tuo TUNTEMATTOMAN, vain ulkonäön perusteella bongatun naisen lähestyminen tyyliin "Saanko liittyä seuraan? Olen seja se. Voinko tarjota jotain juotavaa?"
...
Kyllä vaan minusta olisi parempi naiselle muuten vaan jutella jostain, ja vasta jos juttu sujuu, seuraava aste on esittäytyminen. Drinkin tarjoaminen ja vielä heti alkuun taas olisi minusta vieläkin liian läpinäkyvää naisen lahjomista/humalaan juottamista.
Kai sinä nyt ymmärrät sen että ei sitä juomaa ole tarkoitus tyrkyttää? Jos menet esittäytymään ja heti olet kysymässä saanko tarjota drinkkiä, osoitat olevasi juuri se urpo jonka ainoa anti kanssakäymiseen on se drinkin tarjoaminen.

Ja vastaavasti jos menet keskustelemaan syvällisiä ilman mitään lämmittelyä tai esittäytymistä, olet se peräkammarin eksentrikkopoika joka ei ole koskaan oikein ymmärtänyt kuinka ihmiset keskenään toimivat. Se 'juttelu jostain vaan' on nimittäin yhtä vanha tapa yrittää iskeä kuin mikä tahansa muukin. Et kai luule että naiset olisivat yhtään sen vähempää takajaloillaan tai vähemmän ajattele että sinulla olisi samanlaiset ajatukset mielessäsi? .. ja sen takia se esittelemättömyys on vielä entisestään epäkohteliaampaa.
huima

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Ihan kuin se Koffin mainoksen takatukkajuntti, joka kotonaan baaria leikkiessään nytkyttelee ja huutaa tyttöystävälleen: "Hei voinks mä tarjota jotain juotavaa?" (Mainoksen tarkoitus lienee osoittaa, että Koff on junttien juomaa, ja paskaltahan se maistuukin)
Itseasiassa mainos on täsmälleen Koffin brändin mukainen, korostaen huumorilla sitä että Koff on oleellinen osa baarikulttuuria ja parhaimmillaan nautittuna ystävien kanssa osana hauskanpitoa. Se on KOFF:lle erittäin oleellinen differentioitumiskeino muista olutmerkeistä ja he panostavatkin siihen äärettömän tehokkaasti.

Nostan Sinebrykoffin markkinoinnille hattua, sillä he hanskaavat kahden menestvän olutmerkin brändit hemmetin hyvin. Sekä Karhu että KOFF istuvat samassa tallissa ja kummankin suhteen on markkinointi onnistunut hemmetin hyvin, joten ovat brändimanagerit palkkansa ansainneet.

Mutta nyt tämää menee markkinoinnin Off Topic-keskusteluksi.
Gina

Re: Jutun aloittaminen baarissa

Viesti Kirjoittaja Gina »

Gina kirjoitti: Ja tottakai herrasmies tarjoaa drinkin, en usko että kumpikaan sitä yleensä pitää seksiin lahjomisena, se on vain kohteliasta kanssakäymistä.
Okei, ilmaisin itseäni huonosti. Mä en millään lailla oleta että mies tarjoaa sen drinkin, mutta mä pidän sitä erittäin kohteliaana eleenä jos näin tapahtuu. En toki loukkaannu vaikka sitä ei tarjoaiskaan. Yleensä otan tarjouksen vastaan, yhden drinkin suhteen. Usein olen sitten vastavuoroisesti tarjonnut seuraavan, kaikki miehet eivät tosin tähän suostu. Jos mies ihan välttämättä haluaa kustantaa mun illan juomiset vastusteluista huolimatta, niin kyllä mä ne juon kun ilmaseksi kerta tyrkytetään. Tätä tosin ei oo tapahtunut kuin pari kertaa.

Ja edelleen olen sitä mieltä että on kohteliasta esitellä itsensä, puhuttiin sitten mies naiselle, mies miehelle, nainen miehelle, tai nainen naiselle. Oli taka-ajatuksena sitten mitä tahansa tai ei mitään.
Vastaa Viestiin