Uskallatko olla eri mieltä?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

CandyMan kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:
shue kirjoitti: Hyvin kiteytetty!
Mä tulen letkaan mukaan, kumisella dildolla! :komp:
Tyydyn tässä komppaamaan aikaisempia kirjoittajia eli uskallan olla eri mieltä... hetkinen..?

KORJAAN! Toisin kuin aikaisemmat kirjoittajat, en uskalla koskaan olla eri mieltä parisuhteessa! Kyllä vissi on näin.
Mut eikai sullakin parisuhdetta voine olla? Jos joskus on, millainen tyyppi se on ollut ja miksi?
CandyMan

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Stadinarska kirjoitti:Mut eikai sullakin parisuhdetta voine olla? Jos joskus on, millainen tyyppi se on ollut ja miksi?
Clarice hyvä, tämä homma toimii vastavuoroisuusperiaatteella: sinä paljastat jotain itsestäsi, minä paljastan jotain itsestäni. Liian monta samanaikaista kysymystä.

Kerro nyt ihan ensimmäiseksi, oletko edelleen tai joskus ollut neitsyt? Jos olet (ollut), miksi?

Fly, fly, fly, Clarice. Fly, fly, fly...
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

shue kirjoitti:
Tix kirjoitti:Jos ei uskalla olla oma itsensä parisuhteessa, on väärän ihmisen kanssa.
Hyvin kiteytetty!
Ei suinkaan! Jos on epävarma itsestään, ei kumppaninvaihdos tule muuttamaan sitä faktaa, että tuntee itsensä pitkäveteiseksi ja arvottomaksi cover-versioksi. Persoonattomuus on epävarman ihmisen viimeinen turvapaikka; ainoa minkä pitäisi olla paremmin, on todellisuudessa oma itse.

"There comes a time when one's either got to shit or get off the pot... and time's a tickin'."
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Suvinen kirjoitti:Oi Supa, oon niin sun fani! :h: Vielä kun eläisit niinkuin opetat, eh?
Kummalliseen loppukaneettiisi voisin todeta, että edelleen: on jokaisen oma tehtävä kehittyä.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

shue kirjoitti:Meinaan niinku parisuhteessa. Oletko tuuliviiri, joka vaihtaa mielipidettään kumppanin mielipiteen mukana, vai uskallatko pitää kiinni omista näkemyksistäsi? Kestääkö parisuhteesi eriävät mielipiteet? Haluaisitko itse kumppanin, joka myötäilisi sinun mielipiteitäsi?
Kyllä, minulla on mielipiteitä, uskallan ne sanoa ja pitää niistä kiinni vaikka toisella olisikin eriävä sana sanottavanaan. Erota ei tämän piirteen takia ole vielä tarvinnut mutta jokusen kerran on suhde jäänyt tapailun asteelle koskapa yhteistä säveltä ei ole löytynyt joissakin minulle tai sille toiselle tärkeissä asioissa. On kuitenkin asioita jotka ovat perustavalla tavalla tärkeitä ja niistä olen jo pysyvät mielipiteeni muodostanut. Jos ei paketti tämmöisenään kelpaa niin paskempi homma, sitten tarttee vissiin ettiä parempi.

On toki myös asioita joissa mielipide voi keskustelujen tuoksinnassa muuttua ja on asioita joidenka kohdalla voi ja pitääkin olla valmis tekemään kompromisseja eikä tämä mielestäni ole mitään tuuliviireilyä. Paitsi jos mielipide muuttuu joka keskustelussa tai vähintäänkin joka kerta kun keskustelukumppani vaihtuu.

Kerran olen yrittänyt olla suhteessa ns. joo-joo-jee-jee-miehen kanssa ja siitä ei tosiaankaan tullut yhtään mitään, pari kuukautta taisin kestää mutta kun miehelle ihan kaikki oli "aivan sama, päätä sä" - osastoa niin tuli hyvin pian tunne, että taitaa ola "aivan sama" jatkuuko suhde vai ei joten päätin lopettaa sen.

Olen myös koittanut suhdetta jossa minulta on vaadittu suunnilleen täydellistä muuttumista ja joo.. Ei sitten toiminut sekään.

Mielipiteitä pitää olla. Asioista pitää pystyä keskustelemaan. Toisinaan tehdään kompromisseja, ihan molempiin suuntiin. Toisinaan tyydytään olemaan asioista vaan eri mieltä.
Tix kirjoitti:Jos ei uskalla olla oma itsensä parisuhteessa, on väärän ihmisen kanssa.
Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
aasi kirjoitti:Hankalaa olla kenenkään kanssa eri mieltä jos ei ole mielipiteitä!
Ei mitään mieltä.. Hmm.. Jätkä on ihan mieletön! :P
Kreitsu kirjoitti:Oikeastaan piti tulla ilmoittamaan, että keskustelujen tuloksena päädyimme menemään naimisiin. :h:
Onnittelut minunkin puolestain :)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
MGandhi

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

-Superior- kirjoitti:
Tix kirjoitti:Jos ei uskalla olla oma itsensä parisuhteessa, on väärän ihmisen kanssa.
Ei suinkaan! Jos on epävarma itsestään, ei kumppaninvaihdos tule muuttamaan sitä faktaa, että tuntee itsensä pitkäveteiseksi ja arvottomaksi cover-versioksi.
Pah pah... Aina löytyy yhtäläisen huonolla tai jopa huonommalla itsetunnolla varustettu kumppani, jolloin sinä taas olet se suhteen tukipilari ja saat tuntea itsesi tärkeäksi. Ja eikun kaikki porukalla nyt vaan vaihtamaan partneri aina vaan heikompi-itsetuntoiseen tapaukseen!
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja nexie »

MGandhi kirjoitti:
Pah pah... Aina löytyy yhtäläisen huonolla tai jopa huonommalla itsetunnolla varustettu kumppani, jolloin sinä taas olet se suhteen tukipilari ja saat tuntea itsesi tärkeäksi. Ja eikun kaikki porukalla nyt vaan vaihtamaan partneri aina vaan heikompi-itsetuntoiseen tapaukseen!
No mutta hei, eihän sitä nyt vaihtaa tarvitse. Riittää vallan mainiosti, että musertaa alunperin tervehenkisen partnerin itsetunnon ja saa hänet tuntemaan olonsa arvottomaksi ja pitkäveteiseksi!
Don't Panic!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nexie kirjoitti:
No mutta hei, eihän sitä nyt vaihtaa tarvitse. Riittää vallan mainiosti, että musertaa alunperin tervehenkisen partnerin itsetunnon ja saa hänet tuntemaan olonsa arvottomaksi ja pitkäveteiseksi!
:h: Sä olet tajunnut, miten homma toimii!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
MGandhi

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

nexie kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:
Pah pah... Aina löytyy yhtäläisen huonolla tai jopa huonommalla itsetunnolla varustettu kumppani, jolloin sinä taas olet se suhteen tukipilari ja saat tuntea itsesi tärkeäksi. Ja eikun kaikki porukalla nyt vaan vaihtamaan partneri aina vaan heikompi-itsetuntoiseen tapaukseen!
No mutta hei, eihän sitä nyt vaihtaa tarvitse. Riittää vallan mainiosti, että musertaa alunperin tervehenkisen partnerin itsetunnon ja saa hänet tuntemaan olonsa arvottomaksi ja pitkäveteiseksi!
Tämä on toki totta! Mikäli sinulla on heikko itsetunto ja olet vieläpä laiska deittailija, on ehkä parempi että tuhoat nykyisen partnerin uskon itseensä. Kun tämä on saavutettu, voit alkaa muokkaamaan tätä omiin tarkoitusperiisi paremmin sopivaksi.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja nexie »

MGandhi kirjoitti:
Tämä on toki totta! Mikäli sinulla on heikko itsetunto ja olet vieläpä laiska deittailija, on ehkä parempi että tuhoat nykyisen partnerin uskon itseensä. Kun tämä on saavutettu, voit alkaa muokkaamaan tätä omiin tarkoitusperiisi paremmin sopivaksi.
Valitettavasti tässä tekniikassa on aukko, sillä se ei kata (joidenkin kitisijöiden harmiksi) tilanteita, jossa tarvittavaa nykyistä partneria ei ole saatu pyydystettyä sen heikon itsetunnon takia :think:
Don't Panic!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

MGandhi kirjoitti:

Tämä on toki totta! Mikäli sinulla on heikko itsetunto ja olet vieläpä laiska deittailija, on ehkä parempi että tuhoat nykyisen partnerin uskon itseensä. Kun tämä on saavutettu, voit alkaa muokkaamaan tätä omiin tarkoitusperiisi paremmin sopivaksi.
Ja korjattavaa ja muokattavaa on ääretön määrä! Onneksi, muutenhan kurja kumppani pääsisi tuntemaan että on onnistunut jossakin kohdassa. Kuuliaisena pitäminen vaatii kuitenkin sen vaivan, ettei päästä toista kuvittelemaan että hän jossakin suhteessa olisi kelvollinen. Try harder, bitch!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:Lasten hankkiminen on niin iso asia, ettei siinä voi tehdä kompromisseja. Kaikessa muussa voi, jopa dildosta pyllyssä (ainakin teoriassa.)
Jos dildo on kovin iso asia, niin siitäkään ei mielellään tekisi kompromissia.
MGandhi

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

nexie kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:
Tämä on toki totta! Mikäli sinulla on heikko itsetunto ja olet vieläpä laiska deittailija, on ehkä parempi että tuhoat nykyisen partnerin uskon itseensä. Kun tämä on saavutettu, voit alkaa muokkaamaan tätä omiin tarkoitusperiisi paremmin sopivaksi.
Valitettavasti tässä tekniikassa on aukko, sillä se ei kata (joidenkin kitisijöiden harmiksi) tilanteita, jossa tarvittavaa nykyistä partneria ei ole saatu pyydystettyä sen heikon itsetunnon takia :think:
Siksipä näiden kahden tekniikan yhteiskäyttö onkin enemmän kuin suositeltavaa.
CandyMan

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

nexie kirjoitti:
MGandhi kirjoitti: Tämä on toki totta! Mikäli sinulla on heikko itsetunto ja olet vieläpä laiska deittailija, on ehkä parempi että tuhoat nykyisen partnerin uskon itseensä. Kun tämä on saavutettu, voit alkaa muokkaamaan tätä omiin tarkoitusperiisi paremmin sopivaksi.
Valitettavasti tässä tekniikassa on aukko, sillä se ei kata (joidenkin kitisijöiden harmiksi) tilanteita, jossa tarvittavaa nykyistä partneria ei ole saatu pyydystettyä sen heikon itsetunnon takia :think:
Ei ongelma. Tuhottuasi oman itsetuntosi atomitasolle voit alkaa muokata itsestäsi täydellistä kumppania jollekin toiselle, jolloin sen toisen tulevan murkauskohteen pyydystäminen käy kuin leikki. Tämän jälkeen voittekin aika-ajoin murskata toistenne itsetunnon ja luoda toisillenne kokonaan uuden jännittävän kumppanin kuin savipalasta. Vaikka uutena vuotena yhteisestä päätöksestä.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

KisSandra kirjoitti:
Tix kirjoitti:Jos ei uskalla olla oma itsensä parisuhteessa, on väärän ihmisen kanssa.
Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
Minua taas vituttaa, kuinka kaikesta voi aina syyttää jotakuta toista. Itsestä ja omasta kasvamisesta ei haluta ottaa mitään vastuuta, koska on niin paljon kivempaa vain todeta, että "kumppani oli väärä".

You name the drama and I'll just play the part.
Dr.Diarrhea

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

-Superior- kirjoitti: Itsestä ja omasta kasvamisesta ei haluta ottaa mitään vastuuta, koska on niin paljon kivempaa vain todeta, että "kumppani oli väärä".
Mä suosin lausetyyppejä, kuten: "Sait minussa pintaan pääosin huonoja puolia, näyttäydyin sinulle erilaisena kuin sopivammalle kumppanille." Useinhan noissa on totta toinen puoli, mutta jos moka toistuu voi yhdistävän tekijän löytää aika läheltä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
-Superior- kirjoitti: Itsestä ja omasta kasvamisesta ei haluta ottaa mitään vastuuta, koska on niin paljon kivempaa vain todeta, että "kumppani oli väärä".
Mä suosin lausetyyppejä, kuten: "Sait minussa pintaan pääosin huonoja puolia, näyttäydyin sinulle erilaisena kuin sopivammalle kumppanille."
Joo, vastuu omasta käytöksestä kannattaa aina vierittää toisen ihmisen niskoille. Silleen on paljon helpompaa.

Meidän omat ajatuksemme synnyttävät meidän tunteemme ja tunteemme ovat käyttäytymisemme pohja, joten syy löytyy AINA itsestä. Myös silloin, kun on hakeutunut ihmisen seuraan, joka ärsyttää ja jonka seurassa on helpompi käyttäytyä huonosti.
Kikkelis kokkelis.
Dr.Diarrhea

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Täytyy varmaan joskus kokeilla noita lauseita. Johonkin tyhmempään, joka ei niitä edes ymmärrä. Joku pissis tai jotain.
segma

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja segma »

Keikaus kirjoitti:
Dr.Diarrhea kirjoitti:
-Superior- kirjoitti: Itsestä ja omasta kasvamisesta ei haluta ottaa mitään vastuuta, koska on niin paljon kivempaa vain todeta, että "kumppani oli väärä".
Mä suosin lausetyyppejä, kuten: "Sait minussa pintaan pääosin huonoja puolia, näyttäydyin sinulle erilaisena kuin sopivammalle kumppanille."
Joo, vastuu omasta käytöksestä kannattaa aina vierittää toisen ihmisen niskoille. Silleen on paljon helpompaa.

Meidän omat ajatuksemme synnyttävät meidän tunteemme ja tunteemme ovat käyttäytymisemme pohja, joten syy löytyy AINA itsestä. Myös silloin, kun on hakeutunut ihmisen seuraan, joka ärsyttää ja jonka seurassa on helpompi käyttäytyä huonosti.
Loukkaisikohan vähemmän kanssaihmisten tunteita jos syyttäisi sitä ihmisten välistä suhdetta eikä sitä toista ihmistä?

Minua myös hämää se, että syy löytyisi AINA itsestä. Osittain varmaankin joo, yleensä. Täysin ei koskaan.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

segma kirjoitti: Minua myös hämää se, että syy löytyisi AINA itsestä. Osittain varmaankin joo, yleensä. Täysin ei koskaan.
Käyttäytymisen syy kyllä. Sinähän itse valitset sen, miten käyttäydyt, ei sitä valitse kukaan muu.
Kikkelis kokkelis.
Louhi

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Louhi »

-Superior- kirjoitti:Minua taas vituttaa, kuinka kaikesta voi aina syyttää jotakuta toista. Itsestä ja omasta kasvamisesta ei haluta ottaa mitään vastuuta, koska on niin paljon kivempaa vain todeta, että "kumppani oli väärä".
Tässä on kyllä aika paljon perää. (Riippuu tosin vähän tilanteesta, ihan aina ei auta, vaikka kasvaisi itse Buddhaksi tai Äiti Ammaksi.)
Louhi

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Louhi »

Keikaus kirjoitti:Käyttäytymisen syy kyllä. Sinähän itse valitset sen, miten käyttäydyt, ei sitä valitse kukaan muu.
Dr. Philismi?
segma

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja segma »

Keikaus kirjoitti:Käyttäytymisen syy kyllä. Sinähän itse valitset sen, miten käyttäydyt, ei sitä valitse kukaan muu.
Ihminen on myös aina tietoinen valinnoistaan ja niiden kaikista seuraamuksista. Suorastaan kammottavaa uskoa ihmisen täydelliseen kontrolliin omasta itsestään.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Louhi kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Käyttäytymisen syy kyllä. Sinähän itse valitset sen, miten käyttäydyt, ei sitä valitse kukaan muu.
Dr. Philismi?
No se ja vähän muualtakin kuultua viisautta. :wink:
Kikkelis kokkelis.
Bliss

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Olen vahvasti eri mieltä kaikesta. Tai samaa mieltä. Tai emmätiiä. Mulla on oikeus muuttaa mielipidettäni, sekä myös sen perusteluja, vaikka minuutin välein. Kiva olla nainen..... :roll:
Vastaa Viestiin