Uskallatko olla eri mieltä?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja shue »

Meinaan niinku parisuhteessa. Oletko tuuliviiri, joka vaihtaa mielipidettään kumppanin mielipiteen mukana, vai uskallatko pitää kiinni omista näkemyksistäsi? Kestääkö parisuhteesi eriävät mielipiteet? Haluaisitko itse kumppanin, joka myötäilisi sinun mielipiteitäsi?

Esimerkki: A ja B ovat pariskunta. A on aina halunnut lapsia, mutta tavatessaan B:n tämä kertoi, ettei halua lapsia. Tämän jälkeen A:kin alkaa puhua, ettei halua lapsia. Sitten pari eroaa ja A alkaa taas hehkuttaa, miten kivaa olisi joskus saada niitä lapsiakin - että sellainen lapsirakas kumppani olisi kiva.

Hyvin pelkistetty esimerkki, mutta get the idea.

Pitäisikö tähän kehittää jonkinlainen äänestys?
Kuormasta ei syödä.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Ei pitäisi.

Toiset ne vaan haluaa pitää suhteesta kiinni, vaikka se vie eri suuntaan kuin omat toiveet. Minulla ei varsinaisia toiveita ja haaveita ole mistään, joten minä otan ehdotukset harkintaan siinä vaiheessa kuin niitä siltä ehkä joskus mahdolliselta toiselta osapuolelta tulee.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Mulli75

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kyllä saa olla ja pitää olla eri mieltä asioista.

Tämä ei liity lapsen tekoon vaan yleisesti

Esim. Jos toinen vaan myötäilee ja antaa toisen tehdä päätöksiä.

Toisen mielipiteellä pitää olla vaikutusta harkintakykyyn päätöksiä tehdessä. Toinen voi olla yksinkertaisesti niin tyhmä että haluaa tehdä oman pään mukaan ja tekee virheitä joista sitten molemmat kärsii. Haluaako päätöksentekijä tämän jälkeen yksin selvittää sotkut ja virheet, ei varmasti.
Chap

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Minun mielestäni ei saa olla eri mieltä. Kyllä miehen kuuluu miellyttää naistaan olivat hänen toiveensa sitten mitä tahansa. Toisin päin se ei ole niin nöpönuukaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kyllä.
Nainen tietenkin arvostaa sitä ettei ole TOSSU.

Eri asia on, että pitää ottaa niin mukava ja järkevä vaimo,ettei tarvitse olla eri mieltä.
hehhehhhhehh. hoo. mutta tosi on.
Rouva Pupu

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Se olisi aika tylsää jos olisi jatkuvasti samaa mieltä/toinen olisi jatkuvasti samaa mieltä. Joten saa ja pitää olla omia mielipiteitä, eikä elää toisen ehdoilla.

Meillä ollaan monistakin pikku asioista eri mieltä, eikä maailma siihen kaadu, harvoin edes sota syttyy. Positiivisena näkisin mielenkiintoiset keskustelut. Pääasia, että niistä oikeasti tärkeistä asioista ollaan samalla linjalla. Esimerkiksi tuollainen lapsi asia on sellainen, ettei siihen saisi ihminen koskaan kompromisseja tehdä vain toista miellyttääkseen.
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja shue »

Rouva Pupu kirjoittaa taas kerran minun näppikselläni ;) Eriävät mielipiteet ja pienet kinat ovat yksi suhteen mukavista mausteista, ainainen myötäily olisi tylsää. Itse en siihen kykene ( :vihelt: ), mutta en kestäisi jeesjees-kumppania. Menee mielenkiinto suhteeseen, jos toisessa ei ole yhtään vastusta!

Joku lasten haluaminen on sitten sen verran iso kysymys, että jos siitä ollaan eri mieltä, pitää mielestäni keskustella tilanteesta ja siitä, onko suhteella tulevaisuutta. Jos oikeasti haluaa niitä lapsia ja suostuu lapsettomuuteen vain kumppanin takia, voi vanhempana kaduttaa. Ihmisen pitäisi kuitenkin olla ennen kaikkea rehellinen itselleen.
Kuormasta ei syödä.
Mulli75

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Rouva Pupu kirjoitti:Se olisi aika tylsää jos olisi jatkuvasti samaa mieltä/toinen olisi jatkuvasti samaa mieltä. Joten saa ja pitää olla omia mielipiteitä, eikä elää toisen ehdoilla.
Tulee mieleen elokuva Prinssille morsian jossa prinssiä näyttelee Eddie Murphy joka tylsistyy kun vaimo on joka asiasta samaa mieltä.
Tix

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Lasten hankkiminen on niin iso asia, ettei siinä voi tehdä kompromisseja. Kaikessa muussa voi, jopa dildosta pyllyssä (ainakin teoriassa.) Se on kuitenkin myös niitä asioita, joissa mieli muuttuu aika usein iän myötä. Siksi voi olla turha hakata mielipidettään kiveen.

Jos ei uskalla olla oma itsensä parisuhteessa, on väärän ihmisen kanssa.
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja shue »

Tix kirjoitti:LJos ei uskalla olla oma itsensä parisuhteessa, on väärän ihmisen kanssa.
Hyvin kiteytetty!
Kuormasta ei syödä.
Rouva Pupu

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

shue kirjoitti:
Tix kirjoitti:LJos ei uskalla olla oma itsensä parisuhteessa, on väärän ihmisen kanssa.
Hyvin kiteytetty!
Mä tulen letkaan mukaan, kumisella dildolla! :komp:
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja shue »

^Pyllyssä? :lol:
Kuormasta ei syödä.
ninnithequeen

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Heh. Arvatkaa vaan kumpi meidän suhteessa on aina omaa mieltään ja toinen myötäilee :D
No osaa se joskus sanoa vastaankin.
Chap

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tix kirjoitti:Lasten hankkiminen on niin iso asia
Miten muuten on, isyyslomaahan saa kai pari kuukautta - jos hankkii lapsia useamman naisen kanssa siten, että niitä syntyy parin kuukauden välein, voiko silloin järkätä itsensä isyyslomalle kunnes pippelistä pöllyää enää tuhkaa tai hauta kutsuu?

Ruotsissa tuollainen järjestely olisi helpompaa. Yksi ruotsalainen kollegani jäi äsken seitsemän kuukauden pappaledighetille. Vitun homo!
Tix

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Chap kirjoitti:
Tix kirjoitti:Lasten hankkiminen on niin iso asia
Miten muuten on, isyyslomaahan saa kai pari kuukautta - jos hankkii lapsia useamman naisen kanssa siten, että niitä syntyy parin kuukauden välein, voiko silloin järkätä itsensä isyyslomalle kunnes pippelistä pöllyää enää tuhkaa tai hauta kutsuu?

Ruotsissa tuollainen järjestely olisi helpompaa. Yksi ruotsalainen kollegani jäi äsken seitsemän kuukauden pappaledighetille. Vitun homo!
Why not, mutta useimmissa paikoissa isyystely ei ole palkallista, vaan on Kelan maksamien juttusten varassa. Se ei porvarillista elämänmenoa siis takaa ja moninkertaiseksi kasaantuvat elatusmaksut kyllä pitäisivät huolen siitä, ettei lomalla olisi kovin lopoisaa.
Sheetlord

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

shue kirjoitti:Oletko tuuliviiri, joka vaihtaa mielipidettään kumppanin mielipiteen mukana, vai uskallatko pitää kiinni omista näkemyksistäsi? Kestääkö parisuhteesi eriävät mielipiteet? Haluaisitko itse kumppanin, joka myötäilisi sinun mielipiteitäsi?
Toivottavasti tämä ei ollut vitsi.. tai sitten tämä oli "nuorisolle suunnattu kysymys"

Parisuhteessa pitää siihen panostamisen lisäksi olla sopiva määrä kitkaa ja hankausta, jotta homma pysyy mielenkiintoisena. Ehkä ahdistavin ajanjakso elämässäni oli kolmekuukautinen jees-naisen kanssa. Kaikki mitä minä ehdotin oli hyvää ja oikein. Kaikki mitä minä sanoin oli korkeamman viisauden ilmentymä.
Geetzu

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Olen tuuliviiri, joka vaihtaa niin mielipidettään, makuaan kuin ihan perusfiilistään sujuvasti toisen mukaan. Jos kulta uskoo tietävänsä himoni ja valmistaa kaalisoppaa juuri sillä reseptillä, millä se edellisellä kerralla minuun upposi, en taidakaan juuri nyt siitä pitää. Kulta, en oikein tiedä mitä haluan on varsin yleinen jeessittely. Pitää toisen vireänä.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja martza »

shue kirjoitti: Oletko tuuliviiri, joka vaihtaa mielipidettään kumppanin mielipiteen mukana, vai uskallatko pitää kiinni omista näkemyksistäsi?
En ole tuuliviiri. Kummallakin on omat mielipiteensä asioista. Joskus ne saattavat olla samat ja joskus ne ovat todella kaukana toisistaan. Tämähän on parisuhteen rikkaus. Kunnioitetaan kumpaisenkin erillaisuutta. Se, että eriävien mielipiteiden takia sitten tehdää ratkaisuja/toimintoja niin se sitten taas vaatii kompromissejä kummaltakin, mutta tämähän on eriasia jo.
shue kirjoitti: Kestääkö parisuhteesi eriävät mielipiteet?
Totta kai kestää.
Jos kaksi ihmistä eivät voi parisuhteessa sietää toistensa mielipiteitä niin ovat väärässä parisuhteessa silloin.
shue kirjoitti: Haluaisitko itse kumppanin,joka myötäilisi sinun mielipiteitäsi?
En missään tapauksessa. EX:ni oli perässähiihtäjä ja se ei todellakaan ollut mukavaa. Aino etu siinä oli, että ei kosaan tullut riitaa, siitä mitä tehdään tms. Kyllä parisuhteessa pitää olla erillaisuutta sopivassa suhteessa.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Mulli75

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

ninnithequeen kirjoitti:Heh. Arvatkaa vaan kumpi meidän suhteessa on aina omaa mieltään ja toinen myötäilee :D
No osaa se joskus sanoa vastaankin.
Ootko niinQu pirttihirmu ? :p:
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Eipä kiinnostaisi olla suhteessa, jossa pitäisi myötäillä toista, tai yhtä kamalaa olisi jos toinen myötäilisi vain välttääkseen riitaa tai konflikteja. Pitää olla munaa sanoa mielipiteensä. Toisaalta, jos ei osaa/uskalla tuoda mielipiteitään ja toiveitaan esille, on se todennäköisesti jossain vaiheessa suhteen loppu.

Etenkin lapsiasia on aika suuri. Kaikki eivät lapsia halua, jotkut taas välttämättä haluavat. Meillä on käyty aika paljon keskustelua lapsista ja minä olen helpottunut siitä, että toinen on varautunut, ettei niitä minun kanssani tule. Hän on saanut rauhassa ajatella asiaa ja sanoo tulevansa toimeen ilman lapsiakin. Eikä niitä edes vielä haluaisi. Minä en halua ollenkaan.

Noh, ihan hyvin ollaan onnistuttu asiasta keskustelemaan. Oikeastaan piti tulla ilmoittamaan, että keskustelujen tuloksena päädyimme menemään naimisiin. :h: Minä haluaisin maistraattiin, mutta en taida saada tahtoani läpi. Sitä paitsi vanhempani ovat tietyssä mielessä vanhanaikaisia ja haluavat ehdottomasti maksaa hääni. Että silleen. Saa onnitella.
:P
Kid

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Kreitsu kirjoitti:Oikeastaan piti tulla ilmoittamaan, että keskustelujen tuloksena päädyimme menemään naimisiin. :h: Saa onnitella.
No onnittelut täältä!!! Aivan ihanaa!!! Millon on häät? Kesämorsmaikkuko susta tulee? Ja minä vuonna??
feliformia

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja feliformia »

Oooh, onnittelut Kreitsulle ja miekkoselle :h:
Rouva Pupu

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Onnittelut täältäkin! :h:
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja cardic »

olis kylla elama tuskaista jonku peesailijan kanssa. ja toisinpain, onhan se kumma jos ei omaa mielipidettaan saa/uskalla sanoa


ainiin; jeejee :cheer:
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Uskallatko olla eri mieltä?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

En uskalla, koska aivopuolisollani on vihanhallintaongelmia.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin